Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Fanscenen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.
    Det forstår jeg intet af. I virkeligheden er den her sag ufattelig simpel.

    1. lad være med at råb noget racistisk. Heller ikke fordi man synes det er sjovt
    2. brug tiden på at skabe stemning

    Jeg kan ikke se hvorfor nogen, der ikke har gjort noget forkert ikke skulle ville skabe stemning fremover. Kun i det tilfælde hvor der er racistiske tilråb, som bør være det (og som har haft betydning for en del stemningsskifte) der kan få nogen til at overveje om de gider skabe stemning.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Never mind, bare mig der er blind

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    https://m.fyens.dk/artikel/ob-bekr%C...er-ungdomskamp lam artikel af Fyens

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Jeg Syntes det er en anelse forvirrende hvor og til hvilket hold tilråbene har foregået ligesom det er uklart hvordan man har fundet frem til at der har været tilråb, som tilsyneladende ingen omkring de pågældende tåber har hørt. Og så er det stadig uklart hvilke tilråb der har været.
    Men vi kan jo så bekræfte at de anklager u 19 træneren. Kom med er falske.

    At nogle få idioter så har sagt nogle ting til u 15 spillerne da de gik forbi. Det hører ingen steder hjemme. Og det er forkert gjort.

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.
    Jeg Syntes det er en anelse forvirrende hvor og til hvilket hold tilråbene har foregået ligesom det er uklart hvordan man har fundet frem til at der har været tilråb, som tilsyneladende ingen omkring de pågældende tåber har hørt. Og så er det stadig uklart hvilke tilråb der har været.

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Men fair de undskylder overfor de ramte u 15 drenge nederest i artiklen. Men virker jo til de U15 drenge slet ikke har hørt det ? :O

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
    Træls at der er to idioter der skænder et ellers stærkt initiativ med sine dumheder. Og træls at det ikke er lykkedes at identificere dem. Jeg finder det dog også træls at der ikke meldes ud hvad disse racistiske over- og undertoner er, for nu kan man side tilbage og spekulere over om det "bare" drejer sig om "kom så de hvii" tilråb på et tidspunkt hvor en farvet spiller tilfældigvis havde bolden (en sådan episode synes jeg personligt klart man kan diskutere alvoren af), eller om der har været tale om alvorlige racistiske ytringer.

    Desuden er jeg forvirret over artiklen, var de to tilråb i forbindelse men en u19 kamp eller en u15 kamp?
    Hele anklagen går jo på U19 kampen. Men det jeg så forstår er at U15 OB og U15 AGF spiller på bane 3 eller hav den hedder, og da de er færdige og går forbi os så skulle der være råbt noget. Og det er self forkert og der må ikke ske. Men virker ikke til U15 har hørt noget eller indberettet noget. Men self er der video beviser. Så passer det self.

    Men U19 trænerens beskylder kan ikke bevises. = Nu det så åbenbart er sagt nogle få ord efter U15 spillerne gør bare at AGFs U19 træner ikke vil undskylde for sine beskyldninger.

    Racisme skal helt klart fjernes fra fodbold.

    Men som sagt vi taber i denne sag ligemeget hvad, fordi familien Danmark kun havde U19 trænerens beretninger. Og familien Danmark har dømt os alle til racister. Og ved der såsom sagt er nogle få idioter der har ytret sig efter u 15 spillerne. Gør jo at AGF føler de stadig har ret i anklagen . Selvom den var myntet U19 kampen

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    En helt igennem fair og logisk måde at løse den konflikt på. At fans af OB bliver betragtet som racistiske i folkedomstolen er så desværre en mulighed. Jeg tænker dog den sag er glemt inden jul.
    Jeg er heller ikke nervøs for at den sag kommer til at klæbe til klubben. Jeg er mere nervøs for at fans af klubben mister lysten til at møde op med sang og stemning til en u kamp, og det synes jeg vil være ærgerligt, men forståeligt.

    Leave a comment:


  • Kielberg
    replied
    En helt igennem fair og logisk måde at løse den konflikt på. At fans af OB bliver betragtet som racistiske i folkedomstolen er så desværre en mulighed. Jeg tænker dog den sag er glemt inden jul.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Træls at der er to idioter der skænder et ellers stærkt initiativ med sine dumheder. Og træls at det ikke er lykkedes at identificere dem. Jeg finder det dog også træls at der ikke meldes ud hvad disse racistiske over- og undertoner er, for nu kan man side tilbage og spekulere over om det "bare" drejer sig om "kom så de hvii" tilråb på et tidspunkt hvor en farvet spiller tilfældigvis havde bolden (en sådan episode synes jeg personligt klart man kan diskutere alvoren af), eller om der har været tale om alvorlige racistiske ytringer.

    Desuden er jeg forvirret over artiklen, var de to tilråb i forbindelse men en u19 kamp eller en u15 kamp?

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/ob-tag...ende-ytringer/

    Så AGFs træner kommer med beskyldninger, dem kan OB ikke finde, men de kan så finde tilråb mod deres andet uhold der var i Ådalen den dsg ? Og det undskylder de for. Jeg hørte intet. Men fair hvis det er sket. Skal man self undskylde. Men desværre at selvom de anklager u 19 træneren kom med ikke kan bevises mod sine spillere. Er vi fans tabere ligemeget hvad desværre

    Leave a comment:


  • B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg

    Forskel på hvad? Om folkedomstolen dømmer en civil- eller straffesag? Eller på antisemitisme og racisme?

    Hvis det er det første, der spørges om, må mit svar være lige så indlysende som en bordbøn i et bibelbælte. Kun personer med juridisk forstand bør dømme folk. Det andet hedder fordomme.

    Er det derimod det andet, er semitterne - altså jøderne - ikke én overordnet race, men derimod et mangfoldigt miks af flere forskellige racer og nationaliteter. Derfor er antisemitisme ikke lig med racisme. Selvom begge dele er lige gruopvækkende, og i fodboldmæssig sammenhæng, decideret infantile.
    Det var det sidste. Det var også bare min pointe, at der i denne sammenhæng ikke er nogen forskel, som du så fint beskriver :-)

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg

    Vel skrevet. vi OB fans er tabere i den her sag ligemeget hva udfaldet bliver
    Jeg håber meget at HVIS der ikke bliver nogen kage af den dej GF'erne har lagt at de så har mod og mandshjerte nok til i det mindste at beklage forløbet. Det virker usandsynligt at de går mod deres u19 træner, og irettesætter ham offentligt. Hans meddelere kan jo jo til enhver tid påstå at de opfattede det racistisk eller diskriminerende.

    Leave a comment:


  • stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lærlingen Se indlæg
    Det var da utroligt, som folk, der ikke selv var til stede i Ådalen, skal have den ene eller anden mening om noget. Lad dog klubben (OB) undersøge, hvad der helt præcist er foregået. En pøbel skal vel heller ikke afgøre øvrige straffe- eller civilsager? I øvrigt, Manner, så er antisemitisme noget lidt andet end racisme. Det er nemlig had mod jøder. Og antisemitiske ytringer har der så heller ikke været nogen af, kan jeg fortælle.
    Bare for at jeg har forstået dig ret - mener du i ramme alvor at man kun må have en mening eller diskutere et emne, såfremt man selv var til stede? Vi er helt enige i at folkedomstolen ikke skal udmåle straf over den ene eller den anden, og at der skal foreligger en grundig redegørelse af hændelsesforløbet før det kan få konsekvenser for nogen. Men man må vel altid have en mening om en sag på baggrund af det der allerede foreliggende, samt diskutere denne. Eller hvad?

    Leave a comment:


  • sjn
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Der er stor forskel på, hvad der "bør" ske, og hvad der reelt sker i den her sammenhæng. AGF-træneren burde aldrig have skrevet offentligt som han har gjort uden flere indicier, og da slet ikke som andenhåndskilde. Og medierne burde slet ikke have taget den her sag op og medvirket til en udskamning af OB fans, uden at have mere dokumentation for påstandene, men det er ikke desto mindre det der er sket, og det er sagens kerne. At OB måske kan få en mindre bøde, hvis man finder bevis for påstandende, er fuldstændigt sekundært i den her sammenhæng.

    Der er politiske bevælgeser på tværs af fløje og partier, og sågar formanden for politiforbundet, som jævnligt sætter fodboldfans i et dårligt lys, og som er villige til at indskrænke vores fri bevægelighed på og omkring stadionerne og øge sanktionsmulighederne. Sådan en sag her er lige vand på deres mølle, og samtidig er det endnu et argument folk kan bruge til at blive væk fra stadionerne og undlade at sende deres børn afsted, så vi får sværere ved at avle fremtidens generationer af fans.

    Derfor er det også meget kedeligt, at AGF-træneren agerer som han gør, for skaden er allerede sket i den her sammenhæng. OBs fans er allerede blevet udskammet i medierne og i folkedomstolen, og der er allerede politikere der har forsøgt at høste stemmer og likes på den her sag, samtidig med at de presser DBU for at indskærpe reglerne overfor fodboldfans. Det er det der er sagens kerne, og som er det interessante at diskutere, og det er det der er så ærgerligt ved AGF-trænerens handlinger, for selvom han måske tror, at han kæmper den gode sags tjeneste i den her sammenhæng, så svækker han i den grad den fælles sag for klubber og fans ved at tage den her debat offentligt, når den er baseret på så tynde indicier foreløbigt.

    Han ender i stedet med at gå ærinder for dem der høster stemmer og næring ved at slå alle os fodboldfans i hartkorn med voldsmænd, racister, homofober etc, og det tjener ikke ligefrem branchen i en højere sags tjeneste.
    Vel skrevet. vi OB fans er tabere i den her sag ligemeget hva udfaldet bliver

    Leave a comment:

Working...
X