Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - AC Horsens

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
    Nu nævner du noget med underfinansieret...

Hvor mange enkeltpersoner i DK kan vi mon finde, som har postet flere penge i én klub, end Thorborg har i OB over de senere år?
    Jeg mindes kapitaltilførsler på 60 mio kr., og et par gange med omkring de 30 mio kr.
    Om de kommer alene fra Thorborgs lomme, skal jeg lade være usagt, men de kommer i hvert fald fra en lille sluttet kreds af aktionærer i OB.

Kasi har tilført i omegnen af det samme til BIF, inden han blev træt af at lege. Jan Bech har muligvis også.
    Tilførte Onkel Kurt det samme til AGF, inden han blev træt af sit legetøj og fandt et nyt stykke legetøj på vestsjælland?
    Er der nogen i FCK, der har tilført noget bare tilnærmelsesvist? Altså som enkeltpersoner?

Og lad os ikke glemme den gode C.C. Nielsen, der ad flere omgange i årenes løb har reddet OB fra konkurs. De mennesker sidder der altså ikke alene bare fordi OB er et stykke legetøj for dem.

Vil vi hellere det der pissen i bukserne som de gør i BIF, hvor de får en ordentlig røvfuld penge tilført, og formår at bruge hele lortet på et år, hvorefter de så må gå tiggergang en gang til...for så at køre hele møllen igennem endnu en gang, og igen er på røven?

I bund og grund aner ingen af os noget som helst om økonomien og midlerne i OB. Det eneste vi pt. kan se er, at ambitionerne ikke står mål med resultaterne. Har man i virkeligheden økonomien til at lege med i toppen? Hvis dette er tilfældet, så er der nogen i klubben, der muligvis forvalter de midler skidt. Har man i virkeligheden ikke økonomien til at lege med i toppen, jamen så meld det da ud i offentligheden. Så ved folk, hvad de har at forholde sig til.
    Du misforstår mig. Jeg er dybest set enig med dig. Jeg tror nemlig ikke på, at Thorborg og co er ligeglade, så længe de kan holde OB i ligaen, og deres kaffeklub åben. Det er Plums postulat. Og det giver ingen mening. Jeg tror ikke på, at ledelsens usynlighed og den krise vi har været i længe skyldes ligegyldighed. Jeg tror den skyldes stolthed og inkompetence.

Leave a comment:

• obforever
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg tror ikke på det. Det ville i så fald være danmarks dyreste kaffeklub. Jeg var godt, at Thorborg ikke er Kurt Andersen eller Jan Bech, eller medlem af De Stribede, men problemet med at drive OB underfinancieret og overbebyrdet er, at han og resten af ledelsen kommer til at ligne dårlige forretningsmænd, der ikke engang kan købe sig til succes på et uopdyrket marked.
    Nu nævner du noget med underfinansieret...

Hvor mange enkeltpersoner i DK kan vi mon finde, som har postet flere penge i én klub, end Thorborg har i OB over de senere år?
    Jeg mindes kapitaltilførsler på 60 mio kr., og et par gange med omkring de 30 mio kr.
    Om de kommer alene fra Thorborgs lomme, skal jeg lade være usagt, men de kommer i hvert fald fra en lille sluttet kreds af aktionærer i OB.

Kasi har tilført i omegnen af det samme til BIF, inden han blev træt af at lege. Jan Bech har muligvis også.
    Tilførte Onkel Kurt det samme til AGF, inden han blev træt af sit legetøj og fandt et nyt stykke legetøj på vestsjælland?
    Er der nogen i FCK, der har tilført noget bare tilnærmelsesvist? Altså som enkeltpersoner?

Og lad os ikke glemme den gode C.C. Nielsen, der ad flere omgange i årenes løb har reddet OB fra konkurs. De mennesker sidder der altså ikke alene bare fordi OB er et stykke legetøj for dem.

Vil vi hellere det der pissen i bukserne som de gør i BIF, hvor de får en ordentlig røvfuld penge tilført, og formår at bruge hele lortet på et år, hvorefter de så må gå tiggergang en gang til...for så at køre hele møllen igennem endnu en gang, og igen er på røven?

I bund og grund aner ingen af os noget som helst om økonomien og midlerne i OB. Det eneste vi pt. kan se er, at ambitionerne ikke står mål med resultaterne. Har man i virkeligheden økonomien til at lege med i toppen? Hvis dette er tilfældet, så er der nogen i klubben, der muligvis forvalter de midler skidt. Har man i virkeligheden ikke økonomien til at lege med i toppen, jamen så meld det da ud i offentligheden. Så ved folk, hvad de har at forholde sig til.

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Det er bestemt ikke et ønskescenarie men derfra og så skulle til at investere store summer for at købe sig til succes er der langt - meget langt ... Bare se de kr 100 mio Kasi kom med til BIF.. Det er mange penge der skal investeres ...
    Så er alternativet det meget meget meget lange træk at humpe sig igennem og forsøge at gøre det bedre for små midler
    mere acceptabelt og så længe at vi ikke er i nærheden af nedrykningsstregen så går det jo ..
    Nej, alternativet er at sluge sin stolthed og ansætte folk, der er deres job voksent. Hvis de kan i Sønderjyske, Aalborg, Randers og Viborg, så kan vi satme også i Odense. Jeg giver ikke fem potter pis for undskyldningerne. Thomas Christensen var en katastrofe, Poul Hansen var en katastrofe. Deres træneransættelser var katastrofer, og Jesper Hansen er godt på vej.

Det kan godt være man kan tjene 2 milliarder på at tage røven på folk der er for dumme til at forstå hvordan renter fungerer, men ledelsen af OB har sejlet i snart mange år. Dårlige mellemledere kommer af dårlige topchefer. Og det behøver på INGEN måde at koste 100 millioner at rette skuden op. Med de rette ansættelser havde vi allerede været der.

Jeg tror bare ikke på, at det er ligegyldighed der gør, at vi er hvor vi er. Ikke engang at det er nærighed (de smed trods alt 60 mil for hvad, to år siden?). Det er elendig ledelse vi kan takke for det.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Men den strategi giver jo INGEN mening, når større krejlere end ham rent faktisk kan kombinere netværkspleje med sportslig succces. Der er fandeme ikke nogen der skal fortælle mig, at en hård hund som Thorborg tænker: "Skidt, så længe vi er i SL og jeg kan servere pindemadder, er det lige meget om OB udad til ser ud til at sejle".
    Det er bestemt ikke et ønskescenarie men derfra og så skulle til at investere store summer for at købe sig til succes er der langt - meget langt ... Bare se de kr 100 mio Kasi kom med til BIF.. Det er mange penge der skal investeres ...
    Så er alternativet det meget meget meget lange træk at humpe sig igennem og forsøge at gøre det bedre for små midler mere acceptabelt og så længe at vi ikke er i nærheden af nedrykningsstregen så går det jo ..

Leave a comment:

• Kaspernon
    replied
    Men den strategi giver jo INGEN mening, når større krejlere end ham rent faktisk kan kombinere netværkspleje med sportslig succces. Der er fandeme ikke nogen der skal fortælle mig, at en hård hund som Thorborg tænker: "Skidt, så længe vi er i SL og jeg kan servere pindemadder, er det lige meget om OB udad til ser ud til at sejle".
    Enig...

KN blev jo heller ikke hentet til OB for sjov, på en kontrakt kun Ståle overgår...

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    derfor smalhals så koncernen på sigt kan løbe rundt økonomisk og han måske endda kan tage lidt penge ud igen .. Men jeg tror nu nok at de penge han taber på karusellerne tjenes ind på gyngerne .. Netværk som de der kan etableres i sådanne forum er guld værd ..

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Jeg tror ikke på det. Det ville i så fald være danmarks dyreste kaffeklub. Jeg var godt, at Thorborg ikke er Kurt Andersen eller Jan Bech, eller medlem af De Stribede, men problemet med at drive OB underfinancieret og overbebyrdet er, at han og resten af ledelsen kommer til at ligne dårlige forretningsmænd, der ikke engang kan købe sig til succes på et uopdyrket marked.
    derfor smalhals så koncernen på sigt kan løbe rundt økonomisk og han måske endda kan tage lidt penge ud igen .. Men jeg tror nu nok at de penge han taber på karusellerne tjenes ind på gyngerne .. Netværk som de der kanetableres i sådanne forum er guld værd ..

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    :-D
    Det får du dem da aldrig til at indrømme ... Det er en virksomhed, vi er kunder ... Midlet til at holde forretningen i gang .. Ikke formålet ..
    Enhver prof. virksomhed er nød til at presse ambitionerne og målene op .. Specielt i en klub med historie "for mere" for at fastholde indtægtsgrundlaget ..

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Men den bliver jo ikke ved med at gå, og når tilliden efterhånden er tyndslidt, er der jo ingen længere, der tror på de overoptimistiske udmeldinger, og så giver hele strategien jo bagslag.
    Tror man har håber på tryllerier. Overpræstationer.. Kent's Magic.. Stolpe ind..

Og alle 4 ting skal vel virke samtidig før vi ser et Top 4 hold i OB.

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Det får du dem da aldrig til at indrømme ... Det er en virksomhed, vi er kunder ... Midlet til at holde forretningen i gang .. Ikke formålet ..
    Enhver prof. virksomhed er nød til at presse ambitionerne og målene op .. Specielt i en klub med historie "for mere" for at fastholde indtægtsgrundlaget ..
    Men den bliver jo ikke ved med at gå, og når tilliden efterhånden er tyndslidt, er der jo ingen længere, der tror på de overoptimistiske udmeldinger, og så giver hele strategien jo bagslag.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Tak, Cpt. Obvious.

Jeg er jo ikke dummere, end jeg godt selv kunne have gættet på det du gætter på. Jeg vil bare gerne høre det fra "hestens egen mund". Hvis man er tilfreds med at holde OB i Superligaen, så man har et stadion at netværke på, så synes jeg man skal melde det ud. Måske ikke i så skarpe toner, men i det mindste sætte forventningerne efter ressoucerne, så man ikke prøver at tvinge holdet (både det på og udenfor banen) til at overpræstere for at leve op til urealistiske målsætninger.

Leave a comment:

• Onkel Riffel
    replied
    Er generelt enig med dig men ejernes og fansnes mål med klubben er bare ikke den samme. De vil gerne have den sportslige succes men den er ikke målet og det skal ikke koste noget ...
    NT strækker sig så langt det koster at holde klubben i bedste række men det er det. Kan se at han kom i bestyrelsen i 2000 og det er vel der han købte sig ind???
    Tak, Cpt. Obvious.

Jeg er jo ikke dummere, end jeg godt selv kunne have gættet på det du gætter på. Jeg vil bare gerne høre det fra "hestens egen mund". Hvis man er tilfreds med at holde OB i Superligaen, så man har et stadion at netværke på, så synes jeg man skal melde det ud. Måske ikke i så skarpe toner, men i det mindste sætte forventningerne efter ressoucerne, så man ikke prøver at tvinge holdet (både det på og udenfor banen) til at overpræstere for at leve op til urealistiske målsætninger.

Leave a comment:

• Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?

Synes du blander tingene lidt sammen her, og samtidig også pådutter mig en holdning, som jeg ikke har givet udtryk for. Men du har tilsyneladende været med til at få kommunikationsafdelingen til at deltage aktivt herinde, så må jo igen tage hatten af for din stil

Isoleret set (og det var det min oprindelige kommentar gik på), så synes jeg, at det er fint, at der bliver taget lidt pis på den der "Derby-runde", hvor det virker lidt til at visse klubber og ligaen blæser nogle opgør op til noget, som de ikke rigtigt er. Jeg forstod heller ikke lige det med hesten, og man kan måske også diskutere timingen ift. den pressede stemning, der er pt, så lige i skabet synes jeg måske heller ikke, at den var, men jeg synes bestemt heller ikke, at den var ovre i den modsatte grøft. Synes, at det var for mange, der tog det en tand for seriøst. Det kommer til at virke på mig som om (det kan godt være, at det ikke er rigtigt), at det er stemplet som lort på forhånd. Præcis sådan som jeg havde det med Emil Larsen til sidst.
    Men man må jo også forholde sig til, at den kommunikation, der kommer fra OB, bliver opfattet sådan (af nogen/en del/mange). Det virker det jo så også som om, at de er begyndt at få øjnene op for med henblik på det indlæg de netop har lagt ind herinde.

Mht. de tweets du viser der, så er det selvfølgeligt noget klubben bør holde sig for gode til at rode sig ud i (hvilket det vel også bliver så godt som indrømmet i det føromtalte indlæg fra kommunikationsafdelingen) - men det gør ikke Horsens indslaget hverken værre eller bedre.
    Når det så er sagt, så følger jeg også med på de sociale medier (dog uden at deltage aktivt der), og jeg kan godt forstå, at menneskene bag kommunikationsafdelingen kan få lyst til at svare lidt igen, for der er godt voldsomt ind i mellem hvor meget lort og totalt usaglige kommentarer, der kan komme ud af ingenting. Så jeg kan godt forstå, at man får lysten til at skyde igen og forsvare sig selv og den klub, man repræsenterer, men som skrevet tidligere, så er man jo nødt til lige at tælle til 10, og så holde sig for god til rode sig ud i den slags.

Flere sejre, ville gøre OB livet (og for nogen arbejdet) meget lettere og bedre lige nu.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Som én der er ret aktiv i kommunikationen, både her og på twitter (hvor jeg skriver som "Skygger Over Ådalen"), og som rent faktisk har haft en smule kommunikationsarbejde i min uddannelse og fortid, vil jeg meget gerne komme med et par bud på, hvad jeg mener OB gør, og kunne gøre anderledes. (Og hvis nogen er uenig i mine postulater, må de meget gerne blande sig)

Jeg tror sådan set at mange, herinde og udenfor, er ret tilfredse med den kommunikation, der foregår mellem fans og truppen. Der er mange små interviews via videoer og hjemmesiden, både med Kent og med spillerne. Spillerne er ofte, som mange moderne fodboldspillere, ikke de største festfyrværkerier af spas og morsomme/bramfrie udtalelser, men det er svært at gøre bager til slagter. Og dybest set føler vi os velkomne til træningerne, osv.

Men meget af den kritik der er af OB lige nu fra fansiden, er dybest set ikke rettet mod Kent og spillertruppen. Den er rettet mod Jesper Hansen og ledelsen, med Thorborg som "pengemanden i skyggerne".

Derfor tror jeg mange af de "hårde" var uinteresserede i at deltage i mødet, fordi vi dybest set godt ved, hvordan træningerne foregår, hvad det er Kent vil med spillestilen, hvad spillerne tænker om klubben, osv. Netop fordi I er ret åbne i og om hverdagen i truppen, var det ikke interessant at møde op og høre de samme ting igen, for hvad kan de sige, som vi ikke havde hørt før?

Jeg tror at folk føler lidt, at man i ledelsen "skubber" kommunikationsafdelingen, Kent og spillerne foran sig, for at undgå at svare på kritiske spørgsmål fra fansene. Hvad kan jeg bruge det til, at stille spørgsmål til Mathias Thrane om, hvor han er bedst henne på banen, når de OB-spørgsmål jeg brænder inde med, er rettet mod Jesper Hansen og bestyrelsen i OB?
    Der er blandt mange herinde, og mange jeg taler med, en opfattelse af, at der er endog meget langt fra fansene til ledelsen, og en udbredt opfattelse af, at der mangler kommunikation fra de øverste ledelsesgange.

Hvad vil man med OB?
    - Ejerne/Bestyrelsen er forretningsfolk og deres investering i OB er overordnet også forretningsmæssigt orienteret i og med at de fleste forretninger sker via netværk og sådanne netværk kan samles om f.eks. fodbold. Der er en interesse i at have en klub i den bedste række og naturligvis er det sjovere at være i den gode ende - succes på banen avler også succes udenfor banen .. Folk bruger flere penge når de er glade end frustrerede og det er positivt at blive associeret med noget godt som folk kan samles om.

Hvad arbejder man hen imod?
    - Målet et flere positive oplevelser. Ikke bare i OB men i hele OS&E koncernen hvor omdrejningspunktet er oplevelser. Men det sker under stramme økonomiske forhold da investering i underholdningsindustrien ikke giver et direkte godt afkast.

Hvad er sponsorstrategien?
    - Jo flere der samles om klubben jo bedre for sammenholdet. Jo mere den enkelte smider i kassen jo bedre for økonomien. Differentiering og segmentering for at give incitament til at folk vil føle sig mere anerkendt uagtet resultaterne.

Er man villig til at øge investeringerne i spillertruppen?
    - Umiddlbart ikke. Omverden skal så vidt muligt være selvfinansierende.

Hvis ja, hvor meget?

Hvis nej, hvorfor ikke?

Hvad er Jesper Hansens mandat/opgave? Nu og på længere sigt?
    - Han er sportsdirektør med ansvar for det sportslige setup og har et budget udstedt af den adm. dir. Opgaven er at holde klubben i Suppen med et mål om at ramme top6 inden for de økonomiske rammer.

Der er en opfattelse af en gruppe fynske forretningsmænd, der mødes bag lukkede døre og skalter og valter med klubben som det passer dem, uden at tage hensyn til klubbens "dna" og historie. Der er mange idéer og (mis)forståelser af, hvor stor en rolle en mand som Thorborg f.eks. spiller i den sportslige drift. Det kan man mene er en stor misforståelse, og en fortegnelse af virkeligheden. Men det er et problem, når det er en udbredt opfattelse.

Jeg tror at mange, mig selv inklusive, føler at OB siden fyringen af LO og KB har stået i stampe identitetsmæssigt, og at man forsøger at gøre OB til noget som det ikke er. OB er ikke et boldbesiddende hold, bygget op om vævre teknikere og pasningsspil. Det føles som om, at man er hoppet med på en moderne bølge, og forsøger at tvinge noget ned over hovedet på OB, som det ikke er, og aldrig har været. Og hvad værre er: Man lykkedes ikke med det. Vi er nu på tredje træner siden HC, der skal indføre posessionbaseret angrebsbold!

Kommunikationsafdelingen virker derudover overbebyrdet. Hvis man karter rundt for at svare på alt, på alle medier, og også skal producere originalt indhold, så ender man med ikke at have tid til at tænke svarene igennem/vende dem med makkeren/osv. Og så bliver det hele lidt halvhjertet, og så ender man med eksempler som ovenstående, og en tendens til dårlig timing. Jeg gider dybest set ikke have mails om koncerter med Andrew Strong og Disney On Ice, når man lige har tabt til et oprykkerhold, f.eks.

Jeg kunne skrive meget mere, f.eks. om den måde man har smadret stemningsscenen med nultolerance og kollektive straffe, og ved at lukke alt for mange ind på Stiften, der ikke er stemningsskabere, osv. Men jeg tror jeg vil begrænse mig nu, og høre om folk synes jeg er helt ude i hampen?
    Er generelt enig med dig men ejernes og fansnes mål med klubben er bare ikke den samme. De vil gerne have den sportslige succes men den er ikke målet og det skal ikke koste noget ...
    NT strækker sig så langt det koster at holde klubben i bedste række men det er det. Kan se at han kom i bestyrelsen i 2000 og det er vel der han købte sig ind???

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Jeg vil sige +1 til Onkel Riffel's svar som rammer det meste meget godt og fortsætte i den oprettede tråd

Leave a comment:

Working...
X