Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    nejtak!
    Vil du uddybe?

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
      Jeg håber vi holder mere eller mindre fast i truppen. Jeg kunne godt tænke mig at der blev bygget på med en bedre venstreback og en kreativ her og nu midtbanespiller, gerne kant.

      Jeg må æde mine ord om KN og JH. Jeg har fået troen tilbage dette forår og ser spændende udviklingsmuligheder i holdet.

      Vi har en fremragende målmand.

      Vores forsvar er stabilt og Tingager ligner en mand med skyhøjt potentiale.

      Jønne har et fantastisk topniveau offensivt og kan afgøre kampe, men der mangler et alternativ til ham. Derudover er der nogle spændende unge drenge i JJT og Casper Nielsen, mens den defensive midtbane stadig halter. Bredden er også tynd, men har en tro på Greve.

      Joan er vel en af de 5 bedste angribere i Superligaen og med Helenius, Fester eller AK bør vi vel have muligheden for at finde en 2. Angriber der er god for 8-10 mål. Læg dertil Yao, som også ligner en spiller der kommer til at blive god.

      Jeg tror på top 6 næste sæson, med det vi har nu.
      Det gjorde du sikkert også inden sidste sæson hvor de sagde vi havde et top 6 hold. Det har vi slet ikke. Der skal minimum 4 nye til start 11, uden at vi så sælger dem som blive skubbet ud på bænken.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Det gjorde du sikkert også inden sidste sæson hvor de sagde vi havde et top 6 hold. Det har vi slet ikke. Der skal minimum 4 nye til start 11, uden at vi så sælger dem som blive skubbet ud på bænken.
        Det er en alt for simpel måde at se på det, synes jeg.

        Ift. at komme i top6 synes jeg ikke vores problem er, at vi overordnet mangler kvalitet. Reelt synes jeg kun det er 3-4 hold, der har mere kvalitet i truppen end os.

        Sammenligner jeg vores trup med hold som Randers, AaB, SE, Lyngby, FCN m.fl. (de hold primært ligger og kæmper om de samme pladser som os) mener jeg ikke de har flere spillere med "top6-niveau" end vi har. Derudover har vi også mange yngre spillere som man kan have en realistisk forventning om lægger på deres niveau.

        Dermed ikke sagt, at vi på nogen måde er favoritter til at tage en plads i top6 næste år eller at vi allerede har truppen på plads. Selvfølgelig skal vi forstærke os.

        Men i stedet for bare at sige "minimum 4 nye til start11" skal vi kigge på hvad vi havde problemer med i denne sæson, hvor vi bedst kan forbedre os. Det handler bl.a. om at få nogle flere strenge at spille på offensivt. Nogle flere spidskompetencer (fart og udfordringer f.eks.).

        I forhold til tidligere transfervinduer er der et meget tydligere fundament at bygge på. Man kan nemt pege på 6-7 positioner, hvor det ville være helt optimalt at opgradere, men det er meget få hvor man tænker "her SKAL vi bare forstærkes for at have en chance". 1-2 af de helt rigtige spillere vil kunne forbedre os markant som jeg ser det.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
          Det er en alt for simpel måde at se på det, synes jeg.

          Ift. at komme i top6 synes jeg ikke vores problem er, at vi overordnet mangler kvalitet. Reelt synes jeg kun det er 3-4 hold, der har mere kvalitet i truppen end os.

          Sammenligner jeg vores trup med hold som Randers, AaB, SE, Lyngby, FCN m.fl. (de hold primært ligger og kæmper om de samme pladser som os) mener jeg ikke de har flere spillere med "top6-niveau" end vi har. Derudover har vi også mange yngre spillere som man kan have en realistisk forventning om lægger på deres niveau.

          Dermed ikke sagt, at vi på nogen måde er favoritter til at tage en plads i top6 næste år eller at vi allerede har truppen på plads. Selvfølgelig skal vi forstærke os.

          Men i stedet for bare at sige "minimum 4 nye til start11" skal vi kigge på hvad vi havde problemer med i denne sæson, hvor vi bedst kan forbedre os. Det handler bl.a. om at få nogle flere strenge at spille på offensivt. Nogle flere spidskompetencer (fart og udfordringer f.eks.).

          I forhold til tidligere transfervinduer er der et meget tydligere fundament at bygge på. Man kan nemt pege på 6-7 positioner, hvor det ville være helt optimalt at opgradere, men det er meget få hvor man tænker "her SKAL vi bare forstærkes for at have en chance". 1-2 af de helt rigtige spillere vil kunne forbedre os markant som jeg ser det.
          Nordsjælland har jo markant mere talent, som hvis de holdt sammen på det til næste sæson ville slutte i top 4 ... de er kun blevet bedre.
          Der står OB slet ikke, det vrimler ikke med spillere som kan blive markant bedre det næste år og hvis så er det ofte fra et for lavt niveau.
          AAB får også meget mere op fra u-19 etc. det er en af grundene til at OB ikke klarer sig endnu dårligere i u-19 og u-17, da konkurrenterne simpelthen har rykket flere spillere op.
          Lyngby bliver sandsynligvis ikke meget bedre, så skulle det være på baggrund af at spillestilen sidder endnu mere i skabet.
          Randers er muligt, men de har jo vist sig at være bedre til at hente nye spillere, generelt.
          Sønderjyske well ... altid svært at sige, de har ikke meget at gøre med men er gode til at forvalte det.

          Som jeg ser det har OB ikke en fordel i forhold til nogle af de klubber, men BURDE jo kunne ende over Sønderjyske, sådan har virkeligheden bare ikke været.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Nordsjælland har jo markant mere talent, som hvis de holdt sammen på det til næste sæson ville slutte i top 4 ... de er kun blevet bedre.
            Der står OB slet ikke, det vrimler ikke med spillere som kan blive markant bedre det næste år og hvis så er det ofte fra et for lavt niveau.
            AAB får også meget mere op fra u-19 etc. det er en af grundene til at OB ikke klarer sig endnu dårligere i u-19 og u-17, da konkurrenterne simpelthen har rykket flere spillere op.
            Lyngby bliver sandsynligvis ikke meget bedre, så skulle det være på baggrund af at spillestilen sidder endnu mere i skabet.
            Randers er muligt, men de har jo vist sig at være bedre til at hente nye spillere, generelt.
            Sønderjyske well ... altid svært at sige, de har ikke meget at gøre med men er gode til at forvalte det.

            Som jeg ser det har OB ikke en fordel i forhold til nogle af de klubber, men BURDE jo kunne ende over Sønderjyske, sådan har virkeligheden bare ikke været.
            Nu skrev jeg 3-4 netop fordi jeg mener FCK, BIF og FCM klart har mere kvalitet end os. FCN har klart mere talent og forventer da de lægger yderligere på så de er så godt som sikre i top 6 næste år.

            Min pointe ift. næste sæson var også bare man ikke bare kan kigge på i år og sige "vi var slet ikke tæt på top6, ergo skal vi forstærke os markant for bare at have en lille chance næste år".

            I mine øjne ligger vi kvalitetsmæssigt meget tæt med hold som Randers, AaB, SE, Lyndby (måske et par mere). I store dele af efteråret rodede vi, af forskellige årsager, en del rundt i sammensætningen på centrale og helt afgørende positioner på banen. Central midt og midterforsvar. Det har et hold som vores ikke råd til. På de områder virker vi også mere afklarede nu.

            Vi skal være yderst tilfredse hvis vi klarer den top6 i næste sæson. Meget skal lykkes for os hvis det er tilfældet. Og det er helt ærligt svært at tro på som OB fan i disse år.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
              Nu skrev jeg 3-4 netop fordi jeg mener FCK, BIF og FCM klart har mere kvalitet end os. FCN har klart mere talent og forventer da de lægger yderligere på så de er så godt som sikre i top 6 næste år.

              Min pointe ift. næste sæson var også bare man ikke bare kan kigge på i år og sige "vi var slet ikke tæt på top6, ergo skal vi forstærke os markant for bare at have en lille chance næste år".

              I mine øjne ligger vi kvalitetsmæssigt meget tæt med hold som Randers, AaB, SE, Lyndby (måske et par mere). I store dele af efteråret rodede vi, af forskellige årsager, en del rundt i sammensætningen på centrale og helt afgørende positioner på banen. Central midt og midterforsvar. Det har et hold som vores ikke råd til. På de områder virker vi også mere afklarede nu.

              Vi skal være yderst tilfredse hvis vi klarer den top6 i næste sæson. Meget skal lykkes for os hvis det er tilfældet. Og det er helt ærligt svært at tro på som OB fan i disse år.
              Okay, så er jeg mere enig :).
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                Vil du uddybe?
                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                Mads Albæk ville være en super signing!
                Han ville være en super signing men jeg anser det som umuligt at vi kan tiltrække ham

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                  Det er en alt for simpel måde at se på det, synes jeg.

                  Ift. at komme i top6 synes jeg ikke vores problem er, at vi overordnet mangler kvalitet. Reelt synes jeg kun det er 3-4 hold, der har mere kvalitet i truppen end os.

                  Sammenligner jeg vores trup med hold som Randers, AaB, SE, Lyngby, FCN m.fl. (de hold primært ligger og kæmper om de samme pladser som os) mener jeg ikke de har flere spillere med "top6-niveau" end vi har. Derudover har vi også mange yngre spillere som man kan have en realistisk forventning om lægger på deres niveau.

                  Dermed ikke sagt, at vi på nogen måde er favoritter til at tage en plads i top6 næste år eller at vi allerede har truppen på plads. Selvfølgelig skal vi forstærke os.

                  Men i stedet for bare at sige "minimum 4 nye til start11" skal vi kigge på hvad vi havde problemer med i denne sæson, hvor vi bedst kan forbedre os. Det handler bl.a. om at få nogle flere strenge at spille på offensivt. Nogle flere spidskompetencer (fart og udfordringer f.eks.).

                  I forhold til tidligere transfervinduer er der et meget tydligere fundament at bygge på. Man kan nemt pege på 6-7 positioner, hvor det ville være helt optimalt at opgradere, men det er meget få hvor man tænker "her SKAL vi bare forstærkes for at have en chance". 1-2 af de helt rigtige spillere vil kunne forbedre os markant som jeg ser det.
                  Jeg mener, at vores start 11 er til 1n 10 plads - hvilket jeg også skrev inden sæsonen gik i gang. Derfor er jeg slet ikke overrasker over denne sæson. JH som skulle rydder op har lavet så mange fejl, så vi for 17. gang skal rydde op i truppen. Jeg er enig i, at der er flere som vi kan beholde end de øvrige år - hvis vi får tilført ægte kvalitet. Det er også godt, at beholde de 4 spillere som bliver bænket for at øge konkurrencen og bredden i truppen. Som det er nu, så er der meget lidt at skyder med. Ud over det så ville det være rart med noget fokus på at lave lette mål. Vi score næsten aldrig på dødbolde.

                  Comment


                    tOrnbjerg:

                    Ja. Jeg troede på top seks inden sæsonen, men jeg havde ikke troet at AK og Fester ville have så svært ved at få scoret - og tag så Jønnes 4-5 afbrændere i nøglesituationer med, hvor han nu scorer i stedet. Tingager er først for alvor blevet stabil i sit spil i slutningen af efteråret/starten af foråret. Det samme med KEP. Desler vel egentlig også.

                    Jeg tror på det og jeg tror at mange af spillerne har haft godt af sæsonen. Med få forstærkninger, til startelleveren, så tror jeg den er ved at være der.

                    Comment


                      Helt uenig. Falk gav dem plads, fordi han tiltrak sig opmærksomhed. Jønne behøver man ikke dække op- han er så langsom så forsvarsspillerne, kan nå op og spise en pølse og stadig nå tilbage. Hver især er de udemærkede 2. angriber, men de har ikke niveau til at være 1. angriber. Det har Helenius hvis han topper, hvilket er totalt umuligt at spå om. Er han for psykisk ustabil?

                      Comment


                        Helt sikkert at med Falk på banen, fik vores automatisk angribere bedre vilkår. Men de begge ligger under 5 mål hver, på nuværende tidspunkt havde jeg i hvert fald ikke regnet med.

                        Men jeg nævner jo også at en kreativ midtbane der kan skabe chancerne, står øverst på min liste til det kommende vindue.
                        Når man fjerner Joan fra midtbanen mangler han der, når man fjerner han fra angrebet mangler han der. Vi skal have en mere af hans kaliber. Måske er Helenius det, men jeg tror mere på det skal være en på midten.

                        Comment


                          Det syntes jeg så er et udtryk for at de ikke er top angriber. De har begge stort behov for understøttelser. På egen hånd er de ikke gode nok til at være første og anden angribere. De gør heller ikke hinanden gode. Fester er som forventet At AK er så ringe- det er en overraskelse. På mig virker det ikke som om AK har hjertet med. Hvis han spiller uden passion, så er han ordinær. Det kan også være, at det er hans skade som spiller ind. En AK i super form vil ikke score meget når det øvrige hold er som vores. Der skal 4 sikre startere til for at løft os til en sikker top 6 placering.

                          Comment


                            Izu vil sikkert stadig gerne væk og det skal han og der skal findes en dygtig og flittig afløser. En der tåler smerte når det er nødvendigt at spurte hjem og gøre nytte.
                            Og Izu er en af vore dyreste.
                            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                            OB - engang var vi gode

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Izu vil sikkert stadig gerne væk og det skal han og der skal findes en dygtig og flittig afløser. En der tåler smerte når det er nødvendigt at spurte hjem og gøre nytte.
                              Og Izu er en af vore dyreste.
                              Tror også det er fokuspunkt. Der kan vi forbedres. Han virker heller ikke god for harmonien, i hvert fald ikke udadtil. Når det er sagt, så har han da løftet sit niveau til noget vi kan leve med.

                              Jeg så dog gerne et skifte i vores centrale pladser og her er Izu og KEP kandidaterne til at blive skiftet.

                              Pierre Kanstrup ?

                              Edit: Jeg kan godt lide Pierre. Tænker dog lidt på om Kent er tilfreds med hans tekniske niveau og så er lange indkast jo ikke lige punkt et på programmet i O´ense.
                              Last edited by Polle; 12-05-2017, 08:50.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                                Helt uenig. Falk gav dem plads, fordi han tiltrak sig opmærksomhed. Jønne behøver man ikke dække op- han er så langsom så forsvarsspillerne, kan nå op og spise en pølse og stadig nå tilbage. Hver især er de udemærkede 2. angriber, men de har ikke niveau til at være 1. angriber. Det har Helenius hvis han topper, hvilket er totalt umuligt at spå om. Er han for psykisk ustabil?
                                Bortset fra de 6 gange han så scorede, de gange han satte andre op, eller et hav af chancer, trods brændte, men som han trods alt kom frem til??

                                Din kritik ulmer mest af at Jønne ikke er nogen favorit hos dig, fair nok, det er han for så vidt heller ikke hos mig. Men tallene lyver ikke! Det er ikke Jønne eller Joans bidrag der mangler, men derimod AK og Festers!! Igen!, skuffelsen bunder i at Jønne ikke bidrage med de samme besnærende ting som Falk kunne.., that's it!

                                Og AKs og Festers scoringer i sæsonen 15/16 var IKKE på Falks nåde alene..., AK blev 2 gange assisteret af Falk og og Fester 3 gange. Dertil fremtvang Falk et straffespark som yderligere lagde til Festers målkonto. Fester selv assisterede 5 gange og AK 2 gange.

                                AK og Fester har bare ikke ramt samme niveau som sidste sæson, uanfægtet hvilke dage Solen var nærmest Jupiter, Albani smagte bedre end Carlsberg osv. Længere er den vist ikke..
                                Falk var fænomenal, og det var AK og Fester også. Men fordi at Falk ikke er der længere, så ændrer det ikke så meget ved, hvad de to andre kan og ikke kan med en bold. Det gør den aktuelle dagsform derimod!

                                Comment

                                Working...
                                X