Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OB i forfald - Er problemet Thorborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Noget af det værste, som jeg kan tænke på lige nu, er, hvordan Jesper Hansen solgte ud af klubbens arvesølv, da han for en slik sendte Daniel Høegh og Kasper Larsen til udlandet for småpenge. Alt sammen som et prestigeprojekt, så han kunne sige, at OB solgte spillere og tjente penge. Høegh havde været den rigtige kaptajn at have i OB nu, og Kasper Larsen havde været den perfekte løjtnant. Begge skolet i OB og klubfolk ind til benet.

    I stedet har vi nu en udbrændt parodi på en anfører, der spiller og leder som en pose alt for billige peanuts fra Aldi. Tverskov er god, men det havde ikke været nødvendigt med Høegh og Larsen i truppen. Og spørgsmålet er, om en dygtig sportsdirektør ikke også havde formået at holde på Falk? I det mindste på en kontrakt, hvor OB havde fået en fornuftig pengesum for ham, når en klub var parat til at betale den.

    Jesper Hansen har slettet al klubkultur i OB. Må hans navn snart være fortid i Odense.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
      Noget af det værste, som jeg kan tænke på lige nu, er, hvordan Jesper Hansen solgte ud af klubbens arvesølv, da han for en slik sendte Daniel Høegh og Kasper Larsen til udlandet for småpenge. Alt sammen som et prestigeprojekt, så han kunne sige, at OB solgte spillere og tjente penge. Høegh havde været den rigtige kaptajn at have i OB nu, og Kasper Larsen havde været den perfekte løjtnant. Begge skolet i OB og klubfolk ind til benet.

      I stedet har vi nu en udbrændt parodi på en anfører, der spiller og leder som en pose alt for billige peanuts fra Aldi. Tverskov er god, men det havde ikke været nødvendigt med Høegh og Larsen i truppen. Og spørgsmålet er, om en dygtig sportsdirektør ikke også havde formået at holde på Falk? I det mindste på en kontrakt, hvor OB havde fået en fornuftig pengesum for ham, når en klub var parat til at betale den.

      Jesper Hansen har slettet al klubkultur i OB. Må hans navn snart være fortid i Odense.
      Det var tydeligt for meget længe siden at JH ville skræmme Falk væk med sin inkompetence og manglende opfyldelse af de ambitioner Falk havde på OB's vegne .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #33
        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Noget af det værste, som jeg kan tænke på lige nu, er, hvordan Jesper Hansen solgte ud af klubbens arvesølv, da han for en slik sendte Daniel Høegh og Kasper Larsen til udlandet for småpenge. Alt sammen som et prestigeprojekt, så han kunne sige, at OB solgte spillere og tjente penge. Høegh havde været den rigtige kaptajn at have i OB nu, og Kasper Larsen havde været den perfekte løjtnant. Begge skolet i OB og klubfolk ind til benet.

        I stedet har vi nu en udbrændt parodi på en anfører, der spiller og leder som en pose alt for billige peanuts fra Aldi. Tverskov er god, men det havde ikke været nødvendigt med Høegh og Larsen i truppen. Og spørgsmålet er, om en dygtig sportsdirektør ikke også havde formået at holde på Falk? I det mindste på en kontrakt, hvor OB havde fået en fornuftig pengesum for ham, når en klub var parat til at betale den.

        Jesper Hansen har slettet al klubkultur i OB. Må hans navn snart være fortid i Odense.
        For en gangs skyld, så vil jeg komme med et lille forsvar for Jesper Hansen; for du glemmer lidt spilleres egne ambitioner. Daniel Høegh og Kasper Larsen ville til udlandet. De vil spille i større ligaer og tjene flere penge, end vi kunne give. Vi kunne så "bare" have holdt på dem; men i den sidste ende hverken kan vi, eller skal vi stå i vejen for vor egnes personlige ambitioner. Daniel Høegh fortjente en tur til udlandet. Det samme med Kasper Larsen.

        Jeg er dog enig i, at hvis vi nu havde et mere spændende projekt at tilbyde de spillere, så kunne vi måske ha' holdt på dem. Men vi har, reelt, ikke haft et spændende projekt at tilbyde siden 2010. Derfor kunne vi heller ikke holde på Falk.

        Det kunne vi ikke, under nogen omstændigheder. Hvad vi måske kunne ha' undgået var at han røg til en anden dansk klub. Ved at ha' lavet et projekt, der kastede et trofæ eller medaljer af sig efter 2011; ved ikke at ha' ansat Poul Skovl eller Troels Bech. Eller Jesper Hansen. Så langt er vi enige.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          #34
          Apropos sølle nedskæringer, er det så ikke under jh, at tidligere klubkoryfæer, har fået inddraget deres pladser på stadion?

          Comment


            #35
            Det vi skal.

            1. Behold Kent. Han ER en god træner.

            2. Skift Jesper. Han var god i Horsens, OB er bare en anden størrelse på mange parametre. Ove P. måske ? Carsten V. (fcn) ?

            3. Kernen på holdet starter med den trup vi har nu. Vi skal ikke hen og skifte hele truppen igen igen. Der er nogen der ikke duer og de skal skiftes, men jeg kan sagtens leve med cirka 80% af truppen. Helt bevidst jeg ikke nævner navne, den snak kører så mange steder.

            4. Spillestilen skal ændres nogen procent retur imod vores dna, så de spillere vi henter skal ikke hentes med teknik som den vigtigste parameter. Vi mangler energi, fight og fysik.

            NB: Hvad egentlig med Helveg, kan vi ikke bruge ham til noget. Tænker han må kende nogen mennesker i Milan vi kunne have glæde af at komme lidt tættere på i klubbens netværk.
            Last edited by Polle; 23-09-2016, 15:24.

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
              Det vi skal.

              1. Behold Kent. Han ER en god træner.

              2. Skift Jesper. Han var god i Horsens, OB er bare en anden størrelse på mange parametre. Ove P. måske ? Carsten V. (fcn) ?

              3. Kernen på holdet starter med den trup vi har nu. Vi skal ikke hen og skifte hele truppen igen igen. Der er nogen der ikke duer og de skal skiftes, men jeg kan sagtens leve med cirka 80% af truppen. Helt bevidst jeg ikke nævner navne, den snak kører så mange steder.

              4. Spillestilen skal ændres nogen procent retur imod vores dna, så de spillere vi henter skal ikke hentes med teknik som den vigtigste parameter. Vi mangler energi, fight og fysik.
              Enig

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                Det vi skal.

                1. Behold Kent. Han ER en god træner.

                2. Skift Jesper. Han var god i Horsens, OB er bare en anden størrelse på mange parametre. Ove P. måske ? Carsten V. (fcn) ?

                3. Kernen på holdet starter med den trup vi har nu. Vi skal ikke hen og skifte hele truppen igen igen. Der er nogen der ikke duer og de skal skiftes, men jeg kan sagtens leve med cirka 80% af truppen. Helt bevidst jeg ikke nævner navne, den snak kører så mange steder.

                4. Spillestilen skal ændres nogen procent retur imod vores dna, så de spillere vi henter skal ikke hentes med teknik som den vigtigste parameter. Vi mangler energi, fight og fysik.

                NB: Hvad egentlig med Helveg, kan vi ikke bruge ham til noget. Tænker han må kende nogen mennesker i Milan vi kunne have glæde af at komme lidt tættere på i klubbens netværk.
                Jeg må også erklære mig enig her.

                Kent Nielsen har stadig min tillid, vi har brug for en sportsdirektør som kan få hele klubben på rette spor så vi ikke konstant er 3 år efter alle andre klubber og godt købmandskab og management handler ikke kun om at spare og vende hver en krone i organisationen. Vi mangler nytænkning og udvikling i OB ikke kun afvikling.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Apropos sølle nedskæringer, er det så ikke under jh, at tidligere klubkoryfæer, har fået inddraget deres pladser på stadion?
                  Jo og at kantine ikke kunne være åbent så oldboys danmarksmesterne kunne drikke en øl efter træningen.

                  Herefter fandt de jo så en anden klub. Det var ellers fedt at vi kunne være Danmarksmester i et eller andet.

                  Man bliver sgu så harm når det hele ridses op.

                  Comment


                    #39
                    Det er præcis den tanke jeg har gået med i flere år. Jeg tror bestemt, at Thorborg er en meget væsentlig del af problemet.

                    Der er rigtig mange som klantrer JH for at være skurken. Og som jeg også tidligere har skrevet i en anden tråd, så ser jeg heller ikke manden som det store lys i rollen som Sportsdirektør i en klub som OB. Men at det ham som er kernen i problemet - det tror jeg slet slet ikke på. Han er i mine øjne en anonym nikkedukke.
                    Og det er derfor nok heller ikke helt tilfældigt, at netop han er valgt og ansat af Thorborg.

                    Såfremt det er sandt, at han, Thorborg, er så egenrådig og eneherskende, som det er beskrevet, så skulle han da være godt dum, såfremt han havde valgt en meget flamboyant person, som ville stille krav, fare rundt med store armbevægelser og stille spørgsmål ved den politik og økonomiske ramme der bliver udstukket af sponsoren. Så var det da på alle parametre nemmere at ansætte en Sportsdirektør som havde været en stooor succes i 18 år i en storklub som Horsens....

                    Jeg forstår så udemærket godt, at Thorborg ikke ønsker at smide millioner efter millioner i et stort sort hul, som de fleste fodboldforretninger desværre er. Og han har jo åbenlyst også brændt fingrene under Kim Brinks eventyr. MEN man skal heller ikke glemme, at det VAR tæt på at lykkes. Hvis blot - hvis blot:-( - vi var kommet med i Champions League, så kunne og havde situationen formentlig set helt anderledes ud.

                    Jeg anser den nuværende retroperspektiverende handlemåde, som et desparat forsøg på, ja på hvad? Hvad er det han tror han kan opnå ved det? Det forstår jeg til gengæld slet ikke.
                    Det kan da godt være, at det lykkes, at kunne spare på nogle dyre lønninger, at overbevise os ligegyldige og åbenbart totalt blåøjede fans, og naive sponsorer om, at det er et langt sejt træk - en proces der tager tid - og der snart..liige om lidt, igen er råderum til at kunne agere på transfermarkedet. Men hvad får han ud af det? Ingenting - ingen sportslige ting ihvertfald.

                    Den gamle reklameparole "Will man stor gewinnen, muss man satsen", kan man faktisk lykkes med, og hvis Thorborg udelukkende ønsker, at bruge denne strategi i hans øvrige forretninger og ikke længere i OB, så er tiden måske inde til at finde en filantropisk indisk eller kinesisk rigmand der ønsker, at bære vores flotte striber med stolthed. En som virkelig værdsætter sponsorer og som virkelig ønsker en fanskare, som igen kan være mere stolte af, at sige til kollegerne og venner, at man er strivret i hjerte og blod, fremfor den nuværende situation, hvor klubben stille og roligt er i forfald, identiteten med klubben blandt de unge er dalende og udsigten til den sportslige succes mange år ud i fremtiden er væk.

                    Puha der blev jeg træt - træt af nikkedukker, træt af forblommede og falske udmeldinger, træt af de folk som forsøger, at få mig til at ligne en 11 årig igen - naiv og uerfaren.

                    Comment


                      #40
                      En artikel fra 2014 :

                      http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...cle5083604.ece
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #41
                        Historien der gentager sig....

                        Comment


                          #42
                          Klubben er på ingen måder i forfald. Jeg er skeptisk, men tror også at vi om 2 år står anderledes. Jeg tror bestemt på, at Tv3's Luksusfælden ville ha besøgt os, hvis ikke den nuværende omstrukturering ville være sat i værk.

                          Comment


                            #43
                            http://www.bt.dk/superligaen/superli...edium=facebook

                            Comment


                              #44
                              Hold nu kæft en klaphat

                              Comment


                                #45
                                Fordi?
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Hold nu kæft en klaphat

                                Comment

                                Working...
                                X