Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2014 - ønsker og muligheder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Spørgsmålet er nok snarere, om vi har råd til ham. Marcus P er måske lidt over det, vi kan håbe på, rent navnemæssigt.
    det kan godt være virkelighedens verden er sådan, men det var vel ikke det, der var spørgsmålet
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
      han har været oppe at vende før, og jeg medgiver at han er agresiv i sit genpres men jeg mener ikke han er sikker/kynisk nok foran kassen. Der er for mange "smuttere" på store chancer
      Jeg har det på samme måde - og spillemæssigt bidrager han ikke med det store.

      Skoubo > Marcus P

      Comment


        Klart Skoubo < Marcus P.

        Marcus havde et fint efterår sammen med resten af holdet og var tydeligvis hæmmet af at der manglede folk til at sætte ham op i foråret, da Falk var ude. Han er ikke nogen frelser sendt fra himlen, men er han bedre end Skoubo? Det er han fuldstændig uden diskussion ja.

        Comment


          Her må jeg give Sheed ret. Jeg ser hellere Marcus end Skoubo i truppen, uanset pæne sko. Der er noget vilje og fight, som den gamle Skoubo ikke har vist mig.

          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Klart Skoubo < Marcus P.

          Marcus havde et fint efterår sammen med resten af holdet og var tydeligvis hæmmet af at der manglede folk til at sætte ham op i foråret, da Falk var ude. Han er ikke nogen frelser sendt fra himlen, men er han bedre end Skoubo? Det er han fuldstændig uden diskussion ja.

          Comment


            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/benel...arte-karrieren
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...el-christensen
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                er det ham Ronaldinho lokk-a-like'en :-)
                Believe OB

                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Klart Skoubo < Marcus P.

                  Marcus havde et fint efterår sammen med resten af holdet og var tydeligvis hæmmet af at der manglede folk til at sætte ham op i foråret, da Falk var ude. Han er ikke nogen frelser sendt fra himlen, men er han bedre end Skoubo? Det er han fuldstændig uden diskussion ja.
                  "Helt fuldstændig uden diskussion", simpelthen. Det kan vi jo så diskutere :-)

                  Det kommer jo an på hvad man vil have. Måske er det i overkanten, at sætte det op på den måde, men jeg mener Skoubo er bedre for vores hold.

                  Marcus P startede rigtig nok flot, men havde godt nok også selv hovedansvaret for, at det gik ham så dårligt i foråret. Han blev meget uskarp og var decideret dårlig i spillet med bolden (lavede simpelthen alt alt for mange simple fejl). Han har godt nok noget vildt aggresivitet og målinstinkt som man i den grad savner hos Skoubo, men han har ganske enkelt for mange andre svagheder i mine øjne.

                  Han er på mange måder en lidt bedre udgave af Mos, men med grundlæggende de samme mangler ift. at passe ind på vores hold og system.

                  Vi mangler helt klart en angriber. Og selvsagt en, der kan score nogle mål (flere mål end Skoubo har leveret). Men hvis vi holder på den nuværende trup (og her tænker jeg hovedsagligt på Kadrii) mener jeg ikke nødvendigvis det behøves være en der hamrer de der 15-18 ind. Ser det personligt som vigtigere, at vi får en ind der kan bidrage med meget af det samme som Skoubo for det meste gjorde. Dvs. modtage bolden med ryggen til mål, være en sikker opspilsstation (skille sig klogt af med bolden), tage fløjene godt med - og ikke mindst give Kadrii plads og frihed til at tage de rigtige løb.

                  Derfor mener jeg, at en Skoubo i form samlet set og på kort sigt vil gavne vores hold mere end Marcus Pedersen. Men det er jo lidt en hypotetisk diskussion, da der ikke er meget der tyder på, at Skoubo længere kan holde sig i god spilleform over længere perioder.
                  Last edited by Agbre; 01-07-2014, 19:46.

                  Comment


                    Jeg vil også mene, at vores hold snarere savner skudstyrke, aggressivitet og løbevillighed - som Marcus P står for - i angrebet, end finpudset teknik og pasningsspil som Skoubo står for.

                    Marcus P har ganske vidst skidt teknik (førsteberøringerne hoppede tit et par meter væk), men han er alligevel en mere resolut afslutter end smukke Morten.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                      Jeg vil også mene, at vores hold snarere savner skudstyrke, aggressivitet og løbevillighed - som Marcus P står for - i angrebet, end finpudset teknik og pasningsspil som Skoubo står for.

                      Marcus P har ganske vidst skidt teknik (førsteberøringerne hoppede tit et par meter væk), men han er alligevel en mere resolut afslutter end smukke Morten.
                      Vi mangler også aggressivitet, løbevillighed m.m., men jeg vil fortsat bare mene, at det andet vejer tungere.

                      Vil igen hive fat i det der efterhånden er blevet min kæphest herinde. Vi har på opstarts-fanmøder og særudgaver af OBservation kunne læse om, hvordan vi gerne vil arbejde hen imod at blive mere spilstyrende gennem boldbesiddelse - og det lyder bestemt som om det stadig er planen. Det er det vi arbejder med til daglig og selvom det ikke har set godt ud så er det altså det, der i sidste ende forhåbentlig skal sørge for, at vi igen kan blande os i toppen af ligaen.

                      Derfor skal vi også anlægge vores indkøb derefter.

                      Hvis vi tager udgangspunkt i et angreb med Marcus P og Kadrii: Marcus P's manglende overblik og teknik diskvalificerer ham mere eller mindre som opspilsstation i vores system. Han er udpræget boksspiller og skal derfor modtage bolden der. Det ville være fint nok i sig selv, hvis det ikke var fordi Kadrii har lidt samme svagheder. Han er ikke teknisk svag, men han arbejder også bedst med front mod mål. Han skal primært udfordre mand-mand eller spilles dybt.

                      De to i front ville give de centrale midtbanespillere urimeligt ringe forudsætninger for at sætte spillet som vi ønsker, ganske enkelt fordi opspilsmulighederne ville mangle. Har svært ved at se det give os ordentlige muligheder for at udvikle vores spil. Det vil i mine øjne være at sætte sig mellem to stole.

                      Hvis vi derimod helt bevidst ændrede de spillemæssige visioner/ambitioner og gik tilbage til at spille mere fysisk og direkte, med brede fløje og mange indlæg i feltet. Så ville det være en anden snak. Det ville f.eks. nok også passe bedre til en spiller som Spelmann. Omvendt ville det være meget synd og svært at forsøge at presse spillere som Falk og Schoop ind i den spillestil.

                      Men uanset hvad tror jeg ikke der er særlig stor chance for, at Marcus Pedersen kommer tilbage til Odense.

                      Comment


                        Ifølge klubbens hjemmeside, vores angreb:

                        9. Rasmus Falk
                        10. Darko Bodul
                        24. Bashkim Kadrii

                        Lige godt 14 dage til første turneringskamp og vi råder altså pt. over et angreb der består af en fløjspiller, et gigant flop fra østrig og en upcomming meget lovende spiller i Kadrii der er langsomt på vej tilbage fra en alvorlig knæskade.

                        Jeg tænker, - er det fordi det er mindre relevant at have en angriber med i træningsopstarten, end f.eks. en forsvars- / midtbanespiller?

                        Eller er vi jf. "Sparetider i OB" tråden - vitterligt så langt ude i torvene, at selv på den tyndest besatte position, må vi helt ud og bruge overtid efter sæsonstart, for at skrabe en eller anden rest til os?

                        Hvad med prøvetræninger eller lign.?

                        Sorry- man kan jo også bare holde sit dårlige humør for sig selv, men seriously what the f...?
                        Last edited by Netsirk; 03-07-2014, 10:45.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                          Ifølge klubbens hjemmeside, vores angreb:

                          9. Rasmus Falk
                          10. Darko Bodul
                          24. Bashkim Kadrii

                          Lige godt 14 dage til første turneringskamp og vi råder altså pt. over et angreb der består af en fløjspiller, et gigant flop fra østrig og en upcomming meget lovende spiller i Kadrii der er langsomt på vej tilbage fra en alvorlig knæskade.

                          Jeg tænker, - er det fordi det er mindre relevant at have en angriber med i træningsopstarten, end f.eks. en forsvars- / midtbanespiller?

                          Eller er vi jf. "Sparetider i OB" tråden - vitterligt så langt ude i torvene, at selv på den tyndest besatte position, må vi helt ud og bruge overtid efter sæsonstart, for at skrabe en eller anden rest til os?

                          Hvad med prøvetræninger eller lign.?

                          Sorry- man kan jo også bare holde sit dårlige humør for sig selv, men seriously what the f...?
                          pjat med dig - kryger kan da også udfylde den plads....det giver så lidt rokering på hb.....eller spelmann - vi har masser af muligheder *HOST*HOST*

                          nej jeg håber ligesom dig på der snart lander en men meget gerne 2 angribere i ådalen - vi trænger i den grad

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                            pjat med dig - kryger kan da også udfylde den plads....det giver så lidt rokering på hb.....eller spelmann - vi har masser af muligheder *HOST*HOST*

                            nej jeg håber ligesom dig på der snart lander en men meget gerne 2 angribere i ådalen - vi trænger i den grad
                            Hvad hvis kvaliteten af angriber står og falder med Falk-salg? Så er klubben ligesom nødt til at vente, indtil der er afklaring med salg - og så kan man rykke på de muligheder, som stadig er åbne på det tidspunkt.

                            Det er desværre det, som 'tæring efter næring' indebærer. Tålmodighed og nøjsomhed. Ikke det skide skæggeste, men sundere i længden.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Netsirk Se indlæg
                              Ifølge klubbens hjemmeside, vores angreb:

                              9. Rasmus Falk
                              10. Darko Bodul
                              24. Bashkim Kadrii

                              Lige godt 14 dage til første turneringskamp og vi råder altså pt. over et angreb der består af en fløjspiller, et gigant flop fra østrig og en upcomming meget lovende spiller i Kadrii der er langsomt på vej tilbage fra en alvorlig knæskade.

                              Jeg tænker, - er det fordi det er mindre relevant at have en angriber med i træningsopstarten, end f.eks. en forsvars- / midtbanespiller?

                              Eller er vi jf. "Sparetider i OB" tråden - vitterligt så langt ude i torvene, at selv på den tyndest besatte position, må vi helt ud og bruge overtid efter sæsonstart, for at skrabe en eller anden rest til os?

                              Hvad med prøvetræninger eller lign.?

                              Sorry- man kan jo også bare holde sit dårlige humør for sig selv, men seriously what the f...?
                              jeg fuldstændig på det rene med at vi har et problem oppe i angrebet pt. Men det er bare fandens svært at finde gode angribere til ingen penge. For er de på kontrakt er de dyre, og er de uden, lurer de på noget bedre frem til slutningen af vinduet. Både TB og JH har været ude at sige at man mangler og jagter mindst én angriber, og derfor er jeg heller ikke i tvivl om at der bliver arbejdet intensivt på at hente en hurtigst muligt. Der er jo bare også den faktor at vi pludselig får en masse millioner i kassen, ved et salg, således vi kan gå en hylde op, så det er ikke lige til det hele.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                                Hvad hvis kvaliteten af angriber står og falder med Falk-salg? Så er klubben ligesom nødt til at vente, indtil der er afklaring med salg - og så kan man rykke på de muligheder, som stadig er åbne på det tidspunkt.

                                Det er desværre det, som 'tæring efter næring' indebærer. Tålmodighed og nøjsomhed. Ikke det skide skæggeste, men sundere i længden.
                                den er jeg helt med på - og var kadrii tilbage på 100% så var det nok lidt lettere at trække den lidt endnu. Men lyder bare til han har et stykke vej endnu.....og bodul bliver det jo aldrig til noget med.

                                mon ikke man kunne finde noget interessant fra toppen af 1 div. der ikke var for dyrt - og sælges falk så kan man jo hente endnu en angriber ind, det gjorde faktisk ikke noget om vi havde et par stykker at vælge imellem

                                Comment

                                Working...
                                X