Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Slutspillet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Jeg kan konstatere, at de mest interesserede og veluddannede fodboldfans her på forum til stadighed ikke har forstået modellen, så helt simpel er den ikke.
    Så er det vel heller ikke værre... Et par stykker eller tre er vel hvad det drejer sig om... :-)
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      Vores kampproggram, er det klar ?

      Jeg kan ikke finde det. Jeg har set hvilken gruppe vi er i, men selve programmet.

      Comment


        #33
        Jeg har forstået, at kampprogrammet bliver offentliggjort tirsdag eftermiddag.
        Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


        Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
          Jeg har forstået, at kampprogrammet bliver offentliggjort tirsdag eftermiddag.
          Takker

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
            Nu er det altså heller ikke sværere at forstå. Det er ikke ligefrem raketvidenskab.
            Jeg bryder mig ikke om den nye struktur. Jeg synes, at det er et stort problem, at det ikke nødvendigvis er det/de dårligste hold, der rykker ud, og det ikke er de bedste hold, der kommer i Europa. Synes ikke, at det er retfærdigt, og kan ikke se, at det skulle være gavnligt for dansk fodbold heller. Men det er jo fair at være af en anden mening, og det kan altid diskuteres.

            Hvad der er mindre diskutabelt er, at strukturen er for konstrueret/kompliceret! Det kan godt være, at det ikke er raketvidenskab, men når selv en som fmprOB (som er en af de mest aktive og engagerede bruger herinde) på nuværende stadie kan tage fejl, så er det åbenlyst et problem. Og han er jo langt fra alene – der er endda brugere herinde, der ikke engang orker at forsøge at sætte sig ind i det.
            I morges forsøgte de at forklare strukturen i P3. Udover, at det er utroligt svært at følge med, hvis man kun har lyd og ikke har en grafisk oversigt, så lavede han også fejl (så vidt jeg hørte) i forklaringen (da han sagde, at nr. 7 skal møde nr. 3 ude og hjemme om en Europa-plads).
            Når hverken engagerede fodboldfans eller radioværter (som får det til opgave) kan forklare strukturen let og korrekt, så kan man heller ikke forvente, at hr. og fru fodbolddanmark forstår det/gider at sætte sig ind i det. Det er et problem.

            Superligaen har oplevet dalende tilskuertal. Det er der sikkert mange forskellige årsager til: spredte kamptidspunkter, dårligere resultater fra de store provinsklubber etc., men jeg kan da også godt forstå, hvis folk vælger stadion fra, hvis de ikke engang rigtigt ved, hvad vi spiller om. Det er da i hvert fald bemærkelsesværdigt, at det gennemsnitlige tilskuerantal i Superligaen er suverænt det laveste det har været siden 2001/2002 (man skal faktisk helt tilbage til 98/99 for at finde det lavere). Og sidste år lå kampene også spredt, og provinsholdene ja, det var nærmest ligeså ringe. Det har da nok også en betydning, at der nu er 14 hold, hvor hold nr. 13 og 14 nok trækker lidt færre tilskuere, men det er jo også strukturens ”skyld”. Tilskuerantallet vil da formentligt gå noget op nu (alene fordi BIF og FCK skal mødes 2 gange mere, 4 i alt) og fordi der kommer nogle kampe, hvor det vil være åbenlyst for alle, at der er meget på spil. På den måde kan man selvfølgelig først gøre det endelige tilskuersnit op, når sæsonen er helt færdigspillet, men det er da trist, hvis grundspillet bliver sådan en "ligegyldig" ting, hvor folk bliver væk

            Comment


              #36
              Og sådan noget her, det er simpelthen for latterligt: http://www.bt.dk/superligaen/vanvitt...rligaklub-dyrt

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                Og sådan noget her, det er simpelthen for latterligt: http://www.bt.dk/superligaen/vanvitt...rligaklub-dyrt
                Lige præcis derfor, disse slutspilsgøglede konstellationer ikke dur. Man forsøger at vinde lidt spænding og TV-tivolisering på den korte bane, for at skabe omtale, og det sker på bekostning af gennemskueligheden og sportsligheden. Det er ikke sporten værdigt. Lur mig, om ikke spændingseffekten ved slutspillet hurtigt forsvinder, og det bliver noget uoverskueligt makværk, som folk ikke gider interessere sig for.

                Tror på ingen måde, at denne nye struktur, er vejen til at tiltrække flere tilskuere. Ligaen kan grundlæggende kun gøres mere attraktiv på tre måder: 1. større jævnbyrdighed, 2. flere profiler, både spændende talenter og udenlandske profiler og 3. inddragelse og forkælelse af de meste engagerede fans.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Nu er det altså heller ikke sværere at forstå. Det er ikke ligefrem raketvidenskab.
                  Det er nemt, når man sidder med en grafisk oversigt ved siden af. Men prøv lige, at gå ind til din moster, og forklar hende fyldestgørende, alle detaljer i strukturen, se om du husker det hele, og tag lige tid samtidigt med, og sammenlign med, hvor lang tid det vil tage at forklare den klassiske struktur. SÅ har du problemet: Folk der er i periferien gider det ikke, når de ikke kan forstå det og skal bruge tid på at sætte sig ind i det.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Jeg bryder mig ikke om den nye struktur. Jeg synes, at det er et stort problem, at det ikke nødvendigvis er det/de dårligste hold, der rykker ud, og det ikke er de bedste hold, der kommer i Europa. Synes ikke, at det er retfærdigt, og kan ikke se, at det skulle være gavnligt for dansk fodbold heller. Men det er jo fair at være af en anden mening, og det kan altid diskuteres.
                    De 3 mulige nedrykkere findes blandt de 4 dårligste hold efter playoff kampene (de 2 dårligste fra hver gruppe), så det syntes jeg egentligt er fair nok.
                    Men jeg kan godt se, at det virker lidt ulogisk at dem der ender som nr 7, skal møde nr 3 eller 4 (een kamp kun på udebane) om en plads i europa.

                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Hvad der er mindre diskutabelt er, at strukturen er for konstrueret/kompliceret! Det kan godt være, at det ikke er raketvidenskab, men når selv en som fmprOB (som er en af de mest aktive og engagerede bruger herinde) på nuværende stadie kan tage fejl, så er det åbenlyst et problem. Og han er jo langt fra alene – der er endda brugere herinde, der ikke engang orker at forsøge at sætte sig ind i det.
                    Jeg tror det er et spm om tilvænning. Det er fornuftigt forklaret her i hvert fald:
                    http://www.superliga.dk/sites/defaul...at_final_1.png

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                      De 3 mulige nedrykkere findes blandt de 4 dårligste hold efter playoff kampene (de 2 dårligste fra hver gruppe), så det syntes jeg egentligt er fair nok.
                      Men jeg kan godt se, at det virker lidt ulogisk at dem der ender som nr 7, skal møde nr 3 eller 4 (een kamp kun på udebane) om en plads i europa.


                      Jeg tror det er et spm om tilvænning. Det er fornuftigt forklaret her i hvert fald:
                      http://www.superliga.dk/sites/defaul...at_final_1.png
                      Men det er ikke nødvendigvis de 4 dårligste pointmæssigt. Samtidig møder du ikke de samme hold i løbet af turneringen. Derudover, så er der lige stor risiko for at rykke ned, ligemeget om du er blevet nr. 11 eller 14 efter 32 kampe. Og det er da også skørt, at nr. 3 fra 1. div kan rykke op, mens nr. 2 måske ikke gør det.

                      Som SU meget fornuftigt skriver lige over, så er det jo til at overse, når man har den grafiske oversigt - uden man har den at kigge på sammen, er det stort set håbløst at skulle forklare - især til follk, der ikke har den helt store, naturlige interesse.

                      Comment


                        #41
                        Når vi nu ikke kom med i mesterskabsslutspillet, så er jeg OK tilfreds med den gruppe vi havnede i. Jojo, vi har lige tævet AaB, men jeg er ikke overbevist om, at vi ville kunne gøre det igen, og om ikke andet slipper vi for at sætte Nicklas Helenius i et slemt dilemma, når vi nu slipper for Silkeborg.

                        Derimod synes jeg, at vi har momentum ift både Horsens og Randers. Vi skulle have vundet i Horsens for 14 dage siden, og Randers må være alvorligt ramt på selvtilliden efter at have lavet hvad man kan kalde en "omvendt Randers". Vi kan måske ikke nå at indhente dem, men vi kan og skal tage points mod dem, og ift Esbjerg, så SKAL vi kunne holde dem bag os over 6 kampe med 4 points og en klart bedre målscore som forspring.

                        Summa summarum bør vi som minimum hoppe én plads op i tabellen.

                        Comment


                          #42
                          Håber sgu vi kan forbedre den statestik :

                          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...pillet/6580928


                          "Nedrykningsslutspil - Pulje A - indbyrdes:

                          Bedst indbyrdes i Pulje A er Esbjerg og Horsens. Esbjerg har hentet seks point mod OB, fire point mod Randers samt ét point mod Horsens.

                          Horsens har slået alle deres tre kommende modstandere én gang hver. Bo Henriksens tropper har taget fire point mod Esbjerg og OB samt tre point mod Randers. Kronjyderne har sejret mod Horsens og OB én gang, imens det er blevet til et enkelt point mod Horsens.

                          Dårligst i Pulje A, hvis man udelukkende ser på indbyrdes opgør, er OB. Fynboerne har kun vundet over Randers og hentet ét point mod Horsens.
                          Last edited by Magge; 20-03-2017, 19:41.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                            Jeg bryder mig ikke om den nye struktur. Jeg synes, at det er et stort problem, at det ikke nødvendigvis er det/de dårligste hold, der rykker ud, og det ikke er de bedste hold, der kommer i Europa. Synes ikke, at det er retfærdigt, og kan ikke se, at det skulle være gavnligt for dansk fodbold heller. Men det er jo fair at være af en anden mening, og det kan altid diskuteres.

                            Hvad der er mindre diskutabelt er, at strukturen er for konstrueret/kompliceret! Det kan godt være, at det ikke er raketvidenskab, men når selv en som fmprOB (som er en af de mest aktive og engagerede bruger herinde) på nuværende stadie kan tage fejl, så er det åbenlyst et problem. Og han er jo langt fra alene – der er endda brugere herinde, der ikke engang orker at forsøge at sætte sig ind i det.
                            I morges forsøgte de at forklare strukturen i P3. Udover, at det er utroligt svært at følge med, hvis man kun har lyd og ikke har en grafisk oversigt, så lavede han også fejl (så vidt jeg hørte) i forklaringen (da han sagde, at nr. 7 skal møde nr. 3 ude og hjemme om en Europa-plads).
                            Når hverken engagerede fodboldfans eller radioværter (som får det til opgave) kan forklare strukturen let og korrekt, så kan man heller ikke forvente, at hr. og fru fodbolddanmark forstår det/gider at sætte sig ind i det. Det er et problem.

                            Superligaen har oplevet dalende tilskuertal. Det er der sikkert mange forskellige årsager til: spredte kamptidspunkter, dårligere resultater fra de store provinsklubber etc., men jeg kan da også godt forstå, hvis folk vælger stadion fra, hvis de ikke engang rigtigt ved, hvad vi spiller om. Det er da i hvert fald bemærkelsesværdigt, at det gennemsnitlige tilskuerantal i Superligaen er suverænt det laveste det har været siden 2001/2002 (man skal faktisk helt tilbage til 98/99 for at finde det lavere). Og sidste år lå kampene også spredt, og provinsholdene ja, det var nærmest ligeså ringe. Det har da nok også en betydning, at der nu er 14 hold, hvor hold nr. 13 og 14 nok trækker lidt færre tilskuere, men det er jo også strukturens ”skyld”. Tilskuerantallet vil da formentligt gå noget op nu (alene fordi BIF og FCK skal mødes 2 gange mere, 4 i alt) og fordi der kommer nogle kampe, hvor det vil være åbenlyst for alle, at der er meget på spil. På den måde kan man selvfølgelig først gøre det endelige tilskuersnit op, når sæsonen er helt færdigspillet, men det er da trist, hvis grundspillet bliver sådan en "ligegyldig" ting, hvor folk bliver væk
                            Det er imo en skrækkelig "debut" mesterskabsslutspillet får . Guld og sølv er delt ud og FCN , Lyngby og Sønderjyske er ikke voldsomt sexede . Havde alt andet lige været mere attraktivt med de fem store FCK , BIF , AaB , AGF og OB samt kun FCM af småklubberne ..
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                              Det er imo en skrækkelig "debut" mesterskabsslutspillet får . Guld og sølv er delt ud og FCN , Lyngby og Sønderjyske er ikke voldsomt sexede . Havde alt andet lige været mere attraktivt med de fem store FCK , BIF , AaB , AGF og OB samt kun FCM af småklubberne ..
                              Stillingen er så ikke slutspillets skyld :D ... der skulle klubberne have sørget for at indtjene flere point.
                              Det værste ved det er opdelingen og det absurde system med nedrykningskampene.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Stillingen er så ikke slutspillets skyld :D ... der skulle klubberne have sørget for at indtjene flere point.
                                Det værste ved det er opdelingen og det absurde system med nedrykningskampene.
                                Det er vi helt enige i .
                                Men interessen ville have været væsentlig større for medaljeslutspillet hvis de store provins klubber havde haft kvaliteten til at være i top 6 .
                                Omvendt er interessen nu større for taberslutspillet med deltagelse af AGF , AaB og OB .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X