Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Hvis han bliver solgt skal vi da ikke betale resten af hans løn .. signon og feriepenge givetvis men da ikke hans løn.
    den her aner jeg så ikke hvorfor den er henvendt til mig

    Comment


      Troede at jeg bare svarede på tråden og ikke et indlæg ... hvor kan man se hvem man svarer?

      det var til Onkel Riffel #155
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Troede at jeg bare svarede på tråden og ikke et indlæg ... hvor kan man se hvem man svarer?

        det var til Onkel Riffel #155
        - aner jeg ikke

        og ok :)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Tak for linket; og du har ret - der er svar på mange spørgsmål, selv om der som sædvanlig ikke er mange konkrete tal på bordet. F.eks. kan man ikke se, hvor meget underskud fodbolddelen har i sig selv. Hvis koncert-delen kører med overskud og OCC med (mindre?)underskud, så må det dog være til at regne ud, at fodbolddelen står for langt den største del af den negative kage, hvis ikke det hele (eller mere?).

          Altså: vi er ankommet til fremtiden. Der skal spares yderligere på budgettet i OB, og vi kan glemme alt om AA+ spillere og hvad vi ellers har kaldt dem. Vi skal nok også regne med salg af profiler (også til FCK, hvis de byder), for de er de eneste spillere, der batter på bundlinjen. Det er surt, men vi er meldt ind i Superligaens midte - så mangler vi bare at leve op til det sportsligt...

          Comment


            Jeg tror Bashkims skade bl.a. var en streg i regningen på mistede transferindtægter, FCK stod jo klar til at købe ham. Samt Emils forventede salg til Brøndby som også gik i vasken. Skader som blev dyre for regnskabet.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
              Jeg tror Bashkims skade bl.a. var en streg i regningen på mistede transferindtægter, FCK stod jo klar til at købe ham. Samt Emils forventede salg til Brøndby som også gik i vasken. Skader som blev dyre for regnskabet.
              Til gengæld var det nok blevet kostbart på pointregnskabet, hvis Emil var blevet solgt. Bashkims betydning på den konto er mindre qua hans lange skade. Til gengæld bliver han måske den der redder vores liv i rækken.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                Jeg tror Bashkims skade bl.a. var en streg i regningen på mistede transferindtægter, FCK stod jo klar til at købe ham. Samt Emils forventede salg til Brøndby som også gik i vasken. Skader som blev dyre for regnskabet.
                Det er sådan set sagen ligegyldig ... der er et underskud og anderledes bliver det ikke. Om man så havde budgetteret anderledes eller ej er for så vidt lige gyldigt.

                Helt hypotetisk kan det jo være at man havde budgetteret med et transferunderskud på 15 mio. men der var 3 spillere man ikke fik. Det var ok med et underskud på den post hvis europæisk deltagelse gik hjem eller TV pengene var kommet som planlagt ... fløjtende ligegyldigt..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Ja de havde nok indbragt en 17-20 mill. Men ingen tvivl om at der skal sælges spillere for en 15-20 mill her til sommer hvis det er muligt.

                  Emil larsen ryger til 7,5

                  mon ikke at Kasper Larsen, Bashkim kadrii eller Falk er blandt nr 2 der skal sælges.

                  De vil blive erstattet med lejede eller vores egne unge.

                  Spændende. Og lidt farligt.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ja de havde nok indbragt en 17-20 mill. Men ingen tvivl om at der skal sælges spillere for en 15-20 mill her til sommer hvis det er muligt.

                    Emil larsen ryger til 7,5

                    mon ikke at Kasper Larsen, Bashkim kadrii eller Falk er blandt nr 2 der skal sælges.

                    De vil blive erstattet med lejede eller vores egne unge.

                    Spændende. Og lidt farligt.
                    Hvorfor er der "ingen tvivl om det"? At vi sælger spillere i 2014 redder jo ikke regnskabet for 2013 og hvis der er lagt et ordentligt budget for 2014 hvor udgifter og indtægter er balanceret og det er accepteret af direktionen og bestyrelsen er det da ikke uden tvivl men kun et spørgsmål om prioritering?

                    I pressemeddelelsen fra OS&E står der intet om frasalg af aktiver men kun omkostningsreducering hvilket slår igennem fra efteråret (læs store spillerlønninger) ...

                    Men hvis det budgetteres med spillersalg for at det kan løbe rundt er det skruen uden ende ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Hvorfor er der "ingen tvivl om det"? At vi sælger spillere i 2014 redder jo ikke regnskabet for 2013 og hvis der er lagt et ordentligt budget for 2014 hvor udgifter og indtægter er balanceret og det er accepteret af direktionen og bestyrelsen er det da ikke uden tvivl men kun et spørgsmål om prioritering?

                      I pressemeddelelsen fra OS&E står der intet om frasalg af aktiver men kun omkostningsreducering hvilket slår igennem fra efteråret (læs store spillerlønninger) ...

                      Men hvis det budgetteres med spillersalg for at det kan løbe rundt er det skruen uden ende ..
                      kunne også være rart om man kunne holde på truppen - et år med falk, kadrii og emil og så se hvor langt det rækker - sælger vi bærende offensive kræfter skal vi straks til dansen med manglende kontinuitet igen, truppen skal spilles sammen etc.

                      - men selvfølgelig, kan det ikke løbe rundt på andre måde må det jo gøres

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        Troede at jeg bare svarede på tråden og ikke et indlæg ... hvor kan man se hvem man svarer?

                        det var til Onkel Riffel #155
                        Jeg mente ikke "resterende" som i det han skulle have haft efter han blev solgt. Jeg mente det vi havde brugt på ham inden. Dårligt formuleret af mig.

                        Men transfers regnskabsføres ofte over tid, så du kan ikke bare opstille en oversigt over transfer ind vs. transfers ud i 2013, og så regne med at det giver et dækkende billede.

                        Hvis man f.eks. afregner et sign-on fee over alle tre år i en kontrakt, og spilleren bliver solgt efter et år, så skal spilleren have det resterende beløb med sig. Ofte vil man forsøge at regne det ind i salgsprisen, men det er jo ikke altid man kan få det man vil have. Det vil så give et minus i et år, hvor man på papiret ikke har brugt nogle penge på transfers.
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Ja de havde nok indbragt en 17-20 mill. Men ingen tvivl om at der skal sælges spillere for en 15-20 mill her til sommer hvis det er muligt.

                          Emil larsen ryger til 7,5

                          mon ikke at Kasper Larsen, Bashkim kadrii eller Falk er blandt nr 2 der skal sælges.

                          De vil blive erstattet med lejede eller vores egne unge.

                          Spændende. Og lidt farligt.
                          Jeg tror ikke du kan sætte det så firkantet op. OSE har en ret stor omsætning og en ret stor egenkapital (jeg kan ikke huske de nøjagtige tal, men det er over 200 mil om året i omst. og 70 mil i egenkapital).

                          De andre forretningsområder giver ifølge OSE selv overskud, eller løber nogenlunde rundt. Vi har allerede slanket staben i OB voldsomt, og indført alle mulige besparelser. Derudover stopper de fleste af de virkeligt dyrt betalte spillere til sommer, eller får forlængelser på kontrakter der ikken kan (eller må) komme i nærheden af det niveau de ligger på nu.

                          Man skal også tænke på, at OB er en integreret del af OSE. Jeg kan ikke forestille mig, at man er villige til at lade OB blive til fast bundhold, med alt hvad det indebærer. Vi har et stort stadion der skal fyldes, sponsorer der skal holdes glade, en krævende fanskare, et image der skal opretholdes, og i det hele taget en interesse i at holde omsætningen i klubben på et fornuftigt niveau.

                          Jeg tror ikke på OSE har råd til at skære så meget i truppen, at nedrykning bliver en stor risiko. Det vil under alle omstændigheder være dyrere end at investere i spillertruppen ind i mellem.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                            Jeg tror ikke du kan sætte det så firkantet op. OSE har en ret stor omsætning og en ret stor egenkapital (jeg kan ikke huske de nøjagtige tal, men det er over 200 mil om året i omst. og 70 mil i egenkapital).

                            De andre forretningsområder giver ifølge OSE selv overskud, eller løber nogenlunde rundt. Vi har allerede slanket staben i OB voldsomt, og indført alle mulige besparelser. Derudover stopper de fleste af de virkeligt dyrt betalte spillere til sommer, eller får forlængelser på kontrakter der ikken kan (eller må) komme i nærheden af det niveau de ligger på nu.

                            Man skal også tænke på, at OB er en integreret del af OSE. Jeg kan ikke forestille mig, at man er villige til at lade OB blive til fast bundhold, med alt hvad det indebærer. Vi har et stort stadion der skal fyldes, sponsorer der skal holdes glade, en krævende fanskare, et image der skal opretholdes, og i det hele taget en interesse i at holde omsætningen i klubben på et fornuftigt niveau.

                            Jeg tror ikke på OSE har råd til at skære så meget i truppen, at nedrykning bliver en stor risiko. Det vil under alle omstændigheder være dyrere end at investere i spillertruppen ind i mellem.
                            Håber det heller ikke selv. Men frygter det..
                            men 1 ting er da helt sikkert.. Regnskabet 2014 kommer til at vise et overskud på transferbudgettet..

                            mit ønsker at Emil ryger for 7,5 mill og vi ellers holder sammen på truppen minus KV, N' Koum, Ruud..
                            Anders Thomsen tager venstre kant sammen med Kadrii og Lucas tager højre sammen med Falk. Falk kunne også ryge på venstre hvis lucas skulle vise sig at være vildt god
                            ruud erstattes med Momo.. De 2 andre har ingen betydning..
                            måske kunne COB også skippes så Desler er tættere på spilletid..
                            Der forlænges desuden med Skoubo og AMC for 1 år hvis de går med til en løn under eller omkring 100.000
                            Last edited by fmprOB; 01-04-2014, 09:21.

                            Comment


                              Vås - det tror jeg ikke. Det handler jo i høj grad om foråret 2013. Men vær trygt sikker på, at jeg har for meget ret . Det hasndler jo heller ikke om den fremgang der har været men om den fremgang, der kunne have været. Det er ikke så klnge siden målsætningen/forventningen var 10.000 i snit.

                              Men selvfølgelig er det ikke for lave billetindtægter, der forklarer det store overskud, men det kan sagtens være en femtedel inkl mindre omsætning på stadion. Klart at for høje lønninger og vanskeligheder med gode salg også er meget vigtige årsager.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Vås - det tror jeg ikke. Det handler jo i høj grad om foråret 2013. Men vær trygt sikker på, at jeg har for meget ret . Det hasndler jo heller ikke om den fremgang der har været men om den fremgang, der kunne have været. Det er ikke så klnge siden målsætningen/forventningen var 10.000 i snit.

                                Men selvfølgelig er det ikke for lave billetindtægter, der forklarer det store overskud, men det kan sagtens være en femtedel inkl mindre omsætning på stadion. Klart at for høje lønninger og vanskeligheder med gode salg også er meget vigtige årsager.
                                Øhhh. Er det et svar til mit indlæg?

                                Comment

                                Working...
                                X