Annoncering

Collapse
No announcement yet.

JH's Hitrate - indadgående handler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
    Har JH kontraktudløb på et tidspunkt, eller hvordan hænger det sammen?

    MvT
    Er han ikke bare ansæt på en funktionær lign kontrakt med en 3-6 måneders opsigelse. I den stil

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det mest komiske er jo at det er milliardærer eller som minimum multimange millionærer der sidder og vil have Odense Kommune til at spytte hvad? 10-20-30 millioner i projektet... På den ene side kan jeg godt forstå at en lejer ikke vil betale for forbedringer på en udlejers ejendom... Men på den anden side pisser det mig for vildt af at disse mennesker der tilsammen har kæmpe formuer(and counting) hellere vil lade OB stå i stampe i årevis i noget der bremser fremgangen i klubben..
      Få dog det lort lavet FOR HELVEDE og tag slagsmålet bagefter eller imens.. Og om det så er Thorborg & Co, Odense Kommune eller OB på en eller anden favorabel afdragsordning( evt 2 mill de næste 15 år) der betaler er jeg som fan pisse ligeglad med...
      Der er fandme så meget forretningsmænd over de herre at man nogle gange undre sig over om de bare er i det for pengenes skyld eller virkelig er fans..
      Jeg ved godt at Thorborg har skudt mange millioner i foretagenet og det er jeg taknemmelig for. Men er stadig i tvivl om motivet bag det. Har det været for at redde OB eller har det bare været for at holde liv i den drøm at eje det halve af Odense hvor OB som fungerer som det bløde punkt hvor alle spidserne kan mødes over bajer og bold og lave deres forretninger.

      KOM NU IGANG OB!!!!!
      Nu er det jo ikke fordi NT'S eller andres formue er i kontanter ... Skulle de smide X antal kr. i OB så skulle de givet vis sælge noget andet fra og der er vist ikke noget det giver ringere afkast end OS&E så det vil være dårlig forretning ...
      Hvad er chancen for at kommunen allokerer ressourcer til stadion efter at det er lavet og betalt?
      Det er da bredt kendt at fodbold er et samlingspunkt og et sted st mødes ... Hvad tror du sponsorerne betaler for?
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Nu er det jo ikke fordi NT'S eller andres formue er i kontanter ... Skulle de smide X antal kr. i OB så skulle de givet vis sælge noget andet fra og der er vist ikke noget det giver ringere afkast end OS&E så det vil være dårlig forretning ...
        Hvad er chancen for at kommunen allokerer ressourcer til stadion efter at det er lavet og betalt?
        Det er da bredt kendt at fodbold er et samlingspunkt og et sted st mødes ... Hvad tror du sponsorerne betaler for?
        Fuldstændigt enig.
        Selvom de er fans, så er der jo heller ikke noget at sige til, at de holder en professionel distance også. Og helt ærligt, hvor mange af os "ægte" fans ville være villige til at lægge lad os sige 10-15% af vores private opsparing i en indsamling til nye faciliteter? Gør vel ikke nødvendigvis folk til dårlige/uægte fans?

        Er helt sikker på, at der er flere muligheder i spil. Vil man vælge den "billige" løsning og sminke liget i ådalen, så kunne man sikkert godt gå i gang uden indblanding fra kommunen. Men skal der den helt store omgang til og findes en ny lokation, så kan man vel ikke gøre det uden at indblande kommunen i et eller andet omfang. Ligemeget hvad, så bliver det en dyr omgang, og der er sikkert en eller anden form for nervekrig i gang

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          Nu er det jo ikke fordi NT'S eller andres formue er i kontanter ... Skulle de smide X antal kr. i OB så skulle de givet vis sælge noget andet fra og der er vist ikke noget det giver ringere afkast end OS&E så det vil være dårlig forretning ...
          Hvad er chancen for at kommunen allokerer ressourcer til stadion efter at det er lavet og betalt?
          Det er da bredt kendt at fodbold er et samlingspunkt og et sted st mødes ... Hvad tror du sponsorerne betaler for?
          Er nu altså pænt sikker på at en finansiering kunne laves gennem nogle af deres forretninger og er da godt klar over at Thorborg ikke bader i en pengetank ligesom Joachim Von And.. Jeg er selv selvstændig erhvervsdrivende og kender godt gamet plum. Du er ikke den eneste herinde altså..
          Og som jeg skriver så er jeg pisse ligeglad med som fan hvem der betaler gildet. Ville selvfølgelig være bedst hvis det var kommunen der betalte... Men tør da ikke tænke på hvad vi måske har gået glip af a spillere og også vil gøre det i fremtiden som vælger os fra pga dette.. Ikke at dette skulle være den egentlige årsag men en del af den..
          Kan dette evt have kostet os gode spillere der kunne have genereret bedre resultater? Unge spillere der kunne have være solgt videre? Bedre træningsforhold der vil give bedre resultater der den vej giver flere penge. Mange bække små du ved..
          Med den billige husleje man får på stadion kunne man måske godt argumentere for at de kunne spæde lidt ekstra til selv...

          Pointen er at vi ikke kan fortsætte en armlægningskonkurrence i 10 år mere med kommunen. Hvis de ikke vil kan du ikke vinde kampen.. De er politikkere og vil blive ved med at fylde dig med lort mens det ene år tager det andet.. Det kan vi ikke vente på..
          Nogen vil så mene at det er nemt sagt når det ikke er mine penge. Og ja det er det...

          But... I... Don't... Care

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Fuldstændigt enig.
            Selvom de er fans, så er der jo heller ikke noget at sige til, at de holder en professionel distance også. Og helt ærligt, hvor mange af os "ægte" fans ville være villige til at lægge lad os sige 10-15% af vores private opsparing i en indsamling til nye faciliteter? Gør vel ikke nødvendigvis folk til dårlige/uægte fans?

            Er helt sikker på, at der er flere muligheder i spil. Vil man vælge den "billige" løsning og sminke liget i ådalen, så kunne man sikkert godt gå i gang uden indblanding fra kommunen. Men skal der den helt store omgang til og findes en ny lokation, så kan man vel ikke gøre det uden at indblande kommunen i et eller andet omfang. Ligemeget hvad, så bliver det en dyr omgang, og der er sikkert en eller anden form for nervekrig i gang
            Har aldrig sagt at man skal ligge ud af private opsparede penge. Projektet kan finansieres igennem et af deres firmaer på favorable vilkår for OB...
            Nogle af disse drenge må have kontoer med likviditet. En likviditet der nok vokser år for år set ud fra deres årsregnskaber.. Disse kunne bruges til at finansiere projektet med en tilbagebetaling og rente der er god for begge. 3-5% evt

            Men ingen af os ved hvad der virkelig foregår bag de 4 væge i forhandlingslokalerne og virkelig kender de faktuelle forhold.. Jeg siger bare som fan at jeg vil se handling. Ikke tovtrækkeri

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Vi kæmpede om overlevelse, fordi vores sportsdirektør ikke formåede at hente gode nok spillere. Og vi var aldrig så langt ude økonomisk, at det ikke var muligt at hente bedre spillere til samme penge. Du og andre taler om vores økonomi, som om det kun var muligt at hente de spillere, vi hentede. Men det passer jo ikke. Andre sportsdirektører har formået at hente bedre til mindre penge, så det med økonomien et bare endnu en belejlig bortforklaring.

              Hvis man tager enkelte spillere væk fra hit rate listen, som vi rigtigt bør gøre med Falkesgaard, så ændrer det ikke på, at der er for mange missere. Og resultaterne bliver altså derefter.

              Vi var dårlige p.g.a spillere som Lasse, i kombination med Jonasson, Skulason, m.m, så jeg ser din og andres virkelighed og afviser den. Der har været for mange missere, og jeg køber ikke, at man ikke kunne finde bedre spillere, for de samme penge.

              MvH ChrisOB
              Tror vi kæmpede om overlevelse fordi vi stod tæt på en økonomisk kollaps.De udtalelser om vores nu bedre økonomiske situation hentyder klar til det. (At der var nødt til at reducere lønniveauet om næsten 50% f.eks.) Og i sådan en situation kan du ikke hente hvad du vil men du skal indgå harde kompromisser og prøve den en eller anden lottokupon. Desuden havde vi åbenbart en ubrugelig træner for sådan en situation. Og en sportsdirektør har ved siden den økonomiske faktor trænerens forestillinger som anden faktor at tager i betragtning i hensigt til spillerkøb.
              Er helt sikker at JHs første opgave var at redde klubben økonomisk uden at nedrykke ud af superligaen. Og det lykkedes hvorfor han fortjener en stor + i min bog. At der var også ting jeg var meget skuffet om er en realitet men ser det som underordnet under det.
              Om JH han kan føre os videre til et tophold er anden spørgsmål. Vi vil se. Men idag siger jeg en "well done" til ham og bliver optimistisk ( Men det er jeg ja altid... ;-))
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Har aldrig sagt at man skal ligge ud af private opsparede penge. Projektet kan finansieres igennem et af deres firmaer på favorable vilkår for OB...
                Nogle af disse drenge må have kontoer med likviditet. En likviditet der nok vokser år for år set ud fra deres årsregnskaber.. Disse kunne bruges til at finansiere projektet med en tilbagebetaling og rente der er god for begge. 3-5% evt

                Men ingen af os ved hvad der virkelig foregår bag de 4 væge i forhandlingslokalerne og virkelig kender de faktuelle forhold.. Jeg siger bare som fan at jeg vil se handling. Ikke tovtrækkeri
                Men det vi ved DR at OS&E skal kunne løbe rundt ved egen drift og på trods af det ser vi den ene aktieudvidelse efter den anden ...
                De her "drenge" ligger da ikke inde med ekstra likviditet i den størrelsesorden .. De investeres da i andre forretninger og formentligt til bedre afkast end 5% ...
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  #68
                  Jh på møddingen omgående. Vi har en middel start 9, men med skader og anden frævard, så bliver vi udstillet. Jh har haft chancen for at bygge op, men 3 minutter i Ålborg så ved man hvad truppen kan. Håber jeg må æde det her fordi det vender, men tror det ikke. Det ændre heller ikke ved, at Jh ikke er svaret på at skabe en konkurrence dygtig trup.

                  Comment

                  Working...
                  X