Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
    Leif Rasmussen har netop sammenlignet OB med Titanic og sagt der skal tre gode og nødvendige signinger i vinterpausen.
    man kan jo kun være enig - måske lige bortset fra at 3 signinger næppe vil være nok....men vil da bestemt en god start.


    At både JH og Kent til stadighed går ud og forsvare truppen, omend det er trættende at høre på, giver et eller andet sted god mening - de forsøger at holde modet oppe på holdet - og da de alligevel intet kan gøre for at udbedre problemerne, hvad hjælper det så med yderligere uro på linjerne. Medierne vil blot øge presset på truppen og der vil komme et yderligere pres på både JH og Kent for ikke at have gjort deres hjemmearbejde godt nok.
    - Det må være tankegangen....men det har jo ikke hjulpet at nurse sine spillere på den måde - jeg mangler lidt noget "colin todd'sk" udmeldinger - forsøg dog at ruske op i lortet.

    Anyways - kommer der ikke nogen forstærkninger til vinter så har man tydeligvis accepteret at det kan koste en tur i 1 division.....troen på Kent må i så fald være helt enorm

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      man kan jo kun være enig - måske lige bortset fra at 3 signinger næppe vil være nok....men vil da bestemt en god start.


      At både JH og Kent til stadighed går ud og forsvare truppen, omend det er trættende at høre på, giver et eller andet sted god mening - de forsøger at holde modet oppe på holdet - og da de alligevel intet kan gøre for at udbedre problemerne, hvad hjælper det så med yderligere uro på linjerne. Medierne vil blot øge presset på truppen og der vil komme et yderligere pres på både JH og Kent for ikke at have gjort deres hjemmearbejde godt nok.
      - Det må være tankegangen....men det har jo ikke hjulpet at nurse sine spillere på den måde - jeg mangler lidt noget "colin todd'sk" udmeldinger - forsøg dog at ruske op i lortet.

      Anyways - kommer der ikke nogen forstærkninger til vinter så har man tydeligvis accepteret at det kan koste en tur i 1 division.....troen på Kent må i så fald være helt enorm
      Jeg er sikker på der sker noget i vintertransfer. Begge veje. Men hvem er det lige der vil til OB nu? Kun store penge kan få nogen til at tørne ud for Cirkus OB. Og har OB penge til det. Ja, det har den, men ikke hvis kortsigtet regnskabsprincip også gælder i OSE/OB. Altså at der skal være overskud mindst hvert år - og måske hvert kvartal - aner ikke hvor meget af den omkringliggende syge er trængt ind i klubbens ledelse, men frygter det værste.
      Og så kan det jo igen ende med signing af forkerte/dårlige.
      Alt andet end et par væsentlige forbedringer er selvmord, rablende dumhed og fanmord.

      Se så at få skuden på ret kurs før kun kønne toner fra Kent og Jesper er tilbage mens resten sidder i redningsbåde eller flyder rundt i det kolde vand.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Vi skal nu ud i en ekstremt dyr overlevelsesmanøvre, hvor der skal hentes dyre spillere ind, der tilmed nok ikke vil binde sig til klubben, så det bliver kortsigtet og sætter strategien om den røde tråd endnu længere tilbage, fordi samtidigt smutter der skuffede profiler til sommer, især Makrini.

        NT og bestyrelsen har fejlet stort. De har sparet for hårdt op, og ansat de forkerte folk, det er en katastrofe. Man kan jo kun ryste på hovedet af det hele efterhånden.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          Bedømt på kampen og flere andre kampe er der et hav af problemfelter. At angriberne ikke afslutter særligt godt er gennemtærsket, så den vil jeg lade ligge.

          Et andet stort problem er, at der ikke er sammenhæng mellem midtbane og angribere. Angriberne tager (ikke længere?) de rigtige løb bag om deres direkte modstander i forsvarskæden. Samtidig falder de ikke ned i banen og laver dybdeløb, som kan bringe forsvaret ud af position og derved skabe plads til andre spillere. Jeg har svært ved at se en enkelt forklaring på det. Angriberne står med ryggen til målet og kigger på at bolden bliver ført fra side til side. Mulige forklaringer:

          1. Det kræver fordboldintelligens at udføre de rigtige løb på de rigtige tidspunkter - mangler denne intelligens hos for mange spillere?
          2. Er selvtillliden efterhånden så lav at man ikke gør det man skal?
          3. Bliver denne facet af spillet ikke trænet nok - der er 3 nye spillere som skal servicere angriberne - det kræver uhyggeligt meget træning at få sådanne løbemønstre til at fungere automatisk?
          4. De spillere der skal servicere angriberne er ikke gode nok til at se "hullerne", der kan spilles i?

          Jeg tror, at det er en kombination af de fire ting. Synes dog, at både Jønson og Joan har løbene på tværs af feltet, som skal bruges til at stikke den igennem forsvarskæden. I de situationer er angriberne alt for passive. Derfor kommer de to spillere også tit til at se "dårlige" ud, fordi den spilmulighede de søger ikke tilbydes af angriberne. Den skal komme hurtigt, da der naturligvis ikke er lang tid til at udføre disse spilninger, da pladsen er lille og der presses op af forsvaret.

          Det eneste man kan rette op på (indtil transfervinduet) er at træne disse løb. Jeg har ikke set dem trænet de gange jeg har været til træning i dette efterår. Jeg har set en masse træning i defensiv organisation og hvordan midtbanen skal modtage bolden og fordele den til kanterne. Men måske har holdet bare været så sløjt organiseret pga de mange udskiftninger og manglende top- og bundkvalitet på flere pladser, at det ikke har været muligt at forbedre sig nok på alle nødvendige parametre for at klare sig bedre. Jeg tror, at Kent har satset på organisation og regnet med at de to angribere ville bombe videre som sidste sæson. Den gik så ikke.....
          Vi er ekstremt ufarlige på midtbanen, det er også et stort problem! Ingen af vores centrale midtbanespillere er målfarlige, vores kanter løber ikke rigtigt, og bringer sig sjældent i farlige positioner, udover en Joan. Jeg har ikke meget fidus til en spillestil, hvor man er så dybt afhængig af kanternes løb, og deres koordination med angriberne, vi skal have en spiller inden centralt, som kan fordele nogle bolde, og det har længe været vores egentligt problem, der mangler et bindeled. Og så er flere af vores kanter klart bedst centralt, det gælder både Joan og Greve.

          Problemet er, at det er svært at finde en anden spillestil. Vi har ikke kanterne eller spidsangriberen til en 4-5-1, måske en 4-4-1-1 kunne være en god ide, men vores to eneste duelige angribere, er bare bedste med en makker. Truppen er bare håbløst sat sammen, og der mangler bredde og kvalitet, længere er den ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Jeg er sikker på der sker noget i vintertransfer. Begge veje. Men hvem er det lige der vil til OB nu? Kun store penge kan få nogen til at tørne ud for Cirkus OB. Og har OB penge til det. Ja, det har den, men ikke hvis kortsigtet regnskabsprincip også gælder i OSE/OB. Altså at der skal være overskud mindst hvert år - og måske hvert kvartal - aner ikke hvor meget af den omkringliggende syge er trængt ind i klubbens ledelse, men frygter det værste.
            Og så kan det jo igen ende med signing af forkerte/dårlige.
            Alt andet end et par væsentlige forbedringer er selvmord, rablende dumhed og fanmord.

            Se så at få skuden på ret kurs før kun kønne toner fra Kent og Jesper er tilbage mens resten sidder i redningsbåde eller flyder rundt i det kolde vand.
            selvfølgelig kan man lokke spillere til - men det kommer da klart til at koste, endnu en grund til at JHs strategi er totalt forfejlet - man er ved at spare sig ihjel.....men først må det dreje sig om at sikre overlevelse i suppen - det er mange penge man kan miste der, så alene det at sikre vi bliver oppe bør "give" JH noget at arbejde med.

            Man er nødt til at tænke kortsigtet nu - og så må genopbygningen begynde forfra igen igen igen til sommer - forhåbentlig med en anden med på sportsdirektør posten.

            Comment


              Så ligger vi sgu sidst. 1-0 til viborg.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                Så ligger vi sgu sidst. 1-0 til viborg.
                Vi er også dårligst. Gyte, Makrini, Tværskov og Joan er de eneste i truppen med niveau. Dertil er der 2-3 som er i dårlig form/ selvtillid. De øvrige er der højest gode reserver. Der skal 4 gode spillere til for at vende afviklingen. Med gode, så tænker jeg ikke KEP niveau, eller andre som har toppet. Vi skal have ny anfører og viceanføreren mangler sult.

                Comment


                  0-2. Det ser ud til at de øvrige hold har spillere som putter den ind.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                    0-2. Det ser ud til at de øvrige hold har spillere som putter den ind.
                    Nej nej, de er heldige og vi er bare ekstremt uheldige. Så snart alle de andre hold i ligaen stopper med at være så heldige og vi begynder at få marginalerne over på vores side, så skal det nok blive godt igen. Vi hører hjemme i top 6, Jesper Hansen ved bare ikke det er top 6 i første division

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      0-2. Det ser ud til at de øvrige hold har spillere som putter den ind.
                      Det bekymrer slet ikke vores træner , for han er tilfreds med truppen og hæfter sig ved at vi har spillere som tidligere har scoret
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment

                      Working...
                      X