Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg

    Hey, hvem herinde har ikke haft en mindre hjerneblødning ... jeg mindes en, nok hedengangen, tråd, hvor jeg lige fik svinet dette forums ca 30 mest aktive/kendte brugere ... bare fordi jeg, kedede mig på arbejde / kunne
    Tsk tsk. Ja der tænkte jeg godt nok nogen havde hacket din profil :) det lignede ikke lige den gamle Chuck.

    Comment


      #62
      Nu stopper det fandme.. Vores nye slo kender mange på stadion, og bare fordi han ikke snakker med de 20 som kommer på stadion fra "de stribede" er han åbenbart ikke god nok?
      siden 1887

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

        Hvem indbefatter "fans" i din bog? Jeg skulle da mene, jeg kender en hel del af slagsen: nuværende og tidligere uofficielle, folk på langsiden og ikke mindst løsgængere i stemningsområdet.

        Hvis du specifikt refererer til De Stribede, så erkender jeg blankt, at mine relationer ikke er særligt stærke her, men det er jeg 100 % indstillet på at lave om på. Jeg kan sagtens forstå, at I havde foretrukket en, der allerede var tæt på jer, men det er jo ikke et realistisk krav til en SLO, at han på forhånd skal have en tæt relation til alle på fanscenen.

        Det vigtigste for mig er få udvisket de dér alt for hårdt optrukne grænser mellem officiel og uofficiel - eller i hvert fald flytte dem tættere på hinanden. Ikke mindst fordi langt de fleste fans altså slet ikke hører til i nogen af de to kasser.
        Lyder fint og glæder mig at møde dig på RMN. :-)
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg

          Jeg ved ikke lige hvad du hentyder til. Jeg er personligt ikke på RMN. Større børnehave skal man lede længe efter. Fra alle parter.. Men måske en god pædagog ville kunne gøre det godt igen
          Det er da klart, at du ikke kender Morten, hvis du ikke holder til på tribunen. Men hvorfor så overhovedet skrive, at ingen kender ham, når det slet ikke er relevant for dig?

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Tsk tsk. Ja der tænkte jeg godt nok nogen havde hacket din profil :) det lignede ikke lige den gamle Chuck.
            Hahahaha, troede ikke nogen kunne huske hvad jeg hentydede til

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af V5000 Se indlæg

              Det er da klart, at du ikke kender Morten, hvis du ikke holder til på tribunen. Men hvorfor så overhovedet skrive, at ingen kender ham, når det slet ikke er relevant for dig?
              Jeg skal være den første til at indrømme at indtil al det der boykot og mudderkastning frem og tilbage stod jeg der og tog del i stemningen.. Lige nu kan jeg bare ikke se mig selv være en del af det.
              En flok drengene som boykotter fordi de vil bakke deres venner op og alligevel står de i hjørnet til hver hjemmekamp.
              Og en fanklub hvor ingen rigtig tør vise de har hår på bryste og melde klart ud.

              Min reelle bekymring omkring den nye slo er om han er stærk nok til at kunne tale for begge parter især når og hvis alle parter bliver samlet igen når karantænerne ophøre. Og om han formår at samle løsgængerene til at tage del i stemningen. Han skal jo om nogen gå forrest...

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                Lyder fint og glæder mig at møde dig på RMN. :-)
                I lige måde, Andreas!
                SLO

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af Nordfyn Se indlæg


                  Min reelle bekymring omkring den nye slo er om han er stærk nok til at kunne tale for begge parter især når og hvis alle parter bliver samlet igen når karantænerne ophøre. Og om han formår at samle løsgængerene til at tage del i stemningen. Han skal jo om nogen gå forrest...
                  Selvfølgelig får jeg et ansvar for at facilitere kommunikationen mellem fanscenens forskellige parter, men lad os lige forventningsafstemme: Hvis dit succeskriterium for min ansættelse er, at jeg egenhændigt skal løse alle problemer på fanscenen, så bliver du slemt skuffet. Hvis én mand alene kunne bære hele fankulturen på sine skuldre, så var alle problemer sgu nok blevet løst for længst, og jeg kommer i hvert fald ikke til det i løbet af seks arbejdstimer om måneden. Det er selvfølgelig fuldstændig urealistisk.

                  Jeg er ansat til at agere bindeled mellem klub og fans, som udgangspunkt kun på hjemmekampdage; that's it. I praksis kommer det formentlig til at bestå i diverse ad hoc opgaver og i at videreformidle og koordinere ideer og initiativer. Jeg vil naturligvis gøre alt, hvad jeg kan, for at skabe en bedre dialog mellem officielle og uofficielle og knytte løsgængere tættere til stemningskernen, og jeg påtager mig i den forbindelse gerne opgaver, der rækker ud over kampdage, men de tre parter har altså mindst lige så stort et ansvar for, at det lykkes.
                  SLO

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                    Selvfølgelig får jeg et ansvar for at facilitere kommunikationen mellem fanscenens forskellige parter, men lad os lige forventningsafstemme: Hvis dit succeskriterium for min ansættelse er, at jeg egenhændigt skal løse alle problemer på fanscenen, så bliver du slemt skuffet. Hvis én mand alene kunne bære hele fankulturen på sine skuldre, så var alle problemer sgu nok blevet løst for længst, og jeg kommer i hvert fald ikke til det i løbet af seks arbejdstimer om måneden. Det er selvfølgelig fuldstændig urealistisk.

                    Jeg er ansat til at agere bindeled mellem klub og fans, som udgangspunkt kun på hjemmekampdage; that's it. I praksis kommer det formentlig til at bestå i diverse ad hoc opgaver og i at videreformidle og koordinere ideer og initiativer. Jeg vil naturligvis gøre alt, hvad jeg kan, for at skabe en bedre dialog mellem officielle og uofficielle og knytte løsgængere tættere til stemningskernen, og jeg påtager mig i den forbindelse gerne opgaver, der rækker ud over kampdage, men de tre parter har altså mindst lige så stort et ansvar for, at det lykkes.

                    Det ville være fuldstændigt umuligt og forkert at lægge ansvaret for fanscenen på en eneste mands skuldre. Det ville også modsige idéen af en livlig og uafhængig fankultur. Ansvaret ligger til sidst hos os alle men du kan være et vigtigt brik for stemningsarbejde og fankulturen. Og der skulle vi alle støtte dig og jeg vil i hvert fald gøre det så god jeg kan.
                    Synes det er en fordel at du ikke er tilknyttet til én gruppering så kan du på en uafhængig og troværdig måde forbedre dialogen mellem de forskellige grupperinger.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #70
                      I mine øjne HAR fanscenen engang nærmest hængt på én mands skuldre, men HAN var til gengæld ret fantastisk til at samle, argumentere og uddelegere, samt motivere!

                      Muligt jeg lægger mange æg i én kurv, men bare sådan jeg husker det

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                        Selvfølgelig får jeg et ansvar for at facilitere kommunikationen mellem fanscenens forskellige parter, men lad os lige forventningsafstemme: Hvis dit succeskriterium for min ansættelse er, at jeg egenhændigt skal løse alle problemer på fanscenen, så bliver du slemt skuffet. Hvis én mand alene kunne bære hele fankulturen på sine skuldre, så var alle problemer sgu nok blevet løst for længst, og jeg kommer i hvert fald ikke til det i løbet af seks arbejdstimer om måneden. Det er selvfølgelig fuldstændig urealistisk.

                        Jeg er ansat til at agere bindeled mellem klub og fans, som udgangspunkt kun på hjemmekampdage; that's it. I praksis kommer det formentlig til at bestå i diverse ad hoc opgaver og i at videreformidle og koordinere ideer og initiativer. Jeg vil naturligvis gøre alt, hvad jeg kan, for at skabe en bedre dialog mellem officielle og uofficielle og knytte løsgængere tættere til stemningskernen, og jeg påtager mig i den forbindelse gerne opgaver, der rækker ud over kampdage, men de tre parter har altså mindst lige så stort et ansvar for, at det lykkes.
                        6 timer om måneden. Så synes jeg godt nok at klubben og dig får skruet din rolle en tand for højt op i det skriv der er kommet ud.

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                          I mine øjne HAR fanscenen engang nærmest hængt på én mands skuldre, men HAN var til gengæld ret fantastisk til at samle, argumentere og uddelegere, samt motivere!

                          Muligt jeg lægger mange æg i én kurv, men bare sådan jeg husker det
                          Jeg antager, det er Bo Jessen, du hentyder til. Jeg bilder ikke mig selv ind, at jeg kan løfte arven fra ham, men det er helt sikkert min ambition at være med til at binde fanscenen tættere sammen, og SLO-rollen giver bestemt nogle muligheder i den sammenhæng. Men når nogle, allerede inden jeg er startet, placerer hele ansvaret for fanscenen hos mig og sætter spørgsmålstegn ved, om jeg er "stærk" nok til den opgave, så bliver vi altså nødt til at have nogle proportioner på plads, for det er ikke det, mit job formelt går ud på. Den er snarere en lidt udvidet (og lønnet) fortsættelse af den rolle, Simon Bonnez havde indtil sidste sommer.

                          Når det er sagt, så ser jeg de fleste kampe med Bo som min sidemand, og jeg stoler på, at han nok skal holde mig i ørene og dele ud af sin erfaring. Jeg kan dog afsløre, at han har meddelt mig, at mit altoverskyggende fokusområde skal være nultolerance over for ølkastere! ;)
                          SLO

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                            Jeg antager, det er Bo Jessen, du hentyder til. Jeg bilder ikke mig selv ind, at jeg kan løfte arven fra ham, men det er helt sikkert min ambition at være med til at binde fanscenen tættere sammen, og SLO-rollen giver bestemt nogle muligheder i den sammenhæng. Men når nogle, allerede inden jeg er startet, placerer hele ansvaret for fanscenen hos mig og sætter spørgsmålstegn ved, om jeg er "stærk" nok til den opgave, så bliver vi altså nødt til at have nogle proportioner på plads, for det er ikke det, mit job formelt går ud på. Den er snarere en lidt udvidet (og lønnet) fortsættelse af den rolle, Simon Bonnez havde indtil sidste sommer.

                            Når det er sagt, så ser jeg de fleste kampe med Bo som min sidemand, og jeg stoler på, at han nok skal holde mig i ørene og dele ud af sin erfaring. Jeg kan dog afsløre, at han har meddelt mig, at mit altoverskyggende fokusområde skal være nultolerance over for ølkastere! ;)
                            Yup, tænkte nemlig på Bo

                            Det var en fantastisk tid, som jeg lige husker - mange grupper fandt sammen, nogen bedre end andre, men sådan vil det jo altid være. Det var optakten til og selve medalje-årene, så alt blæste vores vej.

                            Bo & Co. trak en trak en stor del af læsset, men vidste også hvilke kontakter folk i miljøet havde, og man opførte sig altid ret pænt over for de der havde stillet lokaler til rådighed etc., så man kunne vende tilbage - bevidste om, at alt vi gjorde, faldt tilbage på samtlige OB-fans, både positivt og negativt.

                            Gal hvor vi brugte mange timer på designs, transport af materialer, shop, diverse produktion, rep. af tromme og had nu ellers havde - jeg lærte RIGTIG mange mennesker at kende gennem det miljø i de år

                            Men nej, selvfølgelig skal du ikke overtage Bos daværende rolle - du skal være dig selv, og finde din egen rolle

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg

                              Selvfølgelig får jeg et ansvar for at facilitere kommunikationen mellem fanscenens forskellige parter, men lad os lige forventningsafstemme: Hvis dit succeskriterium for min ansættelse er, at jeg egenhændigt skal løse alle problemer på fanscenen, så bliver du slemt skuffet. Hvis én mand alene kunne bære hele fankulturen på sine skuldre, så var alle problemer sgu nok blevet løst for længst, og jeg kommer i hvert fald ikke til det i løbet af seks arbejdstimer om måneden. Det er selvfølgelig fuldstændig urealistisk.

                              Jeg er ansat til at agere bindeled mellem klub og fans, som udgangspunkt kun på hjemmekampdage; that's it. I praksis kommer det formentlig til at bestå i diverse ad hoc opgaver og i at videreformidle og koordinere ideer og initiativer. Jeg vil naturligvis gøre alt, hvad jeg kan, for at skabe en bedre dialog mellem officielle og uofficielle og knytte løsgængere tættere til stemningskernen, og jeg påtager mig i den forbindelse gerne opgaver, der rækker ud over kampdage, men de tre parter har altså mindst lige så stort et ansvar for, at det lykkes.
                              Jeg kommer til at være efter dig hver eneste kamp indtil åndssvag underholdning, ølkast og reklamer undervejs i kampen er væk! :-)

                              Comment


                                #75
                                Tillykke med det, Morten. Du virker som en fornuftig fyr, og jeg ønsker dig alt det bedste i dit virke. Det er en hård opgave, du er kommet på; Du skal samle en sjældent fragmenteret fanscene. Sammenligningerne med Bo kan du kaste til side - de er slet ikke relevante. Det var en anden tid, og du skal naturligvis forholde dig til nutidens forhold.

                                Comment

                                Working...
                                X