Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: FCK - OB, 10/9-16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Den køber jeg ikke så helt med Kents dårlige aebejdsbetingelser.
    Selvom træningsfaciliteter er meget dårlig (hvad han vidste før) så har han ja truppen nu han ville har.
    (Og truppen/OB blev ja også vurderet for en mulig Top 4 placering fra forskellige "eksperter" før sæsonen. Tja, eksoerter...) Og selv med den start vi havde er Kent ja endda nu stadig tilfreds med truppen...

    Har tabt tro på Kent:
    Mærkelige dispositioner som kostede point allerede sidste sæson, at råbe efter spillere når noget mislykkes uden at bygge de op, mangel af taktiske indgrib og omstilling når spillet løber dårlig. Og udviklingen af vores offensive: vi havde en glimrede offensive sidste år og den gik i stykke. Og ser det ikke kun fordi Hr. Jensen flyttede til København.Det er sikker en grund at vi hentede ingen erstatning men denne udvikling startede ja allerede i forået selvom Hr. Jensen var med i kampene. Med stabilisering af forsvaret tabte offensiven ja allerede dertid glans og skarphed. Så synes Kent lykkes ikke at skabe balance i holdets spil..
    Kent er ikke mere del af løsningen for mig, frygter mere han er del af problemet. Måske det lyder hård at sige det om en træner som hentede mesterskab med Aab, men forstår bare ikke mere hvordan det kunne ske. Blind høne...?
    Kent Nielsen rendte rundt og råbte og skældte på AaB'erne i 5 år; også under deres mesterskabssæson; og det gjorde han også i Horsens. Han er faktisk en vinder; og vindere er ikke tilfredse på noget som helst tidspunkt. Lad os kalde det Cristiano Ronaldo-effekten. Ronaldo scorer hattrick i en kamp; men brænder en giga-chance for at score nummer 4. Hvad tror du Ronaldo fokuserer mest på umiddelbart efter dén? At han har scoret 3 mål, eller at han brændte den store chance? Svaret er meget tydeligt for mig. For sådan gør vindere. Og hvis vores spillere ikke kan tåle at blive råbt af, så skal de ganske enkelt finde sig en anden branche at være i.

    Dér hvor du kommer fra, Tyskland, bliver der råbt meget mere af spillerne, der bliver stillet meget større krav, end der bliver i lille Danmark. Og det er dét, der rammer som et kulturchok, når gode danske superligaspillere kommer til udlandet; og efter et halvt år, max 1, der i de tilbage i Danmark, mens de åbent tuder over, det er så "svært" i udlandet. Det er virkelig ynkeligt at høre på. Kritik er kun nedbrydende, hvis man ikke har psyken til at tackle det. Kritik er andre steder karakteropbyggende; for man får "hård hud" så at sige, og et drive, der i stedet for "Øv, de råber af mig, buhu" bliver til "Nu skal jeg fandme vise dem!" Så at Kent Nielsen råber og skriger ser jeg som et sundhedstegn.

    Han har karakteren, han har stilen; no nonsense. Hvad jeg så mener om de økonomiske, facilitetsmæssige og samarbejdsmæssige vilkår, som er blevet præsenteret for ham af klubben og af sportsdirektøren, er velkendt, og jeg fastholder dem. Han har ikke haft den rigtige sparringspartner.

    At han så selv ligger sine egne mærkelige dispositioner til ligningen og utvivlsomt har sit eget fingeraftryk på udformningen af truppen, ændrer ikke på de dårlige arbejdsbetingelser, som han blev stillet overfor fra starten af. Som alle de andre trænere kommer til at blive stillet overfor.

    Vi kan godt blive enige om, at der for hver kamp, der går, så er Kent også en del af problemet. Men de samme problemer kommer til at opstå, hvis vi kun nøjes med at fyre Kent; for den næste træner kommer til at arbejde sammen med en særdeles, sportsligt, uskarp sportsdirektør, og en ledelse, der via deres forlængede arm, slet ikke investerer nok i klubben for at få os væk fra middelmådigheden. Som forsøger at fremtvinge en identitet, som mange af os slet ikke ønsker.

    Hvis man henter spillere som Jonasson, Skulason, Mikkelsen, Kryger m.m så alle blev hentet før Kent Nielsen overhovedet blev ansat, så har man jo reelt ikke noget som helst at have sine ambitioner om pasningsspil i. De spillere var stadig i klubben (èn af dem er der stadig, og kan score mål uden at få en reel chance, fordi han, surprise surprise, ikke passer ind i trænerens spillestil), da Kent Nielsen kom til. Èn af dem blev anfører, den anden vice-anfører. Ingen af dem var fra starten gode nok til det ansvar. Så hele sidste sæson var en "oprydningssæson". Og derfor er denne sæson rent faktisk den reelle sæson 1 for Kent. Problemet er så bare, at der nu eksisterer en stærk "skillelinje" i dansk fodbold. Enten er man med i mesterskabsspillet, eller også er man ikke; og så stiller klubben, en for mig, totalt urealistisk målsætning om top-6 allerede i år; skønt vi stiller med et helt nyt hold - på stort set alle parametre.

    Det er så dét; en målsætning kan sagtens være realistisk, hvis man henter de rigtige spillere, til de rigtige positioner; men heller ikke dét er rent faktisk sket. Vi bliver overmatchet på fysik; og når sammenspillet ikke sætter dér; og modstanderne kender Kents opspilsmønstre til perfektion, så har vi bare intet X-factor at komme med. Hvis vi, som et mirakel, kommer i TOP-6, så bliver hele mesterskabsspillet jo bare som kampen igår. Vi fighter som ind i helvede; men overlever kun. Vi udfordrer ingen.

    Kent får sin del af ansvaret for dette; men han får altså en længere snor, fordi han rent faktisk har en DM-guldmedalje i sit skab. Jesper Hansens meritter går på at løfte en provinsklub fra seriefodbold til europæisk deltagelse. Det er såmænd også derfor at vi hentede ham; men Jesper Hansen brugte 20 år på at opnå det foregående; i en klub som OB hverken er der eller skal der være så højt til loftet. Der skal præsteres; og der er ikke tid til at vente på at teorien går i opfyldelse. "Vi vil gerne have haft flere points". No shit Sherlock; men det har vi bare ikke, og det er ingen undskyldning, at vi ikke er sammenspillet.

    Elementerne, der skal spille sammen for at vi når vores mål, spiller bare ikke sammen. Jeg vil stadig gerne se Kent Nielsen operere under en anden sportsdirektør; men ved også at så skal budgettet også optimeres. Så skal der tages chancer. Så skal der scoutes over alt, og så skal man gå længere, end hvad en rigtig forretningsmand normalt ville gøre. Så skal man overgive halvdelen af sine videresalgsrettigheder for at få en spetakulær profil fra Sydamerika. Så skal man byde højere i grundløn, end man ville gøre for andre.

    Men Jesper Hansen er ikke sådan en sportsdirektør. Og Kent Nielsen er en stædig mand. En utroligt dårlig kombination. Imens kan vi så sidde og se vores hold være som små drenge i kampe mod brutale mænd. Så søger jeg en forklaring. Og den er jeg kommet med. Du vil så have større fokus på Kent; og den vil givetvis også komme, når vi har tabt de næste 3 kampe også, mod modstandere, der alle vil komme til at overmatche os fysisk og tændingsmæssigt.

    Og så vil han blive stillet til ansvar. Jeg siger bare, at der er formidlende omstændigheder. I form af umulige arbejdsbetingelser.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
      Jeg er enig i din beskrivelse af kampen mod et i superligaforhold helt latterligt stærkt besat FCK hold. Drengene kæmpede flot og nu er vi klar til at smadre FCM på søndag. Og naturligvis tager vi pokalen i år og så vinder vi sgu da nedrykningsslutspillet og når det her hold er helt sammenspillet plus suppleret med noget mere offensiv klasse så tager vi medaljer næste sæson.
      Syntes ikke det er helt usandsynligt det du skriver, tror dog næppe vi smadre FCM.

      Pokalen : Vendsyssl bør vi vinde over , så afhænger lidt af lodtrækningerne og vores forstærkninger i vinterpausen.

      Det er vel heller ikke urealistisk at vi vinder nedrykningsspillet med en bedre trup.

      Medaljer næste sæson næste sæson bliver nok svært, Da holdene FCM BIF FCK - har steppet op denne sæson, og dere styrke fortsætter sandsynligvis de næste sæsoner, men ofte ser vi at et hold begynder at underpræsterer så hvorfor ikke,

      Det er lykkes for KN i Aab, at flytte et hold mange placeringer frem, fra en sæson til en anden,

      Meget afhænger af JH eller hans afløser.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Og hvis vores spillere ikke kan tåle at blive råbt af, så skal de ganske enkelt finde sig en anden branche at være i.
        Kritik er kun nedbrydende, hvis man ikke har psyken til at tackle det. Kritik er andre steder karakteropbyggende; for man får "hård hud" så at sige, og et drive, der i stedet for "Øv, de råber af mig, buhu" bliver til "Nu skal jeg fandme vise dem!" Så at Kent Nielsen råber og skriger ser jeg som et sundhedstegn.

        MvH ChrisOB
        Der er jeg enig. Vil også ikke have en flok børn på banen som græder fordi de blev kritiseret. Men når jeg tænker om Elas reaktion igår efter Kents kritik i hensigt til straffe situationen så lyd det lidt som:når jeg spiller aggressivt så siger Kent det er forkert, når jeg gør det ikke så siger han også det er forkert. So what." (Men måske overinterpreterer jeg det). Hvis kritikken bliver en ensrettet uden opbygning i de rigtige momenter så skaber det en kommunikationsproblem og dårlige arbejdsforhold. Og det er derfor at jeg kaldes det som kritikpunkt. Men ved ikke hvordan det går i træningen og omklædningsrummet. Måske min kritik er ubegrundet og det er helt intakt.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Hvis man henter spillere som Jonasson, Skulason, Mikkelsen, Kryger m.m så alle blev hentet før Kent Nielsen overhovedet blev ansat, så har man jo reelt ikke noget som helst at have sine ambitioner om pasningsspil i. De spillere var stadig i klubben (èn af dem er der stadig, og kan score mål uden at få en reel chance, fordi han, surprise surprise, ikke passer ind i trænerens spillestil), da Kent Nielsen kom til. Èn af dem blev anfører, den anden vice-anfører. Ingen af dem var fra starten gode nok til det ansvar. Så hele sidste sæson var en "oprydningssæson". Og derfor er denne sæson rent faktisk den reelle sæson 1 for Kent. Problemet er så bare, at der nu eksisterer en stærk "skillelinje" i dansk fodbold. Enten er man med i mesterskabsspillet, eller også er man ikke; og så stiller klubben, en for mig, totalt urealistisk målsætning om top-6 allerede i år; skønt vi stiller med et helt nyt hold - på stort set alle parametre.

          Det er så dét; en målsætning kan sagtens være realistisk, hvis man henter de rigtige spillere, til de rigtige positioner; men heller ikke dét er rent faktisk sket. Vi bliver overmatchet på fysik; og når sammenspillet ikke sætter dér; og modstanderne kender Kents opspilsmønstre til perfektion, så har vi bare intet X-factor at komme med. Hvis vi, som et mirakel, kommer i TOP-6, så bliver hele mesterskabsspillet jo bare som kampen igår. Vi fighter som ind i helvede; men overlever kun. Vi udfordrer ingen.

          Men Jesper Hansen er ikke sådan en sportsdirektør. Og Kent Nielsen er en stædig mand. En utroligt dårlig kombination. Imens kan vi så sidde og se vores hold være som små drenge i kampe mod brutale mænd. Så søger jeg en forklaring. Og den er jeg kommet med. Du vil så have større fokus på Kent; og den vil givetvis også komme, når vi har tabt de næste 3 kampe også, mod modstandere, der alle vil komme til at overmatche os fysisk og tændingsmæssigt.

          Og så vil han blive stillet til ansvar. Jeg siger bare, at der er formidlende omstændigheder. I form af umulige arbejdsbetingelser.

          MvH ChrisOB
          Men det var ja helt alene Kents valg med Jonasson som anfører. Husker god hvordan vi var irriteret om den beslutning at give den gru mus denne ansvar og dermed en start-11-plads.
          Og det er også helt alene Kents ansvar at holde fast i en spillemønstre som modstandere kan læse akt for let. For mig er en god træner en træner som 1. skaber noget ud af de muligheder/spillere han har og 2. gør spillere bedre. Og det kan jeg bare ikke se mere. Hvem blev bedre i holdet? Og hvor mangre blev dårliger? Og hvis vi kan ikke spille Kents system successfuld så skal han ændre det. Det er hvorfor jeg beundrer Ove P.: at kigge for de muligheder han har og skabe det bedst ud af det.
          Ja, tror også vi har der en utroligt dårlig kombination med Jesper/Kent. En kombination som er tilsammen (og den en ikke mindre end den anden imo) ansvarlig for beslutninger og dispositioner som gør mig føles som en mand hvis cabrio blev kørt i en bilvask uden at lukke det først. En Jesper kørte den ind og en Kent startede bilvasken og forsøger nu hele tid at tørre ruden uden at åbne dørene i sted så at vandet til mindst kunne løbe ud igen...
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...-til-top-seks/

            Her næsten 180 år efter, at H.C. Andersen skrev Kejserens nye klæder, er hans eventyr efterhånden ved at blive til virkelighed. Vi mangler bare, at det går op for hele offentligheden i stedet for, at man taler om OB som et "spændende projekt". Hvad i alverden er der spændende ved det vi foretager os, ift. klubber som FCM, Randers, AaB, AGF, SønderjyskE, ja sågar FCN der har et sindssygt ambitiøst talentudviklingsapperat i ryggen?

            Vores ambitioner om at bevæge os op i subtoppen af dansk fodbold skal åbenbart realiseres via dårlig og uambitiøs scouting, et middelmådigt talentarbejde med oldnordiske faciliteter og et middle of the pack-budget? Det eneste vi har at klynge os til, er en træner der engang gjorde et AaB-hold til mester med et meget lille budget, men det her hold mangler sandt for dyden nogle Risgård, Dalsgaard, Thomsen og Kusk-typer for bare at være i nærheden af den klasse det hold havde, og vi ser hverken ud til at have ambitionerne eller evnerne til at finde lignende typer.

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...-til-top-seks/

              Her næsten 180 år efter, at H.C. Andersen skrev Kejserens nye klæder, er hans eventyr efterhånden ved at blive til virkelighed. Vi mangler bare, at det går op for hele offentligheden i stedet for, at man taler om OB som et "spændende projekt". Hvad i alverden er der spændende ved det vi foretager os, ift. klubber som FCM, Randers, AaB, AGF, SønderjyskE, ja sågar FCN der har et sindssygt ambitiøst talentudviklingsapperat i ryggen?

              Vores ambitioner om at bevæge os op i subtoppen af dansk fodbold skal åbenbart realiseres via dårlig og uambitiøs scouting, et middelmådigt talentarbejde med oldnordiske faciliteter og et middle of the pack-budget? Det eneste vi har at klynge os til, er en træner der engang gjorde et AaB-hold til mester med et meget lille budget, men det her hold mangler sandt for dyden nogle Risgård, Dalsgaard, Thomsen og Kusk-typer for bare at være i nærheden af den klasse det hold havde, og vi ser hverken ud til at have ambitionerne eller evnerne til at finde lignende typer.
              Pinlig udtalelse. Jeg ville meget hellere se en træner og sportsdirektør, som helt uden omsvøb gik ud og sagde, at det var umuligt at nå sæsonens mål allerede nu, og at vi i stedet gik over til at slås for hvert muligt point med de midler, som er til rådighed. Lidt ligesom dengang, hvor Ståle afskrev FCK som mester længe inden, at sæsonen var forbi.

              Det ville tage et meget stort pres fra spillerne, at de ikke skulle gå på banen og være favoritter i de fleste kamp. Selvfølgelig ville det underminere både trænerens og sportsdirektørens egne beslutninger og kvalifikationer, men det ville i det mindste være ærligt - og jeg tror, at langt de fleste ville sætte pris på det.

              Men lige indtil det bliver matematisk umuligt, skal vi høre på, at vi satser på at komme i top 6. Det er så snotdumt, at det kun kan komme fra to herrer, som er ved at skide i deres tøj over deres ringe præstationer.

              Meld nu bare ud, at vi skal kæmpe for at undgå nedrykning og i øvrigt satser på pokalen. Alt det her om top 6 tror ikke engang de mest loyale OB-fans blandt børnene på længere.
              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                Pinlig udtalelse. Jeg ville meget hellere se en træner og sportsdirektør, som helt uden omsvøb gik ud og sagde, at det var umuligt at nå sæsonens mål allerede nu, og at vi i stedet gik over til at slås for hvert muligt point med de midler, som er til rådighed. Lidt ligesom dengang, hvor Ståle afskrev FCK som mester længe inden, at sæsonen var forbi.

                Det ville tage et meget stort pres fra spillerne, at de ikke skulle gå på banen og være favoritter i de fleste kamp. Selvfølgelig ville det underminere både trænerens og sportsdirektørens egne beslutninger og kvalifikationer, men det ville i det mindste være ærligt - og jeg tror, at langt de fleste ville sætte pris på det.

                Men lige indtil det bliver matematisk umuligt, skal vi høre på, at vi satser på at komme i top 6. Det er så snotdumt, at det kun kan komme fra to herrer, som er ved at skide i deres tøj over deres ringe præstationer.

                Meld nu bare ud, at vi skal kæmpe for at undgå nedrykning og i øvrigt satser på pokalen. Alt det her om top 6 tror ikke engang de mest loyale OB-fans blandt børnene på længere.
                Jeg troede sådan set ikke at jeg nogensinde skulle være enig med dig i noget som helst, men der ting her som virker ganske fornuftige. Her tænker jeg på at det vil lette presset fra spillerne hvis de allerede nu meldte ud at top6 ser vanskeligt ud med den start vi har fået, og at alle mand nu arbejder på at få stabiliseret holdet, og at mindre end top6 er acceptabelt også i denne sæson. Jeg mener sådan set at truppen er god nok til top6 placering, men spillerne virker ikke helt som de selv tror på det pt. Spiller for spiller ligner det en god trup, men den svage start har tydeligvis påvirket truppen i negativ retning. Jeg skal ikke kunne sige om sportspsykologer/præstationscoaches er løsningen, men noget skal der tydeligvis ske så vi kan få sejre og points på kontoen.
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                  Jeg troede sådan set ikke at jeg nogensinde skulle være enig med dig i noget som helst, men der ting her som virker ganske fornuftige. Her tænker jeg på at det vil lette presset fra spillerne hvis de allerede nu meldte ud at top6 ser vanskeligt ud med den start vi har fået, og at alle mand nu arbejder på at få stabiliseret holdet, og at mindre end top6 er acceptabelt også i denne sæson. Jeg mener sådan set at truppen er god nok til top6 placering, men spillerne virker ikke helt som de selv tror på det pt. Spiller for spiller ligner det en god trup, men den svage start har tydeligvis påvirket truppen i negativ retning. Jeg skal ikke kunne sige om sportspsykologer/præstationscoaches er løsningen, men noget skal der tydeligvis ske så vi kan få sejre og points på kontoen.
                  Det kan godt være, jeg misforstår dig, i så fald, beklager jeg, men antyder du, at vores primære problem er det mentale? I så fald stikker du dig selv blår i øjnene, imo, for det her er ikke et mentalt problem. Det er et mandskabsproblem. Både med de enkeltes evner, men også i forhold til spillestil, hvor de er henne rent formmæssigt, truppens samlede fysiske formåen og des lige. Vi kunne hyre alverdens sportspsykologer, tage på så megen team building vi vil, El Mak bliver ikke styrmanden i et opspil. Jönsson bliver ikke spilleren der sætter 3 mand af, lægger op og skaber plads. Fester og AK vil stadig mangle den offensive legekammerat de havde i Falk. AKs rygproblemer vil stadig være der, og Thomas Mikkelsen vil stadig være sig selv. Og jeg kunne blive ved.

                  Det er ikke mentalt problem. Det er et evne og formproblem. Du ligger dig bare, måske uforvarende i slipstrømmen af Kents "Vi gør os selv en tjeneste ved at få en sejr snart" og det løser absolut intet. Vores indstilling og fight var på Max mod FCK, det var evnerne, fysikken, der haltede.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Det kan godt være, jeg misforstår dig, i så fald, beklager jeg, men antyder du, at vores primære problem er det mentale? I så fald stikker du dig selv blår i øjnene, imo, for det her er ikke et mentalt problem. Det er et mandskabsproblem. Både med de enkeltes evner, men også i forhold til spillestil, hvor de er henne rent formmæssigt, truppens samlede fysiske formåen og des lige. Vi kunne hyre alverdens sportspsykologer, tage på så megen team building vi vil, El Mak bliver ikke styrmanden i et opspil. Jönsson bliver ikke spilleren der sætter 3 mand af, lægger op og skaber plads. Fester og AK vil stadig mangle den offensive legekammerat de havde i Falk. AKs rygproblemer vil stadig være der, og Thomas Mikkelsen vil stadig være sig selv. Og jeg kunne blive ved.

                    Det er ikke mentalt problem. Det er et evne og formproblem. Du ligger dig bare, måske uforvarende i slipstrømmen af Kents "Vi gør os selv en tjeneste ved at få en sejr snart" og det løser absolut intet. Vores indstilling og fight var på Max mod FCK, det var evnerne, fysikken, der haltede.

                    MvH ChrisOB
                    Den er tricky fordi jeg mener at truppen spiller for spiller er til mere end placeringen antyder, men at der tydeligvis mangler noget. Jeg tror sjældendt der er een grund til elendighed, hvor den end findes henne. Kent er så rutineret at han burde vide det hvis fysikken halter og der mangler "kilo og centimeter banen". Det har han forsøgt at ændre på med de spillere der hentet i Tingager, Pereira og Jönsson og tildels Tverskov. Det vil være uklogt at gå ud og sige at truppen er til top6, hvis han ved at fysikken er for svag og at vi vil blive mast i modstanderenes pres. Summasumarum combi af fysik/teknik og det mentale. Truppen rummer mange gode ting i form af stor fysik, god teknik, "urkræfter og løbevillighed"
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/k...-til-top-seks/

                      Her næsten 180 år efter, at H.C. Andersen skrev Kejserens nye klæder, er hans eventyr efterhånden ved at blive til virkelighed. Vi mangler bare, at det går op for hele offentligheden i stedet for, at man taler om OB som et "spændende projekt". Hvad i alverden er der spændende ved det vi foretager os, ift. klubber som FCM, Randers, AaB, AGF, SønderjyskE, ja sågar FCN der har et sindssygt ambitiøst talentudviklingsapperat i ryggen?

                      Vores ambitioner om at bevæge os op i subtoppen af dansk fodbold skal åbenbart realiseres via dårlig og uambitiøs scouting, et middelmådigt talentarbejde med oldnordiske faciliteter og et middle of the pack-budget? Det eneste vi har at klynge os til, er en træner der engang gjorde et AaB-hold til mester med et meget lille budget, men det her hold mangler sandt for dyden nogle Risgård, Dalsgaard, Thomsen og Kusk-typer for bare at være i nærheden af den klasse det hold havde, og vi ser hverken ud til at have ambitionerne eller evnerne til at finde lignende typer.
                      Kunne ikke være mere enig. Problemet er at Kent er nød til at holde fast i sin overbevisning over for pressen.. Og det vil han gøre længe. Det kan snart ikke pisse mig af mere.

                      Men når jeg om nogle måneder skal høre på undskyldningerne hvorfor at det ikke lykkedes er jeg sikker på at jeg kommer op i det røde felt igen..
                      Uheld.. Stolpe ud.. Marginalerne ikke på vores side.. Skader.. Kontinuiteten manglede da udskiftningen havde været for stor.. De andre hold var heldige... Vi har ikke været gode nok men potentialetet har hele tiden været der så vi må kigge indad.. Næste sæson bliver holdet endnu stærkere
                      You name it.. Der kommer en masse af det og meget lidt selv erkendelse..

                      Aldrig har jeg været "længere væk fra min klub" end jeg er nu. Hverken da vi rykkede ned eller under Troels..
                      Men de overlever jo nok. Det er jo bare en enkelt kunde de mister.
                      Så må de "hustle" nogle andre for deres penge med flotte luftkasteller pakket ind i fint papir

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det kan godt være, jeg misforstår dig, i så fald, beklager jeg, men antyder du, at vores primære problem er det mentale? I så fald stikker du dig selv blår i øjnene, imo, for det her er ikke et mentalt problem. Det er et mandskabsproblem. Både med de enkeltes evner, men også i forhold til spillestil, hvor de er henne rent formmæssigt, truppens samlede fysiske formåen og des lige. Vi kunne hyre alverdens sportspsykologer, tage på så megen team building vi vil, El Mak bliver ikke styrmanden i et opspil. Jönsson bliver ikke spilleren der sætter 3 mand af, lægger op og skaber plads. Fester og AK vil stadig mangle den offensive legekammerat de havde i Falk. AKs rygproblemer vil stadig være der, og Thomas Mikkelsen vil stadig være sig selv. Og jeg kunne blive ved.

                        Det er ikke mentalt problem. Det er et evne og formproblem. Du ligger dig bare, måske uforvarende i slipstrømmen af Kents "Vi gør os selv en tjeneste ved at få en sejr snart" og det løser absolut intet. Vores indstilling og fight var på Max mod FCK, det var evnerne, fysikken, der haltede.

                        MvH ChrisOB
                        Som altid enig

                        Comment


                          #57
                          Vores nuværende problemer, har ikke rod i en mental krise eller sammenbrud som sådan. I så fald var vi ikke dukket op i Vejle med fuld skrald, og vi var faldet fuldstændigt fra hinanden i Parken. Men der kan lægge noget mentalt i, at truppen er så skrabet som den er. Der mangler konkurrence i angrebet, til at holde folk skarpe, samt på en del andre pladser også og der mangler nok også ledertyper på holdet: Nogen der går forrest, opildner de andre osv. Hvis man vil være noget ved musikken, skal man enten have råd til at have en stor bænk, eller være villig til at lade de unge spillere erstatte, selvom de måske ikke helt har niveauet, men for at bide de rutinerede i haserne. Ingen af delene er OB rigtig klar til: JHs strategi er at køre så skrabet som muligt, og få det optimale ud af det. Det kan fungere i klubber, hvor der ingen forventninger er, hvor det at overleve er en kæmpe sejr. Men i en ambitiøs klub, dur det ikke, presset bliver for stort.

                          Vores største problem er kvaliteten. Allerede fra Izunnas første kamp, var vi mange herinde, der klart gav udtryk for, at Izunna og Makrini er dømt til at mislykkedes som par, det gav ingen mening. Der er stadig intet gjort ved det. Mange, desværre ikke mig selv, for der tog jeg fejl, mente der skulle en klasseangriber ind efter Zohore, de havde ret. De erstatninger der er kommet ind, er med undtagelse af midterforsvaret, i bedste fald været status quo, i en del tilfælde svækkelser. Vi har mistet vores suverænt bedste offensive kort, der mangler i den grad kvalitet og kreativitet på den sidste 3.del.

                          Hvordan kan man så forvente, at et hold der blev nr. 7 sidste år, pludseligt skulle være top-6 hold? Det strider jo imod simpel logik. Vi kan jo ikke engang vinde noget på kontinuiteten, for den er der ikke, tværtimod. Der findes simpelthen ingen argumenter for, hvorfor vi skulle være en plads bedre i år end sidste år. Og så er en top-6 iøvrigt lidt vanskeligere i år, så det er mere end en plads, man skal forbedre sig reelt.
                          Last edited by SU1978; 11-09-2016, 16:22.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Den er tricky fordi jeg mener at truppen spiller for spiller er til mere end placeringen antyder, men at der tydeligvis mangler noget. Jeg tror sjældendt der er een grund til elendighed, hvor den end findes henne. Kent er så rutineret at han burde vide det hvis fysikken halter og der mangler "kilo og centimeter banen". Det har han forsøgt at ændre på med de spillere der hentet i Tingager, Pereira og Jönsson og tildels Tverskov. Det vil være uklogt at gå ud og sige at truppen er til top6, hvis han ved at fysikken er for svag og at vi vil blive mast i modstanderenes pres. Summasumarum combi af fysik/teknik og det mentale. Truppen rummer mange gode ting i form af stor fysik, god teknik, "urkræfter og løbevillighed"
                            Nu ville det ikke være første gang, hvis rutinerede trænere tager fejl af en trups beskaffenhed. De er ikke ufejlbarlige. Hvis man argumenterer ud fra "jeg kan ikke forestille mig så rutinerede trænere kan tage så meget fejl" så deponerer man sin egen vurderingsevne og sunde fornuft, til fordel for en misforstået autoritetstro. Jeg siger ikke, at det er det, du gør, for der vil altid være flere meninger om de samme ting, men jeg har lidt på fornemmelsen, at der er nogle, der ser på tingenes tilstand, nægter at tro på at Kent og Jesper med så megen erfaring kan tage så meget fejl af en trups beskaffenhed, og kører så med deres udlægning, i stedet for at forholde sig 100 procent til både de enkelte spillere eller det, der sker på banen.

                            Jeg vil direkte sige, at de tager fejl af truppens beskaffenhed og potentiale.

                            Jeg forholder mig bare til, som det var tydeligt igår, at vi var overmatchet på fysikken. Givet, det er ikke FCK vi skal måle os selv med, det ville være unfair, men jeg synes jo også vi i flere af de andre kampe er blevet overmatchet på fysikken. Hvorfor vi, som kommentatoren i Vejle kampen sagde, ligger helt i bund i antal vundne dueller, selv om vi har den mest tacklende spiller i ligaen.

                            Det er jo en skræmmende statistik for et hold, der har ambitioner. Du antyder så, at det måske "bare" kan løses ved at vi kommer efter det mentalt, og jeg er da enig i, at der altid er noget at hente dér, men i vores tilfælde tror jeg, det rigtige fix er en helt anden spillemæssig og kulturmæssig retning og bedre spillere.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Nu ville det ikke være første gang, hvis rutinerede trænere tager fejl af en trups beskaffenhed. De er ikke ufejlbarlige. Hvis man argumenterer ud fra "jeg kan ikke forestille mig så rutinerede trænere kan tage så meget fejl" så deponerer man sin egen vurderingsevne og sunde fornuft, til fordel for en misforstået autoritetstro. Jeg siger ikke, at det er det, du gør, for der vil altid være flere meninger om de samme ting, men jeg har lidt på fornemmelsen, at der er nogle, der ser på tingenes tilstand, nægter at tro på at Kent og Jesper med så megen erfaring kan tage så meget fejl af en trups beskaffenhed, og kører så med deres udlægning, i stedet for at forholde sig 100 procent til både de enkelte spillere eller det, der sker på banen.

                              Jeg vil direkte sige, at de tager fejl af truppens beskaffenhed og potentiale.

                              Jeg forholder mig bare til, som det var tydeligt igår, at vi var overmatchet på fysikken. Givet, det er ikke FCK vi skal måle os selv med, det ville være unfair, men jeg synes jo også vi i flere af de andre kampe er blevet overmatchet på fysikken. Hvorfor vi, som kommentatoren i Vejle kampen sagde, ligger helt i bund i antal vundne dueller, selv om vi har den mest tacklende spiller i ligaen.

                              Det er jo en skræmmende statistik for et hold, der har ambitioner. Du antyder så, at det måske "bare" kan løses ved at vi kommer efter det mentalt, og jeg er da enig i, at der altid er noget at hente dér, men i vores tilfælde tror jeg, det rigtige fix er en helt anden spillemæssig og kulturmæssig retning og bedre spillere.

                              MvH ChrisOB
                              Jeg er enig i trænerne ikke ufejlbarlige, og jeg siger netop at det ikke "bare er mentalt" det halter. Det er en kompleks situation hvor der må og skal arbejdes på flere fronter. Jeg var ikke bekendt med det lave antal vundne dueller .. det er skræmmende og tankevækkende.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Nu ville det ikke være første gang, hvis rutinerede trænere tager fejl af en trups beskaffenhed. De er ikke ufejlbarlige. Hvis man argumenterer ud fra "jeg kan ikke forestille mig så rutinerede trænere kan tage så meget fejl" så deponerer man sin egen vurderingsevne og sunde fornuft, til fordel for en misforstået autoritetstro. Jeg siger ikke, at det er det, du gør, for der vil altid være flere meninger om de samme ting, men jeg har lidt på fornemmelsen, at der er nogle, der ser på tingenes tilstand, nægter at tro på at Kent og Jesper med så megen erfaring kan tage så meget fejl af en trups beskaffenhed, og kører så med deres udlægning, i stedet for at forholde sig 100 procent til både de enkelte spillere eller det, der sker på banen.

                                Jeg vil direkte sige, at de tager fejl af truppens beskaffenhed og potentiale.

                                Jeg forholder mig bare til, som det var tydeligt igår, at vi var overmatchet på fysikken. Givet, det er ikke FCK vi skal måle os selv med, det ville være unfair, men jeg synes jo også vi i flere af de andre kampe er blevet overmatchet på fysikken. Hvorfor vi, som kommentatoren i Vejle kampen sagde, ligger helt i bund i antal vundne dueller, selv om vi har den mest tacklende spiller i ligaen.

                                Det er jo en skræmmende statistik for et hold, der har ambitioner. Du antyder så, at det måske "bare" kan løses ved at vi kommer efter det mentalt, og jeg er da enig i, at der altid er noget at hente dér, men i vores tilfælde tror jeg, det rigtige fix er en helt anden spillemæssig og kulturmæssig retning og bedre spillere.

                                MvH ChrisOB
                                Der var mange skræmmende statistikker, hvor vi på de fysiske parametre lå meget lavt. Hvor kan man finde den slags tal henne?

                                Comment

                                Working...
                                X