Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
    Jesper fyrer i hvert fald ikke Kent. Den dag han gør det, er han selv færdig.

    Tror det er mest realistisk at håbe på en ny spillestil og lidt nye spillere.
    Jeg har også lidt svært ved at se JH smider Kent på porten, det er straks nemmere at se et nyt (måske u-undgåeligt) blo'ba' i Ådalen. Sportschef, træner og assistent. Det må dog stadig være den økonomisk mest ansvarlig model at hente nye spillere der kan bære ansvaret og få hævet niveauet, fremfor at fyre KN/Bredahl og derefter anskaffe nye spillere til ny træner.
    OB var i flg. Martin Davidsen meget opmærksomme på situation med den vaklende sæsonstart. Der er vel ingen grund til at tvivle på at opmærksomheden ikke er skærpet markant, med det nu katastrofale forløb af efterårssæsonen ... Jeg tror på minimum 2-3 spillere, måske i samarbejde med KN
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Hvis jeg så skal være lidt fræk, hvad er så dit bud på et løsningsforslag, hvis du da har et? Som jeg læser det, har du os i den grad som en meget sandsynlig nedrykker, hvilket jeg er enig i, men nævner samtidig, at hverken fyringer eller indkøb vil skabe tro på tingene. Betyder det, at du synes, at der skal satses på, at den nuværende besætning kan bære sæsonen igennem, eller er der rent faktisk behov for nogle ændringer?

      Jeg vil i hvert fald godt udfordre din påstand om, at man ikke kan købe tro på tingene. Det mener jeg i bund og grund godt, at du kan. Jeg mener i høj grad godt, at et skift på trænerbænken kan skabe tro på tingene. Det så vi i mine øjne senest med Ove P, der på meget kort tid fik skabt en solid enhed der kunne stå 90 minutters stormløb igennem imod FCK, ud af et fragilt og småskizofrent hold der ikke tålte modgang før det. Jeg er også sikker på, at mangt en træner kunne have fået det her hold til at indkassere flere point, og fået det her hold til at ligne en mere homogen enhed.

      Det er ikke ensbetydende med, at jeg synes, at Kent skal væk. Jeg tror på, at han har de rette intentioner og ambitioner, og den sidste sæson var ekstremt vigtig ift., at der blev vist en vej der så lovende ud. Problemet er bare den store diskrepans der er mellem de spillemæssige ambitioner og den spillermæssige kvalitet. Det problem er OB nødt til at kigge i øjnene.

      Det kan enten gøres ved, at man omlægger spillestil og filosofi til noget mindre ambitiøst og mere driftssikkert, men er Kent villig til at gå på kompromis med det, og vil truppen være i stand til det, eller har vi malet os op i et hjørne, med et spillermateriale der ikke egner sig til at omstille sig til en mere fysisk betonet og primitiv spillestil?

      Det kan så også gøres ved, at man henter den/de støttespillere der er nødvendige for, at spillestilen vil lykkes, og at spillere som AK, Festersen, Jönsson osv. begynder at ligne de spillere de kan være. Jeg mener ligesom i tilfældet med trænerskift, godt at man kan købe sig til tro på tingene via spillerindkøb. Hvis du kan hente spillere der åbenlyst udstråler kvalitet, autoritet og selvtillid, vil jeg påstå, at det i høj grad kan være med til at løfte en trup. Men har man økonomi til det? Og har man evnerne til at finde de spillere?

      Jeg kender naturligvis ikke svaret på ovenstående, men jeg kan ikke se, at løsningen skulle være, at OB bare lader stå til, folder hænder og håber på, at det held vi bliver ved med at påstå er imod os, pludselig falder ud til vores fordel. Jeg har svært ved at købe præmissen om, at vi har fået særligt mange færre point, end vi burde have fået. Tværtimod er der også kampe, hvor vi fik mere med end vi nok burde, som imod AaB, Viborg og AGF.

      Vi er ikke bedre end nogle påstår, vi ligger der hvor vi i høj grad har fortjent at ligge. Vi har enkelte gode elementer at bygge et hold op omkring, men vi mangler åbenlyst det fundament og kit der binder tingene sammen, og som får det her hold til at vise noget vilje og attitude, og frem for alt få nogle bedre resultater. Om man vil skifte til en anden mekaniker, og eller om man vil give ham nogle bedre stumper at lave bilen med, håber jeg allerede, at ledelsen har taget stilling til og arbejder benhårdt hen imod, for i al snakken om kontinuitet, er det her hold kontinuerligt på vej mod afgrunden.
      Vil godt tilslutte mig store dele af det her. Der må blive brugt nogle penge i januar (hvis der er bare det mindste). For selv, hvis man holder fast i, at kvaliteten af den nuværende trup er god nok, så er man nødt til på en eller anden måde at få rykket ved dynamikken og få brudt den negative spiral, der pt går temmeligt stejlt nedad. Der skal nogen/nogle ind, som ikke er mentalt ramt af de mange dårlige resultater, som den nuværende trup tydeligvis er. Gerne folk i deres bedste fodboldalder med noget hår på brystet. Ikke over-the-hill og ikke flere udviklingsspillere lige nu.

      Comment


        #33
        Jeg kunne godt se Mabil som et godt Sign. Ser endnu engang EFB, og syntes han ofte er den eneste hos EFB som kan noget ud over det sædvanlige. Spørgsmålet er om FCM har planer med ham.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
          Jeg kunne godt se Mabil som et godt Sign. Ser endnu engang EFB, og syntes han ofte er den eneste hos EFB som kan noget ud over det sædvanlige. Spørgsmålet er om FCM har planer med ham.
          Hvis han fortsætter er det vel kun naturligt at han indgår i planerne.. Jeg håber at Yao snart får samme opblomstring

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Hvis han fortsætter er det vel kun naturligt at han indgår i planerne.. Jeg håber at Yao snart får samme opblomstring
            Hvad er Mabils favorit position?
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Hvad er Mabils favorit position?
              Han er forholdsvis højrebenet, selvom hans oplæg til 1-1 var fint lagt med venstre. Højre Kant, men kan også spille vk, eller hængende angriber

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Hvad er Mabils favorit position?
                højrekant men ville nok spille venstre i Kents system

                Comment


                  #38
                  Jeg håber vi henter Jacob Rasmussen hjem fra Tyskland. Han er åbenbart gået lidt i stå i St. Pauli og er aldrig i truppen dernede påtrods af at de ligger håbløst sidst og nok rykker ned i 3.bundesliga..
                  Han var jo et kæmpetalent og det ville være lækkert med en 4.mand til at dække de 2 pladser.

                  Kunne være fedt hvis vi kunne få gang i ham igen og med tanke på at vi måske mister Makrini og Izunna ikke er god nok kunne han måske blive en erstatning for Tverskov som kunne blive den nye 6'er

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    højrekant men ville nok spille venstre i Kents system
                    EfBs anfører Jeppe Andersen har kontraktudløb til sommer, og har før sagt at han sandsynligvis forlader EfB. Han er vist også højrkant. Han må også være en mulighed
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      EfBs anfører Jeppe Andersen har kontraktudløb til sommer, og har før sagt at han sandsynligvis forlader EfB. Han er vist også højrkant. Han må også være en mulighed
                      Jeg tror at mange klubber vil prøve at snuppe ham så det bliver i hård konkurrence.. Men kunne godt se ham på vores VK

                      Comment


                        #41
                        konkrete muligheder

                        Vi mangler muligheder og konkurrence helt i front, jeg mener, det er her vores første prioritet må være ift. indkøb.

                        Zohore eller Helenius (som er på leje i SIF, vil ikke tilbage til AAB og kender Kent N) er to gode muligheder i min bog. De tilføjer også højde og fysik til feltet. Et wild card er Pusic, som ikke spiller fast i FCM

                        En anden offensiv mulighed er Baskim (på leje) - Baskim skal have gang i karrieren igen, og det måtte gerne blive til et fynsk forår.

                        De her interessante spillere har kontraktudløb til sommer:
                        Pierre Kanstrup
                        Gytkjær
                        Marc Del Hende
                        Serge Deble

                        Comment


                          #42
                          Hvis JH nu var et rigtigt X X så købte han Lyngby for 5 mio. og så havde vi lidt flere spillere og trænere at supplere klubben med��
                          Vi ville godt nok også få et par uheldige elementer tilbage ..

                          http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...r-vaek/6431013

                          http://mobil.bold.dk/fodbold/danmark...ligaen/lyngby/
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Hvis JH nu var et rigtigt X X så købte han Lyngby for 5 mio. og så havde vi lidt flere spillere og trænere at supplere klubben med��
                            Vi ville godt nok også få et par uheldige elementer tilbage ..

                            http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...r-vaek/6431013

                            http://mobil.bold.dk/fodbold/danmark...ligaen/lyngby/
                            Haddis for KEP? Hmmm... o.k. det gør ingen stor forskel.
                            Men Emil for Jønsson? Der bliver jeg ja endda fan af vores svensk skuffelse...
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Hvis JH nu var et rigtigt X X så købte han Lyngby for 5 mio. og så havde vi lidt flere spillere og trænere at supplere klubben med��
                              Vi ville godt nok også få et par uheldige elementer tilbage ..

                              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...r-vaek/6431013

                              http://mobil.bold.dk/fodbold/danmark...ligaen/lyngby/
                              Skal vi ikke bare nøjes med Mikkel Rygaard og Jeppe Kjær.

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Hvis JH nu var et rigtigt X X så købte han Lyngby for 5 mio. og så havde vi lidt flere spillere og trænere at supplere klubben med��
                                Vi ville godt nok også få et par uheldige elementer tilbage ..

                                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...r-vaek/6431013

                                http://mobil.bold.dk/fodbold/danmark...ligaen/lyngby/
                                Leasy Niels får nogen i sit netværk til at oprette et nyt selskab, køber Lyngby for 5 mio. Kr., giver en 2-3 spillere fri transfer til OB, alt efter Kents ønske. Derefter lader vi klubben gå konkurs, så OB undgår nedrykning, hvor svært kan det være ��

                                Comment

                                Working...
                                X