Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i forfald - Er problemet Thorborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    OB i forfald - Er problemet Thorborg?

    Vores gamle klub er i totalt forfald, og endnu engang er vi havnet i en negative spiral, som vi har prøvet så mange gange de senere år, begyndende med Lars Olsens sidste tid, Henrik Clausen, Troels Bech og Poul Hansen, og nu Kent Nielsen. Kun en man har formået, at få noget godt ud af OBs trup de senere år: Ove Pedersen!

    Hvorfor nu det? jo fordi Ove Pedersen er af ægte Ricardoskole, dybt inspireret af ham, og da han blev ansat, fik han en besked: Red klubben. Uden at skulle skele til underholdning, possession, ny stil osv. gjorde han bare det, som passer perfekt ind i OBs DNA: sørgede for at defensiven fungerede, spillede mere direkte duelspil, bankede noget fysisk ind i spillerne og vupti OB fandt et rimeligt niveau.

    Lige nu har vi desværre en bestyrelse og en chef, NT, som ikke forstår hvad OB er, men som bare gerne vil have et lækkert brand og produkt, som han stolt kan vise frem i sponsorloungen, mens den næste handelsaftale indgås. Samtidigt har han fedtet OB ind i en monsterkonstruktion som hedder OSE, der efterhånden har fjernet OBs identitet som fodboldklub i bestyrelsen. OB er blot en del af en større organisation, og der tænker de: hvorfor skal fodboldklubben bruge så mange penge ift. de andre afdelinger? Der skal plus på kontoen, og hver eneste afdeling i klubben står for skud:

    - Det ene øjeblik udskilles kommunikationsafdelingen, så den selvstændigt kan være en virksomhed som tjener penge, og så kan den da også lige levere lidt arbejde til OB.
    - Fanshoppen lukkes, og istedet placeres det som en kønsløse underside hos intersport, nå ja, der var vel en smart regnedreng, som ikke mente, det var rentabelt at have sådan en forretning kørende.
    - Der spinkes og spares på latterlige områder i fodboldafdelingen, det er så småligt, at Puma droppede samarbejdet med OB, det ville de ikke stå model til. Men hver en krone skal jo vendes.

    Man kunne blive ved, at meget er sagt før. Der er noget gennemgående råddent i OB. Bestyrelsen, lederne, medarbejderne, er en lukket sekt, hvor man vogter sit eget lille hjørne af butikken, blottet for vilje, ærgerrighed, fråde om munden, ild i øjnene for, at være Danmarks bedste fodboldklub. Der mangler dynamik, nytænkning, vildskab, mod til at kritisere og forlange det ypperste af alle. Det er ikke et fællesskab længere, det er dem og os. Magthaverne i OB gider ikke fans, de har en forestilling om at Hr. og Fru Danmark burde komme med klappepølser og opføre sig pænt, de gider ikke acceptere den kultur og vildskab, som også er en del af fanskaren. OB er blevet en klub uden kontakt til sine fans, til sine rødder, til sin kultur, og en sådan klub vil gå under, uanset hvor mange trænere der ansættes.

    Bliver det nogensinde bedre i OB? eller skal der en gevaldig downsizing til, en udskillelse fra OSE tilbage til blot at være OB? Vil Thorborg OB for alvor? så må han gerne meget snart skifte spor, ellers foreslår jeg, at overlade klubben til nogle andre, indtil videre har han ikke formået at skabe den rette kurs, måske han lytter til de forkerte?
    Last edited by SU1978; 22-09-2016, 21:21.

    #2
    Hvor længe har NT egentlig været kongen af Ådalen? Da jeg begyndte min karriere som OB'er i midt-90'erne var det så vidt jeg husker CC Nielsen som stod for de primære kapitalindsprøjtninger?
    OB: Danske mestre i 2075/6

    Comment


      #3
      Thorborg har i den grad været vores økonomiske redning ved meget store sponsorater. Og det skal han ha kæmpe tak og anerkendelse for. Jeg er imidlertid bekendt med, at man inden for det sidste år har forhørt sig hos tidligere MEGET store sponsorer om at komme på banen igen. Her ønsker man imidlertid ikke at samarbejde med Thorborg pga dennes person.
      Har også hørt fra mindre sponsorer, at hvis de på en kampdag fx møder NT i pausen i loungen, så ser NT slet og ret lige igennem dem - havde måske været accepteret inde i Parken el. Lign. stilen holder bare ikke til provinsen...
      Så min holdning er også, at NT enten skal steppe op økonomisk eller se sig om efter en køber... Denne her stil må slutte her.

      Comment


        #4
        Well spoken

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
          Hvor længe har NT egentlig været kongen af Ådalen? Da jeg begyndte min karriere som OB'er i midt-90'erne var det så vidt jeg husker CC Nielsen som stod for de primære kapitalindsprøjtninger?
          Det var det. Og han er stadig med. Men så vidt jeg hører har han ikke været tilfreds længe. Men NT bestemmer alt

          Comment


            #6
            Han er en del af problemet, ja... Han sidder for bordenden af det sportsudvalg vi har, som med Thorborgs egne ord, bestemmer spillestil og rekruttering til OB...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Tror desværre SU1978 rammer hovedet på sømmet her. Er bange for at NT ikke vil slippe tøjlerene da det er forbundet med stor prestige at være "Ejer" af en fodboldklub. Det sportslige, spillere og fans er bare statister i et image behov for en meget rig forretningsmand.

              Vi har brug for en ejerkreds der har passion for fodbold og specielt OB.

              Måske er det bedste for OB at vi rykker ned og at klubben ikke mere tilfredsstiller NT''s behov for prestige og image.

              Give plads til andre store sponsorer, som kan se det attraktive i at genopbygge OB til at være øens stolthed.

              Comment


                #8
                Jeg er ikke parat til bare at "kaste" hele bolden over på Niels Thorborgs banehalvdel endnu; jeg tror stadig, at hvis det en dag lykkes at finde en ordentlig sportsdirektør, der rent faktisk kan sit kram og kombinerer ham med en god nok træner, så vil vi få de sejre, der på længere sigt vil få projektet til at lykkes.

                Men jeg er også opmærksom på, at det lader til, at OB måske bare er en afspejling af sin ledelse. Forretningsmand uden forstand på fodboldens natur og den kulturelle vigtighed er sjældent en god cocktail for succés. Med mindre denne lukker pengepungen på vid gab; hvilket han ikke gør, fordi han er forretningsmand; så vil OB sandsynligvis fortsætte med at famle i blinde.

                Jeg er bare bange for, at mister vi Thorborgs penge, så kommer vi aldrig op på niveau igen. Og så meget jeg elsker OB; og vil fortsætte med at følge dem uanset hvad, så vil jeg altså bare ikke kunne have samme passion for et 1. Divisionshold. Sorry, men det kan jeg bare ikke. Og jeg har heller ikke tålmodighed til at vente på, at vi igen bliver store. Så er det bedre at overleve i Superligaen og så håbe, at der en dag kommer en bedre sportsdirektør og en træner; der gør OB værd at se på og have passion for igen.

                Fodbold er heldigvis nogle gange så simpelt, at alt hvad der kræves er den eller de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Jeg er ikke parat til bare at "kaste" hele bolden over på Niels Thorborgs banehalvdel endnu; jeg tror stadig, at hvis det en dag lykkes at finde en ordentlig sportsdirektør, der rent faktisk kan sit kram og kombinerer ham med en god nok træner, så vil vi få de sejre, der på længere sigt vil få projektet til at lykkes.

                  Men jeg er også opmærksom på, at det lader til, at OB måske bare er en afspejling af sin ledelse. Forretningsmand uden forstand på fodboldens natur og den kulturelle vigtighed er sjældent en god cocktail for succés. Med mindre denne lukker pengepungen på vid gab; hvilket han ikke gør, fordi han er forretningsmand; så vil OB sandsynligvis fortsætte med at famle i blinde.

                  Jeg er bare bange for, at mister vi Thorborgs penge, så kommer vi aldrig op på niveau igen. Og så meget jeg elsker OB; og vil fortsætte med at følge dem uanset hvad, så vil jeg altså bare ikke kunne have samme passion for et 1. Divisionshold. Sorry, men det kan jeg bare ikke. Og jeg har heller ikke tålmodighed til at vente på, at vi igen bliver store. Så er det bedre at overleve i Superligaen og så håbe, at der en dag kommer en bedre sportsdirektør og en træner; der gør OB værd at se på og have passion for igen.

                  Fodbold er heldigvis nogle gange så simpelt, at alt hvad der kræves er den eller de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

                  MvH ChrisOB
                  Har et håb om at OB via sine traditioner og position på Fyn, vil være meget attraktiv for andre end Thorborg hvis der blev plads.

                  Men du har helt ret i at en god sportdirektør og måske ny træner sikkert kan ændre på meget,

                  Comment


                    #10
                    man kan pive så meget man vil men før nogen er klar til at købe NT ud af OS&E eller OB ud af OS&E så er fakta at han er majoritetsejer og dermed ikke står til ansvar for nogen.
                    Et køb vil formentligt ligge i et trecifret mio beløb qua løbende indskud og manglende forventet indtjening og dertil skal der bruges måske et trecifret mio beløb til køb af spillere og løn samt "småtterier" til faciliteter m.m.
                    husk i øvrigt de sponsorater der muligvis vil bortfalde ved NT's afgang fra klubben.
                    er der nogen der ligger inde med den slags penge og vil forvalte klubben bedre?
                    jeg har været efter ham i flere omgange uden det har givet det store feedback, men han var også manden der stod bag klubben økonomisk da det var sjovt, står nu igennem i det sure og på sigt hvis vi kan få et positivt regnskabsår (og en proaktiv sportschef) kan det blive sjovt igen ...
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Har et håb om at OB via sine traditioner og position på Fyn, vil være meget attraktiv for andre end Thorborg hvis der blev plads.

                      Men du har helt ret i at en god sportdirektør og måske ny træner sikkert kan ændre på meget,
                      Jeg siger ikke, at det ubetinget er The Golden Eg; men det er et meget bedre alternativ end at sige til manden, der sidder med den økonomiske skæbne i sine ellers meget succésfulde hænder, at han skal skride, så vi skal starte helt forfra. I hvert fald lige nu. Jeg er ikke "there yet". Men det kan jeg hurtigt komme, hvis vi fortsætter med at trække en uendelig lang række af nitter både på direktørgangen og på banen.

                      Jeg ved ved bare, at den sportslige ledelse vi har nu? Den får på intet tidspunkt succés med det nuværende set-up. Det er totalt udelukket.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
                        Hvor længe har NT egentlig været kongen af Ådalen? Da jeg begyndte min karriere som OB'er i midt-90'erne var det så vidt jeg husker CC Nielsen som stod for de primære kapitalindsprøjtninger?
                        Han kom med i bestyrelsen i 2002 så der har han vel købt sig ind og blev formand i. 2006 så der har han vel fået majoriteten ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          Vi hører sjældent fra ham. Og han har hovedansvaret og magten.
                          Hans primære branche er på en smart måde at sælge produkter dyrt til folk der ikke har kontanter. Det er vel ok uden at være vildt beundringsværdigt.
                          Mon ikke han smutter når der kommer en udlænding af en slags og vil købe så han tjener godt. Jo.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            #14
                            Jeg har ikke gidet se OB i denne sæson. Det er for kedeligt og åndsfattigt. Jeg håber *næsten' at vi rykker ned, så der kan blive renset ud.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                              Jeg har ikke gidet se OB i denne sæson. Det er for kedeligt og åndsfattigt. Jeg håber *næsten' at vi rykker ned, så der kan blive renset ud.
                              Jeg tror aldrig nogensinde, at en nedrykning er løsningen på problemerne tværtimod....

                              Comment

                              Working...
                              X