Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamp dato'er for nedrykningsspil/playoff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Interessante pointer:) Kigger vi på sæsonen dog, så må vi bare konstatere at det ikke so far har været nogen fordel for os at kunne spille frit. Vi spillede frit i starten af sæsonen, ikke godt. Mod slutningen stod skriften klar på væggen, og vi blev presset yderligere af at både Viborg og Esbjerg rykkede på sig, det gjorde vi så også.. I starten af foråret havde vi stadigvæk et kæmpe efterslæb at indhente, vi lå næstsidst og der var relativ lang vej op til kontakt. Der skulle sejre på bordet!! En kunne ikke gøre det! Og vi leverede.. Efter et par sejre og uafgjorte havde vi endelig fået kontakt og bum, så tabte vi mod Sønderjyske, så kom vi igen under pres, da den gruppe vi så heldigvis havnede i så langt nemmere ud qua kortere pointmæssig vej op til 2.pladsen, og vi leverede igen. Maximum pres igen inden dobbeltopgørene mod Randers. Horsens havde lige vundet mod Esbjerg, og vi skulle minimum have 3 point ud af de to opgør mod Randers format holde Horsens stangen. Vi vinder hjemme, og Horsens taber returen mod Esbjerg. Endelig forsvandt noget af presset igen, og bum vi bliver fejet af banen af Randers. Bum, pres igen mod Horsens, bum og vi vinder igen... Nu kan vi spille frit for en plads i Europaleague, bum I'm worried... Chancen er stor for at vi skuffer fælt..

    Så er det vinder og tabermentalitet og kultur. Går ud fra at du mener at have vindermentalitet i forhold til at stræbe mod det bedste.. Læste en artikel om vinderkultur. Ganske interessant, BTW.. FCK er et hold med vinderkultur. Deri ligger bl.a. at man får point hver gang (kulturelt), og gerne 3 af slagsen. Selv på spillemæssigt sløje dage, præcis som FCK jo gør.. delordet 'vinder' giver lidt sig selv.. Det interessante er 'kultur' . Ordet 'kultur' er modsætningsordet til ordet 'natur'. Natur, noget som er oprindeligt, mens kultur, noget som fremavles, ligsesom i det engelske 'agri-culture' Gødningsmidlet er ret og slet sejre!! Jo flere sejre, jo mere kommer sejrene af sig selv. Så vi er meget langt fra en vinderkultur, men vi har både i udvikling og med ryggen mod muren udvist vindermentalitet, for vi kommer ikke udenom at flere spillere har lagt lag på deres spil henover vinteren. Man kan ikke bare påråbe sig 'vindermentalitet' uden at det også ses igen i at man rent faktisk bliver bedre. Problemet er så at kulturen er der ikke endnu. Vi har ikke sejrstimer nok til at snakke et kulturelt vindende hold.. For mange af spillerne er ligeledes stadigvæk undervejs. Det har set lovende ud henover foråret for bl.a. Desler, Barret og Tomasen, og så lidt mere end det for Tingager. Ligner mere og mere et reelt niveau, og ikke bare en peakperiode. Lad os nu se hvad der sker henover sommeren. Hvis bærende kræfter smutter, så er vi igen igen undervejs.

    Holder vi fast i holdet, og enten Fester eller AK lægger et niveaulag på ligesom flere gjorde henover vinteren, samt at Helenius starter på et acceptabelt niveau, så kunne næste sæson sagtens blive en, hvor man høster frugterne af en årelang 'undervejsperiode' Men hvis og hvis min røv er spids.. Men absolut enig, at kvalificere sig til europæisk bold kunne være et kæææææmpeboost i den rigtige retning:)
    Min pointe har hele tiden været, at vores hold ikke kan tillade sig at slække på procenterne, for så er vores bundniveau simpelthen for let at nå.

    Vi skal spille ALLE kampe som om, at vi ikke har vundet flere i træk; for den iver til at bevise sig synes at være en ret så afgørende drivkraft bag, at vi har nået målet med at undgå nedrykning; nu synes jeg den drivkraft skal tages med ind i playoffkampene. Netop fordi kulturen bedst bliver til via opnåelse af sejre og målsætninger; og hvis 7. pladsen og EL-kvalifikation er det ypperste, vi kan nå, så er DET også vindermentalitet at opnå det.

    For FCK er kulturen på plads - samt pengene til at bakke op om den kultur, så de konstant er i TOP-3 og derfor kan tillade sig at blive skuffet over at blive nr. 2.

    Når vi ligger i slipstrømmen, så er den højest mulige slutplacering (og dertilhørende bonus) vigtig for opbygningen af en vinderkultur. Jeg plejer altid at hive et godt eksempel fra 2007 frem, hvor vi vandt pokalen og lå til sølvmedaljer med 4-5 spillerunder tilbage. Både blandt OB's spillere og mange af tilhængerne bredte der sig en stemning af: Det var det; sæsonen er slut, den europæiske kvalifikation blev opnået og vi har et trofæ, så er resten af sæsonen ikke så vigtig. Det irriterrede mig G R Æ N S E L Ø S T, for det var slet og ret en taberholdning forklædt som mæthed; og vi fik ikke medaljer det år. Vi opnåede IKKE vores højest mulige placering, som vi lå til - og hvad værre var; det virkede nærmest som om truppen var ligeglad.

    Det blev for meget badeferie de sidste 4-5 kampe af den sæson. Det vil jeg ikke ha skal ske igen - vi SKAL forsøge at opnå den højest mulige placering/gulerod. Og vi skal være skuffede, hvis vi ikke opnår den. Ikke på en frem med høtyvene og faklerne-facon; overhovedet ikke; men på en "For satan - nu glippede vi (endnu) en god mulighed for at opbygge en sult, iver, en vindermentalitet for at opnå alt, hvad vi kan komme i nærheden af. Fuck..."

    Det er klart, at der var ét altoverskyggende mål; og det blev indfriet. Nu skal vi sætte os selv under pres for at gå efter den bonus - vi skal behandle det som om, vi går efter "guldet". Hvis vi går hele vejen til den afgørende kamp; som ret beset "kun" er 4 kampe væk; så bliver det jo en lille finale - á la pokalen - vi får bare ikke et trofæ. Men vi får respekt - og noget at lægge til vores transfermæssige muskler og få ridset lag af møg væk fra vores plettede ry.

    Det er da ikke så tosset endda, vil jeg påstå. De kunne jo lære helt vildt meget af det, så vi i næste sæson er endnu mere konkurrencedygtige? Bare en tanke.

    Giv mig, giv os nu den "finale", for satan! ;-)

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #17
      Jeg håber fandeme også på en finalekamp, især fordi det ligner at det enten bliver FCN eller Lyngby vi eventuelt skulle møde i sådan en kamp. Jeg er bosat i København, og derfor ville det glæde mig endelig at møde et hold på sjælland, hvor jeg kan komme hurtigt frem og tilbage - og hvor jeg kan få en god brandert på til en klasse kamp uden at skule tage højde for transport! Nu har vi været i et puljespil hvor der udelukkende har været jyske hold, så det er kun blevet til én udekamp for mit vedkommende. - og det er bare ikke særlig tilfredsstillende for mig. :-D

      Jeg håber og ber! Lad os nu få den skide finale, så os der bor på sjælland lige kan få den fornøjelse med også! Og selvfølgelig en fyldt udebanetribune hos to klubber, hvor vi fuldstændig ville dominere lydbilledet.

      Comment


        #18
        Så må der gerne fløjtes af, så får vi Silkeborg ;)
        siden 1887

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
          Så må der gerne fløjtes af, så får vi Silkeborg ;)
          Vil 100 gange hellere spille mod AaB pt. De er altså mega ringe

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Vil 100 gange hellere spille mod AaB pt. De er altså mega ringe
            Den hældte jeg efterhånden også til. Hold kæft hvor er det kønsløst og ineffektivt det der Wieghorst-bold.

            Comment


              #21
              Jeg ville også hellere have AaB, men lever fint med Silkeborg.

              Comment


                #22
                Men et AAB hold uden Würtz, det er sgu også bare ekstra ringe! Jeg synes Silkeborg er et godt resultat, og jeg er meget spændt på om de kunne finde på at bænke Helenius til disse to kampe.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                  Men et AAB hold uden Würtz, det er sgu også bare ekstra ringe! Jeg synes Silkeborg er et godt resultat, og jeg er meget spændt på om de kunne finde på at bænke Helenius til disse to kampe.
                  Det tror jeg ikke de gør. Han burde være proffesionel nok og har vel kun interesse i at vise sig frem over for Kent..
                  Tror det bliver 2 meget lige kampe men vi burde kunne vinde. For første gang længe glæder jeg mig til nogle spændende kampe og behøver ikke at skulle æde et glas nervepiller inden kick off

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Det tror jeg ikke de gør. Han burde være proffesionel nok og har vel kun interesse i at vise sig frem over for Kent..
                    Tror det bliver 2 meget lige kampe men vi burde kunne vinde. For første gang længe glæder jeg mig til nogle spændende kampe og behøver ikke at skulle æde et glas nervepiller inden kick off
                    Det siger man til sig selv, men der vil altid være en stor overvejelse ved at bruge sådan en spiller, som vel ret beset har sin største interesse i at tabe over de to kampe samlet. Jeg tror også han er professionel nok, men der vil altid være et hvis.

                    Comment


                      #25
                      Denne hører vel hjemme her...

                      I runde 33 spilles:
                      Fredag kl. 14
                      Fredag kl. 16
                      Fredag kl. 18
                      Fredag kl. 20
                      Lørdag kl. 16
                      Søndag kl. 16
                      Søndag kl. 18
                      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                        Denne hører vel hjemme her...

                        I runde 33 spilles:
                        Fredag kl. 14
                        Fredag kl. 16
                        Fredag kl. 18
                        Fredag kl. 20
                        Lørdag kl. 16
                        Søndag kl. 16
                        Søndag kl. 18
                        Jeg kunne da godt tænke mig en fredag kl. 20. - Ved man om vi starter ude eller hjemme først? Er det ikke noget med at 1'erne i grupperne får den fordel med at slutte hjemme?

                        Comment


                          #27
                          Jo, slutter vi toer, starter vi hjemme mod Silkeborg - bliver vi etter, begynder vi i Aalborg.
                          Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                          Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                            Jeg kunne da godt tænke mig en fredag kl. 20. - Ved man om vi starter ude eller hjemme først? Er det ikke noget med at 1'erne i grupperne får den fordel med at slutte hjemme?
                            For en gangs skyld kunne jeg godt tænke mig en tidlig fredags kamp. Fordi arbejdet kalder kl lort dagen efter 😄

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              For en gangs skyld kunne jeg godt tænke mig en tidlig fredags kamp. Fordi arbejdet kalder kl lort dagen efter 
                              Byen kalder torsdag aften/nat, så jeg kunne godt tænke mig en sen fredags kamp

                              Comment

                              Working...
                              X