Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Er Det ikke at 1/pulje 1 spiller mod 2/pulje 2 og 2/pulje 1 mod 1/pulje 2 og derefter spiller vindere mod hinanden og deres vinder spiller om europakvalifikation mod 3. fra mesterskabsspillet. Tabere spiller mod hinanden om intet (plads 9 eller 10).
    Og 3 er og 4 er i begge pulje har det ligeså med hinanden, så at den taber af de tabere rykker ned, vinder af de tabere spiller mod 2. fra 1. Div., taber af de vindere spiller mod 3. fra 1. Div og vinder af de vindere er reddet? Og alt det over 2 kampe, hjemme og ude?
    Hvad en system...
    Du har ret. Vi SKAL simpelthen over 6 kampe kunne holde Esbjerg bag os og komme forbi Horsens. Ellers er det playoff-helvede, hvor selv den direkte nedrykning er i spil.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
      Eneste problem er at hans oversigt er ret fyldt med fejl.

      Det er lige nøjagtigt så dumt og komplekst at man ikke kan planlægge noget som helst, og man kun kan forstå een serie kampe af gangen. Lige nu handler det om at blive nummer 1-2, så kan vi tage det andet bagefter.
      Nu er det altså heller ikke sværere at forstå. Det er ikke ligefrem raketvidenskab.

      Comment


        #18
        Sidder lige og ser Randers' vanvittige afbrændere imod Sønderjyske. Pourie's er jo latterlig, men de har min. 3 andre, som de skal score på. Det er vanvid, så uheldige/uskarpe de er. Det kan ikke blive ved.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
          Sidder lige og ser Randers' vanvittige afbrændere imod Sønderjyske. Pourie's er jo latterlig, men de har min. 3 andre, som de skal score på. Det er vanvid, så uheldige/uskarpe de er. Det kan ikke blive ved.
          det sagde vi vel også i efteråret ;)

          Comment


            #20
            3 hold som vi kun har fået 4 point mod i sæsonen, det er jo ikke super godt, men som vi så mod Randers sidst, så ser det forhåbentlig lidt anderledes ud nu, og der kan hentes flere point... men hold hvor AC har fået over 1/3 af deres point mod, og EfB œ af deres, så fra den vinkel må de 2 hold være yderst godt tilfreds...

            Leger vi lidt med de resultater de 4 hold har fået mod hinanden i sæsonen, og genbruger dem, så vil en slutstilling da også se sådan ud:

            RFC - 40
            ACH - 40
            EfB - 35
            OB - 32

            Sådan går det nok næppe, det må kunne gøres bedre, hvilket jeg bestemt også tror det bliver... det er trods alt heller ikke mange resultater der skal gå anderledes før det hele kan stå på hovedet i sådan et gruppespil... Er egentlig ok tilfreds med de andre 3 hold. Der må bestemt være mulighed for en 2. plads, selv hvis ikke det skulle køre helt så godt, så er der stadig en god chance...

            Skal jeg finde en frygt, så er det jo nok at Randers finder sig selv, og at EfB fortsat vil være trælse at danse med for lige præcis os... og så kunne det godt blive 2 finaler mod Horsens, men jeg tror egentlig på point mod dem alle 3, og forhåbentlig nok af dem, så jeg er ret positiv overfor det her. Med tanke på hvordan det har set ud i lang tid, så er vi i hvert fald også tæt på at have det bedste udgangspunkt vi kunne have drømt om... så det skal vi udnytte...

            Et hurtigt ikke videre gennemtænkt bud herfra: Vi får en sejr mod alle 3, og så taber vi to og spiller en enkelt uafgjort. 10 point.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              3 hold som vi kun har fået 4 point mod i sæsonen, det er jo ikke super godt, men som vi så mod Randers sidst, så ser det forhåbentlig lidt anderledes ud nu, og der kan hentes flere point... men hold hvor AC har fået over 1/3 af deres point mod, og EfB œ af deres, så fra den vinkel må de 2 hold være yderst godt tilfreds...

              Leger vi lidt med de resultater de 4 hold har fået mod hinanden i sæsonen, og genbruger dem, så vil en slutstilling da også se sådan ud:

              RFC - 40
              ACH - 40
              EfB - 35
              OB - 32

              Sådan går det nok næppe, det må kunne gøres bedre, hvilket jeg bestemt også tror det bliver... det er trods alt heller ikke mange resultater der skal gå anderledes før det hele kan stå på hovedet i sådan et gruppespil... Er egentlig ok tilfreds med de andre 3 hold. Der må bestemt være mulighed for en 2. plads, selv hvis ikke det skulle køre helt så godt, så er der stadig en god chance...

              Skal jeg finde en frygt, så er det jo nok at Randers finder sig selv, og at EfB fortsat vil være trælse at danse med for lige præcis os... og så kunne det godt blive 2 finaler mod Horsens, men jeg tror egentlig på point mod dem alle 3, og forhåbentlig nok af dem, så jeg er ret positiv overfor det her. Med tanke på hvordan det har set ud i lang tid, så er vi i hvert fald også tæt på at have det bedste udgangspunkt vi kunne have drømt om... så det skal vi udnytte...

              Et hurtigt ikke videre gennemtænkt bud herfra: Vi får en sejr mod alle 3, og så taber vi to og spiller en enkelt uafgjort. 10 point.

              Og hvis vi kun kigger på formen her i foråret, så ender stillingen:

              OB - 40 points
              Randers - 34 points
              Horsens - 31 points
              Esbjerg - 30 points

              Vi er lige en anelse foran formmæssigt pt.

              Hverken efterårets eller forårets hidtige resultater kan så bruges til en skid. Det er NU finalerne starter. Bare vi kan undgå de sidste to pladser, så er det vigtigste nået. Alt derfra er bonus.

              Comment


                #22
                Randers må komme igang på er tidspunkt.
                Jeg vil spå, at der ender med Randers, OB, Horsens og EFB.

                Direkte nedrykning bliver AGF

                Comment


                  #23
                  Jeg tog lidt fejl tidligere. Sorry. Måske dette kan bruges

                  Nedrykningsslutspillet ser således ud:
                  Pulje 1:
                  7. Randers FC 33 point
                  10. AC Horsens: 29 point
                  -------------------------
                  11. OB: 28 point
                  14. Esbjerg fB: 24 point

                  Pulje 2:
                  8. AaB: 33 point
                  9. Silkeborg IF: 30 point
                  -------------------------
                  12. AGF: 25 point
                  13. Viborg FF: 25 point


                  Alle hold tager sine point med fra grundspillet. I nedrykningsspillet handler det om at komme blandt de to øverste i sin pulje, der afvikles over seks spillerunder, hvor alle møder hinanden en gang ude og hjemme. Nummer ét og to i de respektive puljer har sikret sig overlevelse og fortsætter i gruppespil med efterfølgende playoff-finale om muligheden for en finalekamp om en plads i Europa League mod det tre fra mesterskabsslutspillet - medmindre denne plads overgår til nummer fire på grund af DBU Pokalen.


                  De to nederste hold i nedrykningsslutspillets to puljer fortsætter til gengæld med at spille om at undgå nedrykning. I det aktuelle tilfælde ville det altså være AGF, Viborg FF, OB og Esbjerg fB, der skulle slås om at undgå nedrykning. De ville komme til at spille følgende opgør mod hinanden ude og hjemme:
                  AGF - Esbjerg fB
                  OB - Viborg FF


                  Herefter vil de to tabende hold mødes, mens de to vindende hold også skal i kamp. Hvis vi antager at AGF og OB ville vinde de to ovennævnte kampe, vil det give følgende opgør, der afvikles med en udekamp og en hjemmekamp til hvert hold.


                  OB - AGF
                  Vinderen overlever i Superligaen. Taberen skal spille mod nummer tre fra 1. division (aktuelt FC Roskilde) om en plads i Superligaen i næste sæson.


                  Viborg FF - Esbjerg fB
                  Taberen rykker ud af Superligaen. Vinderen skal spille mod nummer to i 1. division (aktuelt Hobro IK) om en plads i Superligaen i næste sæson.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Og hvis vi kun kigger på formen her i foråret, så ender stillingen:

                    OB - 40 points
                    Randers - 34 points
                    Horsens - 31 points
                    Esbjerg - 30 points

                    Vi er lige en anelse foran formmæssigt pt.

                    Hverken efterårets eller forårets hidtige resultater kan så bruges til en skid. Det er NU finalerne starter. Bare vi kan undgå de sidste to pladser, så er det vigtigste nået. Alt derfra er bonus.
                    Det har jo bare ikke så meget at gøre med de 4 hold indbyrdes overfor hinanden...

                    Så har vi trods alt også "kun" fået 10 point, så vi skal lige ned på 38... EfB har fået 5, og skal ned på 29... men nej, ikke den store tvivl om hvem der er i den bedste form pt...

                    ... men 10 point, det er også hvad jeg umiddelbart tror vi kan få, og det vil jo så følge forårets form ganske godt...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #25
                      Kent regner med Grytebust om 14 dage

                      http://www.fyens.dk/fodbold/Kent-Nie...rtikel/3133110

                      Comment


                        #26
                        Bredal og Tingager havde "planlagt" målet

                        http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-agf-ob.aspx

                        Comment


                          #27
                          Gruppe 1 - og kun et enkelt pont fra Horsens og med Randers og Esbjerg. Det kunne ikke være bedre - når det nu skulle være nedrykningsspil.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            #28
                            Jeg sælger gerne det gruppe spil for 12 point.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Jeg sælger gerne det gruppe spil for 12 point.
                              3 sejre og 3 uafgjorte kunne jeg godt leve med. Meeeen

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Nu er det altså heller ikke sværere at forstå. Det er ikke ligefrem raketvidenskab.
                                Jeg kan konstatere, at de mest interesserede og veluddannede fodboldfans her på forum til stadighed ikke har forstået modellen, så helt simpel er den ikke.

                                Comment

                                Working...
                                X