Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamp dato'er for nedrykningsspil/playoff

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Kamp dato'er for nedrykningsspil/playoff

    Er der nogle som kender dato'erne for nedrykningsspillet/playoff i slutningen af sæsonen? Har googlet mig lidt frem, men har ikke været heldig. Nogen som ved noget?

    #2
    https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu...raar2017-3.pdf

    Comment


      #3
      Takker.
      Dvs. 1 playoff kamp er d 31 maj, 2 playoff kamp er d 4 juni?

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
        Takker.
        Dvs. 1 playoff kamp er d 31 maj, 2 playoff kamp er d 4 juni?
        Der er de sidste åbenbart, men jeg har ikke strukturen helt inde under huden, det bliver nok bedre til næste år

        Comment


          #5
          Det er da også en hæslig oversigt den der...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            #6
            Nogen der kender til en bedre oversigt?

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
              Takker.
              Dvs. 1 playoff kamp er d 31 maj, 2 playoff kamp er d 4 juni?
              Uden at vide det helt: NEJ

              Vores indledende playoff-kampe ligger i runde 33-36

              Dvs. f.eks.:
              AaB - OB: omkring 14.maj
              OB-AaB: omkring 17.maj
              1. kamp om 9/10 eller 7/8 plads: omkring 21. maj
              2. kamp om 9/10 eller 7/8 plads: omkring 28.maj

              Alle disse kampe skal i hvert fald være færdigspillet inden 1.playoff runde, hvor stillingen i 1.div så også ligger fast. 1. playoff-runde er de helt endelige playoff-kampe; der hvor nr 12 og 13 i superligaen spiller imod nr 2 og 3 fra 1.div. Og hvor der spilles én playoff kamp mellem nr 7 og (sandsynligvis) nr 3. Langt de fleste hold er altså færdige omkring 28.maj.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Uden at vide det helt: NEJ

                Vores indledende playoff-kampe ligger i runde 33-36

                Dvs. f.eks.:
                AaB - OB: omkring 14.maj
                OB-AaB: omkring 17.maj
                1. kamp om 9/10 eller 7/8 plads: omkring 21. maj
                2. kamp om 9/10 eller 7/8 plads: omkring 28.maj

                Alle disse kampe skal i hvert fald være færdigspillet inden 1.playoff runde, hvor stillingen i 1.div så også ligger fast. 1. playoff-runde er de helt endelige playoff-kampe; der hvor nr 12 og 13 i superligaen spiller imod nr 2 og 3 fra 1.div. Og hvor der spilles én playoff kamp mellem nr 7 og (sandsynligvis) nr 3. Langt de fleste hold er altså færdige omkring 28.maj.
                Tak

                Fatter dog ikke at der ikke er en bedre officiel liste, med kampene. Det er faktisk for dårligt og kan medvirke til forvirringen omkring playoff kampene

                Comment


                  #9
                  Det ligner absolut at det bliver AAB vi skal møde over to kampe. De er pt. foran 1-0 over Viborg.

                  Men det spiller sgu ikke ret godt, så der er bestemt en chance.

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                    Det ligner absolut at det bliver AAB vi skal møde over to kampe. De er pt. foran 1-0 over Viborg.

                    Men det spiller sgu ikke ret godt, så der er bestemt en chance.
                    De er mindst lige så ringe i disse dage som vi har været de sidste par kampe

                    Comment


                      #11
                      Spiller vi op til vores bedste, kan vi slå alle holdene i den anden pulje og også både SE, FCN og LBK fra mesterskabsspillet, men som vi spillede ude mod Randers kan vi lige så vel også tabe alle kampene.

                      Vi ødelagde jo aalborg 4-0 sidst, så selvfølgelig kan vi slå dem ud over to kampe.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                        Spiller vi op til vores bedste, kan vi slå alle holdene i den anden pulje og også både SE, FCN og LBK fra mesterskabsspillet, men som vi spillede ude mod Randers kan vi lige så vel også tabe alle kampene.

                        Vi ødelagde jo aalborg 4-0 sidst, så selvfølgelig kan vi slå dem ud over to kampe.
                        Og så spiller vi bedst når det virkelig gælder og vi har 'kniven for struben'. Selvfølgelig kan man sige at kampen mod Randers var vigtig, for det er alle kampe jo i sidste ende, men med den første kamp som den klart vigtigste i og med at vi havde brug for minimum 3 point ud af de to opgør. Og da Horsens så allerede havde tabt mod Esbjerg kunne vi spille 'frit' i returen. Også i forhold til at komme i den 'rigtige' gruppe og nå op fra fra 3.pladsen til 2.pladsen leverede vi, ligesom vi leverede i starten af forårssæsonen til vi igen fik kontakt. Også i slutningen af efterårssæsonen, hvor både Viborg og Esbjerg begyndte at skrabe point sammen, så leverede vi igen under pres. Jeg ved ikke om man så kan kalde de kommende bonuskampe som værende under pres, men jeg føler mig overbevist om at vi går benhårdt efter at få noget 'positivt' ud af sæsonen, nogle 'ja' oplevelser at tage med til den nye sæson.

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                          Og så spiller vi bedst når det virkelig gælder og vi har 'kniven for struben'. Selvfølgelig kan man sige at kampen mod Randers var vigtig, for det er alle kampe jo i sidste ende, men med den første kamp som den klart vigtigste i og med at vi havde brug for minimum 3 point ud af de to opgør. Og da Horsens så allerede havde tabt mod Esbjerg kunne vi spille 'frit' i returen. Også i forhold til at komme i den 'rigtige' gruppe og nå op fra fra 3.pladsen til 2.pladsen leverede vi, ligesom vi leverede i starten af forårssæsonen til vi igen fik kontakt. Også i slutningen af efterårssæsonen, hvor både Viborg og Esbjerg begyndte at skrabe point sammen, så leverede vi igen under pres. Jeg ved ikke om man så kan kalde de kommende bonuskampe som værende under pres, men jeg føler mig overbevist om at vi går benhårdt efter at få noget 'positivt' ud af sæsonen, nogle 'ja' oplevelser at tage med til den nye sæson.
                          Hvis ikke vi forsøger at vi få så meget positivt som overhovedet muligt resten af denne sæson, så kommer vi aldrig til at gøre op med taberkulturen i OB, hvor man bliver tilfreds med for lidt. Det er ikke det samme som at forlange, at vi nu går hele vejen og nupper den EL-plads, men jeg forventer, at vi går ind til kampene for at nå det med samme iver og villighed til at gå efter sejren, som vi gjorde de sidste 5 minutter imod Horsens og som vi faktisk har gjort støt stigende i den anden halvdel af denne sæson (d.v.s de sidste 15-16 kampe), hvor det kun er FCK og Brøndby, der har hentet flere points end os - og kun FCK, der har lukket færre mål ind. Selv med kollapset i Randers.

                          Jeg synes, vi skal lægge et pres på dem - men det er ikke et "VIND - eller I er pivringe" pres - det er et: "Tænk, hvad det her kunne betyde for selvforståelsen og den næste sæson. Tag fat i jeres nosser og kæmp for det!". Ja, det er bonus, men for filan, hvor kunne den bonus betyde meget for det fremtidige arbejde.

                          Så skyd hul i, at vi ikke er i nærheden af at have niveau til de europæiske kampe. Vinderkultur betyder ikke, at man død og pine skal blive nr. 1; det er at stræbe efter det højeste, man kan nå. Og den EL-plads er det højeste, vi kan opnå i denne sæson. Bare fordi, vi har reddet os, betyder jo ikke at sæsonen er slut.

                          Kampen mod Esbjerg skal bruges til at holde os skarpe til det, der formodentlig bliver en kamp mod AaB, omend alle scenarier er i spil i den anden pulje. Og det tror jeg, kan give hvem end det lykkes at skrabe sig med sammen med AaB, et momentum, der er guld værd i kampe, hvor det er resultaterne, der tæller.

                          Jeg har stadig en drøm om, at jeg står i enten Farum, Herning eller Lyngby og fejrer den EL-plads. Jeg håber truppen har de samme drømme. Og hvis det kikser? Not the end of the world. Men stadig vildt ærgerligt.

                          MvH ChrisOB
                          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                            Hvis ikke vi forsøger at vi få så meget positivt som overhovedet muligt resten af denne sæson, så kommer vi aldrig til at gøre op med taberkulturen i OB, hvor man bliver tilfreds med for lidt. Det er ikke det samme som at forlange, at vi nu går hele vejen og nupper den EL-plads, men jeg forventer, at vi går ind til kampene for at nå det med samme iver og villighed til at gå efter sejren, som vi gjorde de sidste 5 minutter imod Horsens og som vi faktisk har gjort støt stigende i den anden halvdel af denne sæson (d.v.s de sidste 15-16 kampe), hvor det kun er FCK og Brøndby, der har hentet flere points end os - og kun FCK, der har lukket færre mål ind. Selv med kollapset i Randers.

                            Jeg synes, vi skal lægge et pres på dem - men det er ikke et "VIND - eller I er pivringe" pres - det er et: "Tænk, hvad det her kunne betyde for selvforståelsen og den næste sæson. Tag fat i jeres nosser og kæmp for det!". Ja, det er bonus, men for filan, hvor kunne den bonus betyde meget for det fremtidige arbejde.

                            Så skyd hul i, at vi ikke er i nærheden af at have niveau til de europæiske kampe. Vinderkultur betyder ikke, at man død og pine skal blive nr. 1; det er at stræbe efter det højeste, man kan nå. Og den EL-plads er det højeste, vi kan opnå i denne sæson. Bare fordi, vi har reddet os, betyder jo ikke at sæsonen er slut.

                            Kampen mod Esbjerg skal bruges til at holde os skarpe til det, der formodentlig bliver en kamp mod AaB, omend alle scenarier er i spil i den anden pulje. Og det tror jeg, kan give hvem end det lykkes at skrabe sig med sammen med AaB, et momentum, der er guld værd i kampe, hvor det er resultaterne, der tæller.

                            Jeg har stadig en drøm om, at jeg står i enten Farum, Herning eller Lyngby og fejrer den EL-plads. Jeg håber truppen har de samme drømme. Og hvis det kikser? Not the end of the world. Men stadig vildt ærgerligt.

                            MvH ChrisOB
                            Interessante pointer:) Kigger vi på sæsonen dog, så må vi bare konstatere at det ikke so far har været nogen fordel for os at kunne spille frit. Vi spillede frit i starten af sæsonen, ikke godt. Mod slutningen stod skriften klar på væggen, og vi blev presset yderligere af at både Viborg og Esbjerg rykkede på sig, det gjorde vi så også.. I starten af foråret havde vi stadigvæk et kæmpe efterslæb at indhente, vi lå næstsidst og der var relativ lang vej op til kontakt. Der skulle sejre på bordet!! En kunne ikke gøre det! Og vi leverede.. Efter et par sejre og uafgjorte havde vi endelig fået kontakt og bum, så tabte vi mod Sønderjyske, så kom vi igen under pres, da den gruppe vi så heldigvis havnede i så langt nemmere ud qua kortere pointmæssig vej op til 2.pladsen, og vi leverede igen. Maximum pres igen inden dobbeltopgørene mod Randers. Horsens havde lige vundet mod Esbjerg, og vi skulle minimum have 3 point ud af de to opgør mod Randers format holde Horsens stangen. Vi vinder hjemme, og Horsens taber returen mod Esbjerg. Endelig forsvandt noget af presset igen, og bum vi bliver fejet af banen af Randers. Bum, pres igen mod Horsens, bum og vi vinder igen... Nu kan vi spille frit for en plads i Europaleague, bum I'm worried... Chancen er stor for at vi skuffer fælt..

                            Så er det vinder og tabermentalitet og kultur. Går ud fra at du mener at have vindermentalitet i forhold til at stræbe mod det bedste.. Læste en artikel om vinderkultur. Ganske interessant, BTW.. FCK er et hold med vinderkultur. Deri ligger bl.a. at man får point hver gang (kulturelt), og gerne 3 af slagsen. Selv på spillemæssigt sløje dage, præcis som FCK jo gør.. delordet 'vinder' giver lidt sig selv.. Det interessante er 'kultur' . Ordet 'kultur' er modsætningsordet til ordet 'natur'. Natur, noget som er oprindeligt, mens kultur, noget som fremavles, ligsesom i det engelske 'agri-culture' Gødningsmidlet er ret og slet sejre!! Jo flere sejre, jo mere kommer sejrene af sig selv. Så vi er meget langt fra en vinderkultur, men vi har både i udvikling og med ryggen mod muren udvist vindermentalitet, for vi kommer ikke udenom at flere spillere har lagt lag på deres spil henover vinteren. Man kan ikke bare påråbe sig 'vindermentalitet' uden at det også ses igen i at man rent faktisk bliver bedre. Problemet er så at kulturen er der ikke endnu. Vi har ikke sejrstimer nok til at snakke et kulturelt vindende hold.. For mange af spillerne er ligeledes stadigvæk undervejs. Det har set lovende ud henover foråret for bl.a. Desler, Barret og Tomasen, og så lidt mere end det for Tingager. Ligner mere og mere et reelt niveau, og ikke bare en peakperiode. Lad os nu se hvad der sker henover sommeren. Hvis bærende kræfter smutter, så er vi igen igen undervejs.

                            Holder vi fast i holdet, og enten Fester eller AK lægger et niveaulag på ligesom flere gjorde henover vinteren, samt at Helenius starter på et acceptabelt niveau, så kunne næste sæson sagtens blive en, hvor man høster frugterne af en årelang 'undervejsperiode' Men hvis og hvis min røv er spids.. Men absolut enig, at kvalificere sig til europæisk bold kunne være et kæææææmpeboost i den rigtige retning:)

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Hvis ikke vi forsøger at vi få så meget positivt som overhovedet muligt resten af denne sæson, så kommer vi aldrig til at gøre op med taberkulturen i OB, hvor man bliver tilfreds med for lidt. Det er ikke det samme som at forlange, at vi nu går hele vejen og nupper den EL-plads, men jeg forventer, at vi går ind til kampene for at nå det med samme iver og villighed til at gå efter sejren, som vi gjorde de sidste 5 minutter imod Horsens og som vi faktisk har gjort støt stigende i den anden halvdel af denne sæson (d.v.s de sidste 15-16 kampe), hvor det kun er FCK og Brøndby, der har hentet flere points end os - og kun FCK, der har lukket færre mål ind. Selv med kollapset i Randers.

                              Jeg synes, vi skal lægge et pres på dem - men det er ikke et "VIND - eller I er pivringe" pres - det er et: "Tænk, hvad det her kunne betyde for selvforståelsen og den næste sæson. Tag fat i jeres nosser og kæmp for det!". Ja, det er bonus, men for filan, hvor kunne den bonus betyde meget for det fremtidige arbejde.

                              Så skyd hul i, at vi ikke er i nærheden af at have niveau til de europæiske kampe. Vinderkultur betyder ikke, at man død og pine skal blive nr. 1; det er at stræbe efter det højeste, man kan nå. Og den EL-plads er det højeste, vi kan opnå i denne sæson. Bare fordi, vi har reddet os, betyder jo ikke at sæsonen er slut.

                              Kampen mod Esbjerg skal bruges til at holde os skarpe til det, der formodentlig bliver en kamp mod AaB, omend alle scenarier er i spil i den anden pulje. Og det tror jeg, kan give hvem end det lykkes at skrabe sig med sammen med AaB, et momentum, der er guld værd i kampe, hvor det er resultaterne, der tæller.

                              Jeg har stadig en drøm om, at jeg står i enten Farum, Herning eller Lyngby og fejrer den EL-plads. Jeg håber truppen har de samme drømme. Og hvis det kikser? Not the end of the world. Men stadig vildt ærgerligt.

                              MvH ChrisOB
                              Jeg er meget enig her. Indtil i fredags har jeg været fløjtende ligeglad med det der EL-playoff - i mit hoved har det kun handlet om at undgå de forfærdelige nedrykningskampe (og ja, i sidste ende selvfølgelig nedrykningen). Nu er det del-mål nået, men det betyder ikke, at sæsonen er slut. Det gælder om at opretholde momentum og de gode resultater - og ikke mindst den stigende positive stemning i truppen og oplandet. For første gang i mange år, tænker jeg også, at vi står overfor et sommervindue, hvor der ikke skal skiftes så dramatisk ud i truppen, hvad der blot gør det endnu mere vigtigt, at vi og truppen går til sommerferie med en positiv fornemmelse.

                              Mod EfB skal der selvfølgeligt ikke tages chancer med spillere, der render rundt med problemer, og jeg synes godt, at man tildels må tage hensyn til, hvis der er nogen der skal bruge nogle minutter i benene for at komme op i gear (det kunne f.eks. også være en startplads mere til Greve for at belønne en fin indsats), men det skal ikke være 11 reserver, og det skal ikke være en tam indsats som i Randers, som igen kan rejse spørgsmål om efterårsspøgelset, og hvor vi faktisk står.

                              Gør nu det her forår rigtigt færdigt og lad os se, hvad det kan føre med sig...

                              Comment

                              Working...
                              X