Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ari Skulason

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er så for vidt ikke et spørgsmål om det er realistisk eller ej, om vi på nuværende kan og vil hente en ny venstre back; for mig handler det om en personlig mening om hvor vidt det vi har, reelt set, er godt nok. Og det synes jeg ikke, at det er.

    I min ideelle verden skilte vi os af med både Ari og Kirkeskov og fik to nye, fordi jeg mener ingen af dem kommer til at løfte os. Beholder vi dem - bygger vi med dem, får vi ikke andet end det, som vi hidtid har fået fra dem: Ustabile præstationer og et latterligt lavt bundniveau.

    For mig at se, så er der ikke den store gamble, ud fra et sportsligt synspunkt, at hente en venstre back nr. 4; med mindre denne IKKE er bedre, end dem vi har. For hvis vi fortsætter med dem vi har, så får vi ikke en væsentlig forbedring af hverken af spil under pres eller det, igen, latterligt lave bundniveau.

    Jeg kan ikke selv se, at vi rent faktisk skiller os af med de to; og som altid, så skal alle have en fair chance for at vise, de kan hæve niveauet, men jeg tvivler ret kraftigt på, at det vil ske. Som sagt: De evner, der skal forbedres for at de kan hæve deres generelle niveau, dem enten har de, eller også har de ikke. Og ingen ny træner kan lige pludselig få de to til at springe ud som profiler, der kan spille bold under pres, og som ikke falder til jorden med et brag, bare fordi nogen af holdkammeraterne også har en dårlig dag.

    Man skal altid stræbe efter at forbedre sig; og hvis spiller A er bedre end spiller B, C, D, etc, så skal man da skyde hul i at man rent faktisk har det antal spillere til den samme plads.

    Jeg er godt klar over, at vi sandsynligvis må nøjes med det vi har. Men det er lige præcis pointen... Nøjes. Det kommer vi ikke, nødvendigvis højere op i tabellen med. Det gør vi med Mikkel Deslere; Greve'r og muligvis Zohore'r eller Azer'e. Ikke Ari eller Kirkeskov.

    Så når du siger "bedst" dækkede plads, i anførselstegn, så er jeg tilbøjelig til at give dig ret. I den forstand, at også her har vi simpelthen for lav kvalitet. Ikke noget personligt imod de to spillere, og man kan tilmed argumentere for, at så dårlige, som jeg forsøger at fremstille dem som, er de heller ikke, men "ikke gode nok" burde være legitimt nok at sige, uden at blive beskyldt for at kalde dem talentløse.

    Jeg er godt klar over vores virkelighed. Jeg siger bare, at hvis man forventer/håber på de to spillere vil kunne løfte holdets generelle niveau, så bliver man slemt skuffet.

    Og derfor synes jeg, at vi burde anskaffe os to nye venstre backs. Eller i hvert fald én, sæt nu Barret rent faktisk kan blive kampklar nok til at konkurrere.

    Upåagtet hvad vi så har af ressourcer. Mit håb er, at vi anskaffer os nye backs. Bedre backs, end dem vi har. Èn med Espen Ruuds iver og offensive kvaliteter; bare krydret med bedre placeringsevne og en smule bedre teknik.

    Ellers får vi bare mere af det samme; og så hænger vi fast i feltet 8-12 for evigt.

    MvH ChrisOB
    Meget enig langt hen ad vejen , det er den evige diskution om at være god , men ikke god nok .
    Vil dog føje Azer til listen af spillere som bestemt ikke er god nok , hans bund niveau er lavere end Ari's og der er alt for langt mellem de gode kampe fra ham . Hvis vi skal bruge Azer skal vi spille med en 5 mands midtbane , hvor der er en stærk defensiv spiller bag og en god offensiv foran således at Azer er fir for både offensive og defensive pligter da han ikke magter ansvaret. Kan han ligge i det frirum vil han kunne bruges imo .
    Last edited by Magge; 13-06-2015, 11:18.
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Hvis han så bare også kunne udvikle sit pasningsspil, især under pres, sit overblik, lige voksede et par centimeter i højde og fik mere pondus i nærkampene, så ville det være fint... (Eller begyndte at spille for OB som han gør for Island noget oftere) Hans spark, iver og vilje fejler ikke noget.

      MvH ChrisOB

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Jeg så det meste af kampen igår via stream.
        Are spillede faktisk lige nøjagtigt som ChristOB efterlyser. Godt overblik, godt pasninger, begge ting også under pres, gode dødbolde, og solid defensivt. Og selvfølgelig kæmpede han også som en viking.

        Så egentligt mærkeligt, når han så ofte ikke gør alt dette på OBs hold. Ved så ikke om det har noget med medspillerne lige omkring ham at gøre i.e. Emil Larsen (Ari har faktisk også været bedre efter EL er kommet i angrebet) plus Azer og Jonasson.

        Men pointen er at han godt kan - ihverfald i igår aftes. Han var faktisk markant god i går.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af OBer i Prag Se indlæg
          Jeg så det meste af kampen igår via stream.
          Are spillede faktisk lige nøjagtigt som ChristOB efterlyser. Godt overblik, godt pasninger, begge ting også under pres, gode dødbolde, og solid defensivt. Og selvfølgelig kæmpede han også som en viking.

          Så egentligt mærkeligt, når han så ofte ikke gør alt dette på OBs hold. Ved så ikke om det har noget med medspillerne lige omkring ham at gøre i.e. Emil Larsen (Ari har faktisk også været bedre efter EL er kommet i angrebet) plus Azer og Jonasson.

          Men pointen er at han godt kan - ihverfald i igår aftes. Han var faktisk markant god i går.
          Det er alt andet lige noget sværere at spille præcist pasningsspil under pres, hvis man ikke har nogle åbninger til afleveringer. Som du siger steg kvaliteten af Aris kampe mærkbart, når Emil ikke spillede foran ham. Endnu en grund til at afskibe EL til sommer.
          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
          Kluden Krew - O'ense Internationals

          Comment


            #80
            Jeg har indtryk af, at Ari er blevet værre med at blive anføreren. En udvikling den er egentlig lidt underligt for en erfaren landsholdspiller. Men måske kommer han med den rolle ikke god ret, især da der var altid flere spillere de, af grund af deres historie i klubben og/eller deres attitude og karisma syntes være mere velegnet derfor (Høegh, Falk, Nielsen, Spelmann). Jeg håber, at vi får en ny anfører i den kommende sæson - og at sådan også Ari spiller igen bedre.
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #81
              Interview med Skulason.

              http://www.ob.dk/artikel/oppe-paa-ta...ele-tiden.aspx

              Comment


                #82
                Aner ikke, hvorfor den dukker op igen:

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...et-100-procent

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                  Aner ikke, hvorfor den dukker op igen:

                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...et-100-procent
                  Kæfts det er dumt. Verdens ældste nyhed. Og med Deadline Day lige overstået kan de undskyldes med agurketid.

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                    Aner ikke, hvorfor den dukker op igen:

                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...et-100-procent
                    Så den også igår og gad ikke engang at poste den

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Så den også igår og gad ikke engang at poste den
                      Mest ligegyldige artikel i lang tid... Det er jo sådan én ob.dk kunne lave, men tipsbladet?

                      Mvh

                      MaxHH

                      Comment


                        #86
                        Så er vores udskældte skulason med på det islandske landshold, der er ved at slå Holland på udebane.

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                          Så er vores udskældte skulason med på det islandske landshold, der er ved at slå Holland på udebane.
                          Ja de vandt sgu. Holland uden et eneste skud på mål Godt nok 10 mand den sidste time men alliwl...
                          Jeg har faktisk ikke de store problemer med Ari. Bare han spiller på backen. Og ikke midten

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af guldtilob Se indlæg
                            Så er vores udskældte skulason med på det islandske landshold, der er ved at slå Holland på udebane.
                            Det er lige sindssygt i den gruppe med Island og Holland:
                            Island har 18 points for 7 kampe i en gruppe med Holland, Tjekkiet og Tyrkiet - WHAT THE FUCK!!?? De kommer til EM på første klasse med høj cigarføring; det er vanvittigt imponerende. Holland skal på den anden side stramme sig gevaldigt an for overhovedet at komme i nærheden af playoff - rent vanvid.
                            Flot af Ari og de islandske kæmper!

                            Comment


                              #89
                              Det er sgu jævnt godt gået det de har gang i der...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #90
                                Den statistik jeg lige har set siger 15 skud og 9 på mål af Holland :-)

                                Comment

                                Working...
                                X