Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Der mangler en cf, 2 backs, en 8er og en første angriber som minimum for at vi rykker om i 5-8 level

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Det vil jeg ikke men jeg ville komme i den Lasse-Nielsen-trøje fra Lech Poznan på stadion jeg bestillede før flere dage i Polen og jeg ville spørge hver gang før stadionbesøg herinde om der er nogen som kan sende mig en af de tusinde fribilletter de fordeler for ikke at betale for den lort...
      Det er også ok. Men jeg mener det jeg skriver. Helt seriøst. Jeg laver en Chuck..
      Har lige fået en sms fra en kammerat der skriver at han ikke gider mere nu. Han skruer det ned til "Tjekke tekst tv i løbet af mandagen"..
      Vi snakker altså om en der havde OB strømper og OB klistermærker under skosålerne til sit eget bryllup

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
        Der mangler en cf, 2 backs, en 8er og en første angriber som minimum for at vi rykker om i 5-8 level
        + ny træner
        + ny sportsdirektør
        Men håber lidt at Nana og JJT kunne hjælpe os på 8'er - positionen.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          + ny træner
          + ny sportsdirektør
          Men håber lidt at Nana og JJT kunne hjælpe os på 8'er - positionen.
          Det kan de også. Som bredde spillere. Ikke som spillere der skal bære et hold

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Det er også ok. Men jeg mener det jeg skriver. Helt seriøst. Jeg laver en Chuck..
            Har lige fået en sms fra en kammerat der skriver at han ikke gider mere nu. Han skruer det ned til "Tjekke tekst tv i løbet af mandagen"..
            Vi snakker altså om en der havde OB strømper og OB klistermærker under skosålerne til sit eget bryllup
            Øv. Det gør ondt. :-(
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Det kan de også. Som bredde spillere. Ikke som spillere der skal bære et hold
              Men de er til mindst lille lyspunkter. Og jeg taler kun om overlevelse i Suppen...
              Ser en endnu større nødvendighed i hensigt til gode backs og en rigtig god angriber i den aktuelle situation.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Men de er til mindst lille lyspunkter. Og jeg taler kun om overlevelse i Suppen...
                Ser en endnu større nødvendighed i hensigt til gode backs og en rigtig god angriber i den aktuelle situation.
                Der sker ingenting på backs før til sommer mm at der kommer en agent med en gave.
                Men Angriber og VK er en nødvendighed

                Comment


                  #23
                  Kent forholder sig til det kommende vindue(ved ikke at forholde sig til det)

                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ransfervinduet

                  Comment


                    #24
                    Det er fuldstændig vildt, at virkeligheden stadig ikke er gået op for vores træner, sportsdirektør og spillere. De taler gudhjælpemig stadigvæk om, at vi var bedre end Lyngby, og at det er kendetegnende for vores uheld denne sæson, at Lyngby med det samme udnytter vores fejl.

                    Det er derfor, at OB rykker ned. Vi ved næsten allerede nu, at det står mellem Esbjerg og OB i denne sæson. Forskellen er, at Colin Todd rent faktisk forstår, hvad der er på spil, og han siger det direkte uden omsvøb. I OB er Kent Nielsen fortsat én stor undskyldning for sin trup. Det er hele tiden lige ved og næsten, man lykkedes med mange ting, der var gode momenter og rend og hop. INGEN bliver kritiseret for deres elendige attitude og spil.

                    Man får næsten den fornemmelse, at hele den her fadæse kun skyldes lidt uheld. Hvis bare det var lidt mere stolpe ind, ville vi spille med i toppen. Men er trænere, ledelse og spillere virkelig så snotdumme? Jeg kan næsten ikke tro det.

                    Hvis ikke vi skifter Jesper Hansen og Kent Nielsen ud senest i vinterpausen, er OB dømt til at rykke ned. Uanset om det bliver i en nedrykningskamp mod Esbjerg eller et hold fra 1. division ender OB som taber, hvis det kommer til en direkte duel. Jesper Hansen kan ikke få tingene til at gå op i vinterpausen, og Kent Nielsen har slet ikke pondus til at redde det her.

                    Bestyrelsen har to valgmuligheder.

                    1) Fyr Kent Nielsen og Jesper Hansen for en realistisk mulighed for at overleve.

                    2) Bliv ved med at tro på deres bullshit og ryk ned, hvilket kan gøre OB til et permanent divisionshold.

                    Hvad vælger I? Tænk jer godt om ...
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      #25
                      Det er bare en skidt, skidt situation, som ingen vel havde set komme. Vi er, sammen med Esbjerg og Viborg, klart bedste bud på nedrykker, og man skal ikke glemme at nummer 13 skal spille playoff om at blive oppe. Det er lidt som om mange har glemt den mulighed i snakken om den nye model - man kan godt undgå direkte nedrykning og rykke ud alligevel. I vores nuværende forfatning kan jeg ikke se, at vi skulle være favoritter imod f.eks. pt. nr 2 i 1.div - Vendsyssel. Hov, dem har vi da vist spillet imod i denne sæson...?

                      Uanset hvad man kan tale om af ændringer, så er der ikke noget quick fix på en hel trup, som oplever den slags modgang, som vi ser nu. Man kan fyre træner, sportschef, få nye spillere mm., men man kan ikke købe tro på tingene. Nu handler det om at blive i Superligaen; nedrykning er ikke bare nedtur, men virkelig også dyrt på alle parametre.

                      Det er satme tungt pt. - et lavmælt "Forza Odense" inden jeg skal til møde og se min smilende Brøndbyfan-kollega spørge, hvordan det går.

                      Comment


                        #26
                        Strukturen er ved at blive en sovepude, det er virkelig farligt det her. Kombineret med, at bestyrelsen nødig vil lave blodbadet en gang til, og dermed udstille sig selv gør, at OBs ledelse reelt er handlingslammet pt. De kører med åbne øjne ud mod afgrunden.

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Strukturen er ved at blive en sovepude, det er virkelig farligt det her. Kombineret med, at bestyrelsen nødig vil lave blodbadet en gang til, og dermed udstille sig selv gør, at OBs ledelse reelt er handlingslammet pt. De kører med åbne øjne ud mod afgrunden.
                          Jesper fyrer i hvert fald ikke Kent. Den dag han gør det, er han selv færdig.

                          Tror det er mest realistisk at håbe på en ny spillestil og lidt nye spillere.

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Det er fuldstændig vildt, at virkeligheden stadig ikke er gået op for vores træner, sportsdirektør og spillere. De taler gudhjælpemig stadigvæk om, at vi var bedre end Lyngby, og at det er kendetegnende for vores uheld denne sæson, at Lyngby med det samme udnytter vores fejl.

                            Det er derfor, at OB rykker ned. Vi ved næsten allerede nu, at det står mellem Esbjerg og OB i denne sæson. Forskellen er, at Colin Todd rent faktisk forstår, hvad der er på spil, og han siger det direkte uden omsvøb. I OB er Kent Nielsen fortsat én stor undskyldning for sin trup. Det er hele tiden lige ved og næsten, man lykkedes med mange ting, der var gode momenter og rend og hop. INGEN bliver kritiseret for deres elendige attitude og spil.

                            Man får næsten den fornemmelse, at hele den her fadæse kun skyldes lidt uheld. Hvis bare det var lidt mere stolpe ind, ville vi spille med i toppen. Men er trænere, ledelse og spillere virkelig så snotdumme? Jeg kan næsten ikke tro det.

                            Hvis ikke vi skifter Jesper Hansen og Kent Nielsen ud senest i vinterpausen, er OB dømt til at rykke ned. Uanset om det bliver i en nedrykningskamp mod Esbjerg eller et hold fra 1. division ender OB som taber, hvis det kommer til en direkte duel. Jesper Hansen kan ikke få tingene til at gå op i vinterpausen, og Kent Nielsen har slet ikke pondus til at redde det her.

                            Bestyrelsen har to valgmuligheder.

                            1) Fyr Kent Nielsen og Jesper Hansen for en realistisk mulighed for at overleve.

                            2) Bliv ved med at tro på deres bullshit og ryk ned, hvilket kan gøre OB til et permanent divisionshold.

                            Hvad vælger I? Tænk jer godt om ...
                            Det kloge ville være, at ansætte en kompetent sportsdirektør, og udstyr ham med penge nok til at forstærke holdet på 4-5 pladser. Det vil koster penge på den korte bane, men de kommer mangefoldigt igen. Taberen JH må væk, og hvis det stadig er TC som rådigver NT, så er NT i rigtigt dårligt selskab. Jeg faldt over den her udtalelse fra KN : og vi er mange, der har ansvaret for sammensætningen af truppen. Måske for mange kokke?? hvem er de mange. Jeg mener JH skal væk, men det nytter jo ikke meget hvis det er TC som sidder og vurdere om det er den ene eller anden venstre back vi har brug for. Mange må så også have vurderet at Izunna var et godt køb. Hvorfor købe ind der hvor vi er stærke i forvejen og så udelade at erstatte Falk? De mange er i mine øjne ikke kompetente.

                            Comment


                              #29
                              Jeg TROR at Leif Rasmussen har en god analyse på fyens.dk /i FS i dag. Men kan ikke læse den. De linjer der kan læses siger i al fald der skal handles ind nu.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Det er bare en skidt, skidt situation, som ingen vel havde set komme. Vi er, sammen med Esbjerg og Viborg, klart bedste bud på nedrykker, og man skal ikke glemme at nummer 13 skal spille playoff om at blive oppe. Det er lidt som om mange har glemt den mulighed i snakken om den nye model - man kan godt undgå direkte nedrykning og rykke ud alligevel. I vores nuværende forfatning kan jeg ikke se, at vi skulle være favoritter imod f.eks. pt. nr 2 i 1.div - Vendsyssel. Hov, dem har vi da vist spillet imod i denne sæson...?

                                Uanset hvad man kan tale om af ændringer, så er der ikke noget quick fix på en hel trup, som oplever den slags modgang, som vi ser nu. Man kan fyre træner, sportschef, få nye spillere mm., men man kan ikke købe tro på tingene. Nu handler det om at blive i Superligaen; nedrykning er ikke bare nedtur, men virkelig også dyrt på alle parametre.

                                Det er satme tungt pt. - et lavmælt "Forza Odense" inden jeg skal til møde og se min smilende Brøndbyfan-kollega spørge, hvordan det går.
                                Hvis jeg så skal være lidt fræk, hvad er så dit bud på et løsningsforslag, hvis du da har et? Som jeg læser det, har du os i den grad som en meget sandsynlig nedrykker, hvilket jeg er enig i, men nævner samtidig, at hverken fyringer eller indkøb vil skabe tro på tingene. Betyder det, at du synes, at der skal satses på, at den nuværende besætning kan bære sæsonen igennem, eller er der rent faktisk behov for nogle ændringer?

                                Jeg vil i hvert fald godt udfordre din påstand om, at man ikke kan købe tro på tingene. Det mener jeg i bund og grund godt, at du kan. Jeg mener i høj grad godt, at et skift på trænerbænken kan skabe tro på tingene. Det så vi i mine øjne senest med Ove P, der på meget kort tid fik skabt en solid enhed der kunne stå 90 minutters stormløb igennem imod FCK, ud af et fragilt og småskizofrent hold der ikke tålte modgang før det. Jeg er også sikker på, at mangt en træner kunne have fået det her hold til at indkassere flere point, og fået det her hold til at ligne en mere homogen enhed.

                                Det er ikke ensbetydende med, at jeg synes, at Kent skal væk. Jeg tror på, at han har de rette intentioner og ambitioner, og den sidste sæson var ekstremt vigtig ift., at der blev vist en vej der så lovende ud. Problemet er bare den store diskrepans der er mellem de spillemæssige ambitioner og den spillermæssige kvalitet. Det problem er OB nødt til at kigge i øjnene.

                                Det kan enten gøres ved, at man omlægger spillestil og filosofi til noget mindre ambitiøst og mere driftssikkert, men er Kent villig til at gå på kompromis med det, og vil truppen være i stand til det, eller har vi malet os op i et hjørne, med et spillermateriale der ikke egner sig til at omstille sig til en mere fysisk betonet og primitiv spillestil?

                                Det kan så også gøres ved, at man henter den/de støttespillere der er nødvendige for, at spillestilen vil lykkes, og at spillere som AK, Festersen, Jönsson osv. begynder at ligne de spillere de kan være. Jeg mener ligesom i tilfældet med trænerskift, godt at man kan købe sig til tro på tingene via spillerindkøb. Hvis du kan hente spillere der åbenlyst udstråler kvalitet, autoritet og selvtillid, vil jeg påstå, at det i høj grad kan være med til at løfte en trup. Men har man økonomi til det? Og har man evnerne til at finde de spillere?

                                Jeg kender naturligvis ikke svaret på ovenstående, men jeg kan ikke se, at løsningen skulle være, at OB bare lader stå til, folder hænder og håber på, at det held vi bliver ved med at påstå er imod os, pludselig falder ud til vores fordel. Jeg har svært ved at købe præmissen om, at vi har fået særligt mange færre point, end vi burde have fået. Tværtimod er der også kampe, hvor vi fik mere med end vi nok burde, som imod AaB, Viborg og AGF.

                                Vi er ikke bedre end nogle påstår, vi ligger der hvor vi i høj grad har fortjent at ligge. Vi har enkelte gode elementer at bygge et hold op omkring, men vi mangler åbenlyst det fundament og kit der binder tingene sammen, og som får det her hold til at vise noget vilje og attitude, og frem for alt få nogle bedre resultater. Om man vil skifte til en anden mekaniker, og eller om man vil give ham nogle bedre stumper at lave bilen med, håber jeg allerede, at ledelsen har taget stilling til og arbejder benhårdt hen imod, for i al snakken om kontinuitet, er det her hold kontinuerligt på vej mod afgrunden.

                                Comment

                                Working...
                                X