Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Srhestbek Se indlæg
    Personligt har jeg længe forsvaret Jesper Hansens tilstedeværelse i OB. Ud fra det fokus, at vi skulle have økonomien på ret kurs, har han gjort det han blev ansat til. Nu synes jeg dog, at snakken om, at økonomien er på vej den rette vej, og det ser fornuftigt ud, og så synes jeg man som ledelse skal kigge på, om den person der skal bære det hele videre er JH? Spørger I mig, så nej. Vi har brug for en med et markant stærkere netværk ude i Europa - både på spiller og trænersiden.
    Min første tanke var Thomas Helveg. Han har OB-hjerte, stort netværk, tydelige lederevner, fodboldforstand som vil være guld værd for vores træner (både nuværende og kommende) at sparre med. Mit lille MEN ift. ham er, om han har hårdheden i forhandlinger, og den fornødne forhandlingsteknik, som er essentiel for jobbet.

    Hvis ikke TH, så synes jeg et spændende navn kunne være René Meulensten. Ja, jeg ved godt, at det nok ikke er realistisk, men det troede jeg heller ikke det var for Brøndby at hente Zorninger!! Så hvem ved?

    Jeg tror stadig KN er den rigtige træner for os. Jeg synes faktisk jeg ser et hold der spiller seværdig fordbold. Der hvor vi mangler en hel del, det er på kynismen foran mål... og her mener jeg ikke man kan træne sig teknisk og taktisk ud af det. Her må der noget andet hjælp ind i staben til spillerne. Andre klubber arbejder med stor succes sammen med en præstationstræner - IKKE en mental coach, men en præstationstræner. Én der kommer hele vejen rundt. Både i gruppen (spillere, trænere, sportsdirektør osv.) og på det enkelte individ.

    Det gør ondt at se hvordan spillerne mister troen på sig selv. De virker bange for at vinde.
    Oprindeligt indsendt af Srhestbek Se indlæg
    Personligt har jeg længe forsvaret Jesper Hansens tilstedeværelse i OB. Ud fra det fokus, at vi skulle have økonomien på ret kurs, har han gjort det han blev ansat til. Nu synes jeg dog, at snakken om, at økonomien er på vej den rette vej, og det ser fornuftigt ud, og så synes jeg man som ledelse skal kigge på, om den person der skal bære det hele videre er JH? Spørger I mig, så nej. Vi har brug for en med et markant stærkere netværk ude i Europa - både på spiller og trænersiden.
    Min første tanke var Thomas Helveg. Han har OB-hjerte, stort netværk, tydelige lederevner, fodboldforstand som vil være guld værd for vores træner (både nuværende og kommende) at sparre med. Mit lille MEN ift. ham er, om han har hårdheden i forhandlinger, og den fornødne forhandlingsteknik, som er essentiel for jobbet.

    Hvis ikke TH, så synes jeg et spændende navn kunne være René Meulensten. Ja, jeg ved godt, at det nok ikke er realistisk, men det troede jeg heller ikke det var for Brøndby at hente Zorninger!! Så hvem ved?

    Jeg tror stadig KN er den rigtige træner for os. Jeg synes faktisk jeg ser et hold der spiller seværdig fordbold. Der hvor vi mangler en hel del, det er på kynismen foran mål... og her mener jeg ikke man kan træne sig teknisk og taktisk ud af det. Her må der noget andet hjælp ind i staben til spillerne. Andre klubber arbejder med stor succes sammen med en præstationstræner - IKKE en mental coach, men en præstationstræner. Én der kommer hele vejen rundt. Både i gruppen (spillere, trænere, sportsdirektør osv.) og på det enkelte individ.

    Det gør ondt at se hvordan spillerne mister troen på sig selv. De virker bange for at vinde.
    Jeg synes efterhånden, at det begynder at ligne en myte, at Jesper Hansen skulle have "fået styr på økonomien". Ja, Jesper Hansen har vredet sparekniven rundt i OB's åbne sår, så udgifterne er helt sikkert bragt ned. Enhver kan finde ud af at skære i udgifterne, men bør man ikke også se på indtægterne? Bevares, der har været et succesrigt salg af Zohore, mens Daniel Høegh og Kasper Larsen blev solgt for peanuts, selv om det var spillere, der burde have indbragt langt flere penge til klubben. Og hvad har det ikke kostet at rive alle de kontrakter i stykker hos spillere, som man egentlig godt vidste, ikke var gode nok, da man hentede dem?

    Jeg er spændt på at se det næste regnskab, for jeg føler mig ret sikker på, at Jesper Hansens elendige arbejde i længden koster OB mange, mange penge. Han er en dyr mand at have ved roret, men det har selv dybt succesfulde og erfarne bestyrelsesmedlemmer åbenbart svært ved at se.

    Jesper Hansen er en fremragende manipulator, men hvor længe kan han blive ved med at bilde sine chefer ind, at vi er på rette vej?
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Tjek overskriften i nyheden fra kl. 18.15 ... på bold.dk :D.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Vi får aldrig en overskrift med god sæsonstart så længe JH er med til at købe ind.

        Comment


          Læs med her JH:
          Du bliver nødt til at bruge penge, for du kan ikke få gratis transfers. Hvor mange penge vi har at gøre godt med på nuværende tidspunkt, ved jeg ikke noget om, siger Colin Todd.

          EFB ved, at det koster penge at forstærke holdet- Det ser ud til de har i sinde at gøre det. Håber ikke det efterlader os og VFF som statister.

          Comment


            http://www.bt.dk/fodbold/agf-direkto...er-og-spillere

            Det er sådanne toner, jeg ville ønske flød fra vores sprtsdirektør. I stedet for den virkelighedsforflygtigelse vi er vidner til.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
              http://www.bt.dk/fodbold/agf-direkto...er-og-spillere

              Det er sådanne toner, jeg ville ønske flød fra vores sprtsdirektør. I stedet for den virkelighedsforflygtigelse vi er vidner til.
              Jeg tænkte det samme

              Comment


                Hvor mange herinde har ytret ønske om Jens Anderson var sportschef i OB .. han har vel heller ikke haft en heldig hånd med div. indkøb i GF
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                  http://www.bt.dk/fodbold/agf-direkto...er-og-spillere

                  Det er sådanne toner, jeg ville ønske flød fra vores sprtsdirektør. I stedet for den virkelighedsforflygtigelse vi er vidner til.
                  Jeg synes, det er en uprofessionel (eller lidt desperat) melding at komme med: hvis der er dovne spillere, så skal de vel have en røffel direkte fra træneren. Hvis direktøren ikke tror på, at træneren tør gøre det, eller han ikke kan, så må træneren fyres. Hvis direktøren ikke tror på, at sportschefen kan få gang i træneren, så må sportschefen gå. Alt det bør ordnes indenfor murene, fordi der er de eneste folk, der rent faktisk kan gøre noget ved tingene. At vaske sit beskidte tøj offentligt er og bliver for tabere.
                  Han prøver så at bløde det op ved at inkludere sig selv, men hvad så, hvis AGF taber de næste par kampe? Tror vi på Jacob Nielsen tager sit tøj og går? Jeg tvivler både på det, og på at offentlig selvpiskeri er vejen ud af en krise.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Jeg synes, det er en uprofessionel (eller lidt desperat) melding at komme med: hvis der er dovne spillere, så skal de vel have en røffel direkte fra træneren. Hvis direktøren ikke tror på, at træneren tør gøre det, eller han ikke kan, så må træneren fyres. Hvis direktøren ikke tror på, at sportschefen kan få gang i træneren, så må sportschefen gå. Alt det bør ordnes indenfor murene, fordi der er de eneste folk, der rent faktisk kan gøre noget ved tingene. At vaske sit beskidte tøj offentligt er og bliver for tabere.
                    Han prøver så at bløde det op ved at inkludere sig selv, men hvad så, hvis AGF taber de næste par kampe? Tror vi på Jacob Nielsen tager sit tøj og går? Jeg tvivler både på det, og på at offentlig selvpiskeri er vejen ud af en krise.
                    Jeg ser det blot som hvad han føler... og det må som AGF fan være rart at vide/frisk pust...

                    Man er ikke en taber fordi man står frem og forlanger mere af sine ansatte...

                    Det giver et behageligt minde om da Skoubo fik nok, og gik ud og sagde at nu kunne vi altså ikke gå og gemme os under processer osv. længere... Skoubo er her så ikke mere, men vi går stadig og gemmer os i OB...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Jeg ser det blot som hvad han føler... og det må som AGF fan være rart at vide/frisk pust...

                      Man er ikke en taber fordi man står frem og forlanger mere af sine ansatte...

                      Det giver et behageligt minde om da Skoubo fik nok, og gik ud og sagde at nu kunne vi altså ikke gå og gemme os under processer osv. længere... Skoubo er her så ikke mere, men vi går stadig og gemmer os i OB...
                      Jeg vil endda personligt mene, at det i visse tilfælde er udtryk for større taberattitude, at man IKKE går ud for at forlange mere af hinanden offentligt, da pres og negativ omtale kan vendes til trods - at man "edermame" skal vise, at man i virkeligheden har nosser. I Danmark har man en alt for stor tendens til at mene, at udluftning af det beskidte vasketøj partout er en slem ting; jeg mener man har behov for at få skældt hovedet fuldt, så man i stedet for "stakkels mig" tænker "Hell no om det skal være det sidste ord om mig, om os".

                      Man bliver hærdet af stræben efter det ypperligste. I DK er man ALT for forkælede.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        OP blev ledig

                        http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...eplads/6428469

                        Han har netværket og et bud på en ny sportsdirektør.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...eplads/6428469

                          Han har netværket og et bud på en ny sportsdirektør.
                          Det kommer aldrig til at ske. Desværre

                          Håber den kære Ove finder en god klub som vil ham og hans stil.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                            http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...eplads/6428469

                            Han har netværket og et bud på en ny sportsdirektør.
                            Lodret uenig. Ove P er ekstremt gammeldags i nogle af sine metoder, hvilket selvsagt har gode og dårlige sider. F.eks. skriver han aldrig observationer på spillere ned, påstår han selv. Hvis han ikke kan huske, hvad en given spiller kan, så var han nok ikke værd at bekymre sig om.

                            Sådan et forstokket og uddateret syn på dele af fodbolden, har vi ikke behov for skal tegne den sportslige retning fremover. Han har indiskutabelt nogle fremragende evner, ift. at få skabt et fundament og lave resultater på meget kort tid. Han har også vist, at han kunne udvikle et spilkoncept i Esbjerg og skabe resultater i toppen af dansk fodbold, men når det så er sagt, så er det også 12 år siden.

                            I hans anden tid i Esbjerg, fik han titlen som manager, hvor han dermed også var ansvarlig for spillerhandler, og den opgave magtede han simpelthen bare ikke. Kvaliteten af de spillere der blev hentet var yderst tvivlsom, og resultatmæssigt faldt tingene også så småt fra hinanden. Med det i rygsækken, har jeg svært ved at se, at han skulle være kvalificeret til en sportsdirektørtitel i OB, hvor spillerhandler er så afgørende en del af jobbet.

                            Hvorvidt han overhovedet er interesseret og kan trives i sådan en rolle, især med en samarbejdspartner med nogle klare meninger, som Kent Nielsen, er jeg også i tvivl om. Ove P er ultimativ i mange af sine anskuelser på fodbold, og er åbenlyst ikke en mand som hylder kompromisets kunst. Ove P er efter min opfattelse end mand af træningsbanen, og ikke en mand af emails, excelark og performance analyse. Vi har ikke behov for endnu et fejlcast i sportsdirektørstolen, og det kunne Ove P meget vel være i min optik.
                            Last edited by Sheed; 28-11-2016, 13:42.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Lodret uenig. Ove P er ekstremt gammeldags i nogle af sine metoder, hvilket selvsagt har gode og dårlige sider. F.eks. skriver han aldrig observationer på spillere ned, påstår han selv. Hvis han ikke kan huske, hvad en given spiller kan, så var han nok ikke værd at bekymre sig om.

                              Sådan et forstokket og uddateret syn på dele af fodbolden, har vi ikke behov for skal tegne den sportslige retning fremover. Han har indiskutabelt nogle fremragende evner, ift. at få skabt et fundament og lave resultater på meget kort tid. Han har også vist, at han kunne udvikle et spilkoncept i Esbjerg og skabe resultater i toppen af dansk fodbold, men når det så er sagt, så er det også 12 år siden.

                              I hans anden tid i Esbjerg, fik han titlen som manager, hvor han dermed også var ansvarlig for spillerhandler, og den opgave magtede han simpelthen bare ikke. Kvaliteten af de spillere der blev hentet var yderst tvivlsom, og resultatmæssigt faldt tingene også så småt fra hinanden. Med det i rygsækken, har jeg svært ved at se, at han skulle være kvalificeret til en sportsdirektørtitel i OB, hvor spillerhandler er så afgørende en del af jobbet.

                              Hvorvidt han overhovedet er interesseret og kan trives i sådan en rolle, især med en samarbejdspartner med nogle klare meninger, som Kent Nielsen, er jeg også i tvivl om. Ove P er ultimativ i mange af sine anskuelser på fodbold, og er åbenlyst ikke en mand som hylder kompromisets kunst. Ove P er efter min opfattelse end mand af træningsbanen, og ikke en mand af emails, excelark og performance analyse. Vi har ikke behov for endnu et fejlcast i sportsdirektørstolen, og det kunne Ove P meget vel være i min optik.
                              Kunne ikke have skrevet det bedre. Jeg har stor respekt for hvad Ove har bedrevet, og er ham stadig taknemmelig for at vi blev oppe. Men det betyder ikke, at han har noget som helst at gøre i OB for nuværende.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                                Kunne ikke have skrevet det bedre. Jeg har stor respekt for hvad Ove har bedrevet, og er ham stadig taknemmelig for at vi blev oppe. Men det betyder ikke, at han har noget som helst at gøre i OB for nuværende.
                                *2 jeg kan simpelthen ikke deltage i "Ove-liderligheden"
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X