Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kampråb AC Horsens - OB 25.02.17

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Tænker at noget af det skrevne her kan være møntet på en som mig? Jeg tror da absolut på at en spiller kan gøre hele og halve forskelle. Hvad jeg til gengæld ikke heelt tror på som en absolut(eller halv for den sags skyld) forklaring/sandhed på AKs og Festers nuværende niveau er en værende eller ikke værende katalysator. Vi oser af katalyserende spillere og sammenhænge for øjeblikket, men det har ikke kickstartet AKs grundlæggende form/niveau til pludselig at tæmme bolden, som han tidligere har bevist at HAN kunne (for ingen anden kan gøre det for ham). Jønsson kan pludselig det hele(ok, overdrivelse fremmer forståelsen;), men brændte og brændte i efterårssæsonen.. Han har haft godt af pausen og opstarten, og er bare spillemæssigt i en bedre form end han var i efteråret. Også hans mest udskældte mangelvare, at fylde noget i den defensive organisation, har fået et kraftigt løft(han bliver jo aldrig en Makrini..)For Izu gælder flere parametre. Både det at han ligeledes er i bedre form(lykkes bedre med de fleste tekniske ting han forsøger), og hans rolle har en defination, som passer bedre til hans kvaliteter, og så sprudler han naturligvis af selvtillid over at være første valg. Desler har ikke helt kunne finde samme formopgang, ja, han kæmper altid 100%, og hans defensive rolle lader nu heller ikke meget tilbage at ønske, men han lykkes stadigvæk ikke helt at fremstå integreret i den offensive del.. Barret var rigtig god mod Randers, men knap så god mod Horsens. Altså svingende præstationer med et bundniveau som syner i forhold til de andre..

    Hvis vi bare for the sake of argument forestillede os at vi fik Falk tilbage til låns fra næste kamp af, tror du så vitterligt at Fester og AK pludselig med et trylleslag performede som de gjorde i foråret 2016? Festers opstart kan delvis undskyldes af skader, men AK har bare ikke lykkedes med hverken at tanke selvtillid, som kunne være et udslagsgivende parameter for at løse op i hans spil, eller at træne sig ud af formkrisen. Den hvor han drejer rundt om sig selv og banker den ind i kampen mod Plzen, tror jeg det var, kunne have løst op for meget, men den blev underkendt for offside. Afslutningen midt på Clarke er jo et typisk tegn på at man lidt håbefuldt går efter kraft og ret midt i målet, fordi man er bange for at "brænde". Det sidder i baghovedet..

    Ellers ville jeg da bestemt gerne haft at man hentede en i form angriber fea øvre hylde, såfremt den del af dit indlæg også var møntet på mig. Jeg har aldrig givet udtryk for andet. Konkurrence oppe foran med at Joan bare tager en af pladserne, og så må AK/Fester slås om den anden, har heller ikke so far haft en forløsende effekt. Jo de kæmper begge som besatte i forhold til efteråret, men de lykkes jo stadigvæk ikke med det de sætter sig for, og de virker generelt out of sync og træffer forkerte beslutninger, specielt AK.

    Indkøbspolitikken er bare som hos en discountklub, der skal noget ud før der hentes nyt ind, og hvem vil købe AK og Fester i deres nuværende forfatning?

    Ellers fuldstændig enig med dig omkring Gaarde kontra JH, der er bare klasseforskel mellem de to.. Til gengæld synes jeg så at KN er en dygtig træner. Alle de som FCK har i dag med wow-faktor, er jo bare købt ind som færdigt produkt. Toutouh er vel den spiller opdrættet i FCK med mest wow faktor og IMO er han ikke i nærheden af hvad Falk, Kusk(da han var bedst), Thomsen (da han var bedst) kan/kunne. De har bl.a. det til fælles, at de er trænede af KN. Don't get me wrong, jeg siger ikke det skyldes at KN har stået individuelt og trænet den og den dribling med dem. Til gengæld har han givet dem en meget fri rolle, hvori de kan udvikle deres kreative færdigheder. En Falk undervejs ville aldrig komme afsted med at forsøge en hasarderet dribling væk fra hans organisatoriske plads under Ståle. Den tillid viser KN dem, som har talentet til at udvikle sig til playmakere for holdet, ja han nærmest tilskynder at de sætter bolden på spil. Det koster ofte i en kortere eller længere fase, hvorefter man så også kan høste frugten.., HOV vent!! det var jo ikke helt rigtigt, hvad jeg fik sagt der, for det er jo FCK som høster frugten for OBs investering i en spiller. Og det er netop der vi desværre er henne. FCK høster så også frugten af AaBs investering i bl.a. Kusk og Thomsen, men det pudsige her er jo at det ikke er før end at AaB selv har fået glæde af dem. Og den falder så tilbage på den klasseforskel der er mellem Gaarde og JH.
    Hvis du spørger mig lige nu - kniven for struben - om Falk ville gøre en forskel på AK og Festersen, så ville jeg svare klart nej. På kort sigt. Som i dette tilfælde er de resterende Max 13 kampe. Netop fordi deres problemer er så dybe, at det mest fornuftige ville være at hente en anden angriber enten som konkurrent og/eller supplering.

    På længere sigt, ville jeg stadig svare "ja". Fordi en Falk med sin blotte tilstedeværelse bringer en dynamik, som der er svær at forklare ud over den plads, han skabte og skaber for sine medspillere, enten ved at modstanderne simpelthen holder mere øje med ham, eller fordi han skaber de løsninger, ingen andre på banen kunne se, som det led i "kæden", der bandt offensiven sammen. En katalysator.

    Man satsede på og tog helt og aldeles fejl, at Jönsson skulle blive afløseren - uden at skele til at Jönsson ikke når Falk til sokkeholderne i dynamik, evnen til at tænke hurtigt (i afleverings øjeblikket, for man har fundet det eneste område, han er bedre end Falk på - afslutnings øjeblikket) og andre ting en katalysator kan indeholde.

    Og AK er i den grad en medgangsspiller. Der allerede længe før sæsonen gik i gang havde og har kroniske rygproblemer. Det hæmmede ham. Nu er det så ikke ryggen, der hæmmer, for han er begyndt at løbe mere, nu er det den tabte selvtillid, der efter min mening er det efterslæb skabt af at offensiven ikke havde den sammenhæng, som den havde da Falk var der.

    En tro på katalysatoren er ikke nødvendigvis en rationel ting. Det kan også være troen på, at man er bedre med den og den spiller på holdet uden at kunne give en fyldestgørende forklaring på hvorfor det forholder sig sådan.

    Den tro bliver også praktiseret af trænere. Stig Tøfting nævnte en gang, at han blev sat af i Duisburg - ikke fordi han havde gjort det dårligt eller nogen anden længere taktisk forklaring - nej fordi holdet simpelthen bare vandt, når han ikke var på banen. Holdet var simpelthen bare bedre uden ham, forklarede træneren. Uden at uddybe hvorfor.

    Det kan virke semi-religiøst, jeg vil dog mere mene, det er troen på, at når man finder den rette blanding og den vinder, (eller i vores tilfælde scorede mål), så holder man fast i den, indtil den så ikke fungerer længere, og så er der spillere, der sidder ude på bænken, som ikke spiller, uden nogen anden forklaring, end at holdet bare fungerer bedre uden dem. Leverer resultater.

    Vi mangler den rette blanding. Vi har manglet den rette blanding. For vores offensiv var det Falks pågåenhed, der udløste en lavine, der i min optik førte til mere frigjorthed i Festersen og AKs spil.

    I øvrigt gik der 7 kampe i sæsonen inden transfervinduet lukkede i sommers. Dér burde man have analyseret sig frem til at der manglede supplering og konkurrence i det angreb.

    I stedet lagde man alle æg i én kurv og det fejlede. Og i stedet for at indrømme den fejl, så... ja du kender resten.

    For mig handler det om at tage risikoer, der kan opveje brugen af de økonomiske ressourcer man som trængt klub er i besiddelse af. For AaB er der faldet to appelsiner ned i turbanen. Om det skyldes klasseforskellen imellem Gaarde og JH er på sin vis ligegyldigt, fordi på bundlinjen står to klasklare plusser på "hitlisten".

    Og hitlisten handler kun om resultaterne. Ikke hvad der er sket for at resultat er blevet til virkelighed. Den kan man diskutere i al evighed, og der er nogen, der kan, med rette, påstå at Gaarde bare har været svineheldig.

    So what? På resultatlisten står resultatet af det "svineheld" og så er alt andet på sin vis komplet ligegyldigt.

    Om det så betyder at JH bare er mega uheldig? Også ligegyldigt. På resultatlisten kan han ikke præsentere mange hits end sige skyggen af den målsætning, han meldte ud på vegne af klubben.

    Og alene derfor bør og skal han fyres. Fordi klubben ville fungere bedre uden ham. Ligesom Duisburg fungerede bedre uden Tøfting - ingen yderligere forklaring nødvendig.

    Selvfølgelig er dette dog ikke helt rigtigt, fordi der er mange andre forklaringer, der gør sig gældende end bare manglende hits på en hitliste. Men udgangspunktet er det samme: Vi ville fungere bedre uden ham.

    Ligesom vi fungerer knap så godt uden Falk. Det vil jeg kalde en omstændighed, hvis opgave det var for JH og Kent at løse. Det er ikke sket.

    Opgaven ikke løst. Fyringsgrund nok.

    Og ingen små guldstjerner eller hjerter, hvis de først NU er ved at gå fundet løsningen. Den skulle de ha fundet for lang tid siden - hvor folk påpegede, at deres løsning (Jönsson som direkte afløser for Falk, Izunna/El Mak på midtbanen, den entydige satsning på angriber set uppet) var forkert og/eller risikabel.

    Det skete ikke. Og så høster man, som man sår.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
      Har du et link? Har savnet nogle flere spiller interviews efter kampen i går...
      Enig. Sys altid de er hurtige og gode til at have 2-3 spiller rektioner efter kampene på OB.dk men ikke denne gang

      Comment


        Jeg er stadig ærgerlig og skuffet over, at det ikke blev til 3 point i lørdags. Synes godt nok, at Horsens var dårlige. Efter, at vi fik gang i vores presspil efter 15-20 min, så kunne de jo stort set ikke sætte 3 afleveringer sammen. Og hvorfor skal de 20 min gå, før vi kommer i gang? Det er sgu irriterende. Det må meget gerne være lavet om til næste kamp.
        Til gengæld er jeg meget positiv over det udtryk, vi havde i resten af første halvleg. Vi tør at gå højt, og presspillet fungerer rigtigt fint. Vi kommer også frem til fint med muligheder. Synes dog, at gassen går lidt af den offensive ballon efter scoringen i 2. halvleg. Horsens stiller sig meget, meget kompakt, og vi løber lidt tør for muligheder. Synes de tillader os en del plads på kanterne, og jeg kunne godt ønske, at man havde forsøgt sig lidt mere med indlæg (i hvert fald i sidste halvdel af anden halvleg). Ikke høje ballonbolde, men hårde flade indlæg og cutbacks, og så få fyldt lidt flere folk i feltet, i stedet for kun rundt om feltet. Vi får skabt for lidt i 2. halvleg ift. det store overtag, vi havde. Alt i alt vil jeg dog sige, at der er mange gode momenter i kampen (kan godt lide, at vi virker lidt mere dynamiske), men som mange andre har sagt, så skal vi simpelthen have 3 point i sådan en kamp.

        Lidt off topic:
        Jeg synes ikke, at jeg er en fodboldsnob. Bestemt ikke. Jeg synes ikke, at der findes én rigtig måde at spille på, og jeg har stor respekt for, at man sætter sit hold op på den måde, der kan give flest point. Men hold nu op, hvor er jeg alligevel glad for, at vi ikke har Horsens tilgang til spillet. Alle frispark – selv på egen halvdel – bliver savet i boksen. Alle indkast på modstanderens halvdel bliver hældt i boksen, og det tager såååå lang tid at få det afviklet. Virkeligt dræbende for tempoet (jeg er med på, at det er intentionen) og underholdningen. Virker nærmest som om, at det eneste formål med deres opspil er at få flyttet bolden frem til en lidt mere gunstig dødboldssituation. Nu var det selvfølgelig også ekstra irriterende, fordi vi hele kampen igennem jagtede et andet resultat, end det der stod på lystavlen. Men ja ja, til syvende og sidst, så ville jeg jo hellere ligge hvor Horsens gør i tabellen, så de har selvfølgelig fat i den lange ende.

        Comment


          Nogle af vores fans kunne ikke opføre sig ordenligt. Men igen. Hvis det ikke er værre såååå..

          http://www.fyens.dk/sport/Horsens-po...rtikel/3126765

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Nogle af vores fans kunne ikke opføre sig ordenligt. Men igen. Hvis det ikke er værre såååå..

            http://www.fyens.dk/sport/Horsens-po...rtikel/3126765
            Åh nej dog, hools hele bundtet! At kalde det bøderegn er måske liiiige at stramme den.

            I mine øjne lidt i overkanten, at man i det hele taget har ment det er en artikel værd. En lørdag eftermiddag i Horsens... Mon ikke man kunne dele en håndfuld lignende bøder ud (måske bortset fra for "ulovligt fyrværkeri") på andre "almindelige" lørdage, hvis politiet var ude med samme antal og opmærksomhed.
            Last edited by Agbre; 27-02-2017, 12:34.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Nogle af vores fans kunne ikke opføre sig ordenligt. Men igen. Hvis det ikke er værre såååå..

              http://www.fyens.dk/sport/Horsens-po...rtikel/3126765
              Det er absolut småting. Troede lige vi var ude i groft hærværk endnu engang. (Det betegner jeg ikke klistermærker for at være).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Nogle af vores fans kunne ikke opføre sig ordenligt. Men igen. Hvis det ikke er værre såååå..

                http://www.fyens.dk/sport/Horsens-po...rtikel/3126765
                Jeg skulle på toilettet i pausen, og ham før mig havde fandme glemt at slå brættet ned! Det er sgu grove løjer at være på sådan en udebanetur til Horsens.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Nogle af vores fans kunne ikke opføre sig ordenligt. Men igen. Hvis det ikke er værre såååå..

                  http://www.fyens.dk/sport/Horsens-po...rtikel/3126765
                  Man kan jo ikke andet end at grine af sådan en artikel. Hvor er det dog ligegyldigt. Hvornår kommer der en artikel om et par gutter, der fik bøde for at køre på cykel uden lys. Hvorfor skal Fyens overhovedet nedværdige sig til at publicere en artikel med negative associationer til de fynske fans, når indholdet er som her? Det fatter jeg ingenting af.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Man kan jo ikke andet end at grine af sådan en artikel. Hvor er det dog ligegyldigt. Hvornår kommer der en artikel om et par gutter, der fik bøde for at køre på cykel uden lys. Hvorfor skal Fyens overhovedet nedværdige sig til at publicere en artikel med negative associationer til de fynske fans, når indholdet er som her? Det fatter jeg ingenting af.
                    Den fik da jer til at trykke på den og læse den. Så har den udtjent sit formål. ;-)

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                      Man kan jo ikke andet end at grine af sådan en artikel. Hvor er det dog ligegyldigt. Hvornår kommer der en artikel om et par gutter, der fik bøde for at køre på cykel uden lys. Hvorfor skal Fyens overhovedet nedværdige sig til at publicere en artikel med negative associationer til de fynske fans, når indholdet er som her? Det fatter jeg ingenting af.
                      Ja, det er en totalt tåbelig artikel overhovedet at skrive...men ok - de fik sig nogle kliks.

                      Og så vil jeg da lige sige: Hvor sejt er det IKKE at ville opgive sit navn til politiet...? Det er da bare dumt og ret meget til grin. Det scorer ikke mange points her :-)
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Ja, det er en totalt tåbelig artikel overhovedet at skrive...men ok - de fik sig nogle kliks.

                        Og så vil jeg da lige sige: Hvor sejt er det IKKE at ville opgive sit navn til politiet...? Det er da bare dumt og ret meget til grin. Det scorer ikke mange points her :-)
                        Jeg har sgu gjort dummere ting da jeg var ung og til tider beruset . Ville ikke engang være tæt på min Top 10

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Jeg er stadig ærgerlig og skuffet over, at det ikke blev til 3 point i lørdags. Synes godt nok, at Horsens var dårlige. Efter, at vi fik gang i vores presspil efter 15-20 min, så kunne de jo stort set ikke sætte 3 afleveringer sammen. Og hvorfor skal de 20 min gå, før vi kommer i gang? Det er sgu irriterende. Det må meget gerne være lavet om til næste kamp.
                          Til gengæld er jeg meget positiv over det udtryk, vi havde i resten af første halvleg. Vi tør at gå højt, og presspillet fungerer rigtigt fint. Vi kommer også frem til fint med muligheder. Synes dog, at gassen går lidt af den offensive ballon efter scoringen i 2. halvleg. Horsens stiller sig meget, meget kompakt, og vi løber lidt tør for muligheder. Synes de tillader os en del plads på kanterne, og jeg kunne godt ønske, at man havde forsøgt sig lidt mere med indlæg (i hvert fald i sidste halvdel af anden halvleg). Ikke høje ballonbolde, men hårde flade indlæg og cutbacks, og så få fyldt lidt flere folk i feltet, i stedet for kun rundt om feltet. Vi får skabt for lidt i 2. halvleg ift. det store overtag, vi havde. Alt i alt vil jeg dog sige, at der er mange gode momenter i kampen (kan godt lide, at vi virker lidt mere dynamiske), men som mange andre har sagt, så skal vi simpelthen have 3 point i sådan en kamp.

                          Lidt off topic:
                          Jeg synes ikke, at jeg er en fodboldsnob. Bestemt ikke. Jeg synes ikke, at der findes én rigtig måde at spille på, og jeg har stor respekt for, at man sætter sit hold op på den måde, der kan give flest point. Men hold nu op, hvor er jeg alligevel glad for, at vi ikke har Horsens tilgang til spillet. Alle frispark – selv på egen halvdel – bliver savet i boksen. Alle indkast på modstanderens halvdel bliver hældt i boksen, og det tager såååå lang tid at få det afviklet. Virkeligt dræbende for tempoet (jeg er med på, at det er intentionen) og underholdningen. Virker nærmest som om, at det eneste formål med deres opspil er at få flyttet bolden frem til en lidt mere gunstig dødboldssituation. Nu var det selvfølgelig også ekstra irriterende, fordi vi hele kampen igennem jagtede et andet resultat, end det der stod på lystavlen. Men ja ja, til syvende og sidst, så ville jeg jo hellere ligge hvor Horsens gør i tabellen, så de har selvfølgelig fat i den lange ende.
                          Selvfølgelig ærgeligt vi ikke fik de 3 point. Men er meget glad og fortrøstningfuld over vores spil i de sidste 2 kampe. Syntes der var fantasi og mod i vores spil. Det virker også som spillerne er sat fint op, og tror på det. KN ejer det omklædningsrum.

                          Lige ved og næsten har vi ikke råd til i mange kampe. Men syntes der er en atmosfærer omkring holdet og spillerne, der lover godt for de kommende kampe. Mon ikke at enten Festersen eller AK begynder at få hul på scoringerne, tror på det.

                          Er heller ikke fodboldsnob, men syntes vores spil har været lækkert med mange gode detaljer forsøg på svære afleveringer osv. Det har ikke kun været ufarligt boldflytteri. Hvis udviklingen på holdet fortsætter mon ikke vi er langt over Horsens i tabellen næste år.

                          Proces et fortæsket og forhadt ord. Men syntes endeligt at kunne se en positiv proces, som startede i det små før vinterpausen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                            Selvfølgelig ærgeligt vi ikke fik de 3 point. Men er meget glad og fortrøstningfuld over vores spil i de sidste 2 kampe. Syntes der var fantasi og mod i vores spil. Det virker også som spillerne er sat fint op, og tror på det. KN ejer det omklædningsrum.

                            Lige ved og næsten har vi ikke råd til i mange kampe. Men syntes der er en atmosfærer omkring holdet og spillerne, der lover godt for de kommende kampe. Mon ikke at enten Festersen eller AK begynder at få hul på scoringerne, tror på det.

                            Er heller ikke fodboldsnob, men syntes vores spil har været lækkert med mange gode detaljer forsøg på svære afleveringer osv. Det har ikke kun været ufarligt boldflytteri. Hvis udviklingen på holdet fortsætter mon ikke vi er langt over Horsens i tabellen næste år.

                            Proces et fortæsket og forhadt ord. Men syntes endeligt at kunne se en positiv proces, som startede i det små før vinterpausen.
                            Jeg er sådan set meget enig (bortset fra den sidste halve times tid, som blev lidt efterårsagtig). Dejlig at se, at moralen også er god. Det er bare svært at se på tabellen og så ikke savne de to ekstra point helt vildt.

                            Comment

                            Working...
                            X