Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
    Med fare for at blive savet midt over, kommer jwg lige med et indlæg til udlændingedebatten.

    Apropos racisme, så synes jeg tit jeg oplever udlændinge trække offerkortet.

    Nu f.eks. Mabil i går. Det var ikke bare glædesjubel han kom med - det var agressiv hån. Jeg ved ikke hvorfor han gjorde det, men tror at han følte sig forfulgt. Det kan også bare være at man har råbt efter ham fordi han er usympatisk. Men han trækker offerkortet og håner agressivt efter sin scoring. Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra. Og jeg forstår dem på en måde godt. Snoren til udlændinge i Danmark er i forvejen tyndslidt, og de må også selv være med til at skabe bånd, og lade være med at opføre sig som evige ofre.
    "Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra.".

    Hørte du det SJN? altså at der åbenbart var racistiske/xenofobiske udbrud fra tribunen og nej det er selvfølgelig ikke okay og snoren for racistiske ytringer er heldigvis forkortet alvorligt.

    Hvis der var nogen der før var i tvivl om de her ytringer fandtes, så ved I da nu at det gør de ... ryd op, det er simpelthen så ringe!

    Jeg synes det er vildt at ingen af jer andre bemærker at de her ytringer er hørt og erkendt "jeg forstår dem på en måde godt"???
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

      Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i. Hvis vi ikke selv kan rydde ud i uacceptable tilråb (homofobi/racisme) på tribunen, så synes jeg det er helt fint, at spillerne gør hvad de kan, for at sætte fokus på det. Det blev jo efterfølgende en landsdækkende tema, og man kan sige hvad man vil, men hvis ikke vi selv kan stoppe det, må der tages andre metoder i brug for at få det stoppet.

      Det er muligt at han er med til at eskalere situationen, men havde han ikke gjort det, havde den slags tilråb jo bare fortsat (som det jo har gjort i mange år), og DET ville i min optik have været uacceptabelt.

      EDIT: Taler kun om Fischer-episoden. Har ikke rigtig noget viden om Mabil/racisme i AGF-kampen, så det kan jeg ikke kommentere på.
      Bemærk observationen fra København Stinker, han tager endda ikke afstand fra det, så det må anses som et meget troværdigt vidneudsagn ...
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

        Det var min umiddelbare tanke på stadion igår - også fordi det vist var ham der havde følt sig udsat for racisme mod Fremad Amager i sin tid. Men det er umuligt at vide og det betyder egentligt ikke så meget for mig andet end at jeg frydede mig da han måtte udgå med en skade. Og at det naturligvis er pisse nederen at hr og fru danmark tror at OB fans er en flok homofobiske racister..
        "Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra." ... tag fat om problemet i stedet for at benægte lortet!
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

          "Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra.".

          Hørte du det SJN? altså at der åbenbart var racistiske/xenofobiske udbrud fra tribunen og nej det er selvfølgelig ikke okay og snoren for racistiske ytringer er heldigvis forkortet alvorligt.

          Hvis der var nogen der før var i tvivl om de her ytringer fandtes, så ved I da nu at det gør de ... ryd op, det er simpelthen så ringe!

          Jeg synes det er vildt at ingen af jer andre bemærker at de her ytringer er hørt og erkendt "jeg forstår dem på en måde godt"???
          Hva fuck har det med mig at gøre. ? Har aldrig nogen sinde benægtet at der har forekommet racistiske tilråb på en tribune ?

          Jeg har bare forsvaret os der var i Ådalen med vi ikke lavede noget med racisme der som AGF beskylder os for. Der har intet med FCM kampen at gøre.

          Men lige i den situation der starter ham mabil selv ved at stå og genstulere op mod tribunen uden der har været noget før det kunne have fået ham til at gøre det.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens

            Du hørte flere tilråb og sympatiserede også delvist med dem skriver du, så om OB anklages i forbindelse med u19 eller til kampen mod FCM så er det altså nu konfirmeret at det sker og endda fra dig bliver set som lidt okay ...
            Er du fuld ? Har ingen steder skrevet jeg sympasere ned racisme. Jeg har ikke hørt nogle råbe det på RMN tribunen mod FCM. At der er nogle der har gjort det. Ja det skidt. Men jeg har intet hørt. Sikke beskyldninger du kommer med om mig.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

              ​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!


              ​​​​​​
              Vi var tre mand der på vej hjem fra Odense diskuterede det, en mente det var på grænsen, en mente det var utilstedeligt og vildt provokerende og jeg mente det var ligegyldigt og ikke kunne bringe mit pis i kog. Det viser meget godt at der er mange meninger om det og forskellige smertegrænser for hvornår man føler sig stødt/provokeret.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Du sejler rundt i det hele nu, Entusiasten. Det er virkelig pinlig læsning.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
                  Du sejler rundt i det hele nu, Entusiasten. Det er virkelig pinlig læsning.
                  Ja, det virker ikke helt som om, at der styr på de forskellige kommentarer

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                    Er du fuld ? Har ingen steder skrevet jeg sympasere ned racisme. Jeg har ikke hørt nogle råbe det på RMN tribunen mod FCM. At der er nogle der har gjort det. Ja det skidt. Men jeg har intet hørt. Sikke beskyldninger du kommer med om mig.
                    Hov, troede det var et svar fra København Stinker, så jeg svarede som om det var ham der skrev, min fejl ...

                    Pointen er at København Stinker hørte det og delvist støtter det "tag hjem hvor du kommer fra", hvilket må anses som en fremmedfjendsk ytring.

                    Derfor spørger jeg dig om du hørte det på stadion og om du læste det her.

                    1. Hvis du ikke hørte det på stadion hørte du det måske heller ikke til u19.
                    2. I skal da tage hånd om den slags, når der er nogen der hører de her ytringer (om det så er på stadion eller til u19) ... det skal da ikke bare sejle forbi på et forum som om intet er sket, hvis i ønsker at øge troværdigheden omkring at I faktisk er imod det her lort.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg
                      Du sejler rundt i det hele nu, Entusiasten. Det er virkelig pinlig læsning.
                      Tag hånd om det problem der er, DET er skidt hvis det ikke sker ... at jeg tror jeg svarer en anden er en fejl, men totalt ligegyldigt i den her forbindelse.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                        Hov, troede det var et svar fra København Stinker, så jeg svarede som om det var ham der skrev, min fejl ...

                        Pointen er at København Stinker hørte det og delvist støtter det "tag hjem hvor du kommer fra", hvilket må anses som en fremmedfjendsk ytring.

                        Derfor spørger jeg dig om du hørte det på stadion og om du læste det her.

                        1. Hvis du ikke hørte det på stadion hørte du det måske heller ikke til u19.
                        2. I skal da tage hånd om den slags, når der er nogen der hører de her ytringer (om det så er på stadion eller til u19) ... det skal da ikke bare sejle forbi på et forum som om intet er sket, hvis i ønsker at øge troværdigheden omkring at I faktisk er imod det her lort.
                        Men nu var du jo ikke i Ådalen den dag. De tilråb var myntet på os stemnings skabende fans den dag ;) og ingen af os har råbt noget. Ved også flere der var til kampen som stod hele vejen om langs side linien som heller ikke hørte noget der de stod ;) rascisme skal afskaffes. 100%. Det hører ingen steder hjemme. Men når man kommer med sådanne beskyldninger skal man satme være 100% sikker i sin sag. Og alle fans der var til den U19 kamp er uforstående med de tilråb. Se hvordan vi allerede ser ud i medierne fordi medierne har valgt at bringe AGFs side af sagen. oB har valgt vente med deres udtalelse. Men medierne kunne have interviewet fans der var til kampen. Eller vores SLO som.også var til den kamp. Lige nu står vi i medierne som en flok racister til en U19 kamp. Det skræmmende. Man kommer ikke med sådanne påstande før.man har undersøgt sagen. Og om det er sket på RMN tribunen til FCM kampen ? Jamen self skal det til livs. Som sagt racisme hører ingen steder hjemme. Men det også farligt at komme med sådanne påstande hvis de fx ikke er sande. Så skader de satme modparten fans. Og ja som sagt står vi lige nu som racister os der var i Ådalen med de påstande AGF kommer med.

                        Jeg siger. Jeg skal ikke stemples som racist. Men medierne og AGF er jo godt igang med at stemple os til racister. Fordi de ville have det frem i medierne inden modparten er hørt

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Hov, troede det var et svar fra København Stinker, så jeg svarede som om det var ham der skrev, min fejl ...

                          Pointen er at København Stinker hørte det og delvist støtter det "tag hjem hvor du kommer fra", hvilket må anses som en fremmedfjendsk ytring.

                          Derfor spørger jeg dig om du hørte det på stadion og om du læste det her.

                          1. Hvis du ikke hørte det på stadion hørte du det måske heller ikke til u19.
                          2. I skal da tage hånd om den slags, når der er nogen der hører de her ytringer (om det så er på stadion eller til u19) ... det skal da ikke bare sejle forbi på et forum som om intet er sket, hvis i ønsker at øge troværdigheden omkring at I faktisk er imod det her lort.
                          I princippet har du jo ret. Selvfølgelig skal en sidemand tage hånd om det, hvis man overhører det. Men den form for racistiske råb sker på hver eneste tribune landet over. Det handler ikke om, at en bestemt fangruppe er racistiske eller ej, men nærmere personlige holdninger som de ikke kan holde til sig selv når de er til fodbold.

                          Jeg håber også at du gør noget ved det når du overhører det ude i byen. Same thing.

                          Comment


                            Jøsses hvor er der nogen der insistere på at udstille sig selv.. Her med på ignore listen, jeg gider simpelthen ikke spilde mere tid på dig..

                            Comment


                              Kommer Mabil iøvtigt ikke fra Australien?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

                                I princippet har du jo ret. Selvfølgelig skal en sidemand tage hånd om det, hvis man overhører det. Men den form for racistiske råb sker på hver eneste tribune landet over. Det handler ikke om, at en bestemt fangruppe er racistiske eller ej, men nærmere personlige holdninger som de ikke kan holde til sig selv når de er til fodbold.

                                Jeg håber også at du gør noget ved det når du overhører det ude i byen. Same thing.
                                Det kan jeg garantere dig at jeg gør :)!
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X