Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
    Så er vi klar med ugens podcast - en away-special med nostalgi, Superliga-ensretnings-Gravgaards-øf, vanvittige udebane-forhold i Helsingør, fremkig mod Horsens and all that jazz! :-)

    Find podcasten på iTunes, Soundcloud eller www.obstemmer.dk

    P.S. Og tak for alle jeres input - vi læser det hele!
    Endnu et skønt afsnit, som nybagt far kan jeg kun sige tusind tak for de her afsnit! Skønt at gå lange ture med barnevognen, og kunne lytte til jeres podcast samtidig.

    Fantastiske anekdoter fra jeres oplevelser med udekampe. Især den med, jeg tror det er Peter? Som var ved at blive udtaget til Troels Bechs OB trup til kampene i 2004 mod Villarreal (Tror jeg det var) pga. så meget sygdom og skader.. Fandeme sjovt altså!

    Anyways! Det er en fornøjelse hver gang.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Hvis du læste hvad jeg skrev, ville du forstå det er stilen jeg ikke bryder mig om. Jeg synes det er kedeligt uanset om det er klassespillere fra Spanien eller serie 4 spillere.
      Det er slet ikke en stil der er tradition for i Odense.
      ... og jeg elsker den, synes det er det fedeste fodbold der kan spilles.
      Det er muligt det ikke altid har været sådan i Odense, men betyder det at det aldrig KAN være sådan?
      Personligt synes jeg ikke man skal være så bange for nye ting ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Lidt for ustruktureret i dag synes jeg. Stemmerne på tur skal nok lige øves engang eller to mere før det bliver godt som det andet i har lavet. Men når snakken først køre så er det en ren fornøjelse. Jeg nyder virkelig dette tiltag.

        P.s. hvor mange penge skal Daniels trøje koste ;) :D
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Det er muligt det ikke altid har været sådan i Odense, men betyder det at det aldrig KAN være sådan?
          Personligt synes jeg ikke man skal være så bange for nye ting ...
          Jeg er enig. Jeg synes ikke der er nogen rigtig måde at spille fodbold på, og jeg synes heller ikke der er nogen rigtig måde for OB at spille på. Når folk henviser til, hvordan OB spillede engang, henvises der som regel til en tid, hvor fodbold blev spillet meget langsommere og på et ringere teknisk niveau. Derfor bliver det også helt barokt for mig at høre, når der henvises til en OB-stil.

          I mine små 20 år som OB-fan, har jeg ikke været vidne til nogen gennemgående stil. Vi har spillet med forskellige systemer og forskellige dyder, og selvom nogle vil henvise til, at det generelt har hørt til OB, at man spillede med stor fysik, vil jeg godt sætte et lille spørgsmålstegn ved det. Det har i hvert fald aldrig været hverken Troels Bechs, Torben Storms eller Kents store kendetegn, at holdene skulle leve på en stor fysik. Og alene i de 20 år, har fodbolden udviklet sig meget. Noget så gennemgående som den klassiske 10er rolle, er jo ved at være udfaset i dag. De spillere som i dag har de klassiske 10er-dyder i deres spil, er enten rykket ud på kanten, hvor de har mere plads og ikke konstant modtager bolden med en mand i ryggen, eller de er rykket ned som mere dybtliggende regista-typer, som dikterer spillet fra en dybere position, da opspil over en bred kam starter længere tilbage i dag, end det gjorde før i tiden.

          Det der er vigtigt for mig er, at OB finder en stil, og får den implementeret i hele klubben over en årrække. Det har jeg stadigvæk ikke et billede af, at det er det der foregår i hverdagen. Det betyder ikke, at OB skal ligge sig fast på, at man partout skal spille 4-3-3 eller 4-4-2 eller lignende, det betyder, at OB skal spille med udgangspunkt i nogle dyder som gør, at når den eksisterende træner hedder f.eks. Kent Nielsen, og arbejder med tingene på én måde, så skal den næste træner ikke hedde Ove Pedersen f.eks. og komme og gøre tingene på en radikal anderledes måde.

          Grundene til at OB bør finde en fodboldmæssig stil er:

          1) For at sikre kontinuitet. Jeg frygter den dag, hvor Kent Nielsen ikke er træner mere i OB, og det kan jo komme tids nok. Ikke fordi at jeg synes, at Kent er noget trænerunikum, og at det i sig selv vil være et kæmpe tab at miste ham, mere fordi at det ikke virker til, at man reelt er afklaret med, hvad man så vil i stedet. Det virker alt for lemfældigt og tilfældigt, når så vigtige beslutninger skal træffes, og det er skadeligt. Og hvad hvis Bredal så også smutter, hvem skulle så i så fald kunne føre de dyder videre som man har arbejdet på i flere år nu? Vi kender jo OB, det ender med at blive næsten 100% op til den nye træner, hvordan tingene så skal foregå, og vi risikerer at hele truppen så skal rekonstrueres og genopbygges igen, som vi nu har brugt to år på med Kent. Det er ikke holdbart.

          En af grundene til, at SønderjyskE kan blive ved med at præstere, er den kontinuitet der er i klubben, ift. den måde man arbejder på. Selvfølgelig er der plads til justeringer fra træner til træner, men man kommer som træner til en klub, hvor der allerede er masser af kontinuitet i staben, og en afklarethed ift., hvordan man arbejder i hverdagen. Det var uendeligt meget nemmere for Jakob Michelsen at komme til SønderjyskE, fordi at han allerede havde bl.a. Peter Enevoldsen, som på daværende tidspunkt havde været assistent i klubben i 4 år, og som kunne videreføre en god kultur og en måde at gøre tingene på. Det var uendeligt meget nemmere for Claus Nørgaard at komme til SønderjyskE i vinter, da han havde bl.a. en Henrik Hansen der havde været en del af staben i 1œ år, og som før det havde spillet de sidste 5 år i klubben.

          Jeg frygter virkeligt, at Kent smutter af den ene eller den anden grund inden for det næste år, og så står vi med håret i postkassen, med en ikke særligt skarp sportsdirektør, Tonny H som talentchef og A+, og så med en assistenttræner og en fysisk træner, som måske/måske ikke fortsætter som en selvfølgelighed. Og er klubben så afklaret med, hvad der skal være i stedet for? I så fald er det noget nyt, som vi er begyndt at arbejde med, for jeg kan i hvert fald ikke se en rød tråd i: LO -> HC -> TV-Poul -> TB -> Ove P -> Kent

          2) For at lave en bedre synergi mellem talentholdene og seniorholdet. Hvis vores "talentsatsning" skal være troværdig og blive en af de bedre herhjemme på langt sigte, er der nødt til at være en større klarhed og lighed mellem det at være ungdomsspiller i OB og det at spille på OBs førstehold. Lad os tage udgangspunkt i en hypotetisk 19-årig spiller der har været i OB siden han var 13 f.eks., så har OB i den tid haft fem forskellige cheftrænere, som samlet set har haft meget forskellige udtryk. Det er jo praktisk talt umuligt at skulle forberede sådan en spiller på, hvad der skal ske for ham, hvis han en dag rammer OBs førstehold, og det er problematisk ift. at skulle udvikle ham i en spillemæssig retning.

          Lad os sige, det var en ung Jonas Borring eller Absalonsen f.eks. De vil jo være noget nær dødsdømte ift. at skulle spille kanter i dag, når man ser på den måde Kent gerne vil have sine kanter på. I så fald ville de jo nok skulle tage en beslutning om at blive omskolet til at blive en offensiv back eller en flagrende angrebstype, eller prøve at se om de kunne passe ind på den modsatte kant, selvom det ikke umiddelbart er det deres spidskompetencer passer til. Det er ikke en holdbar situation ift. at skulle få det bedste ud af vores talenter, og jo noget Eskesen også antydede her den anden dag.

          Det ses også på dem der har haft bedst succes med at udvikle unge talenter til deres førstehold her i de senere år, at det er nogle af de klubber der har været mest afklarede med, hvordan de vil spille fodbold, både på seniorplan og ungdomsplan. Klubber som AaB, Nordsjælland og Midtjylland. I den anden lejr har du klubber som OB, AGF, ja sågar Brøndby. Klubber der ikke lever op til deres forudsætninger ift. at udvikle talenter, og som i den grad er hærget af skiftende strategier, spillestile og en generel mangel på ro og klarhed.

          3) Branding. Der er en rigtigt god brandingværdi uadtil i at have en klar strategi og identitet. Klubber som SønderjyskE og Nordsjælland som i udgangspunktet har nogle af de ringeste forudsætninger blandt 10-12 bedste klubber herhjemme, da de ikke er historisk stærke fodboldbyer med et klart opland, lukrerer i høj grad på at have en klar identitet og kendetegn, hvilket gør dem interessante for både spillere og trænere, da de i højere grad "ved" hvad de får, og det har sikkert også en sponsormæssig værdi.

          OBs identitet bygget op på de sidste 6-7 år, er et borderline galehus, som kontinuerligt underpræsterer og som ikke har nogen klar strategi og idé med den måde tingene gøres på. Det er i den grad også noget af det der gør, at odenseanerne og fynboerne trækker sig fra OB. Vi har ikke meget at samle os om, udover at vi var noget engang, men det fastholder bare ikke opbakningen i længden. At vi ikke engang havde 600 tilskuere mere i snit til vores hjemmekampe, end SønderjyskE havde sidste sæson, bunder ikke udelukkende i, at de havde en bedre sæson end os. Det bunder også i, at de fra et meget lavt udgangspunkt har formået at samle sig omkring en identitet om at være hårdtarbejdende underdogs der kæmper for at bryde de uskrevne økonomiske naturlove i dansk fodbold. De bryster sig stadig af at være arbejdsmænd, på trods af, at deres spillemæssige udtryk har ændret sig markant siden de rykkede op i sin tid, og at de i dag har mindst ligeså mange spillere der er mere teknisk funderede end fysisk stærke arbejdsmænd, identiteten og udtrykket på banen har de nemlig stadigvæk.

          Comment


            Syntes da også lige at det burde nævnes at der er rumstreringer i de små forhandlingskontorer i Ådalen ifølge Davidsen...
            Han er ikke lige 100% klar over hvad men han havde fået fornemmelsen af at det godt kunne være ind

            Comment


              Efter en pause på cirka ti dage, er vi nu endelig klar med en ny udsendelse. Der er fokus på fankultur, stemning, stadionoplevelse og andre gode sager. Vi har Jack Jørgensen (kommerciel chef i OB) samt Simon Bonnez (SLO) i studiet, hvor også Peter Brix og Martin Davidsen er bag mikrofonerne.
              Giv det gerne et lyt: https://soundcloud.com/obstemmer/pan...-3-august-2017

              Comment


                I udsendelsen gætter I på tilskuerantallet - man kan godt høre det var før en semifinale blev spillet. Tror det kommer til at koste tilskuere på søndag at EM-finalen ligger i samme tidsrum.

                Så er det ret irriterende at man ikke kan stille mulige uddybende spørgsmål undervejs... ! :-)

                Comment


                  Hold dog op, tvivler på at en em finale i kvinde fodbold kommer til at betyde det helt store i forhold til hvor mange der kommer på stadion på søndag...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg
                    Hold dog op, tvivler på at en em finale i kvinde fodbold kommer til at betyde det helt store i forhold til hvor mange der kommer på stadion på søndag...
                    http://sport.tv2.dk/fodbold/2017-08-...-em-semifinale

                    Back on topic: Jeg ser frem til at høre udsendelsen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg
                      Hold dog op, tvivler på at en em finale i kvinde fodbold kommer til at betyde det helt store i forhold til hvor mange der kommer på stadion på søndag...
                      Det tror jeg nu heller ikke gør den store forskel. Dem der vælger EM-finalen over OB, vil jo typisk være nogle medløber-typer der følger med, når det går godt, ligesom man kan se på seerudviklingen ved slutrunden her. De typer er nok ikke dem der frekventerer Odense Stadion hyppigst i de her år.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Det tror jeg nu heller ikke gør den store forskel. Dem der vælger EM-finalen over OB, vil jo typisk være nogle medløber-typer der følger med, når det går godt, ligesom man kan se på seerudviklingen ved slutrunden her. De typer er nok ikke dem der frekventerer Odense Stadion hyppigst i de her år.
                        Nej og derfor stiger tallet ikke som de tror i podcasten - det er det eneste jeg forholder mig til. Modsat BN så anser jeg det for et stort problem hvis DKs deltagelse i en Em-finale ikke koster tilskuere...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                          Nej og derfor stiger tallet ikke som de tror i podcasten - det er det eneste jeg forholder mig til. Modsat BN så anser jeg det for et stort problem hvis DKs deltagelse i en Em-finale ikke koster tilskuere...
                          ET stort problem ligefrem? Det er vel kun godt, hvis det ikke koster tilskuere.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af BN- Se indlæg
                            Hold dog op, tvivler på at en em finale i kvinde fodbold kommer til at betyde det helt store i forhold til hvor mange der kommer på stadion på søndag...
                            Der var vist omtrent 500.000 der så semifinalen ... man kan nok godt regne med i hvert fald 750.000 til finalen, det vil koste tilskuere.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              ET stort problem ligefrem? Det er vel kun godt, hvis det ikke koster tilskuere.
                              også for fodbolden Søren?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af BLS Se indlæg
                                også for fodbolden Søren?
                                Er det her en form for kodesprog? Skulle de forestille at være dårligt for fodbolden, hvis der kommer ikke kommer betragteligt færre til kampen på søndag?

                                Comment

                                Working...
                                X