Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i forfald - Er problemet Thorborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
    Fordi?
    Idioten prøver jo bare at pynte på sit cv.. At skabe en acceptabel undskyldning for sine utallige fejlede handler. Mange klubber med mindre budgetter end os hentede jo stadig bedre spillere for mindre penge..
    Og hvis du henter "dårlige" spillere så lad være med at give dem lange kontrakter. Gezz
    Aldrig har jeg hørt en mere idiotisk udtalelse en "Vi hentede bevidst spillere der ikke var gode nok"... Der er altså mere fornuftige udtalelser mens man siger det samme..

    Comment


      #47
      Jeg tænker, at han vil sige, at vi hentede spillere, som ikke var gode nok til at holde OB i toppen, og at det vidste vi godt.
      Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


      Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af Flammer Se indlæg
        Fordi?
        1. Man indrømmer ikke offentligt, at man bevidst gik efter, citat "spillere der ikke var gode nok". Det er hvad man kalder et PR-selvmål. Specielt, når den klub, man er ansat i, for øjeblikket ligger næstsidst, 10 points fra en erklæret målsætning og en dugfrisk negativ klubrekord på 6 nederlag i træk.
        2. Det er ganske enkelt ikke rigtigt, man ikke havde råd til "bedre spillere". Man har ganske rigtigt ikke råd til at købe superstjerner; men det er tæt på det rene nonsens at påstå, at man ikke kunne finde bedre spillere, til de samme penge, end f.eks Kryger, Thomas Mikkelsen, etc.

        Andre hold, med andre sportsdirektører, men med det samme, eller mindre budget har kunnet finde bedre spillere til nøjagtigt de samme penge; uden at det har betydet, at holdet er røget helt til bunds efter at have tabt 6 kampe i træk og ikke scoret ét eneste mål i 5 kampe.

        Så, jo, ordet "klaphat" er mere end fyldestgørende. Og nej, jeg ville nok ikke kalde Jesper Hansen en klaphat, hvis jeg sad overfor ham; men jeg ville under ingen omstændigheder kunne se det fra "deres" synspunkt, for jeg afviser totalt, at vores svære økonomi på nogen som helst måder kan være en undskyldning eller forklaring på, at vi ligger næst-sidst efter den værste stime i vores Superliga-historie.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #49
          Denne her er også håbløs

          »Der vil altid være nogen, der er utilfredse, og som man ikke kan nå, men alle mennesker har en interesse i at gøre det så godt, som vi nu kan, i det job, som vi nu har. Jeg synes, at det er gået lidt bersærk med sociale medier, hvor folk kan sidde og skrive hjemme bag computerskærmene, hvor det er gratis at kritisere på den måde. Når jeg i stedet taler med fansene ansigt til ansigt og fortæller dem den anden side af historien, så kan de faktisk ofte godt se det fra vores side,« siger Jesper Hansen.

          Det første med ikke at kan nå de utilfredse er jo også en hjernedød udtalelse og viser endnu engang at han ikke er "vores" mand. Han er firmaets er vi er i bund og grund bare kunder.

          Hvis jeg var sportschef ville jeg da gøre alt for at "nå ud til så mange" som overhovedet muligt. At være personen og bindeleddet mellem OB og fansne..
          Det har manden jo overhovedet ingen interesse i og den går bare ikke i dagens sportsverden..

          I stedet for at sige: Der vil altid være nogen der er utilfreds og som man ikke kan nå......
          Kunne man sige istedet: Jeg ved godt at der er mange der er utilfredse med mig men jeg vil arbejde hårdt hver dag på at overbevise dem om jeg er den rigtige for OB og at vi kan samles om et succesfuldt OB i fremtiden..

          Håbløst håbløst håbløst

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            1. Man indrømmer ikke offentligt, at man bevidst gik efter, citat "spillere der ikke var gode nok". Det er hvad man kalder et PR-selvmål. Specielt, når den klub, man er ansat i, for øjeblikket ligger næstsidst, 10 points fra en erklæret målsætning og en dugfrisk negativ klubrekord på 6 nederlag i træk.
            2. Det er ganske enkelt ikke rigtigt, man ikke havde råd til "bedre spillere". Man har ganske rigtigt ikke råd til at købe superstjerner; men det er tæt på det rene nonsens at påstå, at man ikke kunne finde bedre spillere, til de samme penge, end f.eks Kryger, Thomas Mikkelsen, etc.

            Andre hold, med andre sportsdirektører, men med det samme, eller mindre budget har kunnet finde bedre spillere til nøjagtigt de samme penge; uden at det har betydet, at holdet er røget helt til bunds efter at have tabt 6 kampe i træk og ikke scoret ét eneste mål i 5 kampe.

            Så, jo, ordet "klaphat" er mere end fyldestgørende. Og nej, jeg ville nok ikke kalde Jesper Hansen en klaphat, hvis jeg sad overfor ham; men jeg ville under ingen omstændigheder kunne se det fra "deres" synspunkt, for jeg afviser totalt, at vores svære økonomi på nogen som helst måder kan være en undskyldning eller forklaring på, at vi ligger næst-sidst efter den værste stime i vores Superliga-historie.

            MvH ChrisOB
            Jeg ville nok heller ikke kalde ham klaphat hvis jeg sad over for ham men ville ikke have noget problem med at vise min utilfredshed..

            Comment


              #51
              At vi om 2 aar staar anderledes er for mig blot en fantasi, og ren utopi. Der har absolut intet vaeret siden 2010/2011 (vores 2 plads) til nu som indikere at vi paa nogen maade har lært af vores fejl. Naar man her til morgen læser en Jesper Hansen som udtaler at man BEVIDST har hentet spillere grundet økonomi som ikke er gode nok har man ikke magte sit arbejde godt nok. Det virker som om man har et behov for at bortforklare de til tider alt for ofte ringe indkøb og beslutninger man har taget.

              Kigger man nord paa sidder et hold som Aalborg der har et mindre budget end OB nogensinde har haft, en klub som flere gange har ligget paa randen af konkurs grundet diverse økonomiske fejlbeslutninger med baade Sports Masters, Aab ishockey, Aab håndbold med flere har bragt. Et hold som sidst de vandt mesterskabet havde en af de yngste gruppe spillere der nogensinde har vundet et mesterskab fordi de ikke havde/har pengene til meget. Saa naar man begynder at skyde skylden paa ens dårlige situation på økonomien, kan jeg kun ryste på hovedet.

              Vi har haft en enorm udskiftning gennem de sidste 5-6 aar, en udskiftning af stamspillere, lige fra Rud, Hans Henrik, Rurik til Hans Henrik med flere. De tilkommende spillere har simpelthen ikke vaeret opgaven voksen, de har ikke magtet at tage over for dem der har forladt klubben. Det har ofte virket som haste indkøb uden nogen form for validitet, og opgaven med indkøb af spillere kan kun skydes en vej og det er Jesper Hansen.

              Hvem styre saa Jesper Hansen? Er det NT? Det var jo klart for enhver at det var NT der styrede Poul Hansen og ikke tillod ham at gøre hans arbejde (Ikke at de spillere han fik fat i var nogen der gav noget) Men det blev syntes jeg klart vist at NT tager de afgørende beslutninger. Om han nu har tilladt Jesper Hansen mere råderum er ikke til at vide, men det virker suspekt at en sportschef blot sidder og skyder skylden paa dårlig økonomi som ikke tillader de rette spillerhandler.

              Som situationen er pt. Ser jeg INGEN grund til at noget skal ændre sig... OB skal nok klare sig og slutte over nedrykning men de kommende aar bliver ikke anderledes end de er nu og har vaeret de sidste aar. Uden en fornyet tro og en helt igennem ny mental tankegang i toppen vil OB blot vaere dem de andre ryster paa hovedet over... Lidt som folk rystede paa hovedet af C Wozniacki som alle viste havde potentialet men som gang paa gang ikke var istand til at forløse det.

              Foer end NT. Blot sætter sig tilbage og nyder spillet UDEN at forstyrre klubben, foer Jesper Hansen er stoppet og en ny er fundet vil OB blot sidde i limbo. Vi har brug for nyt blod i toppen af poppen ikke en Jesper Hansen som blot fejer det væk med undskyldninger af dårlig økonomi, og en NT der som en anden Kim Jong un, sidder og beslutter hvem, hvordan og hvorfor.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jeg ville nok heller ikke kalde ham klaphat hvis jeg sad over for ham men ville ikke have noget problem med at vise min utilfredshed..
                +1
                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Jeg ville nok heller ikke kalde ham klaphat hvis jeg sad over for ham men ville ikke have noget problem med at vise min utilfredshed..
                  Med hans attitude in mente, så kunne man forestille sig et frokostmøde, hvor du i de pæneste vendinger muligt lufter din utilfredshed med alt, han har gjort og sagt de sidste 3 år; han kommer med sine argumenter, der er lige dele bullshit, lige dele bortforklaring, og så hvis du ikke kan se det fra hans synspunkt, så bliver du jo straks stemplet som én, der "altid er utilfreds, én som ikke kan nås". I stedet for at blive set på som en fan med legitime bekymringer og frustrationer på vegne af en klub, du har fulgt i X antal år.

                  Men som du siger; du er jo kun en kunde; og kunder kan jo bare skride, hvis de er utilfredse. I hans, i bestyrelsens øjne. Alene den udtalelse, som henviste til tidligere viser den enorme afstand, som der eksisterer imellem visse dele af OB's fanskare og den ledelse, der stikker blår i øjnene på alle andre, og som ikke har andet end hån til overs for ganske almindelige folk, med ganske legitime frustrationer.

                  Han har ret i, at der altid vil være nogen, der ikke kan nås; men det er ham, og ikke os.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Med hans attitude in mente, så kunne man forestille sig et frokostmøde, hvor du i de pæneste vendinger muligt lufter din utilfredshed med alt, han har gjort og sagt de sidste 3 år; han kommer med sine argumenter, der er lige dele bullshit, lige dele bortforklaring, og så hvis du ikke kan se det fra hans synspunkt, så bliver du jo straks stemplet som én, der "altid er utilfreds, én som ikke kan nås". I stedet for at blive set på som en fan med legitime bekymringer og frustrationer på vegne af en klub, du har fulgt i X antal år.

                    Men som du siger; du er jo kun en kunde; og kunder kan jo bare skride, hvis de er utilfredse. I hans, i bestyrelsens øjne. Alene den udtalelse, som henviste til tidligere viser den enorme afstand, som der eksisterer imellem visse dele af OB's fanskare og den ledelse, der stikker blår i øjnene på alle andre, og som ikke har andet end hån til overs for ganske almindelige folk, med ganske legitime frustrationer.

                    Han har ret i, at der altid vil være nogen, der ikke kan nås; men det er ham, og ikke os.

                    MvH ChrisOB
                    Ja sådan opfatter jeg det også.
                    Ufattelig at en klog mand som Niels Thorborg ikke kan se at Jesper Hansen ikke skal være OB's ansigt udadtil og aldrig bliver manden der samler alle omkring OB

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ja sådan opfatter jeg det også.
                      Ufattelig at en klog mand som Niels Thorborg ikke kan se at Jesper Hansen ikke skal være OB's ansigt udadtil og aldrig bliver manden der samler alle omkring OB
                      Niels Thorborg er først og fremmest forretningsmand, som er vant til at se ALLE som kunder; så han vil nok heller ikke kunne sætte sig ind, eller måske rettere VIL sætte sig ind i, hvordan det fungerer indenfor visse fodbold-fanskare.

                      Du kan roligt regne med, at alt Jesper Hansen siger, det har han nok, desværre, backing for hos bestyrelsen og Niels Thorborg.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Ja sådan opfatter jeg det også.
                        Ufattelig at en klog mand som Niels Thorborg ikke kan se at Jesper Hansen ikke skal være OB's ansigt udadtil og aldrig bliver manden der samler alle omkring OB
                        Jeg kan huske, at Jørgen Bækkelund og resten af ledelsen i 90'erne ofte blev betegnet som en række indremissionske bedemænd i Vestjylland. Nu har deres fætter godt nok taget over. Mage til tilknappet og absolut ikke imødekommende mand skal man lede meget længe efter.

                        Kim Brink fejlede katastrofalt, ja, men han var eddermame et godt ansigt udadtil. Dengang i midten af 00'erne, da han gik ud og sagde, at målet var at vinde DM to gange inden 2011(?) troede alle, at han var gal, men se hvor tæt på, vi faktisk var.
                        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Niels Thorborg er først og fremmest forretningsmand, som er vant til at se ALLE som kunder; så han vil nok heller ikke kunne sætte sig ind, eller måske rettere VIL sætte sig ind i, hvordan det fungerer indenfor visse fodbold-fanskare.

                          Du kan roligt regne med, at alt Jesper Hansen siger, det har han nok, desværre, backing for hos bestyrelsen og Niels Thorborg.

                          MvH ChrisOB
                          Kraftedme sørgeligt hvis det er rigtigt..

                          Men sæsonen er heller ikke slut endnu og hvem ved om bunden er nået rent sportsligt?
                          Lad og sige at vi kun får 1p de næste 4-5 kampe og at vi begynder at spille dårligere og dårligere. Hva så?
                          Så er det vel ikke umuligt at Thorborg svinger kniven over begge 2

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Jeg kan huske, at Jørgen Bækkelund og resten af ledelsen i 90'erne ofte blev betegnet som en række indremissionske bedemænd i Vestjylland. Nu har deres fætter godt nok taget over. Mage til tilknappet og absolut ikke imødekommende mand skal man lede meget længe efter.

                            Kim Brink fejlede katastrofalt, ja, men han var eddermame et godt ansigt udadtil. Dengang i midten af 00'erne, da han gik ud og sagde, at målet var at vinde DM to gange inden 2011(?) troede alle, at han var gal, men se hvor tæt på, vi faktisk var.
                            Elsker din nye signatur

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Elsker din nye signatur
                              Lidt sjov er man nødt til at lave i disse tider
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Kraftedme sørgeligt hvis det er rigtigt..

                                Men sæsonen er heller ikke slut endnu og hvem ved om bunden er nået rent sportsligt?
                                Lad og sige at vi kun får 1p de næste 4-5 kampe og at vi begynder at spille dårligere og dårligere. Hva så?
                                Så er det vel ikke umuligt at Thorborg svinger kniven over begge 2
                                Nej, det er bestemt ikke umuligt. Som forretningsmand kan Niels Thorborg ikke leve med det. Men indtil det rent faktisk er sket, så har Jesper Hansen sandsynligvis den fulde backing.

                                Der kommer til at rulle hoveder, hvis fortsætter med ikke at vinde. Men desværre, så tror jeg det kun blive trænerens hoved, der kommer til at rulle.

                                MvH ChrisOB
                                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                                Comment

                                Working...
                                X