Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Man er nødt til at kigge ud over én sæson, når man vurderer en spiller, så jo AK og Festersen har bevist, at de har kvalitet til at starte inde for et midterhold i Superligaen, de har bevist at de kan score mål, både i OB og i andre Superligaklubber. Hvordan vil du ellers forklare 15/16 sæsonen?

    Nu nævnte jeg AK og Edmundsson i samme sætning ift. frigivne lønkroner. Hvis du ikke tror på, at man kan sælge en spiller som AK, så fortæller det lidt om, hvor lidt indsigt du er i besiddelse af.
    Man skal netop se ud over flere sæsoner og der stikker 15/16 altså markant ud.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Man skal netop se ud over flere sæsoner og der stikker 15/16 altså markant ud.
      Nej det gør de ikke.

      Festersens målsnit (-straffe):

      13/14: 617 min. pr mål
      14/15: 304 min. pr mål
      15/16: 205 min. pr mål
      16/17: 484 min. pr mål

      15/16 er selvsagt klart bedst, men i 14/15 sæsonen viste han også, at han kan lave mål, og det endda for et hold der rykkede ned.

      AKs målsnit (-straffe)

      13/14: 252 min. pr mål
      14/15: 233 min. pr mål
      15/16: 145 min. pr mål
      16/17: 930 min. pr mål

      Jeg skulle mene, at det er ganske let at se, hvad der er outlieren i de ovenstående tal.


      Lad os tage Helenius til sammenligning.

      Helenius målsnit (-straffe):

      12/13: 208
      14/15: 386
      15/16: 0 mål i 383 min.
      16/17: 324

      Samlet for de sidste 4 sæsoner de har spillet i Superligaen:

      AK: 248 min. pr mål
      Helenius: 291 min. pr mål
      Fester: 331 min. pr mål

      Som i kan se ligger de alle tre inden for en ganske tæt og fornuftig afstand. Afstanden fra Helenius til AK er lidt længere, end den er fra Helenius ned til Fester. Kigger vi på de bedste sæsoner, har AK, som det ses, den klart bedste og tager vi top 5 over de her sæsoner, har AK tre af de fem pladser, kun den her sæson stikker ud. Festersens snit i den sæson, hvor FCV rykkede ned, er endda bedre end de sidste to hele sæsoner Helenius har spillet, hvor han spillede for midterhold i begge sæsoner.

      Så lad mig spørge anderledes: Har vi hentet en angriber i Helenius, der er mindst ét niveau under AKs?

      Tager vi nyere historik in mente, er der i hvert fald noget der tyder på det. Vi skal helt tilbage til 12/13, for at finde et Helenius-snit, som er bedre en dem AK havde i de tre sæsoner før den her.
      Last edited by Sheed; 10-05-2017, 16:40.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
        Hverken AK eller Fester har for nuværende kvalitet til at starte inde for en klub med OBs antagelige ambitionsniveau, men der har bare ikke været alternativer udover Edmundsson. Havde vi to Edmundsson, så havde AK og Fester kun fået sporadisk spilletid i denne sæson. Der er de pt.!

        Spillemæssigt, når manglende mål fratages regnestykket, så er Fester klart førstevalg ved siden af Edmundsson. An old saying i fodboldens verden: Ingen er bedre end sidste kamp. Korrekt at de beviste deres værd i forrige sæson, men det er lidt ligegyldigt lige nu..
        NEJ! Det er overhovedet ikke ligegyldigt, hvordan en spiller har præsteret i forrige sæson, eller i sæsonen før for den sags skyld. At hente spillere eller at sætte sit hold efter, at nogle spillere SKAL have haft gode præstationer op til, er useriøst og er i hvert fald en stensikker metode til ikke at få opfyldt nogle uforløste potentiale.

        Ud fra den devise, skulle OB f.eks. ikke have hentet CN og RJL. De spillede ved gud ikke godt op til, at OB hentede dem i vinters, men man har jo antageligvis set noget uforløst potentiale i dem, bl.a. i kraft af nogle tidligere præstationer, og har så ladet nogle muligvis dårlige forudsætninger komme dem til gode. Om de så lykkes, må tiden vise.

        En klub som OB er også nødt til at kunne aflæse potentielle spilleres formkurver, i deres transferstrategi. En rigtigt dygtig spiller til en klub på OBs niveau, kan være i en formmæssig lavkonjunktur, der gør at han kan være interesseret i en klub som OB, og at klubben kan få ham på en økonomisk god aftale, og får man så ham bragt ind i den rette udvikling, kan man høste de sportslige og måske økonomiske gevinster ved at hente sådan en spiller. Det er bl.a. det der gør en god spillerrekruttering, at du kan finde sådan nogle spillere.

        Lex Djemba Djemba, lex Carroll, lex you f***ing name em'.

        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg

        Du nævner AK og Edmundsson i samme sætning som sparede lønkroner. Edmundssons lønkroner er ikke værd at spare, AKs er, men der er ingen i fodboldens verden der ville overtage AK lige nu. Han er ikke sin løn værd, ekstremt langt fra! Selvfølgelig kan du 'sælge' AK, hvilket i bund og grund ville betyde at du udbetalte hans løn først. Derefter er der egentlig ikke nogen logik i at sælge..
        I det scenarie jeg ridser op, som er det mest sandsynlige JEG kan se for mig, hvis vi skal på markedet efter en angriber igen, forlader både AK og Edmundsson klubben, og der kan vi vel blive enige om, at der i så fald frigives en hel del lønkroner, no?

        I så fald, vil jeg også med en masse lønkroner frigivet, primært fra AK, og en pæn transferindtægt oveni, tillade mig at have større forventninger til en afløser, end Leonco fra Vendsyssel. Ikke dermed sagt, at han ikke kan blive en dygtig angriber i OB, jeg synes bare ikke, at der er meget at hænge sit hat på, ift. hvad han har præsteret i sin karriere, og med de penge man i så fald har fået frigivet, burde der være rum til at man går i markedet efter en mere bevist angriber.

        Jeg kan derudover slet ikke erklære mig enig i, at Yao har fået "masser af chancer". Han har fået 253 minutter, svarende til 2,81 hele fodboldkampe. Kigger man på fordelingen af de minutter, er de to hele halvlege, 23 resterende minutter, og derudover kun indhop på under 15 minutter.

        Kigger vi på de hele halvlege, han så har fået, var den første på udebane mod Brøndby, og den anden blev han skiftet ind i pausen imod Randers, hvor vi var bagud 0-3 og spillede helt horribelt og usammenhængende over 90 minutter.

        Det er ikke mange chancer i min bog, og det er med meget svære vilkår efter min smag.

        Til sammenligning skulle Ingvartsen bruge 384 minutter på at lave sit første mål, og det skete i en hjemmekamp mod Hobro, hvor han i øvrigt fik 87 minutter. Før det var han startet inde tre gange, og havde fået 53, 59 og 74 minutter i de kampe. De chancer har Yao altså ikke fået.

        Så vidt jeg husker, bombede Ingvartsen ikke i Reserveligaen, som Yao har gjort det. Han lavede ganske vidst mange mål i U19-ligaen, men det er også lige niveauet under Reserveligaen. Tillige er Ingvartsen dansker, havde været i klubben i mange år, og i FCN er det især en fordel da spillestilen er så strømlinet som den er i klubben.

        Yao har ikke været her i 1œ år endnu, han taler ikke sproget, jeg ved ikke engang om han talte engelsk ved ankomst, og han skal selvsagt lære en masse omkring det at være fodboldspiller i Danmark og i OB. På trods af det, har han et fremragende målsnit i Reserveligaen og har først afsluttet sine teenageår for under 3 måneder siden.

        Giv lige fyren en fair chance. Hans kontraktforlængelse og hans mål for reserverne, tilsiger at der godt kunne være en potentielt god spiller her, og i hvert fald en der kan udgøre en 4-5. angriber.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

          Jeg kan derudover slet ikke erklære mig enig i, at Yao har fået "masser af chancer". Han har fået 253 minutter, svarende til 2,81 hele fodboldkampe. Kigger man på fordelingen af de minutter, er de to hele halvlege, 23 resterende minutter, og derudover kun indhop på under 15 minutter.

          Kigger vi på de hele halvlege, han så har fået, var den første på udebane mod Brøndby, og den anden blev han skiftet ind i pausen imod Randers, hvor vi var bagud 0-3 og spillede helt horribelt og usammenhængende over 90 minutter.

          Det er ikke mange chancer i min bog, og det er med meget svære vilkår efter min smag.

          Til sammenligning skulle Ingvartsen bruge 384 minutter på at lave sit første mål, og det skete i en hjemmekamp mod Hobro, hvor han i øvrigt fik 87 minutter. Før det var han startet inde tre gange, og havde fået 53, 59 og 74 minutter i de kampe. De chancer har Yao altså ikke fået.

          Så vidt jeg husker, bombede Ingvartsen ikke i Reserveligaen, som Yao har gjort det. Han lavede ganske vidst mange mål i U19-ligaen, men det er også lige niveauet under Reserveligaen. Tillige er Ingvartsen dansker, havde været i klubben i mange år, og i FCN er det især en fordel da spillestilen er så strømlinet som den er i klubben.

          Yao har ikke været her i 1œ år endnu, han taler ikke sproget, jeg ved ikke engang om han talte engelsk ved ankomst, og han skal selvsagt lære en masse omkring det at være fodboldspiller i Danmark og i OB. På trods af det, har han et fremragende målsnit i Reserveligaen og har først afsluttet sine teenageår for under 3 måneder siden.

          Giv lige fyren en fair chance. Hans kontraktforlængelse og hans mål for reserverne, tilsiger at der godt kunne være en potentielt god spiller her, og i hvert fald en der kan udgøre en 4-5. angriber.
          Jeg synes, at det er meget svært at vide, hvor Yao står, men det taler også til hans fordel, at de ting han tilsyneladende mangler, er ting man kan lære/træne. Derimod har han nogle forcer, som er svære at lære: han er hurtig og sparker som en hest med sit venstreben.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            NEJ! Det er overhovedet ikke ligegyldigt, hvordan en spiller har præsteret i forrige sæson, eller i sæsonen før for den sags skyld. At hente spillere eller at sætte sit hold efter, at nogle spillere SKAL have haft gode præstationer op til, er useriøst og er i hvert fald en stensikker metode til ikke at få opfyldt nogle uforløste potentiale.

            Ud fra den devise, skulle OB f.eks. ikke have hentet CN og RJL. De spillede ved gud ikke godt op til, at OB hentede dem i vinters, men man har jo antageligvis set noget uforløst potentiale i dem, bl.a. i kraft af nogle tidligere præstationer, og har så ladet nogle muligvis dårlige forudsætninger komme dem til gode. Om de så lykkes, må tiden vise.

            En klub som OB er også nødt til at kunne aflæse potentielle spilleres formkurver, i deres transferstrategi. En rigtigt dygtig spiller til en klub på OBs niveau, kan være i en formmæssig lavkonjunktur, der gør at han kan være interesseret i en klub som OB, og at klubben kan få ham på en økonomisk god aftale, og får man så ham bragt ind i den rette udvikling, kan man høste de sportslige og måske økonomiske gevinster ved at hente sådan en spiller. Det er bl.a. det der gør en god spillerrekruttering, at du kan finde sådan nogle spillere.

            Lex Djemba Djemba, lex Carroll, lex you f***ing name em'.



            I det scenarie jeg ridser op, som er det mest sandsynlige JEG kan se for mig, hvis vi skal på markedet efter en angriber igen, forlader både AK og Edmundsson klubben, og der kan vi vel blive enige om, at der i så fald frigives en hel del lønkroner, no?

            I så fald, vil jeg også med en masse lønkroner frigivet, primært fra AK, og en pæn transferindtægt oveni, tillade mig at have større forventninger til en afløser, end Leonco fra Vendsyssel. Ikke dermed sagt, at han ikke kan blive en dygtig angriber i OB, jeg synes bare ikke, at der er meget at hænge sit hat på, ift. hvad han har præsteret i sin karriere, og med de penge man i så fald har fået frigivet, burde der være rum til at man går i markedet efter en mere bevist angriber.

            Jeg kan derudover slet ikke erklære mig enig i, at Yao har fået "masser af chancer". Han har fået 253 minutter, svarende til 2,81 hele fodboldkampe. Kigger man på fordelingen af de minutter, er de to hele halvlege, 23 resterende minutter, og derudover kun indhop på under 15 minutter.

            Kigger vi på de hele halvlege, han så har fået, var den første på udebane mod Brøndby, og den anden blev han skiftet ind i pausen imod Randers, hvor vi var bagud 0-3 og spillede helt horribelt og usammenhængende over 90 minutter.

            Det er ikke mange chancer i min bog, og det er med meget svære vilkår efter min smag.

            Til sammenligning skulle Ingvartsen bruge 384 minutter på at lave sit første mål, og det skete i en hjemmekamp mod Hobro, hvor han i øvrigt fik 87 minutter. Før det var han startet inde tre gange, og havde fået 53, 59 og 74 minutter i de kampe. De chancer har Yao altså ikke fået.

            Så vidt jeg husker, bombede Ingvartsen ikke i Reserveligaen, som Yao har gjort det. Han lavede ganske vidst mange mål i U19-ligaen, men det er også lige niveauet under Reserveligaen. Tillige er Ingvartsen dansker, havde været i klubben i mange år, og i FCN er det især en fordel da spillestilen er så strømlinet som den er i klubben.

            Yao har ikke været her i 1œ år endnu, han taler ikke sproget, jeg ved ikke engang om han talte engelsk ved ankomst, og han skal selvsagt lære en masse omkring det at være fodboldspiller i Danmark og i OB. På trods af det, har han et fremragende målsnit i Reserveligaen og har først afsluttet sine teenageår for under 3 måneder siden.

            Giv lige fyren en fair chance. Hans kontraktforlængelse og hans mål for reserverne, tilsiger at der godt kunne være en potentielt god spiller her, og i hvert fald en der kan udgøre en 4-5. angriber.

            Fuldstændig enig med Sheed her. God sammenligning med Ingvartsen som også skulle bruge noget tid...
            At nogle allerede næsten har opgivet Yao er jo fuldstændig håbløst. Vi er jo ikke i nærheden af at være der endnu

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              NEJ! Det er overhovedet ikke ligegyldigt, hvordan en spiller har præsteret i forrige sæson, eller i sæsonen før for den sags skyld. At hente spillere eller at sætte sit hold efter, at nogle spillere SKAL have haft gode præstationer op til, er useriøst og er i hvert fald en stensikker metode til ikke at få opfyldt nogle uforløste potentiale.

              Jeg tror at de fleste kan gennemskue at hvis vi skal gøre os i Top 6, så skal vi snart til at være udeover vores 'undervejs'-stadie. I hvertfld hoveddelen skal spille med et acceptabelt bundniveau. Gryte, Joan og Tverskov med et acceptabelt bundniveau og kampafgørende topniveau. Tingager var 'undervejs' i efteråret, og har virkelig foldet sig ud i foråret. Forhåbentligt bygger han videre derfra:) Barret er undervejs pt. med lovende takter. Desler undervejs også vil jeg mene, noget foran Barret. Tomasen har været rimelig solid, men bl.a. i sidste kamp mod Esbjerg var han helt væk, med regulære børnefejl, a la 'man-dribler-ikke-som-bagerste-mand'-fejl. Greve undervejs. Vi har ikke brug for endnu en 'undervejs' spillersignering.

              Ud fra den devise, skulle OB f.eks. ikke have hentet CN og RJL. De spillede ved gud ikke godt op til, at OB hentede dem i vinters, men man har jo antageligvis set noget uforløst potentiale i dem, bl.a. i kraft af nogle tidligere præstationer, og har så ladet nogle muligvis dårlige forudsætninger komme dem til gode. Om de så lykkes, må tiden vise.

              En klub som OB er også nødt til at kunne aflæse potentielle spilleres formkurver, i deres transferstrategi. En rigtigt dygtig spiller til en klub på OBs niveau, kan være i en formmæssig lavkonjunktur, der gør at han kan være interesseret i en klub som OB, og at klubben kan få ham på en økonomisk god aftale, og får man så ham bragt ind i den rette udvikling, kan man høste de sportslige og måske økonomiske gevinster ved at hente sådan en spiller. Det er bl.a. det der gør en god spillerrekruttering, at du kan finde sådan nogle spillere.

              Lex Djemba Djemba, lex Carroll, lex you f***ing name em'.

              AK var hverken en spiller i formmæssig lavkonjuktur, eller en spiller der blevet hentet i OB regi på en økonomisk god aftale, nu må du sku stoppe lidt op med dit nonsens der! CN og RJL og enhver anden udefra kommende spiller kan sagtens hitte eller floppe i OB uanfægtet af hvad vedkommende spiller præsterede i sæsoner forinden i ANDRE klubber med en ANDEN spillestil, jeeez...! Selv Ingvartsen kunne reelt floppe i OB, hvis han ikke fandt sig til rette i OBs spillesystem. Joan skaber mange af sine mål selv, og derved ikke lige afhængig af hvad andre gør, som nogle angribere vil være det..

              Det nærmeste vurderingsgrundlag man for en spillers mulighed for succes må samtidig også være det friskeste, goes without saying..
              AK brændte mange chancer i efteråret. AK har brændt knapt så mange chancer i foråret, men det er ikke nødvendigvis en god ting! Han er simpelthen ikke kommet frem til mange chancer! Derfra er der meget lang vej til et scoringssnit som man så det i sæsonen 15/16!

              Det er ikke holdbart at indlede en ny sæson med en kalkuleret forventning om at AK og Fester scorer væsentligt flere mål end de har gjort i år.. De kan kun overraske!


              I det scenarie jeg ridser op, som er det mest sandsynlige JEG kan se for mig, hvis vi skal på markedet efter en angriber igen, forlader både AK og Edmundsson klubben, og der kan vi vel blive enige om, at der i så fald frigives en hel del lønkroner, no?

              No! AK går ikke med til at blive hentet til f.eks. SønderjyskE til en årsløn som de magter at betale, og de vil ikke engang betale i nærheden af hvad de magter at betale for en spiller med AKs nuværende formkurve.. IGEN!!! Vi hænger på AK, get it??
              Edmundsson render rundt til en årsløn som SønderjyskE og alle andre SL-klubber sagtens kan og vil betale for en spiller af hans kvalitet. At spare hans lønkroner væk ændrer meget lidt i det samlede regnskab og frigiver ingenting! Du finder ingen anden spiller i nærheden af hans klasse for hans lønudgifter!

              I så fald, vil jeg også med en masse lønkroner frigivet, primært fra AK, og en pæn transferindtægt oveni, tillade mig at have større forventninger til en afløser, end Leonco fra Vendsyssel. Ikke dermed sagt, at han ikke kan blive en dygtig angriber i OB, jeg synes bare ikke, at der er meget at hænge sit hat på, ift. hvad han har præsteret i sin karriere, og med de penge man i så fald har fået frigivet, burde der være rum til at man går i markedet efter en mere bevist angriber.

              Første gang vi er enige! Nej tak til Leonco, og ja tak til Bjarke Jacobsen hvis vi skulle hente nogen i Vendsyssel!

              Jeg kan derudover slet ikke erklære mig enig i, at Yao har fået "masser af chancer". Han har fået 253 minutter, svarende til 2,81 hele fodboldkampe. Kigger man på fordelingen af de minutter, er de to hele halvlege, 23 resterende minutter, og derudover kun indhop på under 15 minutter.

              Kan være jeg gør dig uret her, men var du ikke temmelig skråsikker omkring Joan efter hans første halvår i klubben?? Han spillede hvad sølle 3 kampe som ind- eller udskifter med færre kampe og færre spilminutter. Alligevel var dommen entydig. En skide færing..
              Yao kommer ikke Joan til sokkeholderne, hverken nu eller i fremtiden, men derfor kan han sagtens blive en habil SL-spiller. Jeg er sikker på ar KN har styr på det, som jeg allerede har udtrykt! Jeg er dog enig i, hvad andre siger, at en lejeaftale til en 1.divisionsklub kunne være fornuftigt for Yao!

              Kigger vi på de hele halvlege, han så har fået, var den første på udebane mod Brøndby, og den anden blev han skiftet ind i pausen imod Randers, hvor vi var bagud 0-3 og spillede helt horribelt og usammenhængende over 90 minutter.

              Det er ikke mange chancer i min bog, og det er med meget svære vilkår efter min smag.

              Til sammenligning skulle Ingvartsen bruge 384 minutter på at lave sit første mål, og det skete i en hjemmekamp mod Hobro, hvor han i øvrigt fik 87 minutter. Før det var han startet inde tre gange, og havde fået 53, 59 og 74 minutter i de kampe. De chancer har Yao altså ikke fået.

              Der er intet belæg for at sammenligne de to spillere. Yao har skullet byde ind med at true med sin fart primært, og det har han ikke kunnet. Tværtimod har han trådt i bolden, eller løbet offside, he is not ready!

              Så vidt jeg husker, bombede Ingvartsen ikke i Reserveligaen, som Yao har gjort det. Han lavede ganske vidst mange mål i U19-ligaen, men det er også lige niveauet under Reserveligaen. Tillige er Ingvartsen dansker, havde været i klubben i mange år, og i FCN er det især en fordel da spillestilen er så strømlinet som den er i klubben.

              Yao har ikke været her i 1œ år endnu, han taler ikke sproget, jeg ved ikke engang om han talte engelsk ved ankomst, og han skal selvsagt lære en masse omkring det at være fodboldspiller i Danmark og i OB. På trods af det, har han et fremragende målsnit i Reserveligaen og har først afsluttet sine teenageår for under 3 måneder siden.

              Giv lige fyren en fair chance. Hans kontraktforlængelse og hans mål for reserverne, tilsiger at der godt kunne være en potentielt god spiller her, og i hvert fald en der kan udgøre en 4-5. angriber.
              Jeg ønsker som alle andre OB-fans at Yao slår igennem, hvordan kan man andet?

              Comment


                Jeg tror ikke AK kommer i nærheden af forrige sæson igen, og det samme gælder Fester. Man skal også se på hvem som kan sætte dem op. Hvis de skal score mere, så skal svenskeren erstattes af en spiller fra 2 hylder over jønnes. Hvis vi stort set beholder vores nuværende hold, så ender vi som 8-10 næste år. Hvis JH vil sælge dette hold som er top 6 hold, så er han mere inkompetente end jeg tror han er - og det er en hel del.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                  Jeg tror ikke AK kommer i nærheden af forrige sæson igen, og det samme gælder Fester. Man skal også se på hvem som kan sætte dem op. Hvis de skal score mere, så skal svenskeren erstattes af en spiller fra 2 hylder over jønnes. Hvis vi stort set beholder vores nuværende hold, så ender vi som 8-10 næste år. Hvis JH vil sælge dette hold som er top 6 hold, så er han mere inkompetente end jeg tror han er - og det er en hel del.
                  Vi skal uden tvivl forstærkes. Men bare det at holde på stammen bliver vigtigt også da man godt kan se at der sgu er noget om det der "kontinuitet" halløj de snakker om hele tiden...
                  Hvis vi kunne holde på de bedste 11-15 stykker og hente 2 spillere som fx Kusk og Austin tror jeg vi vil have en god chance for Top 6 næste sæson.. Det er nok ikke muligt men så noget i det kvalitetslag...
                  Men hvem ved hvad der sker med JH ved roret? Det ene øjeblik vil vi leje en spiller i Everton og det næste øjeblik har vi ikke råd til en degraderet FCN spiller..
                  Forhåbentlig vil Dundee købe Mikkelsen og vi får 1-1.5 mill der samt lidt lønkroner at leje med fra Lund,Joao og Thrane/Welbeck

                  Comment


                    Jeg håber vi holder mere eller mindre fast i truppen. Jeg kunne godt tænke mig at der blev bygget på med en bedre venstreback og en kreativ her og nu midtbanespiller, gerne kant.

                    Jeg må æde mine ord om KN og JH. Jeg har fået troen tilbage dette forår og ser spændende udviklingsmuligheder i holdet.

                    Vi har en fremragende målmand.

                    Vores forsvar er stabilt og Tingager ligner en mand med skyhøjt potentiale.

                    Jønne har et fantastisk topniveau offensivt og kan afgøre kampe, men der mangler et alternativ til ham. Derudover er der nogle spændende unge drenge i JJT og Casper Nielsen, mens den defensive midtbane stadig halter. Bredden er også tynd, men har en tro på Greve.

                    Joan er vel en af de 5 bedste angribere i Superligaen og med Helenius, Fester eller AK bør vi vel have muligheden for at finde en 2. Angriber der er god for 8-10 mål. Læg dertil Yao, som også ligner en spiller der kommer til at blive god.

                    Jeg tror på top 6 næste sæson, med det vi har nu.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Nej det gør de ikke.

                      Festersens målsnit (-straffe):

                      13/14: 617 min. pr mål
                      14/15: 304 min. pr mål
                      15/16: 205 min. pr mål
                      16/17: 484 min. pr mål

                      15/16 er selvsagt klart bedst, men i 14/15 sæsonen viste han også, at han kan lave mål, og det endda for et hold der rykkede ned.

                      AKs målsnit (-straffe)

                      13/14: 252 min. pr mål
                      14/15: 233 min. pr mål
                      15/16: 145 min. pr mål
                      16/17: 930 min. pr mål

                      Jeg skulle mene, at det er ganske let at se, hvad der er outlieren i de ovenstående tal.


                      Lad os tage Helenius til sammenligning.

                      Helenius målsnit (-straffe):

                      12/13: 208
                      14/15: 386
                      15/16: 0 mål i 383 min.
                      16/17: 324

                      Samlet for de sidste 4 sæsoner de har spillet i Superligaen:

                      AK: 248 min. pr mål
                      Helenius: 291 min. pr mål
                      Fester: 331 min. pr mål

                      Som i kan se ligger de alle tre inden for en ganske tæt og fornuftig afstand. Afstanden fra Helenius til AK er lidt længere, end den er fra Helenius ned til Fester. Kigger vi på de bedste sæsoner, har AK, som det ses, den klart bedste og tager vi top 5 over de her sæsoner, har AK tre af de fem pladser, kun den her sæson stikker ud. Festersens snit i den sæson, hvor FCV rykkede ned, er endda bedre end de sidste to hele sæsoner Helenius har spillet, hvor han spillede for midterhold i begge sæsoner.

                      Så lad mig spørge anderledes: Har vi hentet en angriber i Helenius, der er mindst ét niveau under AKs?

                      Tager vi nyere historik in mente, er der i hvert fald noget der tyder på det. Vi skal helt tilbage til 12/13, for at finde et Helenius-snit, som er bedre en dem AK havde i de tre sæsoner før den her.
                      Jeg kommenterede kun på Festersen og Anders K.
                      Altså den dokumentation du selv bringer, viser jo netop at 15/16 stikker markant ud ... klart bedste sæson for begge spillere.

                      Noget andet er at Festersen viser tegn på at være over the hill og at Anders K. har vedvarende problemer med ryggen ... jeg tror virkelig ikke, at OB skal hænge ret meget af troen på succes på de to herrer, i den kommende sæson.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Forkert tråd

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                          Jeg håber vi holder mere eller mindre fast i truppen. Jeg kunne godt tænke mig at der blev bygget på med en bedre venstreback og en kreativ her og nu midtbanespiller, gerne kant.

                          Jeg må æde mine ord om KN og JH. Jeg har fået troen tilbage dette forår og ser spændende udviklingsmuligheder i holdet.

                          Vi har en fremragende målmand.

                          Vores forsvar er stabilt og Tingager ligner en mand med skyhøjt potentiale.

                          Jønne har et fantastisk topniveau offensivt og kan afgøre kampe, men der mangler et alternativ til ham. Derudover er der nogle spændende unge drenge i JJT og Casper Nielsen, mens den defensive midtbane stadig halter. Bredden er også tynd, men har en tro på Greve.

                          Joan er vel en af de 5 bedste angribere i Superligaen og med Helenius, Fester eller AK bør vi vel have muligheden for at finde en 2. Angriber der er god for 8-10 mål. Læg dertil Yao, som også ligner en spiller der kommer til at blive god.

                          Jeg tror på top 6 næste sæson, med det vi har nu.
                          Enig med dig i meget du skriver, og det handler i høj grad om at kunne bygge videre på det fundament, der er lagt. Men hvis en spiller som Joan ryger i kommende transfervindue, så er vi på bar bund igen, igen!

                          Jønne er desværre stadigvæk for svingende i sine præstationer, men når han når sit topniveau, så er han en afgørende spiller for os. Tror nok mest at skuffelsen over Jønne bunder i en forventning om at se Falklækkerier fra hans fødder, og det kommer ikke til ske.. Joan er det tætteste vi kommer på en Falkklon i truppen, og der har bestemt også været mindeværdige lækkerier fra hans fødder:) Kun Falk er Falk, og kun Joan er Joan, mere indviklet er det vist ikke..

                          Vi skal have gang i enten AK eller Fester, udover at Joan forsætter hvor han slap, og så må Helens gerne byde ind med mål og variationsmuligheder i angrebet. Vi brugte hele forårssæsonen på at udvikle et possesionspil, som vi også blev dygtige til, men det førte ikke til nok scoringer, selv om der egentlig var chancer nok. Vi skal dog holde fast i vores mere direkte spil og høje pres, men må godt bruge vores gode possesionspil på en fornuftig måde. Vi har haft svært ved at spille 90 min. I et opskruet tempo, og har smidt point i de faser, hvor vi ikke har kunnet holde fast i tempospillet. Vi skal blive dygtigere til at kontrollere kampene via possesionspil, når vi har fået den føring vi gik hårdt efter! For ofte, bl.a. mod Randers, har vi bare overladt initiativet og luret på kontrafasen. Lad os dog hellere selv være på bolden i de faser! Det vil også til sidst lokke modstanderen ud af busken;)

                          Comment


                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skand...e-paa-vej-vaek

                            Ved ikke om nogen har postet den her allerede, men måske der kunne være nogle muligheder her?

                            Både Rieks og Albæk er spillere som, i hvert fald tidligere, bestemt har haft et højt niveau. Nu ser jeg ganske vist ikke meget Allsvenskan, så hvis nogle har opdaterede inputs er de meget velkomne.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af JMJ Se indlæg
                              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skand...e-paa-vej-vaek

                              Ved ikke om nogen har postet den her allerede, men måske der kunne være nogle muligheder her?

                              Både Rieks og Albæk er spillere som, i hvert fald tidligere, bestemt har haft et højt niveau. Nu ser jeg ganske vist ikke meget Allsvenskan, så hvis nogle har opdaterede inputs er de meget velkomne.
                              Mads Albæk ville være en super signing!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af jmj Se indlæg
                                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skand...e-paa-vej-vaek

                                ved ikke om nogen har postet den her allerede, men måske der kunne være nogle muligheder her?

                                Både rieks og albæk er spillere som, i hvert fald tidligere, bestemt har haft et højt niveau. Nu ser jeg ganske vist ikke meget allsvenskan, så hvis nogle har opdaterede inputs er de meget velkomne.
                                nejtak!
                                siden 1887

                                Comment

                                Working...
                                X