Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sparetider i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Hvis det er sparetider, så er det sparetider...
    Men jeg forstår ikke, at klubben melder ud, at man skal satse på egen talenter, og så gør man intet ved ungdomsafdelingen. De fleste af Fyns talenter render til ulvetræning i Herning 5-6 gange om året, mens uffe p bare sidder i ådalen og plaprer om at vi skal forme det hele menneske osv osv.
    Start med en omlægning i ungdomsafdelen, gerne med en afskibning af Uffe P!

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg
      Det jeg mener er, at såfremt man kun har en målsætning der stort set heder "bare" at overleve i rækken, så er det klart at
      interessen også bliver derefter, og man må forvente tilskuertal på ca. halvdelen at stadionkapaciteten. Jeg mener, at man
      ved kontant at udmelde, at man skal være medaljetager, dermed presser sit personale til bl.a at levere en anden attityde
      når man er i kamp. Hvis 2 hold ligger på niveau er det oftest dem der vil det mest der vinder.
      Og ja, skal interessen fastholdes hos tilskuere, skal der tilføres flere midler, bedre spillere og ikke mindst en bedre træner.
      Men hvad hvis der ikke er flere midler at tilføre? Man kan jo ikke bare fremtrylle penge ud af det blå.

      Comment


        #48
        Som så mange andre skriver, så bør man gøre mere for talentarbejdet. FCM og Brøndby har haft stor held med det i en årrække, og selvom der som oftest er massere af spillere, som ikke slår igennem, så må man jo tolke det at det både kan være pga. spillermaterialet, men godt nok også pga. den coaching fysisk og indstillingsmæssigt til hvad der forventes af en professionel fodboldspiller.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          OK så begynder det at ligne et perspektiv, der kan give analysen en vis dybde. Vi har således skåret kraftig ned i spillerbudgettet, hvorfor en sammenligning mellem før Brink og efter er absurd. Brink havde rigeligt med penge at gøre godt med, men Brink havde den tydelige svaghed, at han hverken evnede at have en langsigtet strategi på den sportslige eller organisatoriske side, selvom manden som træner 15 år før, var danmarksmester i talentudvikling. Hvorfor han aldrig fandt ud af at udnytte sine evner til det arbejde, har jeg stadig svært ved at forstå, men det gjorde han ikke, han havde skiftet spor, desværre.

          Vi lider derfor under, at vi købte os til for meget, og fik gjort for lidt ved det bæredygtige fundament i klubben, og det bøder vi big time for nu. Oven i det kommer så Skovl Hansen, Erik Larsen og mange andre mærkelige beslutninger.....
          Er meget enig i betragtningerne men er nu også ret sikker på at der var en grund til at KB gjorde som han gjorde http://www.bold.dk/nyt/Brink-Ingen-satser-paa-talenter. Målet var medaljer og helst af den pureste slags - her er en pose penge skaf det.
          Det gjorde han så ikke selv om vi var oppe og snuse til det men jeg vil stadig vove den påstand at havde KB og LO fået stolen for døren og der blev sagt at fremadrettet var det egne talenter og et halvt budget med tilsvarende ambitioner, så havde de gjort det bedre end det vi har set HC, UP, TC, PH osv har præsteret ..
          Det er en dødssynd som bestyrelsen har begået at stoppe for alt uden at have et alternativ klar ... halvandet rodede vi rundt på må og få med de problemer der gav og da vi så fik en sportsdirektør blev der alligevel begået fejl på fejl ..
          KB og LO havde deres fejl - no doubt - men det har alle dem vi har har haft siden altså også ...
          Vi har en ok træner og en ok trup men jeg mener at den underpræsterer ...

          Og så er det i øvrigt ikke rigtigt at KB ikke havde øjne for egne talenter i den sidste tid .. http://www.bold.dk/nyt/OB-vil-satse-paa-talenter hvem kunne vi have brugt inden? KB blev fyret d. 14.09.2010 - lige efter vinduet lukkede .. i de sidste vindue blev Falk, Høegh og Kadrii hentet til 1. holdstruppen. Sommeren før var det Matti, Feldballe og Timmi (købt fri efter lejeperiode) ...
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            Er meget enig i betragtningerne men er nu også ret sikker på at der var en grund til at KB gjorde som han gjorde http://www.bold.dk/nyt/Brink-Ingen-satser-paa-talenter. Målet var medaljer og helst af den pureste slags - her er en pose penge skaf det.
            Det gjorde han så ikke selv om vi var oppe og snuse til det men jeg vil stadig vove den påstand at havde KB og LO fået stolen for døren og der blev sagt at fremadrettet var det egne talenter og et halvt budget med tilsvarende ambitioner, så havde de gjort det bedre end det vi har set HC, UP, TC, PH osv har præsteret ..
            Det er en dødssynd som bestyrelsen har begået at stoppe for alt uden at have et alternativ klar ... halvandet rodede vi rundt på må og få med de problemer der gav og da vi så fik en sportsdirektør blev der alligevel begået fejl på fejl ..
            KB og LO havde deres fejl - no doubt - men det har alle dem vi har har haft siden altså også ...
            Vi har en ok træner og en ok trup men jeg mener at den underpræsterer ...

            Og så er det i øvrigt ikke rigtigt at KB ikke havde øjne for egne talenter i den sidste tid .. http://www.bold.dk/nyt/OB-vil-satse-paa-talenter hvem kunne vi have brugt inden? KB blev fyret d. 14.09.2010 - lige efter vinduet lukkede .. i de sidste vindue blev Falk, Høegh og Kadrii hentet til 1. holdstruppen. Sommeren før var det Matti, Feldballe og Timmi (købt fri efter lejeperiode) ...
            Folk kan have så meget nostalgi efter sølvmedaljer som de har lyst til, men er der virkelig nogen der ønsker at vi havde holdt fast i Lars Olsen og hans sjæledræbende, defensive, kujonagtige "hellere undgå et nederlag, end satse på en sejr"- tonserbold?

            Der er vel også en grund til, at han er på retrætestilling på Færøerne, og den eneste klub han for alvor har været rygtet til efter fyringen er Viborg...
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Folk kan have så meget nostalgi efter sølvmedaljer som de har lyst til, men er der virkelig nogen der ønsker at vi havde holdt fast i Lars Olsen og hans sjæledræbende, defensive, kujonagtige "hellere undgå et nederlag, end satse på en sejr"- tonserbold?
              Jeg håber aldrig vi kommer tilbage til sådan en spillestil. Det var en kedelig omgang selvom vi var tophold. Noget af glæden ved at se kampene forsvandt simpelhent med LO ved roret. Men ok der var også dage hvor vi spillede drømme fodbold, men vi havde også et sindsygt godt hold.
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                Jeg håber aldrig vi kommer tilbage til sådan en spillestil. Det var en kedelig omgang selvom vi var tophold. Noget af glæden ved at se kampene forsvandt simpelhent med LO ved roret. Men ok der var også dage hvor vi spillede drømme fodbold, men vi havde også et sindsygt godt hold.

                Som jeg altid har sagt , efter denne kamp skulle fyringen af Lars Olsen have faldet.

                http://politiken.dk/sport/fodbold/EC...er-guld-vaerd/

                Comment


                  #53
                  Jeg er nok ret enig med SU1978 på det her punkt: at sammenligne Lars Olsen/Brink-tiden med Bech/nu-tiden er at sammenligne æbler og pærer. LO fik ofte dyre, erfarne spillere til at vinde medaljer med - Brink fik kroner til at have råd til at begå fejlcasting; så længe han også ramte nok plet til at have en stærk trup. Jesper Hansen har et helt andet budget, målsætningen er mindre ambitiøs og Bech har en anden opfattelse af fodbold.

                  Om LO og Brink skulle fyres og hvornår kommer ned til den dag, hvor det har stået investorerne i OB klart, at der skulle skæres ned. Det har det måske gjort i efteråret 2010, hvor fyringerne falder og den 'fynske strategi' bliver sat i søen. Del 1 af omlægningen er sådan set ok i min optik; det er fortsættelsen, der bliver skidt: ingen sportsdirektør, uklarhed om træner og spillekoncept. Man havde måske i virkeligheden kun en spareplan og ikke nogen virksomhedsplan.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Slambert Se indlæg
                    Som jeg altid har sagt , efter denne kamp skulle fyringen af Lars Olsen have faldet.

                    http://politiken.dk/sport/fodbold/EC...er-guld-vaerd/
                    Jeg er enig
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Jeg er nok ret enig med SU1978 på det her punkt: at sammenligne Lars Olsen/Brink-tiden med Bech/nu-tiden er at sammenligne æbler og pærer. LO fik ofte dyre, erfarne spillere til at vinde medaljer med - Brink fik kroner til at have råd til at begå fejlcasting; så længe han også ramte nok plet til at have en stærk trup. Jesper Hansen har et helt andet budget, målsætningen er mindre ambitiøs og Bech har en anden opfattelse af fodbold.

                      Om LO og Brink skulle fyres og hvornår kommer ned til den dag, hvor det har stået investorerne i OB klart, at der skulle skæres ned. Det har det måske gjort i efteråret 2010, hvor fyringerne falder og den 'fynske strategi' bliver sat i søen. Del 1 af omlægningen er sådan set ok i min optik; det er fortsættelsen, der bliver skidt: ingen sportsdirektør, uklarhed om træner og spillekoncept. Man havde måske i virkeligheden kun en spareplan og ikke nogen virksomhedsplan.
                      Jeg tror at man havde en spareplan og en overordnet ide uden egentlige detaljer og det er selvfølgelig problematisk for alle og specielt en stor klub som OB. Hvem der skal have skylden for hvad er egentlig underordnet i min verden. Vi kommer ikke videre ved at hænge TC, PH, TB, UP eller andre til fri verbal afstraffelse, selvom der selvfølgelig altid vil være noget at diskutere angårende disse personers handlinger.

                      Jeg kan dog ikke undgå at blive ved med at tænke på om OB alligevel havde en plan og er ved at lykkedes med noget som vi måske glemmer at se på med meget positive øjne, og at dette er en udledning af den omlægning man påbegyndte for 3½ år siden. Jeg kan ikke rigtigt huske at vi har haft så mange lovende talenter (U19 og også lidt yngre) som tilfældet er nu. Er dette mon en udløber af den strategi som man påbegyndte i 2010? Jeg ved det ikke, men det er da tankevækkende og et godt kort at have på hånden i sparetider som i gode tider. Hvis det altså er en nye strategi som har gjort at vi kan skabe talenter internt.
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                        Jeg tror at man havde en spareplan og en overordnet ide uden egentlige detaljer og det er selvfølgelig problematisk for alle og specielt en stor klub som OB. Hvem der skal have skylden for hvad er egentlig underordnet i min verden. Vi kommer ikke videre ved at hænge TC, PH, TB, UP eller andre til fri verbal afstraffelse, selvom der selvfølgelig altid vil være noget at diskutere angårende disse personers handlinger.

                        Jeg kan dog ikke undgå at blive ved med at tænke på om OB alligevel havde en plan og er ved at lykkedes med noget som vi måske glemmer at se på med meget positive øjne, og at dette er en udledning af den omlægning man påbegyndte for 3½ år siden. Jeg kan ikke rigtigt huske at vi har haft så mange lovende talenter (U19 og også lidt yngre) som tilfældet er nu. Er dette mon en udløber af den strategi som man påbegyndte i 2010? Jeg ved det ikke, men det er da tankevækkende og et godt kort at have på hånden i sparetider som i gode tider. Hvis det altså er en nye strategi som har gjort at vi kan skabe talenter internt.
                        Hmm....jeg husker det nu lidt anderledes end dig.
                        Jeg synes altid - igennem en del år - at der har været snak om, at der har været 2-3-4 talenter lige på trapperne, hvor vi bare venter på, at talenterne skal forløses i seniorbold også. Med få undtagelser (fx. Falk og Eriksen), så er det jo bare aldrig sket. Derfor er jeg nok også lidt loren, når der bliver talt om, at NU har vi supertalenter klar til superligatruppen meget snart. Det er hørt SÅ mange gange før, og en del har også været forbi, men uden at talentet (hvis det da overhovedet var så stort) er blevet forløst udi noget, der giver en habil eller stor karriere på topplan.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Er meget enig i betragtningerne men er nu også ret sikker på at der var en grund til at KB gjorde som han gjorde http://www.bold.dk/nyt/Brink-Ingen-satser-paa-talenter. Målet var medaljer og helst af den pureste slags - her er en pose penge skaf det.
                          Det gjorde han så ikke selv om vi var oppe og snuse til det men jeg vil stadig vove den påstand at havde KB og LO fået stolen for døren og der blev sagt at fremadrettet var det egne talenter og et halvt budget med tilsvarende ambitioner, så havde de gjort det bedre end det vi har set HC, UP, TC, PH osv har præsteret ..
                          Det er en dødssynd som bestyrelsen har begået at stoppe for alt uden at have et alternativ klar ... halvandet rodede vi rundt på må og få med de problemer der gav og da vi så fik en sportsdirektør blev der alligevel begået fejl på fejl ..
                          KB og LO havde deres fejl - no doubt - men det har alle dem vi har har haft siden altså også ...
                          Vi har en ok træner og en ok trup men jeg mener at den underpræsterer ...

                          Og så er det i øvrigt ikke rigtigt at KB ikke havde øjne for egne talenter i den sidste tid .. http://www.bold.dk/nyt/OB-vil-satse-paa-talenter hvem kunne vi have brugt inden? KB blev fyret d. 14.09.2010 - lige efter vinduet lukkede .. i de sidste vindue blev Falk, Høegh og Kadrii hentet til 1. holdstruppen. Sommeren før var det Matti, Feldballe og Timmi (købt fri efter lejeperiode) ...
                          Man kan altid forestille sig ting, og tanker er toldfri. men jeg savner nu stadig lidt substans i argumenterne.

                          Brink har da helt sikkert udtalt sig pænt om talentudvikling, for hvem vil ikke det? men ser man på realiteterne, var der ikke i Brinks tid, på noget tidspunkt en udvikling af et spilkoncept for førsteholdet, strategi for hvordan talenter skulle implementeres, plan for hvordan der blev skabt en anden kultur, sammenhængende tænkning i forhold til sammenhængen af den sportslige sektor, få langtidsinvesteringer i faciliteter. Derudover en række mere personlige parametre der bare gør, at Brink kunne ikke have fortsat. Så det er jo en fuldstændig gratis omgang, at spekulere i, hvad han måske kunne have gjort under nogle andre omstændigheder.

                          Ser vi på Brinks track record efter OB, kan man vist ikke påstå, at manden har imponeret nogen.

                          Hvad angår om Olsen kunne have gjort det anderledes, må man bare konstatere, at han efterlod et hold i splittelse, at han ikke formåede at udvikle et bæredygtigt spillekoncept, at han kun i ringe grad, fik udnyttet bredden på holdet. Efter OB tiden, er der ikke mange, som har været imponeret af mandens meritter, tilbuddene har ikke stået i kø, det taler vist sit tydelige sprog.

                          Kunne det have gået anderledes så med en anden træner? Tjaa meget svært at sige, det var ekstremt vanskelige arbejdsbetingelser efter Olsen. Stjernerne var mætte i OB og ville videre, truppen var splittet, der var ikke noget sportsligt fundament at falde tilbage på, nedskæringerne var samtidigt igang. Det er ufatteligt nemt, i den situation, hvor så meget kan gå galt, og gjorde det, at spekulere løs i fri fantasi om, at det kunne have været anderledes. Der er så ufatteligt mange parametre, der skulle have været bedre, for at det kunne gå meget anderledes, at jeg bestemt ikke mener, man kan klandre Clausen for så meget, han var på en umulig mission.

                          TB røg ind i en alvorlig sparekniv, samtidigt med en uduelige sportsdirektør, i samme periode blev den fysiske træning nedprioriteret i organisationen. Meget vanskelige arbejdsforhold.

                          Det største problem er, at da man var tvunget til at fyre trioen, var klubben for sen til at finde sine fødder, og da den gjorde, Poul Hansen, trådte de forkert. Nu må vi så redde hvad der kan reddes, og langsomt bygge tingene op, der er ingen andre veje.

                          I den forbindelse finder jeg det ærgeligt, at klubben ikke investerer mere i kommunikationen med fans, det tror jeg på, er en god langsigtet investering.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Man kan altid forestille sig ting, og tanker er toldfri. men jeg savner nu stadig lidt substans i argumenterne.

                            Brink har da helt sikkert udtalt sig pænt om talentudvikling, for hvem vil ikke det? men ser man på realiteterne, var der ikke i Brinks tid, på noget tidspunkt en udvikling af et spilkoncept for førsteholdet, strategi for hvordan talenter skulle implementeres, plan for hvordan der blev skabt en anden kultur, sammenhængende tænkning i forhold til sammenhængen af den sportslige sektor, få langtidsinvesteringer i faciliteter. Derudover en række mere personlige parametre der bare gør, at Brink kunne ikke have fortsat. Så det er jo en fuldstændig gratis omgang, at spekulere i, hvad han måske kunne have gjort under nogle andre omstændigheder.

                            Ser vi på Brinks track record efter OB, kan man vist ikke påstå, at manden har imponeret nogen.

                            Hvad angår om Olsen kunne have gjort det anderledes, må man bare konstatere, at han efterlod et hold i splittelse, at han ikke formåede at udvikle et bæredygtigt spillekoncept, at han kun i ringe grad, fik udnyttet bredden på holdet. Efter OB tiden, er der ikke mange, som har været imponeret af mandens meritter, tilbuddene har ikke stået i kø, det taler vist sit tydelige sprog.

                            Kunne det have gået anderledes så med en anden træner? Tjaa meget svært at sige, det var ekstremt vanskelige arbejdsbetingelser efter Olsen. Stjernerne var mætte i OB og ville videre, truppen var splittet, der var ikke noget sportsligt fundament at falde tilbage på, nedskæringerne var samtidigt igang. Det er ufatteligt nemt, i den situation, hvor så meget kan gå galt, og gjorde det, at spekulere løs i fri fantasi om, at det kunne have været anderledes. Der er så ufatteligt mange parametre, der skulle have været bedre, for at det kunne gå meget anderledes, at jeg bestemt ikke mener, man kan klandre Clausen for så meget, han var på en umulig mission.

                            TB røg ind i en alvorlig sparekniv, samtidigt med en uduelige sportsdirektør, i samme periode blev den fysiske træning nedprioriteret i organisationen. Meget vanskelige arbejdsforhold.

                            Det største problem er, at da man var tvunget til at fyre trioen, var klubben for sen til at finde sine fødder, og da den gjorde, Poul Hansen, trådte de forkert. Nu må vi så redde hvad der kan reddes, og langsomt bygge tingene op, der er ingen andre veje.

                            I den forbindelse finder jeg det ærgeligt, at klubben ikke investerer mere i kommunikationen med fans, det tror jeg på, er en god langsigtet investering.
                            Jeg kender ikke til de personlige parametre omkring KB andet end der var nogle beskyldninger om at han var beruset til en kamp men jeg er da enig i de mangler du fremstiller. Jeg mener så ikke at det er blevet meget bedre. De talenter der spiller for klubben nu er trods alt nogen der blev hevet op mens han var sportsdirektør .. Falk og Høegh mens Kadrii blev hentet også under KB. KL var trods alt nok for ung dengang men mon ikke også at han havde fundet vejen uanset om KB var der eller ej.
                            Helt enig omkring LO men det er da ikke fordi at jeg på nogen måde er imponeret over TB ..
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Jeg kender ikke til de personlige parametre omkring KB andet end der var nogle beskyldninger om at han var beruset til en kamp men jeg er da enig i de mangler du fremstiller. Jeg mener så ikke at det er blevet meget bedre. De talenter der spiller for klubben nu er trods alt nogen der blev hevet op mens han var sportsdirektør .. Falk og Høegh mens Kadrii blev hentet også under KB. KL var trods alt nok for ung dengang men mon ikke også at han havde fundet vejen uanset om KB var der eller ej.
                              Helt enig omkring LO men det er da ikke fordi at jeg på nogen måde er imponeret over TB ..
                              Har det nu personligt okey med TB. men alene det at Kadrii spillede 1 år på backen og TB først rykkede ham frem meget sent gør sgu min diller slap. At spilde hans talent og et år af hans kontrakt på det var lige så hjernedødt som beslutningerne omkring N Koum og ham svenskeren fra Parma.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Jeg kender ikke til de personlige parametre omkring KB andet end der var nogle beskyldninger om at han var beruset til en kamp men jeg er da enig i de mangler du fremstiller. Jeg mener så ikke at det er blevet meget bedre. De talenter der spiller for klubben nu er trods alt nogen der blev hevet op mens han var sportsdirektør .. Falk og Høegh mens Kadrii blev hentet også under KB. KL var trods alt nok for ung dengang men mon ikke også at han havde fundet vejen uanset om KB var der eller ej.
                                Helt enig omkring LO men det er da ikke fordi at jeg på nogen måde er imponeret over TB ..
                                Læser du ikke, hvad jeg skriver? Det giver jo ingen mening, at sammenligne nutidens standard med den under Brink tiden, der er millioner til forskel. Så hvordan kan det blive bedre. Jeg argumenterer jo ikke for, at det er blevet bedre, jeg forsøger bare at forklare dig, hvordan tingene hænger sammen.

                                Hvis vi skal snakke Øens hold, har det da været et glimrende projekt, som har mange fædre iøvrigt. Det ændrer bare ikke på, at Brink ikke arbejdede målrettet sammen med træneren om at udvikle en sportslige strategi, der kunne udvikle holdet og implementere talenterne. Sådan er realiteterne. Så kan du fantaserer lige så tosset du vil, og forestille dig, at alt ville have været anderledes hvis og hvis og hvis og hvis. Men sådan fungerer virkeligheden jo ikke, man tager jo ikke væsentlige beslutninger på grundlag af ønsketænkning.

                                Bashkim er et glimrende eksempel på, hvordan det fungerede under Brink. Man scouter spilleren, ender med at hente ham efter noget betænkning, Olsen bruger ham ikke. Uffe bragte ham lynhurtigt ind i startopstillingen efter fyringen. Både Falk og Høegh bliver for alvor etablerede efter Olsen og Brink. Forinden havde man tabt Matti Lund, Lindegaard og AK, plus en række af U landsholdsspillere, der sagtens kunne have udgjort bredden på holdet, istedet for den kødrand af overbetalte bænkevarmere. Tror stadig ikke, vi har set omfanget af spildet endnu, mange har valgt et bygge karrieren langsomt op i divisionerne, andre har bare fået nye prioriteter, som man jo gør her i DK, hvor mulighederne er så mange. At Kasper Larsen spiller i OB idag, har ikke noget med Brink at gøre, det var andre der insisterede på, at forlænge kontrakten med ham.....

                                Bottom line er, at Brink ville en ting, bestyrelsen så at tiderne var anderledes og var tvunget til noget andre, hvor Brink ikke passede ind. SÅ synes grundlæggende, denne diskussion er lidt ligegyldig, for der var ikke noget valg.

                                Comment

                                Working...
                                X