Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mødet i aften.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Det helt korrekt, at de godt 400kr om måneden er for en funktionel webshop. Derudover kommer lager, og en person der skal pakke ordrerne og sende dem ud til kunderne.
    Men lager i sig selv koster jo kun at bygge det op, derefter vender det jo stille og roligt til overskud, og så ligger en lille del af overskudet jo i lageret til sidst.

Comment

Hvis bare OB ville fortælle hvorfor de ikke vil have en webshop og hvad planen er fremad..
      Det kan jo være de har en fantastisk idé
      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

Comment

Kan du uddybe det? Fordi jeg kan ikke udmiddelbart se, hvilke flere omkostninger der skulle være.
        Det helt korrekt, at de godt 400kr om måneden er for en funktionel webshop. Derudover kommer lager, og en person der skal pakke ordrerne og sende dem ud til kunderne.
        Du svarede selv på det. :-) Skal vi gå helt ned i detaljer, som jeg formoder Jesper Hansen gør.. Så er der også omkostninger forbundet med elektricitet, rengøring, vand og varme, evt. Kaffe til medarbejderen osv. osv.

Med tanke på kakao/red bull situationen, så er Jesper Hansen helt nede i småpengene.

Comment

Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
          Hvis bare OB ville fortælle hvorfor de ikke vil have en webshop og hvad planen er fremad..
          Det kan jo være de har en fantastisk idé
          En fantastisk idé fra ledelsen? Så håber jeg at det ikke bliver at spillere trænerer fremtidig færre for at strikke trøjer og sælger de selv på gågade i Odense...
          ;-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            En fantastisk idé fra ledelsen? Så håber jeg at det ikke bliver at spillere trænerer fremtidig færre for at strikke trøjer og sælger de selv på gågade i Odense...
            ;-)
            Fremover vil kamptrøjer være uden spillernavne. De bakser så med om de skal sælge løse bogstaver eller at man kan købe navne som kan påføres trøjerne med et strygejern.
            Alternativt vil der være navne på men trøjerne af en meget dårlig og billig kvalitet i erkendelse af, at de kun skal holde nogle år.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
              Selvfølgelig vil et lager koste noget at have stående, men det er en værdi der kan afskrives såfremt det står for længe, men det vigtigste er vel at have et så lille lager som muligt med en god leverandør der kan levere hurtigt når man når en specifik grænse.

Og ellers skal der jo bare laves en database der automatisk opdateres når man sælger et produkt, koster ikke alverden at lave.
              Derefter skal der være en der kan pakke varerne inden de skal sendes og wupti, så er du stort set i mål.
              Er selv ejer af fysisk butik og webshop.

Her et et budget.

1. ) stj komplet kørende webshop med alle incl. betalingsløsninger emærket integration til GLS og postdanmark , lagerstyring osv. ca 1.100 kr. pr. måned.

2. ) 1 stk butiksløn med 140 kr i timen + pension feriepenge barselfond osv 29.120. Hvis der ikke er forrygende travlt i fanshoppen hvad der jo nok ikke er da den er nedlagt, burde en fuldtidstilling evt. delt mellem flere også kunne nå at pakke webshop ordrer, postdanmark og GLS kan afhente pakkerne.

3.) Husleje lidt at fastsætte da fanshoppen havde et lokale i Ådalen - men 10.000 kr lokaleværdi + 3.000 til el og varme burde sagtens kunne dække det

Sådan lidt løst kalkuleret burde det kunne lade sig gøre med ca. 50.000 kr. i totale udgifter pr. måned.

Vil tro at de produkter der sælges i fanshoppen at der her minimum tjenes 200 %, mange vare meget mere . 1 stk trøje tvivler jeg på koster mere en 100 kr. i indkøbspris.

Hvad der kan sælges er jo et åbent spørgsmål. Men underskuddet bør være meget begrænset.
              .

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

Her et et budget.

1. ) stj komplet kørende webshop med alle incl. betalingsløsninger emærket integration til GLS og postdanmark , lagerstyring osv. ca 1.100 kr. pr. måned.

2. ) 1 stk butiksløn med 140 kr i timen + pension feriepenge barselfond osv 29.120. Hvis der ikke er forrygende travlt i fanshoppen hvad der jo nok ikke er da den er nedlagt, burde en fuldtidstilling evt. delt mellem flere også kunne nå at pakke webshop ordrer, postdanmark og GLS kan afhente pakkerne.

3.) Husleje lidt at fastsætte da fanshoppen havde et lokale i Ådalen - men 10.000 kr lokaleværdi + 3.000 til el og varme burde sagtens kunne dække det

Sådan lidt løst kalkuleret burde det kunne lade sig gøre med ca. 50.000 kr. i totale udgifter pr. måned.

Vil tro at de produkter der sælges i fanshoppen at der her minimum tjenes 200 %, mange vare meget mere . 1 stk trøje tvivler jeg på koster mere en 100 kr. i indkøbspris.

Hvad der kan sælges er jo et åbent spørgsmål. Men underskuddet bør være meget begrænset.
                .
                Kunne fanshoppen køres af fans og måske på frivillig basis så man sparer noget løn? Det kræver vel "kun" rettighederne fra OB til at sælge merchandise og noget startkapital til det første lager og opstart ... et lokale i occ må kunne lånes ..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg

Her et et budget.

.
                  Jeg havde ikke medregnet E-mærket, ville det kunne betale sig for en OB-fanshop? Og leje vil ,som du selv siger, ikke være en merudgift. Man skulle ikke have en fastansat til webshoppen, da der ikke ville være arbejde nok til vedkommende. Man skulle oprette et par studiejobs til en 130kr i timen. En 800kr om måneden og så løn efter, hvor mange ordrer der er at sende. Det er ikke meget, man skal sælge, før det kan løbe rundt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Kunne fanshoppen køres af fans og måske på frivillig basis så man sparer noget løn? Det kræver vel "kun" rettighederne fra OB til at sælge merchandise og noget startkapital til det første lager og opstart ... et lokale i occ må kunne lånes ..

Mener at det realistisk kunne lade sig gøre, at drive en webshop er kræver ikke megen oplæring. Det er meget nemt. Det kræver jo så noget kapital at komme igang med varelager osv, her kunne OB jo også være med med et startlager, som så blev betalt i takt med salget.

Med det rigtige setup er det meget nemt at ekspederer og sende webshop ordrer, har selv gjort det, men har nu et lagerhotel til at klarer det på grund af pladsmangel. Det koster 15 kr. pr. pakke, det fortæller jo også hvor mange pakker der kan nåes på kort tid.

Syntes det ville være en superfin løsning, alt hvad der skaber sammenhold omkring OB, styrker klubben.

Men nu er der jo nok indgået en kontrakt med intersport.

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Men nu nærmer der sig en højtid hvor flere muligvis ville købe merchandise i en fanshop.

I min verden er det hul i hovedet, og bør ALDRIG ske.

Horsens har da også fået det efter at JH smuttede, så er måske bare fordi vi har en taber af rang der ikke kan generere økonomi ud af noget som helst.

OB er dømt til at dø med en tosse som ham ved roret.
                      Det vil da også være superfedt hvis det bare kunne betale sig, og her mener jeg ikke at det er nok at det løber rundt, der skal være gode sorte tal på bundlinien. Jeg er sikker på at alle webshops (herunder OBs) især i juletiden oplever markant fremgang. Webhandel har kun haft en retning i de sidste mange år, og det ser ud sim det fortsætter i det spor
                      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Det vil da også være superfedt hvis det bare kunne betale sig, og her mener jeg ikke at det er nok at det løber rundt, der skal være gode sorte tal på bundlinien. Jeg er sikker på at alle webshops (herunder OBs) især i juletiden oplever markant fremgang. Webhandel har kun haft en retning i de sidste mange år, og det ser ud sim det fortsætter i det spor
                        Det har jeg altså svært ved at forstå?? hvorfor kan det ikke bare løbe rundt?...hvorfor skal der være sorte tal?. jeg tænker da det skaffer klubben goodwill som så måske kan opveje de sorte tal..hvor stort mener du overskuddet skal være?
                        Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                        2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                          Det har jeg altså svært ved at forstå?? hvorfor kan det ikke bare løbe rundt?...hvorfor skal der være sorte tal?. jeg tænker da det skaffer klubben goodwill som så måske kan opveje de sorte tal..hvor stort mener du overskuddet skal være?
                          Det er bare min holdning og jeg vil ikke sætte tal eller procenter på, men der skal vel være til hensættelser til uforudsete udgifter og invistering i større lager osv osv., og hvad det er i tørre tal aner jeg intet om.
                          Believe OB

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Det er bare min holdning og jeg vil ikke sætte tal eller procenter på, men der skal vel være til hensættelser til uforudsete udgifter og invistering i større lager osv osv., og hvad det er i tørre tal aner jeg intet om.
                            Nå Okay fatter stadig ikke hvorfor det er nødvendigt med hensættelser..og hvad de uforudsete udgifter kunne være?? ligesom jeg absolut ikke kan se hvorfor de skal have et større lager???...vil holde fast i det virker latterligt...
                            Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                            2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                              Nå Okay fatter stadig ikke hvorfor det er nødvendigt med hensættelser..og hvad de uforudsete udgifter kunne være?? ligesom jeg absolut ikke kan se hvorfor de skal have et større lager???...vil holde fast i det virker latterligt...
                              Det er vist det der hedder alm. sund husholdningsøkonomi.
                              Det "større varelager" skal forstås som til en udvidelse af de varenumre der er, så udvalget bliver mere bredt og spændende ... ikke nødvendigvis som flere trøjer og shorts mm. Holdningen er selvf. også ud fra en betragtning hvis det var min helt egen webshop. Det er da meget sandsynligt det kan forholde dig anderledes i en koncern som OS&E. Dog vil jeg aldrig komme til at mene overskud er latterligt 🙃
                              Believe OB

Comment

Jeg vil vædde med, at jeg kunne få fanshoppen til at give et solidt overskud. Det er så lidt, der skal sælges. Jeg kan lave webshoppen til en udgift på omkring 4-500 om måneden, og så skal jeg bare sende en pakke, når der kommer ordrer, eller betale en studerende for at komme at gøre det. Gi' mig rettighederne, så skal jeg banke den op på en weekend. OB sælger jo alligevel fra shoppen på stadion, så de har jo købt et lager ind.

Comment

Working...
                                X