Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - AC Horsens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Er generelt enig med dig men ejernes og fansnes mål med klubben er bare ikke den samme. De vil gerne have den sportslige succes men den er ikke målet og det skal ikke koste noget ...
    NT strækker sig så langt det koster at holde klubben i bedste række men det er det. Kan se at han kom i bestyrelsen i 2000 og det er vel der han købte sig ind???
    Tak, Cpt. Obvious.

    Jeg er jo ikke dummere, end jeg godt selv kunne have gættet på det du gætter på. Jeg vil bare gerne høre det fra "hestens egen mund". Hvis man er tilfreds med at holde OB i Superligaen, så man har et stadion at netværke på, så synes jeg man skal melde det ud. Måske ikke i så skarpe toner, men i det mindste sætte forventningerne efter ressoucerne, så man ikke prøver at tvinge holdet (både det på og udenfor banen) til at overpræstere for at leve op til urealistiske målsætninger.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Tak, Cpt. Obvious.

      Jeg er jo ikke dummere, end jeg godt selv kunne have gættet på det du gætter på. Jeg vil bare gerne høre det fra "hestens egen mund". Hvis man er tilfreds med at holde OB i Superligaen, så man har et stadion at netværke på, så synes jeg man skal melde det ud. Måske ikke i så skarpe toner, men i det mindste sætte forventningerne efter ressoucerne, så man ikke prøver at tvinge holdet (både det på og udenfor banen) til at overpræstere for at leve op til urealistiske målsætninger.
      :-D
      Det får du dem da aldrig til at indrømme ... Det er en virksomhed, vi er kunder ... Midlet til at holde forretningen i gang .. Ikke formålet ..
      Enhver prof. virksomhed er nød til at presse ambitionerne og målene op .. Specielt i en klub med historie "for mere" for at fastholde indtægtsgrundlaget ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        :-D
        Det får du dem da aldrig til at indrømme ... Det er en virksomhed, vi er kunder ... Midlet til at holde forretningen i gang .. Ikke formålet ..
        Enhver prof. virksomhed er nød til at presse ambitionerne og målene op .. Specielt i en klub med historie "for mere" for at fastholde indtægtsgrundlaget ..
        Men den bliver jo ikke ved med at gå, og når tilliden efterhånden er tyndslidt, er der jo ingen længere, der tror på de overoptimistiske udmeldinger, og så giver hele strategien jo bagslag.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Men den bliver jo ikke ved med at gå, og når tilliden efterhånden er tyndslidt, er der jo ingen længere, der tror på de overoptimistiske udmeldinger, og så giver hele strategien jo bagslag.
          Tror man har håber på tryllerier. Overpræstationer.. Kent's Magic.. Stolpe ind..

          Og alle 4 ting skal vel virke samtidig før vi ser et Top 4 hold i OB.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
            :-D
            Det får du dem da aldrig til at indrømme ... Det er en virksomhed, vi er kunder ... Midlet til at holde forretningen i gang .. Ikke formålet ..
            Enhver prof. virksomhed er nød til at presse ambitionerne og målene op .. Specielt i en klub med historie "for mere" for at fastholde indtægtsgrundlaget ..
            Jeg tror ikke på det. Det ville i så fald være danmarks dyreste kaffeklub. Jeg var godt, at Thorborg ikke er Kurt Andersen eller Jan Bech, eller medlem af De Stribede, men problemet med at drive OB underfinancieret og overbebyrdet er, at han og resten af ledelsen kommer til at ligne dårlige forretningsmænd, der ikke engang kan købe sig til succes på et uopdyrket marked.
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Jeg tror ikke på det. Det ville i så fald være danmarks dyreste kaffeklub. Jeg var godt, at Thorborg ikke er Kurt Andersen eller Jan Bech, eller medlem af De Stribede, men problemet med at drive OB underfinancieret og overbebyrdet er, at han og resten af ledelsen kommer til at ligne dårlige forretningsmænd, der ikke engang kan købe sig til succes på et uopdyrket marked.
              derfor smalhals så koncernen på sigt kan løbe rundt økonomisk og han måske endda kan tage lidt penge ud igen .. Men jeg tror nu nok at de penge han taber på karusellerne tjenes ind på gyngerne .. Netværk som de der kanetableres i sådanne forum er guld værd ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                derfor smalhals så koncernen på sigt kan løbe rundt økonomisk og han måske endda kan tage lidt penge ud igen .. Men jeg tror nu nok at de penge han taber på karusellerne tjenes ind på gyngerne .. Netværk som de der kan etableres i sådanne forum er guld værd ..
                Men den strategi giver jo INGEN mening, når større krejlere end ham rent faktisk kan kombinere netværkspleje med sportslig succces. Der er fandeme ikke nogen der skal fortælle mig, at en hård hund som Thorborg tænker: "Skidt, så længe vi er i SL og jeg kan servere pindemadder, er det lige meget om OB udad til ser ud til at sejle".
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Men den strategi giver jo INGEN mening, når større krejlere end ham rent faktisk kan kombinere netværkspleje med sportslig succces. Der er fandeme ikke nogen der skal fortælle mig, at en hård hund som Thorborg tænker: "Skidt, så længe vi er i SL og jeg kan servere pindemadder, er det lige meget om OB udad til ser ud til at sejle".
                  Enig...

                  KN blev jo heller ikke hentet til OB for sjov, på en kontrakt kun Ståle overgår...
                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                    Men den strategi giver jo INGEN mening, når større krejlere end ham rent faktisk kan kombinere netværkspleje med sportslig succces. Der er fandeme ikke nogen der skal fortælle mig, at en hård hund som Thorborg tænker: "Skidt, så længe vi er i SL og jeg kan servere pindemadder, er det lige meget om OB udad til ser ud til at sejle".
                    Det er bestemt ikke et ønskescenarie men derfra og så skulle til at investere store summer for at købe sig til succes er der langt - meget langt ... Bare se de kr 100 mio Kasi kom med til BIF.. Det er mange penge der skal investeres ...
                    Så er alternativet det meget meget meget lange træk at humpe sig igennem og forsøge at gøre det bedre for små midler mere acceptabelt og så længe at vi ikke er i nærheden af nedrykningsstregen så går det jo ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      Det er bestemt ikke et ønskescenarie men derfra og så skulle til at investere store summer for at købe sig til succes er der langt - meget langt ... Bare se de kr 100 mio Kasi kom med til BIF.. Det er mange penge der skal investeres ...
                      Så er alternativet det meget meget meget lange træk at humpe sig igennem og forsøge at gøre det bedre for små midler
                      mere acceptabelt og så længe at vi ikke er i nærheden af nedrykningsstregen så går det jo ..
                      Nej, alternativet er at sluge sin stolthed og ansætte folk, der er deres job voksent. Hvis de kan i Sønderjyske, Aalborg, Randers og Viborg, så kan vi satme også i Odense. Jeg giver ikke fem potter pis for undskyldningerne. Thomas Christensen var en katastrofe, Poul Hansen var en katastrofe. Deres træneransættelser var katastrofer, og Jesper Hansen er godt på vej.

                      Det kan godt være man kan tjene 2 milliarder på at tage røven på folk der er for dumme til at forstå hvordan renter fungerer, men ledelsen af OB har sejlet i snart mange år. Dårlige mellemledere kommer af dårlige topchefer. Og det behøver på INGEN måde at koste 100 millioner at rette skuden op. Med de rette ansættelser havde vi allerede været der.

                      Jeg tror bare ikke på, at det er ligegyldighed der gør, at vi er hvor vi er. Ikke engang at det er nærighed (de smed trods alt 60 mil for hvad, to år siden?). Det er elendig ledelse vi kan takke for det.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg tror ikke på det. Det ville i så fald være danmarks dyreste kaffeklub. Jeg var godt, at Thorborg ikke er Kurt Andersen eller Jan Bech, eller medlem af De Stribede, men problemet med at drive OB underfinancieret og overbebyrdet er, at han og resten af ledelsen kommer til at ligne dårlige forretningsmænd, der ikke engang kan købe sig til succes på et uopdyrket marked.
                        Nu nævner du noget med underfinansieret...

                        Hvor mange enkeltpersoner i DK kan vi mon finde, som har postet flere penge i én klub, end Thorborg har i OB over de senere år?
                        Jeg mindes kapitaltilførsler på 60 mio kr., og et par gange med omkring de 30 mio kr.
                        Om de kommer alene fra Thorborgs lomme, skal jeg lade være usagt, men de kommer i hvert fald fra en lille sluttet kreds af aktionærer i OB.

                        Kasi har tilført i omegnen af det samme til BIF, inden han blev træt af at lege. Jan Bech har muligvis også.
                        Tilførte Onkel Kurt det samme til AGF, inden han blev træt af sit legetøj og fandt et nyt stykke legetøj på vestsjælland?
                        Er der nogen i FCK, der har tilført noget bare tilnærmelsesvist? Altså som enkeltpersoner?

                        Og lad os ikke glemme den gode C.C. Nielsen, der ad flere omgange i årenes løb har reddet OB fra konkurs. De mennesker sidder der altså ikke alene bare fordi OB er et stykke legetøj for dem.

                        Vil vi hellere det der pissen i bukserne som de gør i BIF, hvor de får en ordentlig røvfuld penge tilført, og formår at bruge hele lortet på et år, hvorefter de så må gå tiggergang en gang til...for så at køre hele møllen igennem endnu en gang, og igen er på røven?

                        I bund og grund aner ingen af os noget som helst om økonomien og midlerne i OB. Det eneste vi pt. kan se er, at ambitionerne ikke står mål med resultaterne. Har man i virkeligheden økonomien til at lege med i toppen? Hvis dette er tilfældet, så er der nogen i klubben, der muligvis forvalter de midler skidt. Har man i virkeligheden ikke økonomien til at lege med i toppen, jamen så meld det da ud i offentligheden. Så ved folk, hvad de har at forholde sig til.
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                          Nu nævner du noget med underfinansieret...

                          Hvor mange enkeltpersoner i DK kan vi mon finde, som har postet flere penge i én klub, end Thorborg har i OB over de senere år?
                          Jeg mindes kapitaltilførsler på 60 mio kr., og et par gange med omkring de 30 mio kr.
                          Om de kommer alene fra Thorborgs lomme, skal jeg lade være usagt, men de kommer i hvert fald fra en lille sluttet kreds af aktionærer i OB.

                          Kasi har tilført i omegnen af det samme til BIF, inden han blev træt af at lege. Jan Bech har muligvis også.
                          Tilførte Onkel Kurt det samme til AGF, inden han blev træt af sit legetøj og fandt et nyt stykke legetøj på vestsjælland?
                          Er der nogen i FCK, der har tilført noget bare tilnærmelsesvist? Altså som enkeltpersoner?

                          Og lad os ikke glemme den gode C.C. Nielsen, der ad flere omgange i årenes løb har reddet OB fra konkurs. De mennesker sidder der altså ikke alene bare fordi OB er et stykke legetøj for dem.

                          Vil vi hellere det der pissen i bukserne som de gør i BIF, hvor de får en ordentlig røvfuld penge tilført, og formår at bruge hele lortet på et år, hvorefter de så må gå tiggergang en gang til...for så at køre hele møllen igennem endnu en gang, og igen er på røven?

                          I bund og grund aner ingen af os noget som helst om økonomien og midlerne i OB. Det eneste vi pt. kan se er, at ambitionerne ikke står mål med resultaterne. Har man i virkeligheden økonomien til at lege med i toppen? Hvis dette er tilfældet, så er der nogen i klubben, der muligvis forvalter de midler skidt. Har man i virkeligheden ikke økonomien til at lege med i toppen, jamen så meld det da ud i offentligheden. Så ved folk, hvad de har at forholde sig til.
                          Du misforstår mig. Jeg er dybest set enig med dig. Jeg tror nemlig ikke på, at Thorborg og co er ligeglade, så længe de kan holde OB i ligaen, og deres kaffeklub åben. Det er Plums postulat. Og det giver ingen mening. Jeg tror ikke på, at ledelsens usynlighed og den krise vi har været i længe skyldes ligegyldighed. Jeg tror den skyldes stolthed og inkompetence.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment

                          Working...
                          X