Oprindeligt indsendt af makitabel
Se indlæg
Vi skal spille ALLE kampe som om, at vi ikke har vundet flere i træk; for den iver til at bevise sig synes at være en ret så afgørende drivkraft bag, at vi har nået målet med at undgå nedrykning; nu synes jeg den drivkraft skal tages med ind i playoffkampene. Netop fordi kulturen bedst bliver til via opnåelse af sejre og målsætninger; og hvis 7. pladsen og EL-kvalifikation er det ypperste, vi kan nå, så er DET også vindermentalitet at opnå det.
For FCK er kulturen på plads - samt pengene til at bakke op om den kultur, så de konstant er i TOP-3 og derfor kan tillade sig at blive skuffet over at blive nr. 2.
Når vi ligger i slipstrømmen, så er den højest mulige slutplacering (og dertilhørende bonus) vigtig for opbygningen af en vinderkultur. Jeg plejer altid at hive et godt eksempel fra 2007 frem, hvor vi vandt pokalen og lå til sølvmedaljer med 4-5 spillerunder tilbage. Både blandt OB's spillere og mange af tilhængerne bredte der sig en stemning af: Det var det; sæsonen er slut, den europæiske kvalifikation blev opnået og vi har et trofæ, så er resten af sæsonen ikke så vigtig. Det irriterrede mig G R Æ N S E L Ø S T, for det var slet og ret en taberholdning forklædt som mæthed; og vi fik ikke medaljer det år. Vi opnåede IKKE vores højest mulige placering, som vi lå til - og hvad værre var; det virkede nærmest som om truppen var ligeglad.
Det blev for meget badeferie de sidste 4-5 kampe af den sæson. Det vil jeg ikke ha skal ske igen - vi SKAL forsøge at opnå den højest mulige placering/gulerod. Og vi skal være skuffede, hvis vi ikke opnår den. Ikke på en frem med høtyvene og faklerne-facon; overhovedet ikke; men på en "For satan - nu glippede vi (endnu) en god mulighed for at opbygge en sult, iver, en vindermentalitet for at opnå alt, hvad vi kan komme i nærheden af. Fuck..."
Det er klart, at der var ét altoverskyggende mål; og det blev indfriet. Nu skal vi sætte os selv under pres for at gå efter den bonus - vi skal behandle det som om, vi går efter "guldet". Hvis vi går hele vejen til den afgørende kamp; som ret beset "kun" er 4 kampe væk; så bliver det jo en lille finale - á la pokalen - vi får bare ikke et trofæ. Men vi får respekt - og noget at lægge til vores transfermæssige muskler og få ridset lag af møg væk fra vores plettede ry.
Det er da ikke så tosset endda, vil jeg påstå. De kunne jo lære helt vildt meget af det, så vi i næste sæson er endnu mere konkurrencedygtige? Bare en tanke.
Giv mig, giv os nu den "finale", for satan! ;-)
MvH ChrisOB
Comment