Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af Prins Henrik Se indlæg
    I denne uges SFÅ går der en Koval til den masse af tilskuere der sidder ned på RMN.

Et indspark herfra er, om man kunne opdele RMN i et egentlig stemningsafsnit? Her tænker jeg specielt på den udvikling sektion 12 har gennemgået i parken (uden sammenligning iøvrigt).
    Jeg ved dette ikke ændrer RMN, men mit indlæg skal blot ses som et indlæg til hvordan vi kan hæve stemningen i Odense!
    Tribunen er jo inddelt mellem ståpladser og siddepladser og derfor også mellem stemningsydere og - som oftest - nydere. Synes der er en god bevægelse i gang hvor stadig flere i det gamle stemningsområde og på pladserne nede foran bidrager til stemningen.

Leave a comment:

• Prins Henrik
    replied
    I denne uges SFÅ går der en Koval til den masse af tilskuere der sidder ned på RMN.

Et indspark herfra er, om man kunne opdele RMN i et egentlig stemningsafsnit? Her tænker jeg specielt på den udvikling sektion 12 har gennemgået i parken (uden sammenligning iøvrigt).
    Jeg ved dette ikke ændrer RMN, men mit indlæg skal blot ses som et indlæg til hvordan vi kan hæve stemningen i Odense!

Leave a comment:

• Leander
    replied

Leave a comment:

• Københavnstinker
    replied
    Jeg lagde også mærke mange ølkast i fredags. Det er jo håbløst at få disse mennesker til at lade være. Der var også en del i fredags, der ikke vidste hvor de var henne (lignede det). Man må måske skrue lidt op i indgange, og afvise mennesker der er alt for fulde. På et diskotek er der f.eks. vagter til indgangen og også på selve diskoteket til at smide folk ud der ikke kan opføre sig ordentligt - det burde man selvfølgelig også på stadion. Ellers koster det tilskuere i fremtiden

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
    Som andre skriver kan det ske ved et mål. Men jeg så også flere glas blive kastet ved slutfløjt. Det fatter jeg ikke en meter af. Jo man er glad, men det er jo ikke impulsivt som efter en scoring. Man ved jo ligesom godt at dommeren fløjter når tiden er gået. Det skulle gerne ligge på et minimum
    Jeg vil godt anholde ideen om at det ved scoringer bare er glad og impulsivt. Sådan er det ikke længere. Det er bevidst fordi det er sjovt og fordi man får lov. Der kommer ikke 1-2 sjatter, men 10-20 halv og helfulde øl.

Lidt grunde til at lade være:

1. Det er irriterende at være drivvåd af øl. Det er irriterende at få sit tøj ødelagt.

2. Du smider dyre dråber væk.

3. Du skræmmer mange medfans væk, så du er skyld i stemningen bliver dårligere.

4. Snart må OB begynde at stange karantæner ud i hobetal og så er du selv ude om det.

5. Der er efterhånden ved at opstå mange nærved-slåskampe på tribunen fordi folk forståeligt nok er træt af at blive skudt ned. Der bliver sågar kastet øl baglæns nu i modreaktion.

6. Du er ikke sig og barak fordi du kaster med øl.

Leave a comment:

• sjn
    replied
    Det satme ved at være trættende med vores speaker, ved mål af OB laver begynder han på navne opråb ligeså snart målet scoes. Utroligt han ikke lige har fornemmelse nok til at vente til jublen har lagt sig inden han begynder på navne opråb, der har de andre speakeren i som vi har haft, nemt kunne finde ud af. Lad os nu lige juble færdig først inden navne opråb efter et mål

Leave a comment:

• Prins Henrik
    replied
    En ting der er helt sikkert, det er at ølkast ikke kun foregår i ekstase over en scoring eller andet.

I fredags oplevede jeg efter scoringen en der kastede sin stort set fulde øl udover tribunen. Kort tid efter kastede en sin øl den direkte anden vej, dvs op på tribunen.

Det er bevidst at folk kaster deres øl udover folk og ikke noget der sker i ekstase.

Problemet er også blevet større efter UO forlod tribunen sidste sæson.

Hvad med at få sat et skilt op med en tekst, hvor der står at ølkast naturligvis er en del af at være på en stemnings tribune, men umotiveret ølkast kan medføre karantæne?
    Last edited by Prins Henrik; 12-08-2019, 07:23.

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

B(ob) tog fat i en fyr i fredags, og det blev der ikke taget super venligt imod. De rigelige mængder alkohol, der bliver indtaget under fredagskampe, gør næppe sådanne diskussioner mere konstruktive. Skal det stoppes, skal det dikteres højere oppe.

Det er ikke mit bord, men jeg tager det meget gerne op (inden Bo ender med at kræve mig fyret). Jeg ser bare gerne, at vi finder en balancegang, netop fordi OB, som du pointerer, har haft ry for at køre nultolerance over for egne fans.
    Det synes jeg lyder som en god idé. Balancegangen er selvfølgelig vigtig, og personligt har jeg heller ikke for alvor noget imod, at der flyver nogle små slatter udover tribunen ifm. en scoring eller fordi man er frusteret over en dommerkendelse, eller hvad ved jeg. Problemet er, som andre også peger på, når det foregår mere eller mindre umotiveret, og man sender sådan et halvfyldt krus gennem luften. Så fremstår det provokerende og nærmest krænkende at være modtager, og så får jeg da også lyst til at gå et andet sted hen.

Det er selvfølgelig ikke let at sondre i, hvad der er hvad for klub og vagtkorps, men de der grelle eksempler er bare rigtigt kedelige og med til at skabe en dårlig stemning på tribunen.

Leave a comment:

• MortenF
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Det er nok de færreste der gør det, men de fleste af dem der kaster en mere end halvfyldt øl udover et tribuneafsnit er nok så langt uden for rækkevidde, at der skal mere end en hentydning til. Med tanke på den nultolerance der i årevis har kørt på andre områder fra OBs side, er det vel noget vagterne sagtens kan tage sig af. Nu har de jo næsten ikke andet at lave længere. Og det er vel rimeligt åbenlyst at identificere dem der kaster?
    B(ob) tog fat i en fyr i fredags, og det blev der ikke taget super venligt imod. De rigelige mængder alkohol, der bliver indtaget under fredagskampe, gør næppe sådanne diskussioner mere konstruktive. Skal det stoppes, skal det dikteres højere oppe.

Det er ikke mit bord, men jeg tager det meget gerne op (inden Bo ender med at kræve mig fyret). Jeg ser bare gerne, at vi finder en balancegang, netop fordi OB, som du pointerer, har haft ry for at køre nultolerance over for egne fans.
    Last edited by MortenF; 11-08-2019, 19:06.

Leave a comment:

• andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Må indrømme jeg selv har kastet små sjatter øl i ekstase efter en scoring, kan godt forstå man er sur over det, men hvis man bliver irriteret over lidt øl i nakken er det vel fordi du ikke selv har drukket nok
    Selvfølgelig kan det ske "under ekstase" at tave lidt øl der. Men det er noget helt andet end at smide det målrettet over tribunen som flere gør. Min datter nægter at komme med på stadion siden hun fik sådan en brusebad som 10-årig.

Leave a comment:

• Sheed
    replied
    Er der nogen som siger noget til nogen hvis man kaster en bajer ud over tribunen? Tænker en hentydning ville hjælpe
    Det er nok de færreste der gør det, men de fleste af dem der kaster en mere end halvfyldt øl udover et tribuneafsnit er nok så langt uden for rækkevidde, at der skal mere end en hentydning til. Med tanke på den nultolerance der i årevis har kørt på andre områder fra OBs side, er det vel noget vagterne sagtens kan tage sig af. Nu har de jo næsten ikke andet at lave længere. Og det er vel rimeligt åbenlyst at identificere dem der kaster?

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied
    Er der nogen som siger noget til nogen hvis man kaster en bajer ud over tribunen? Tænker en hentydning ville hjælpe

Leave a comment:

• ForzaLazio
    replied
    Som andre skriver kan det ske ved et mål. Men jeg så også flere glas blive kastet ved slutfløjt. Det fatter jeg ikke en meter af. Jo man er glad, men det er jo ikke impulsivt som efter en scoring. Man ved jo ligesom godt at dommeren fløjter når tiden er gået. Det skulle gerne ligge på et minimum

Leave a comment:

• Galamush
    replied
    Må indrømme jeg selv har kastet små sjatter øl i ekstase efter en scoring, kan godt forstå man er sur over det, men hvis man bliver irriteret over lidt øl i nakken er det vel fordi du ikke selv har drukket nok
    Jeg har det fint med lidt øl når der bliver scoret, men har selv oplevet nogen der bevidst har kastet hele og halve øl ud over folk for at vise sig over for andre.
    I forhold til ikke at drikke nok, tror jeg at jeg får lidt politiproblemer i løbet af de 160 km jeg har hjem fra stadion :P. Der er nogen af os der desværre er nød til at holde os ædru, men samtidig bidrage til stemningen :).

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied

Leave a comment:

Working...
X