Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt: OB - AC Horsens

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    HVad nytter et godt forsvar og angreb når det ikke ser ud til at stille med en brugbar midtbane. Makrini holder niveau - og mere til. Hvis ikke det er muligt at kunne finde en medspiller til ham eller på anden måde løse problemet SKAL der købes en ny (og sikkert fyres lidt)
    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

    OB - engang var vi gode

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
      HVad nytter et godt forsvar og angreb når det ikke ser ud til at stille med en brugbar midtbane. Makrini holder niveau - og mere til. Hvis ikke det er muligt at kunne finde en medspiller til ham eller på anden måde løse problemet SKAL der købes en ny (og sikkert fyres lidt)
      Kan jo være at der idag er fundet hans kommende makker og vi så bare mangler en central forsvarsspiller

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
        Lad nu være med at tage det for mere end det er. OB gør jo bare grin med den komiske situation det er, at denne runde er udnævnt til Derby runde og at vi så i denne (u)sammenhæng skal møde Horsens. Tror bestemt ikke at opslaget skal tages særlig alvorligt.
        Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
        Præcis. Og måske også en lidt ironisk kommentar til nogen af de klubber, som forsøger at hype deres kampe ved at "opfinde" derbyer
        Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

        Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

        Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


        Comment


          Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
          Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

          Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

          Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


          Hold kæft det sejler da max..

          Comment


            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

            Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

            Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


            Hvor er det dog pinligt! :-(

            Comment


              OB mundhugger med fans på de sociale medier.. WOW.. Det heler sejler lige nu

              Comment


                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

                Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

                Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


                Jeg håber godt nok at klubbens konto har været hacket fordi ellers er det rimelig pinligt det der :/
                Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                Comment


                  Kære OB-fans

                  Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.

                  Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.

                  Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.

                  Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.

                  Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.

                  OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.

                  I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.

                  Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.

                  I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.

                  Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.

                  Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.

                  Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.

                  Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.

                  Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.

                  Venlig hilsen
                  Morten Wamsler
                  Kommunikationsansvarlig
                  OB

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                    Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

                    Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

                    Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


                    Jeg er ikke på Twitter, så det er første gang jeg ser de eksempler du fremlægger.
                    Hvor jeg synes at OB's derby-status var et ret plat, men trods alt rimelig tydeligt ironisk, så er jeg mere uforstående overfor de her twittersvar. Det minder mest af alt om noget som er skrevet af en person uden situationsfornemmelse og med en ret akavet form for humor. Det fremstår bare dumsmart og han gør i hvert fald ikke noget godt for OB's online tilstedeværelse.
                    Jeg er ked af, at du ikke får en større diskussion ud af mig, men jeg var ikke klar over at de her eksempler fandtes og med henblik på dem, har jeg ret svært ved at være uenig med dig.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Odense Boldklub Se indlæg
                      Kære OB-fans

                      Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.

                      Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.

                      Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.

                      Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.

                      Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.

                      OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.

                      I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.

                      Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.

                      I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.

                      Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.

                      Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.

                      Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.

                      Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.

                      Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.

                      Venlig hilsen
                      Morten Wamsler
                      Kommunikationsansvarlig
                      OB
                      Personligt er jeg mere til den levende stil, den der viser at man kommunikerer med et menneske og ikke bare en bot, dem er der så rigeligt af i forvejen.
                      Jeg er heller ikke tilhænger af, at man skal glemme humoren når det hele ikke lige kører.

                      Det jeg personligt tænker frustrerer nogle fans, er at Jesper Hansen og Co, udtrykker at truppen er fin og god nok til at opfylde sæsonens mål, når det ikke umiddelbart fremstår som den mest logiske slutning ... og når man så stiller spørgsmål til det, af og til ikke på den mest smarte måde, så kommer de her "frisk fyr" svar.

                      Det ender lidt ud i at der ikke rigtig er nogen af tingene der giver mening og problemet, gabet mellem udmeldinger og de faktuelle forhold, ikke helt bliver taget seriøst ... det er jeg dog ikke i tvivl om at de gør.

                      Jeg er enig i at fans burde deltage mere i de arrangementer der er, når der nu råbes på mere kommunikation og jeg synes bestemt også det ville være fedt hvis der var flere der fulgte træningerne.


                      Som jeg ser det, så fortsæt endelig med humoren, men smid måske lidt mere fokus på at være klar i kommunikationen i forhold til ambitionerne, chancen for at opfylde dem og hvad lederne i klubben melder ud ... det er vigtigt at gabet der ikke bliver for stort.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        @Odense Boldklub
                        Synes problemet er at ledelsen gør udmeldinger om høje ambitioner men realiteten ser åbenbart helt andeledes ud. Men de gentager og gentager det så at man få en følelse at de ikke tager os særlig alvorligt. Hvis man ville sige at situationen er svært vi vil kæmpe om Top 6 røven ud af buksen, men det kan blive en vanskelig vej vi vil gå tilsammen så ville der helt sikker være mere forståelse og fælleskab for det her i forummet. (Anden ting et skuffelsen om spillestil som enige -mig også- har, men det er ja ikke kommunikationsafdeling tema).
                        Synes det er rigtig fint med de muligheder at besøge træningen men jeg bor langt væk fra Odense så det er ikke så godt muligt for mig. Så, selvom jeg er ikke social-media-fan (skabte min facebook-account kun for at holde kontakt med mine danske OB-venner) så blev det vigtigt for mig hvad I melder ud og hvordan I gør det og det er ikke altid så helt fantastisk imo. For eksempel havde jeg forventer mere information om mødet med holdet. Men med halvanden mand er det naturlig ikke så let at opfylde alt folk kraver.
                        Last edited by andlox; 29-08-2016, 13:09.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Odense Boldklub Se indlæg
                          Kære OB-fans

                          Vi læser naturligvis med her på debatforum, men generelt undlader vi at blande os i debatten. Vi opfatter den som jeres debat, og som en platform for, at I kan dele jeres holdninger, synspunkter – og for tiden desværre også vrede og irritation.

                          Men vi følger med, ligesom vi gør på forskellige sociale medier, og ligesom vi reagerer på mails og ikke mindst de henvendelser vi får fra fans, der møder op i Ådalen og hilser på os i bestræbelserne på at have en dialog ansigt til ansigt.

                          Vi bemærker selvfølgelig, at nogle fans mener, at afstanden mellem klub og fans er stor. Det er vi kede af, for vi forsøger så vidt muligt at invitere jer indenfor så ofte som muligt. Vores træning er ALTID åben, og I er altid velkomne til at kigge forbi og få en snak med de mennesker, der er tilstede. Det er ikke ret mange klubber, der har den åbenhed, og derfor er vi ærgerlige over, at der ikke er ret mange af jer, der benytter jer af den.

                          Tidligere på måneden arrangerede den officielle fanklub De Stribede et fanarrangement, der var åbent for alle, der tilmeldte sig. Stemningen på fanmødet var langt fra sådan, som den er her på Forum og på de sociale medier. Derfor ærgrer det os, at der ikke var nogen fra den kritiske gruppe af fans, der mødte op, når vi nu stillede alle trænere og hele spillertruppen til rådighed for spørgsmål om alt mellem himmel og jord. Det ville være en god måde at se hinanden i øjnene, skabe forståelse for hinanden og hinandens synspunkter.

                          Det hører med til den historie, at der var ligeså mange, der kritiserede at truppen brugte tid på den slags i stedet for at træne, som der var fans tilstede på mødet. Der vil altid være flere holdninger til tingene, og når vi efterfølgende blev beskyldt for at have iscenesat hele fanmødet som et fatamorgana, hvor vi selv havde opfundet spørgsmål og svar, så blev det ærligt talt lidt tungt.

                          OB’s kommunikation handler om åbenhed, ærlighed og om at sige tingene, som vi rent faktisk mener dem og oplever dem. Vores kommunikationsafdeling består af halvanden mand, hvilket sætter nogle naturlige begrænsninger, til gengæld er vi fast forankret i klubhuset i Ådalen, hvor vi deler hverdagen med trænere, spillere og staben omkring holdet.

                          I OB får spillerne ikke at vide, hvad de skal sige og mene, for vi tror på, at ærlighed er det eneste, der virker, når man kommunikerer. Spillerne kan få sparring i forhold til, hvordan de bedst siger det, de gerne vil, men ellers handler det om troværdighed, og det handler om naturlighed, jordbundenhed, ydmyghed og respekt for klubben, traditionerne og for at meninger og holdninger er personlige og derfor også oftest forskellige fra person til person, spiller til spiller, fan til fan, spiller til fan – og så videre.

                          Vi laver ikke store forkromede spin-planer for, hvordan vi kan føre verden bag lyset. Vi siger tingene som de er – og selvfølgelig ud fra den hverdag og virkelighed vi oplever, og med respekt for, at vi har en spillertrup, der skal fungere, forbedre sig og tro på, at nederlag også kan bruges konstruktivt i det videre arbejde. Derfor vil I ikke opleve os kritisere enkeltspillere eller give hele truppen og træneren et gok i hovedet. Vi har forståelse for, at tingene kan ses på forskellig vis, men vi skal altid se tingene med klubbens bedste for øje – og med optimeringerne for muligheden for at skabe gode resultater fremadrettet som det vigtigste.

                          I de seneste måneder har vi hørt fra mange fans, at de er trætte af, at vi ikke er mere aktive i fandialogen på de sociale medier. De har ønsket sig noget mere kant, noget mere at trække på smilebåndet over, og at klubben i højere grad viser, at den også påvirkes af de op- og nedture, der altid vil være i fodbold.

                          Det har vi taget til os, og vi har forsøgt os med lidt forskellige måder at gøre det på, for at finde frem til, hvordan I som fans generelt tager imod tingene. Guderne skal vide, at der er forskel på folk, og at vi ikke er lykkedes lige godt hver gang. De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.

                          Hver gang vi har søgt lidt kant, har vi fået cirka 50% anerkendelse og ca. 50% vredesudbrud. Vi skal beslutte, om vi vil nøjes med at være tørt konstaterende i alt, hvad vi skriver, eller om vi vil have lidt kant, og så acceptere, at det bliver opfattet forskelligt blandt jer fans.

                          Vi er meget åbne overfor forslag fra jer, til hvordan vi kan styrke kommunikationen mellem fans og klub. I er altid velkomne til at besøge os i Ådalen, og til at maile til os. Vi garanterer, at vi svarer jer, hvis tonen er konstruktiv.

                          Det korte af det lange med dette indlæg er, at vi gerne vil understrege, at vi følger med, og at vi altid er åbne for dialog. De gange, vi har taget initiativ og inviteret indenfor på bestemte tidspunkter, har der ikke været ret stor respons fra jer. Så med fare for at gentage os selv, så er vi altid åbne for dialog, alle træningspas er åbne, og I er altid velkomne.

                          Kom og hils på os, del jeres holdninger med os ansigt til ansigt – vi stikker ikke halen mellem benene og løber skrigende væk. Men vi tror på, at et godt forhold mellem klub og fans først og fremmest skal skabes i virkeligheden – og ikke gennem de filtre, som medier altid vil være, uanset om det er aviser, TV, websites, forum, sociale medier eller OB’s egne medier.

                          Venlig hilsen
                          Morten Wamsler
                          Kommunikationsansvarlig
                          OB
                          Som én der er ret aktiv i kommunikationen, både her og på twitter (hvor jeg skriver som "Skygger Over Ådalen"), og som rent faktisk har haft en smule kommunikationsarbejde i min uddannelse og fortid, vil jeg meget gerne komme med et par bud på, hvad jeg mener OB gør, og kunne gøre anderledes. (Og hvis nogen er uenig i mine postulater, må de meget gerne blande sig)

                          Jeg tror sådan set at mange, herinde og udenfor, er ret tilfredse med den kommunikation, der foregår mellem fans og truppen. Der er mange små interviews via videoer og hjemmesiden, både med Kent og med spillerne. Spillerne er ofte, som mange moderne fodboldspillere, ikke de største festfyrværkerier af spas og morsomme/bramfrie udtalelser, men det er svært at gøre bager til slagter. Og dybest set føler vi os velkomne til træningerne, osv.

                          Men meget af den kritik der er af OB lige nu fra fansiden, er dybest set ikke rettet mod Kent og spillertruppen. Den er rettet mod Jesper Hansen og ledelsen, med Thorborg som "pengemanden i skyggerne".

                          Derfor tror jeg mange af de "hårde" var uinteresserede i at deltage i mødet, fordi vi dybest set godt ved, hvordan træningerne foregår, hvad det er Kent vil med spillestilen, hvad spillerne tænker om klubben, osv. Netop fordi I er ret åbne i og om hverdagen i truppen, var det ikke interessant at møde op og høre de samme ting igen, for hvad kan de sige, som vi ikke havde hørt før?

                          Jeg tror at folk føler lidt, at man i ledelsen "skubber" kommunikationsafdelingen, Kent og spillerne foran sig, for at undgå at svare på kritiske spørgsmål fra fansene. Hvad kan jeg bruge det til, at stille spørgsmål til Mathias Thrane om, hvor han er bedst henne på banen, når de OB-spørgsmål jeg brænder inde med, er rettet mod Jesper Hansen og bestyrelsen i OB?
                          Der er blandt mange herinde, og mange jeg taler med, en opfattelse af, at der er endog meget langt fra fansene til ledelsen, og en udbredt opfattelse af, at der mangler kommunikation fra de øverste ledelsesgange.

                          Hvad vil man med OB?
                          Hvad arbejder man hen imod?
                          Hvad er sponsorstrategien?
                          Er man villig til at øge investeringerne i spillertruppen?
                          Hvis ja, hvor meget?
                          Hvis nej, hvorfor ikke?
                          Hvad er Jesper Hansens mandat/opgave? Nu og på længere sigt?

                          Der er en opfattelse af en gruppe fynske forretningsmænd, der mødes bag lukkede døre og skalter og valter med klubben som det passer dem, uden at tage hensyn til klubbens "dna" og historie. Der er mange idéer og (mis)forståelser af, hvor stor en rolle en mand som Thorborg f.eks. spiller i den sportslige drift. Det kan man mene er en stor misforståelse, og en fortegnelse af virkeligheden. Men det er et problem, når det er en udbredt opfattelse.

                          Jeg tror at mange, mig selv inklusive, føler at OB siden fyringen af LO og KB har stået i stampe identitetsmæssigt, og at man forsøger at gøre OB til noget som det ikke er. OB er ikke et boldbesiddende hold, bygget op om vævre teknikere og pasningsspil. Det føles som om, at man er hoppet med på en moderne bølge, og forsøger at tvinge noget ned over hovedet på OB, som det ikke er, og aldrig har været. Og hvad værre er: Man lykkedes ikke med det. Vi er nu på tredje træner siden HC, der skal indføre posessionbaseret angrebsbold!

                          Kommunikationsafdelingen virker derudover overbebyrdet. Hvis man karter rundt for at svare på alt, på alle medier, og også skal producere originalt indhold, så ender man med ikke at have tid til at tænke svarene igennem/vende dem med makkeren/osv. Og så bliver det hele lidt halvhjertet, og så ender man med eksempler som ovenstående, og en tendens til dårlig timing. Jeg gider dybest set ikke have mails om koncerter med Andrew Strong og Disney On Ice, når man lige har tabt til et oprykkerhold, f.eks.

                          Jeg kunne skrive meget mere, f.eks. om den måde man har smadret stemningsscenen med nultolerance og kollektive straffe, og ved at lukke alt for mange ind på Stiften, der ikke er stemningsskabere, osv. Men jeg tror jeg vil begrænse mig nu, og høre om folk synes jeg er helt ude i hampen?
                          Last edited by Onkel Riffel; 29-08-2016, 13:17.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Jeg vil sige +1 til Onkel Riffel's svar som rammer det meste meget godt og fortsætte i den oprettede tråd

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Som én der er ret aktiv i kommunikationen, både her og på twitter (hvor jeg skriver som "Skygger Over Ådalen"), og som rent faktisk har haft en smule kommunikationsarbejde i min uddannelse og fortid, vil jeg meget gerne komme med et par bud på, hvad jeg mener OB gør, og kunne gøre anderledes. (Og hvis nogen er uenig i mine postulater, må de meget gerne blande sig)

                              Jeg tror sådan set at mange, herinde og udenfor, er ret tilfredse med den kommunikation, der foregår mellem fans og truppen. Der er mange små interviews via videoer og hjemmesiden, både med Kent og med spillerne. Spillerne er ofte, som mange moderne fodboldspillere, ikke de største festfyrværkerier af spas og morsomme/bramfrie udtalelser, men det er svært at gøre bager til slagter. Og dybest set føler vi os velkomne til træningerne, osv.

                              Men meget af den kritik der er af OB lige nu fra fansiden, er dybest set ikke rettet mod Kent og spillertruppen. Den er rettet mod Jesper Hansen og ledelsen, med Thorborg som "pengemanden i skyggerne".

                              Derfor tror jeg mange af de "hårde" var uinteresserede i at deltage i mødet, fordi vi dybest set godt ved, hvordan træningerne foregår, hvad det er Kent vil med spillestilen, hvad spillerne tænker om klubben, osv. Netop fordi I er ret åbne i og om hverdagen i truppen, var det ikke interessant at møde op og høre de samme ting igen, for hvad kan de sige, som vi ikke havde hørt før?

                              Jeg tror at folk føler lidt, at man i ledelsen "skubber" kommunikationsafdelingen, Kent og spillerne foran sig, for at undgå at svare på kritiske spørgsmål fra fansene. Hvad kan jeg bruge det til, at stille spørgsmål til Mathias Thrane om, hvor han er bedst henne på banen, når de OB-spørgsmål jeg brænder inde med, er rettet mod Jesper Hansen og bestyrelsen i OB?
                              Der er blandt mange herinde, og mange jeg taler med, en opfattelse af, at der er endog meget langt fra fansene til ledelsen, og en udbredt opfattelse af, at der mangler kommunikation fra de øverste ledelsesgange.

                              Hvad vil man med OB?
                              - Ejerne/Bestyrelsen er forretningsfolk og deres investering i OB er overordnet også forretningsmæssigt orienteret i og med at de fleste forretninger sker via netværk og sådanne netværk kan samles om f.eks. fodbold. Der er en interesse i at have en klub i den bedste række og naturligvis er det sjovere at være i den gode ende - succes på banen avler også succes udenfor banen .. Folk bruger flere penge når de er glade end frustrerede og det er positivt at blive associeret med noget godt som folk kan samles om.

                              Hvad arbejder man hen imod?
                              - Målet et flere positive oplevelser. Ikke bare i OB men i hele OS&E koncernen hvor omdrejningspunktet er oplevelser. Men det sker under stramme økonomiske forhold da investering i underholdningsindustrien ikke giver et direkte godt afkast.

                              Hvad er sponsorstrategien?
                              - Jo flere der samles om klubben jo bedre for sammenholdet. Jo mere den enkelte smider i kassen jo bedre for økonomien. Differentiering og segmentering for at give incitament til at folk vil føle sig mere anerkendt uagtet resultaterne.

                              Er man villig til at øge investeringerne i spillertruppen?
                              - Umiddlbart ikke. Omverden skal så vidt muligt være selvfinansierende.

                              Hvis ja, hvor meget?

                              Hvis nej, hvorfor ikke?

                              Hvad er Jesper Hansens mandat/opgave? Nu og på længere sigt?
                              - Han er sportsdirektør med ansvar for det sportslige setup og har et budget udstedt af den adm. dir. Opgaven er at holde klubben i Suppen med et mål om at ramme top6 inden for de økonomiske rammer.

                              Der er en opfattelse af en gruppe fynske forretningsmænd, der mødes bag lukkede døre og skalter og valter med klubben som det passer dem, uden at tage hensyn til klubbens "dna" og historie. Der er mange idéer og (mis)forståelser af, hvor stor en rolle en mand som Thorborg f.eks. spiller i den sportslige drift. Det kan man mene er en stor misforståelse, og en fortegnelse af virkeligheden. Men det er et problem, når det er en udbredt opfattelse.

                              Jeg tror at mange, mig selv inklusive, føler at OB siden fyringen af LO og KB har stået i stampe identitetsmæssigt, og at man forsøger at gøre OB til noget som det ikke er. OB er ikke et boldbesiddende hold, bygget op om vævre teknikere og pasningsspil. Det føles som om, at man er hoppet med på en moderne bølge, og forsøger at tvinge noget ned over hovedet på OB, som det ikke er, og aldrig har været. Og hvad værre er: Man lykkedes ikke med det. Vi er nu på tredje træner siden HC, der skal indføre posessionbaseret angrebsbold!

                              Kommunikationsafdelingen virker derudover overbebyrdet. Hvis man karter rundt for at svare på alt, på alle medier, og også skal producere originalt indhold, så ender man med ikke at have tid til at tænke svarene igennem/vende dem med makkeren/osv. Og så bliver det hele lidt halvhjertet, og så ender man med eksempler som ovenstående, og en tendens til dårlig timing. Jeg gider dybest set ikke have mails om koncerter med Andrew Strong og Disney On Ice, når man lige har tabt til et oprykkerhold, f.eks.

                              Jeg kunne skrive meget mere, f.eks. om den måde man har smadret stemningsscenen med nultolerance og kollektive straffe, og ved at lukke alt for mange ind på Stiften, der ikke er stemningsskabere, osv. Men jeg tror jeg vil begrænse mig nu, og høre om folk synes jeg er helt ude i hampen?
                              Er generelt enig med dig men ejernes og fansnes mål med klubben er bare ikke den samme. De vil gerne have den sportslige succes men den er ikke målet og det skal ikke koste noget ...
                              NT strækker sig så langt det koster at holde klubben i bedste række men det er det. Kan se at han kom i bestyrelsen i 2000 og det er vel der han købte sig ind???
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                                Jeg nyder at debattere med folk med et andet synspunkt end mig. Desværre har det ikke kunne lade sig gøre, at finde nogen uden for forum, som kan lide stilen med; kys OB og Horsens rimer på hest jokes. Så derfor henvender jeg mig lige til jer

                                Jeg gætter på, at i mener som i gør, fordi i ikke helt kender omfanget og problemets størrelse af kommunikationen mellem OB og os fans. Derfor vil jeg lige komme med et par eksempler mere, og så vil jeg rigtig gerne høre jer.

                                Sidder det her også lige i skabet hos Balboa og Limefrugten?


                                Synes du blander tingene lidt sammen her, og samtidig også pådutter mig en holdning, som jeg ikke har givet udtryk for. Men du har tilsyneladende været med til at få kommunikationsafdelingen til at deltage aktivt herinde, så må jo igen tage hatten af for din stil

                                Isoleret set (og det var det min oprindelige kommentar gik på), så synes jeg, at det er fint, at der bliver taget lidt pis på den der "Derby-runde", hvor det virker lidt til at visse klubber og ligaen blæser nogle opgør op til noget, som de ikke rigtigt er. Jeg forstod heller ikke lige det med hesten, og man kan måske også diskutere timingen ift. den pressede stemning, der er pt, så lige i skabet synes jeg måske heller ikke, at den var, men jeg synes bestemt heller ikke, at den var ovre i den modsatte grøft. Synes, at det var for mange, der tog det en tand for seriøst. Det kommer til at virke på mig som om (det kan godt være, at det ikke er rigtigt), at det er stemplet som lort på forhånd. Præcis sådan som jeg havde det med Emil Larsen til sidst.
                                Men man må jo også forholde sig til, at den kommunikation, der kommer fra OB, bliver opfattet sådan (af nogen/en del/mange). Det virker det jo så også som om, at de er begyndt at få øjnene op for med henblik på det indlæg de netop har lagt ind herinde.

                                Mht. de tweets du viser der, så er det selvfølgeligt noget klubben bør holde sig for gode til at rode sig ud i (hvilket det vel også bliver så godt som indrømmet i det føromtalte indlæg fra kommunikationsafdelingen) - men det gør ikke Horsens indslaget hverken værre eller bedre.
                                Når det så er sagt, så følger jeg også med på de sociale medier (dog uden at deltage aktivt der), og jeg kan godt forstå, at menneskene bag kommunikationsafdelingen kan få lyst til at svare lidt igen, for der er godt voldsomt ind i mellem hvor meget lort og totalt usaglige kommentarer, der kan komme ud af ingenting. Så jeg kan godt forstå, at man får lysten til at skyde igen og forsvare sig selv og den klub, man repræsenterer, men som skrevet tidligere, så er man jo nødt til lige at tælle til 10, og så holde sig for god til rode sig ud i den slags.

                                Flere sejre, ville gøre OB livet (og for nogen arbejdet) meget lettere og bedre lige nu.

                                Comment

                                Working...
                                X