Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Whoven Se indlæg

    Vi havde en tæt dialog på tværs af grupper dengang. Noget vi i det uofficielle sigter efter at få igen om ~6 måneders tid. Fankomitéen var blandt andet i spil og fungerede som bindeled på tværs af eventuelle forskelligheder.
    Jeg vil ikke mene, at vi behøver rekreere Fankomitéen, men jeg håber på en meget mere civil dialog mellem ildsjæle på tværs af grupper uden om kampdage. Flere møder, flere kompromiser, færre misforståelser.

    Og så synes jeg det er essentielt for hele emnet du bringer op, at vi i slut 00erne havde sportslig succes. Noget vi også viser tegn på nu efter flere års absolut helvede. Det vejer tungt.
    Jeg vil bestemt ikke tage æren for noget som helst i forhold til 2007-2011-årene.

    Jeg husker blot, at vi faktisk lavede et hurtigt tjek på tilskuertal og konkluderede, at tilskuerudviklingen i højere grad fulgte aktiviteten på stadion end de gode resultater.

    Den er selvfølgelig svær at bevise i praksis, men det var tydeligt, at det ikke bare var resultaterne, der betød noget for tilskuertallet.

    Comment


      Muligt du ikke vil tage æren, Bo - men en stor del tilkommer altså bare dig

      Du gjorde det langt fra alene, men du var en samlende kraft, som både havde hænderne oppe af lommerne, men måske endnu vigtigere, en samlende, koordinerende kraft, som forstod at gøre brug af de forskellige kompetencer, som folk besad - mindes at jeg feks mest var i brug i kraft af jeg havde både billig trailer, modsat mange af de unge på 15-25 år, men det var der jo også brug for

      Comment


        BT. Tipsbladet. Fyens. TV2 Fyn. Og nu har Ekstra bladet idag kommet med artiklen om vores racisme sag, hvor agfb eskylder os for racisme , hvornår melder OB noget ud. ? Vi fans som var med til kampen og lige pt står uskyldigt dømt som racister bliver jo ved med at være det. Når OB intet melder ud, samtidigt med flere og flere medier melder AGFs side af sagen ud

        Comment


          Jeg forestiller mig at frygten for at tage fans i forsvar for så at finde ud af at der har været tale om racistiske ytringer er forholdsvis stor. Hvilket jeg på sin vis godt kan forstå, det vil være en katastrofe PR-mæssigt. Derfor vil jeg personligt væbne mig med tålmodighed, selvom det på alle måde er uretfærdigt at uskyldige fans skal have en racisme anklage hængende over hovedet uden overhovedet at blive hørt. Tilgengæld har jeg også en klokkeklar forventning om at OB, hvis der efter endt undersøgelse ikke findes noget der indikere racistiske ytringer, kommer på banen og i kraftige vendinger tager sine fans i forsvar. Sker det ikke vil jeg ikke længere have noget som helst tilovers for klubbens ledelse.

          Det er svært ikke at skele til sagen efter pokalkampen mellem Fremad Amager og FCM, og her synes jeg at Fremad Amager håndterede det fremragende ved netop at forsvare sine fans da de ikke fandt at der havde været tale om racisme, selvom de modvilligt accepterede den bøde de fik.

          Comment


            Med fare for at blive savet midt over, kommer jwg lige med et indlæg til udlændingedebatten.

            Apropos racisme, så synes jeg tit jeg oplever udlændinge trække offerkortet.

            Nu f.eks. Mabil i går. Det var ikke bare glædesjubel han kom med - det var agressiv hån. Jeg ved ikke hvorfor han gjorde det, men tror at han følte sig forfulgt. Det kan også bare være at man har råbt efter ham fordi han er usympatisk. Men han trækker offerkortet og håner agressivt efter sin scoring. Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra. Og jeg forstår dem på en måde godt. Snoren til udlændinge i Danmark er i forvejen tyndslidt, og de må også selv være med til at skabe bånd, og lade være med at opføre sig som evige ofre.

            Comment


              Godt nok en klam sag for os OB-fans. Min tiltro til ledelsen mistede jeg dog for mange år siden. Kommunikationsafdelingen har denne gang vist, at de ikke ved, hvad det betyder at være fan af OB - de er simpelthen ikke deres opgaver voksne. Og har de i øvrigt misforstået, hvad begrebet 'redegørelse' dækker over? For det skriv, der ligger offentligt tilgængeligt inde på klubbens hjemmeside, er så langt fra definitionen af en redegørelse, at det næsten er pinligt at læse.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
                Med fare for at blive savet midt over, kommer jwg lige med et indlæg til udlændingedebatten.

                Apropos racisme, så synes jeg tit jeg oplever udlændinge trække offerkortet.

                Nu f.eks. Mabil i går. Det var ikke bare glædesjubel han kom med - det var agressiv hån. Jeg ved ikke hvorfor han gjorde det, men tror at han følte sig forfulgt. Det kan også bare være at man har råbt efter ham fordi han er usympatisk. Men han trækker offerkortet og håner agressivt efter sin scoring. Jeg hørte efterfølgende flere råbe, at han burde tage hjem hvor han kommer fra. Og jeg forstår dem på en måde godt. Snoren til udlændinge i Danmark er i forvejen tyndslidt, og de må også selv være med til at skabe bånd, og lade være med at opføre sig som evige ofre.
                Det igår. Der var overhovedet igen der havde råbt efter ham op til hans scoring. Så forstår ikke hans gestulering op til tribunen på den måde han gør det på

                Comment


                  Det er jo fordi, OB nu har fået stemplet et prædikat, der hedder, at samtlige af klubbens aktive fans er racister. Blandt andet fordi, klubben ikke tør tage sine fans i forsvar. Som om, ledelsen ikke ved, at de intet job havde uden dem. Mabil er nok ikke den sidste, der laver en hånende jubelscene ned mod RMN...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                    Det igår. Der var overhovedet igen der havde råbt efter ham op til hans scoring. Så forstår ikke hans gestulering op til tribunen på den måde han gør det på
                    Det mener jeg heller ikke. Men han syntes i hvertfald,at han skulle ud med noget mod fansene. Havde det været på et diskotek eller natklub ville han være røget ud for provokerende adfærd. Og så ville han nok have hylet op om at dørrmændene var racister. Jeg synes faktisk at hans attitude skulle give en gult kort i kampen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg

                      Det mener jeg heller ikke. Men han syntes i hvertfald,at han skulle ud med noget mod fansene. Havde det været på et diskotek eller natklub ville han være røget ud for provokerende adfærd. Og så ville han nok have hylet op om at dørrmændene var racister. Jeg synes faktisk at hans attitude skulle give en gult kort i kampen
                      Men kunne det evt have noget med den U19 sag om racisme. At han gjorde det ?

                      Comment


                        Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

                        ​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!


                        ​​​​​​
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

                          Men kunne det evt have noget med den U19 sag om racisme. At han gjorde det ?
                          Det var min umiddelbare tanke på stadion igår - også fordi det vist var ham der havde følt sig udsat for racisme mod Fremad Amager i sin tid. Men det er umuligt at vide og det betyder egentligt ikke så meget for mig andet end at jeg frydede mig da han måtte udgå med en skade. Og at det naturligvis er pisse nederen at hr og fru danmark tror at OB fans er en flok homofobiske racister..

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                            Når en spiller skyder over, håner fans ham for det. Når en spiller er i græsset, håner fans ham for det. Når målmanden sparker målspark, råber fans grimme ting efter ham. Osv, osv, osv.

                            ​​​​​Sender en spiller en hilsen den anden vej, så er det satme ikke i orden længere!!!


                            ​​​​​​
                            Jeg mener ikke at man kan sammenligne fodbold fans og fodbold spilleres opførsel under kamp - fair nok hvis du synes det er uretfærdigt. Men der er regler imod at spillere provokere fansne, ikke den anden vej rundt, sådan er det bare. Så vil jeg gerne medgive at Mabils jubel mod fansne ikke var så alvorlig at det skulle sanktioneres, men en provokation var det imo. og dommeren var også over og sige noget til ham efter jubelscenen. Det er med til at opildne modstanderfans og det kan føre til en eskalering hvor nogen fans i respons netop tyer til racisme, homofobi etc. Fisher fik også noget af skylden for at have eskaleret situationen i kampen mod OB, og selvom han var utilfreds efterfølgende var det naturligvis helt på sin plads.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                              Jeg mener ikke at man kan sammenligne fodbold fans og fodbold spilleres opførsel under kamp - fair nok hvis du synes det er uretfærdigt. Men der er regler imod at spillere provokere fansne, ikke den anden vej rundt, sådan er det bare. Så vil jeg gerne medgive at Mabils jubel mod fansne ikke var så alvorlig at det skulle sanktioneres, men en provokation var det imo. og dommeren var også over og sige noget til ham efter jubelscenen. Det er med til at opildne modstanderfans og det kan føre til en eskalering hvor nogen fans i respons netop tyer til racisme, homofobi etc. Fisher fik også noget af skylden for at have eskaleret situationen i kampen mod OB, og selvom han var utilfreds efterfølgende var det naturligvis helt på sin plads.
                              Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i. Hvis vi ikke selv kan rydde ud i uacceptable tilråb (homofobi/racisme) på tribunen, så synes jeg det er helt fint, at spillerne gør hvad de kan, for at sætte fokus på det. Det blev jo efterfølgende en landsdækkende tema, og man kan sige hvad man vil, men hvis ikke vi selv kan stoppe det, må der tages andre metoder i brug for at få det stoppet.

                              Det er muligt at han er med til at eskalere situationen, men havde han ikke gjort det, havde den slags tilråb jo bare fortsat (som det jo har gjort i mange år), og DET ville i min optik have været uacceptabelt.

                              EDIT: Taler kun om Fischer-episoden. Har ikke rigtig noget viden om Mabil/racisme i AGF-kampen, så det kan jeg ikke kommentere på.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                                Det ved jeg ikke, om jeg er helt enig i. Hvis vi ikke selv kan rydde ud i uacceptable tilråb (homofobi/racisme) på tribunen, så synes jeg det er helt fint, at spillerne gør hvad de kan, for at sætte fokus på det. Det blev jo efterfølgende en landsdækkende tema, og man kan sige hvad man vil, men hvis ikke vi selv kan stoppe det, må der tages andre metoder i brug for at få det stoppet.

                                Det er muligt at han er med til at eskalere situationen, men havde han ikke gjort det, havde den slags tilråb jo bare fortsat (som det jo har gjort i mange år), og DET ville i min optik have været uacceptabelt.

                                EDIT: Taler kun om Fischer-episoden. Har ikke rigtig noget viden om Mabil/racisme i AGF-kampen, så det kan jeg ikke kommentere på.
                                Men fisher fik jo netop, til hans og Ølands og sikkert også andres frustration, at vide at han var med til at ekskalere situarionen. Det er vel bare et faktum, og jeg nævner det udelukkende som et eksempel på at spillere ikke bare må opføre sig som de vil mod modstandernes fans. Uanset hvad der så er gået forud. Uretfærdigt? Måske, men det er vel bare sådan det er.

                                Comment

                                Working...
                                X