Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Så der VAR noget om det, måske var det en anden gang smart ikke at melde så aggressivt ud fra fans og bare undersøge sagen.

    Godt arbejde af OB, det må jeg sige ... det er set før at klubber dækker over sig selv!
    I princippet VAR der ikke noget om det. Da de anklager agf kom med omhandler U19 kampen, og der ikke er fundet noget sted der.

    At der så er fundet optagelser af at nogle få personer har sagt noget dumheder efter nogle U15 spillere. Det har intet med AGFs træners anklager at gøre.

    De ting om U15 drengene der hører ingen steder hjemme. Og sådan noget skal stoppes.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Den første anklage gik på abelyde, og den påstand er der så vidt jeg kan se ingen tydelige tegn på skulle være fundet sted.
      Racistiske over- og undertoner, kan være mange ting, blandt andet abelyde ... men det er definitivt at det skete, stå sammen imod det her lort og forstå at det er ikke alle der anklages, på trods af at medierne elsker den metode.
      Last edited by Entusiastens; 29-11-2019, 21:04.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
        Nå, så kører Entusiastens igen... Lige så usaglig som Poul Hansen, når motoren først går i gang. Er der en voksen til stede?
        Hvis det er voksent at ignorere racisme, så er jeg gerne et barn :)!

        Det er sgu for ringe det der, i skal sgu da melde ud imod det her og selvfølgelig ikke tro at det er en anklage mod alle fans, f.eks er der er jo flere herinde der tager klar afstand fra det lort!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          Racistisk over- og undertoner, kan være mange ting, blandt andet abelyde ... men det er definitivt at det skete, stå sammen imod det her lort og forstå at det er ikke alle der anklages, på trods af at medierne elsker den metode.
          Vil du ikke være venlig at læse hele udmeldingen fra OBs side, inden du udtaler dig?

          "Der har fra en AGF-træners side været anklager om, at der skulle være råbt abelyde efter en AGF-spiller under U19-kampen. Dette har OB ikke kunnet finde belæg for, og vi er meget kede af, at klubben og ikke mindst vores fans på den måde er blevet hængt ud i pressen og på sociale medier."

          Med hensyn til at "stå sammen" mod folk med racistiske udtalelser, er det svært for mig at gennemskue, hvad jeg personligt skal gøre udover at udtrykke, at jeg ikke tolererer racisme. Skal jeg tage medansvar for handlingerne, eller hvad mener du ellers folk skal gøre?
          Last edited by Sheed; 29-11-2019, 16:01.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

            Vil du ikke være venlig at læse hele udmeldingen fra OBs side, inden du udtaler dig?

            "Der har fra en AGF-træners side været anklager om, at der skulle være råbt abelyde efter en AGF-spiller under U19-kampen. Dette har OB ikke kunnet finde belæg for, og vi er meget kede af, at klubben og ikke mindst vores fans på den måde er blevet hængt ud i pressen og på sociale medier."
            Præcis. Det andet der så er sket. Har AGF overhovedet ikke hørt noget om. Det ikke det de har indberettet.

            At det er forkert gjort af de få idioter. Ja. Har de U15 drenge hørt noget og indberettet nej.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

              Du har sikkert ret i ovenstående, men det er nok også grunden til, at tilskuertallene og opbakningen til Superligakampe er for nedadgående. Folk orker ikke at blive slået i hartkorn med enkelte individer der ikke kender grænserne, og skulle tage deres synder på sig, og så ender resultatet for nogle nok bare med at blive, at man trækker sig. Og når man ser på retorikken og udskamningen der foregår, kan jeg virkelig godt forstå dem der tænker, at de simpelthen ikke orker at tage de kampe.
              Helt enig.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                Racistisk over- og undertoner, kan være mange ting, blandt andet abelyde ... men det er definitivt at det skete, stå sammen imod det her lort og forstå at det er ikke alle der anklages, på trods af at medierne elsker den metode.
                Er 100% med at stå sammen mod racisme men vi skulle også stå sammen mod forfalskede og ukorrekte bebrejdelser mod folk især når man kaster de ud i offentligheden over social media.
                Og det er nu ikke at det skete hvad AGF-træneren skrev på FB. OBs redegørelse viser det vel helt klart.

                OB har fundet noget, ja. Og det viser at vi alle skal være opmærksom og skal tage ansvar i vores område fordi racisme er et problem vi har mange steder og kræver for at menneske står op imod det overalt. Vi må ikke afvise at det sker fordi ellers taber vi opmæksomheden. Beklager at OB ikke kan finde ud hvilke to personer det var som brugte udtalelser med racistiske "over- eller undertoner" så man kan ikke tage de til ansvar for eks. med en undskyldning til AGF-drenge eller et forbudt at møde op på træningsanlægget eller til U-kampe eller noget andet.

                Men OB har også fundet at der var falske bebrejdelser. Det skete ikke hvad AGF-træneren sagde. Han kom ud med konkrete bebrejdelser som viser sig som falsk. Og vi lever også i "fake-news-tider". I den digitale verden viser fake news sig mere og mere som farligt og ødelæggende for vores samfund så der bruges også et ansvar hvordan man forholder sig i social media. Og det skal være korrekt og seriøst. Og i den hensigt skal AGF-træneren stadig lære meget.
                Kampen mod racisme er meget vigtigt derfor må den ikke føres useriøst.

                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Men nu har OB som sagt beklaget hva der er sket overfor de U15 drenge, selvom de U15 drenge åbenbart intet har hørt. Så håber jeg også AGFs U19 træner er mand nok til at undskylde for de anklager han er kommet med mod obs fans over hans U19 spillere. Som der så ikke er fundet beviser for skulle være sande.

                  Comment


                    Hvem er det, der ikke tager afstand fra racisme, Entusiastens? Selvfølgelig har det pis ikke en skid at gøre i fodbold. Det tror jeg ikke, du finder nogen som helst OB-fans, der er uenige med dig i. Men du er jo kun ude på at bashe andre mennesker i dette forum? Med vage påstande om, hvad man kunne gøre for at ændre situationen. Hvordan tror du det må være at blive sat i bås med sådan noget vås og gylle, når man rejser land og rige rundt for at se sin klub? Og så er der to idioter ovre ved bane 3, der ødelægger det for os alle? Tænk dig nu om, altså. Hvis der er nogen, der er trætte af denne situation, så er det sgu os, OB-fans.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                      Hvis det er voksent at ignorere racisme, så er jeg gerne et barn :)!

                      Det er sgu for ringe det der, i skal sgu da melde ud imod det her og selvfølgelig ikke tro at det er en anklage mod alle fans, f.eks er der er jo flere herinde der tager klar afstand fra det lort!
                      Du er satme utrolig. Hvis fans herinde var så racistiske og intolerante som du i tide og utide gi'r udtryk for, så var du røget ud af forum på røv og albuer for længst. Mage til nedladende, bedrevidende, provokerende tone skal man lede længe efter og dine evner til at hive små ting ud af teksten og tilpasse dit eget verdensbillede, til den til enhver tid gældende bashing fra din side er efterhånden legendarisk. Hvis altså ikke du bliver dukket med fakta og så finder lidt flyverskjul. Jeg er ikke OB fan, men du er sgu for langt ude. Log da af forum, før du hæmningsløst hiver i fjederen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                        I princippet VAR der ikke noget om det. Da de anklager agf kom med omhandler U19 kampen, og der ikke er fundet noget sted der.

                        At der så er fundet optagelser af at nogle få personer har sagt noget dumheder efter nogle U15 spillere. Det har intet med AGFs træners anklager at gøre.

                        De ting om U15 drengene der hører ingen steder hjemme. Og sådan noget skal stoppes.
                        Tilråbene er kommet fra tilskuere til U19-kampen, rettet mod u15 spillere at AGF`s træner ikke har fået 100% fat i kontekst og indhold må jeg erkende at jeg ser som en mindre ting end det faktum at det har fundet sted ... han skriver jo faktisk ikke specifikt at det er rettet mod spillere fra u19, blot at det var nogle af deres spillere, men igen ... det har fundet sted og jeg har svært ved at tro at det ikke relaterer til det AGF`s træner har hørt.

                        Alternativt lyver han om de to træneres udsagn og der er tilfældigvis fundet 2 urelaterede hændelser med fans der kommer med racistiske ytringer ... det anser jeg som meget usandsynligt!

                        Jeg synes faktisk det er vigtigere at han rapporterer at det har fundet sted og så måske ikke har fået 100% fat i sammenhængen, end at han tier og det får lov til at ske uden at der bliver taget fat i det.

                        Det jeg savnede oprindeligt var at der ikke blev gået i forsvarsmode, men at i selv havde taget fat i at forsøge at komme til bunds i det, uden at angribe træneren og uden at føle at det er jer, som ved i intet racistisk har ytret, der er under anklage ... men som en del af fanskaren er det en god ting at rydde op i og tage ansvar for at undersøge (i det omfang det er muligt) :).

                        Jeg kan jo sagtens høre at du og adskillige andre er stærke modstandere af det lort og kan godt forstå hvis i er blevet påvirket af det hvis i har følt jer personligt angrebet/sat i bås og lige der kunne medierne sagtens agere mindre sensationshungrende, for der er ingen tvivl om at fodboldfans får med den brede pensel når nogle laver lort i den, det har jeg altid været stærk modstander af!

                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Så er det ved at være sidste udkast hvis man vil købe en håndfuld billige billetter! :)
                          25 kroner pr. billet indtil klokken 23:59 til OB-AaB
                          :
                          https://ob.eventii.dk/Event/Event?eventId=120229271

                          (Gælder på Richard Møller Nielsen-, Barfoed Nedre C- samt 3F Tribunen.)

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                            Tilråbene er kommet fra tilskuere til U19-kampen, rettet mod u15 spillere at AGF`s træner ikke har fået 100% fat i kontekst og indhold må jeg erkende at jeg ser som en mindre ting end det faktum at det har fundet sted ... han skriver jo faktisk ikke specifikt at det er rettet mod spillere fra u19, blot at det var nogle af deres spillere, men igen ... det har fundet sted og jeg har svært ved at tro at det ikke relaterer til det AGF`s træner har hørt.

                            Alternativt lyver han om de to træneres udsagn og der er tilfældigvis fundet 2 urelaterede hændelser med fans der kommer med racistiske ytringer ... det anser jeg som meget usandsynligt!

                            Jeg synes faktisk det er vigtigere at han rapporterer at det har fundet sted og så måske ikke har fået 100% fat i sammenhængen, end at han tier og det får lov til at ske uden at der bliver taget fat i det.

                            Det jeg savnede oprindeligt var at der ikke blev gået i forsvarsmode, men at i selv havde taget fat i at forsøge at komme til bunds i det, uden at angribe træneren og uden at føle at det er jer, som ved i intet racistisk har ytret, der er under anklage ... men som en del af fanskaren er det en god ting at rydde op i og tage ansvar for at undersøge (i det omfang det er muligt) :).

                            Jeg kan jo sagtens høre at du og adskillige andre er stærke modstandere af det lort og kan godt forstå hvis i er blevet påvirket af det hvis i har følt jer personligt angrebet/sat i bås og lige der kunne medierne sagtens agere mindre sensationshungrende, for der er ingen tvivl om at fodboldfans får med den brede pensel når nogle laver lort i den, det har jeg altid været stærk modstander af!
                            https://www.agf.dk/klubben/nyhedsark...ob-om-tilraab/

                            AGF siger selv flere hændelser.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              ... og OB erkender flere hændelser ...
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af tkljjh Se indlæg
                                Så er det ved at være sidste udkast hvis man vil købe en håndfuld billige billetter! :)
                                25 kroner pr. billet indtil klokken 23:59 til OB-AaB
                                :
                                https://ob.eventii.dk/Event/Event?eventId=120229271

                                (Gælder på Richard Møller Nielsen-, Barfoed Nedre C- samt 3F Tribunen.)
                                Er det dig, Andreas Brix??

                                Comment

                                Working...
                                X