Annoncering

Collapse
No announcement yet.

JH's Hitrate - indadgående handler

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Jeg synes godt nok, at i er flinke ved Jesper Hansen. Hvordan kan det være positivt at vi rykkede Radza op og endda forlængede med ham? Han havde ikke længere skyggen af et talent, der ville kunne række til Superligaen. Fyens.dk skrev en artikel om ham og Anders Thomsen, hvor der stod noget lignende: Kan du jonglere to gange med en bold, kan du blive talent i OB.
    I må også meget gerne hjælpe mig med at forstå, hvordan man kan se et indkøb som Jeppe Hansen værende positivt? Det samme med Conor O'Brian, hvordan vil i dog argumentere for, at han var en succes? Det samme med Djuric...
    Er det bare mig, eller mangler Matti på listen?

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
      Jeg "løber" sgu ikke fra noget. Jeg argumenterer ikke for, at JH ikke er ansvarlig for dårlige indkøb. Eller at der er spillere, der ikke er slået til. Eller at JH/KN/JB, whoever ikke skal fyres, hvis de ikke leverer.

Jeg argumenterer bare for, at hvis man ikke sætter ting ind i en større sammenhæng, er der en overhængende risiko for, at man ikke agerer, men reagerer, hver gang man oplever et "miss". Og det er en usund måde at drive en forretning på i det lange løb.

Der hvor nogen ser en sort/hvid hitrate for JH på under 25% hits, ser jeg en klub, der kun er gået én vej under hans lederskab, nemlig fremad, og det er satme svært at argumentere for andet.

Kunne det have gået hurtigere? Måske.
      Har han lavet for mange fejl? Måske, men nok især i starten.
      Kunne andre have gjort det bedre? Måske
      Har andre gjort det bedre i tilsvarende/mindre klubber? Helt afgjort.

Jeg argumenterer ikke for, at man ikke skal kritisere spillere/sportsdirektører. Men at sætte alle beslutninger ind i et binært hit/miss system giver et forvrænget billede af virkeligheden. Men jvf. diskussionen i den anden tråd, vil jeg da give dig ret så langt, at man også kan forklare et nederlag på så mange måder, at man lukker øjnene for at nederlaget var uacceptabelt til at begynde med.

Hvis man vil have et eksempel på at agere, frem for at reagere, så kan man se på FCK. Begge ansættelser af Solbakken er startet med resultater, der dybest set ikke var acceptable i FCK. Men man har holdt fast i planen, på trods af fejl og uopnåede målsætninger, fordi man kunne se pointen med det i det lange løb. Med betydelig succes til følge, oven i købet.
      Helt enig. Og lige Falkesgaard er en god eksempel at det er ikke helt seriøs at vurdere med en sort/hvid hitrate. Han blev hentet for at kæmpe om målmandspositioen. Om han ville være en hit som 1.målmand, det ved jeg ikke og der ville jeg sætte et spørgsmålstegn. Men er glad for at have ham i holdet som backup for Gryte, så på den måde er han en 100%-hit imo.
      Desuden er det afhængig af den sportslige (og økonomiske) situation af klubben.
      Lasse Nielsen f.eks. blev sendt videre nu men i de sidste 2 sæsoner var han en rigtig vigtig mand i holdet da vi kæmpede om overlevelsen. Så for mig en 100%-hit men der er også mange som se ham som ikke god nok i det aktuelle hold (med den aktuelle træner).
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

Comment

Jeg vil da godt slå fast, jeg er meget splittet omkring JH... Han har fået gevaldige tæsk herfra, men jeg har skam også rost ham. Manden har helt sikkert evner der er meget givtige for OB... For at komme med et eksempel, så synes jeg JH, som han også var det i Horsens, er god til at håndtere "kriser"... Hvad enten vi snakker resultater eller Redbull og kakao, så har journalisterne godt nok ikke ret nemt ved at flytte på manden. Han har sin mening/klubbens mening, og den kan de få en gang eller to, og så gider han altså flere julelege... det elsker jeg ham for. Selvom han, som mig selv, er en røvsyg østjyde, så kan vi altså et eller andet der... (Han skuffede mig en smule i Falk-sagaen, men den var heller ikke nem)

Jeg synes også vi er ekstraordinært gode til at debattere tingene herinde, forstået som at jeg ser det her forum som det mest ivrige, og her der er mest liv, og her hvor tingene i den grad bliver vendt og drejet på alle de måder det er muligt... Der er ikke et hjørne i hjørnet der ikke bliver vendt, til tider så ofte at folk er ved at flatline... og jeg synes egentlig det er fair, at der kommer tidspunkter hvor man siger, jamen er den spiller der en spiller vi fik noget ud af... Så er det klart, der er forskellige kategorier for succes og for fiasko, og nogen er væk og andre kan nå at vende endnu måske, og jeg kunne ikke finde på at sammenligne Lado og Falkesgaard, men i sidste ende må jeg bare konstatere, trods forskellige historier, at vi ikke har fået mere ud af Falke end vi gjorde det med Lado... Og så er det altså bare ikke en jeg kan give plus på hitlisten for... Når det så er sagt, så er det ikke fordi jeg ikke mener Falke har bidraget, altså udover de 3-4 kampe han fik, feks. virker han som en der bidrager med godt humør og hvad der hører til, og virker som en cool og rar gut, hvilket man aldrig må undervurdere i en spillertrup. Og forhåbentlig kommer der også noget god konkurrence til Myse nu... Det virker ofte sort/hvid, og det kan bestemt også være tilfældet, men overordnet set synes jeg sgu vi gør det godt herinde. Der er ingen der får lov at slippe omkring med nemme/usaglige/forhastede konklusioner, eller det der måtte ligne, hvad sige det så end måtte være til... Så det er i min verden som det skal være, sådan mere eller mindre...
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

... mere end mindre. :-)
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Og nu også med mhbp's vurdering.

Har lavet en ekstra summering, således der er tal for alle tilgange og en uden egne talenter medregnet:

Eget talent Total Mågen Entusiastens Manner Kaspernon mhbp
            AMC forlænget Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
            Radza rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
            Ari Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Spelmann Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
            JBL lejet Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Jeppe Hansen Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Conner O'Brien Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
            Abdellaoue Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
            Djuric Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
            Azer Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            EPJ rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
            Desler rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
            Thomsen rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
            Greve rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
            Radza forlænget Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
            JBL handlet Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Lasse Nielsen Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Ruud Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Ousager Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus
            Magnus P Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
            Lucas Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
            Mikkelsen Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Dvalishvili Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Kryger Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
            Kirkeskov Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Skogseid Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus
            Hallgrimur Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Dalgaard Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Zohore Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Lund Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            AK Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Falkesgaard Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Tørnes Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Festersen Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Makrini Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Koval Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Tingager Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Joan Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
            Yao Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Grytebust Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Izunna Nej 20,00% OK Minus Minus Minus Minus
            Joao Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Tverskov Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            KEP Nej 40,00% OK Minus Minus Minus OK
            Buus rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
            Jønsson Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
            Thrane Nej 100,00% OK OK OK OK OK
            Total alle:
            Antal OK 151 36 18 38 26 33
            Antal Minus 84 11 29 9 21 14
            %OK 64,26% 76,60% 38,30% 80,85% 55,32% 70,21%
            Total excl egne talenter
            Antal OK 116 28 15 30 18 25
            Antal Minus 79 11 24 9 21 14
            59,49% 71,79% 38,46% 76,92% 46,15% 64,10%

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Helt enig. Og lige Falkesgaard er en god eksempel at det er ikke helt seriøs at vurdere med en sort/hvid hitrate. Han blev hentet for at kæmpe om målmandspositioen. Om han ville være en hit som 1.målmand, det ved jeg ikke og der ville jeg sætte et spørgsmålstegn. Men er glad for at have ham i holdet som backup for Gryte, så på den måde er han en 100%-hit imo.
              Desuden er det afhængig af den sportslige (og økonomiske) situation af klubben.
              Lasse Nielsen f.eks. blev sendt videre nu men i de sidste 2 sæsoner var han en rigtig vigtig mand i holdet da vi kæmpede om overlevelsen. Så for mig en 100%-hit men der er også mange som se ham som ikke god nok i det aktuelle hold (med den aktuelle træner).
              Vi kæmpede om overlevelse, fordi vores sportsdirektør ikke formåede at hente gode nok spillere. Og vi var aldrig så langt ude økonomisk, at det ikke var muligt at hente bedre spillere til samme penge. Du og andre taler om vores økonomi, som om det kun var muligt at hente de spillere, vi hentede. Men det passer jo ikke. Andre sportsdirektører har formået at hente bedre til mindre penge, så det med økonomien et bare endnu en belejlig bortforklaring.

Hvis man tager enkelte spillere væk fra hit rate listen, som vi rigtigt bør gøre med Falkesgaard, så ændrer det ikke på, at der er for mange missere. Og resultaterne bliver altså derefter.

Vi var dårlige p.g.a spillere som Lasse, i kombination med Jonasson, Skulason, m.m, så jeg ser din og andres virkelighed og afviser den. Der har været for mange missere, og jeg køber ikke, at man ikke kunne finde bedre spillere, for de samme penge.

MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Jeg vil da godt slå fast, jeg er meget splittet omkring JH... Han har fået gevaldige tæsk herfra, men jeg har skam også rost ham. Manden har helt sikkert evner der er meget givtige for OB... For at komme med et eksempel, så synes jeg JH, som han også var det i Horsens, er god til at håndtere "kriser"... Hvad enten vi snakker resultater eller Redbull og kakao, så har journalisterne godt nok ikke ret nemt ved at flytte på manden. Han har sin mening/klubbens mening, og den kan de få en gang eller to, og så gider han altså flere julelege... det elsker jeg ham for. Selvom han, som mig selv, er en røvsyg østjyde, så kan vi altså et eller andet der... (Han skuffede mig en smule i Falk-sagaen, men den var heller ikke nem)

Jeg synes også vi er ekstraordinært gode til at debattere tingene herinde, forstået som at jeg ser det her forum som det mest ivrige, og her der er mest liv, og her hvor tingene i den grad bliver vendt og drejet på alle de måder det er muligt... Der er ikke et hjørne i hjørnet der ikke bliver vendt, til tider så ofte at folk er ved at flatline... og jeg synes egentlig det er fair, at der kommer tidspunkter hvor man siger, jamen er den spiller der en spiller vi fik noget ud af... Så er det klart, der er forskellige kategorier for succes og for fiasko, og nogen er væk og andre kan nå at vende endnu måske, og jeg kunne ikke finde på at sammenligne Lado og Falkesgaard, men i sidste ende må jeg bare konstatere, trods forskellige historier, at vi ikke har fået mere ud af Falke end vi gjorde det med Lado... Og så er det altså bare ikke en jeg kan give plus på hitlisten for... Når det så er sagt, så er det ikke fordi jeg ikke mener Falke har bidraget, altså udover de 3-4 kampe han fik, feks. virker han som en der bidrager med godt humør og hvad der hører til, og virker som en cool og rar gut, hvilket man aldrig må undervurdere i en spillertrup. Og forhåbentlig kommer der også noget god konkurrence til Myse nu... Det virker ofte sort/hvid, og det kan bestemt også være tilfældet, men overordnet set synes jeg sgu vi gør det godt herinde. Der er ingen der får lov at slippe omkring med nemme/usaglige/forhastede konklusioner, eller det der måtte ligne, hvad sige det så end måtte være til... Så det er i min verden som det skal være, sådan mere eller mindre...
                Personligt er jeg ikke splittet omkring JH, for indtil vi rent faktisk ser ud til at være et top 6 hold, og husk der stadig er 7 kampe færre til at opnå dette mål end i sidste sæson, så har han ikke rigtigt udrettet noget, der i mine øjne fortjener andet end skepsis. Det er ikke det samme som absolut mistillid, men hvorfor begynde at kaste tillid efter ham nu, hvis vi efter 26 kampe ikke har opnået målet?

Jeg har intet problem med, hvis nogen har lyst til at debattere eller endda ryste på hovedet af min holdning, for jeg mener stadig, der er nogen, der giver alt for lang snor. Snor jeg ikke synes, han har gjort sig fortjent til, endnu.

MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

mener nu stadig det er en noget forsimplet måde at stille det op på.

Og det ender med en noget mere positiv JH score end hvad den burde være - for mens alle talenterne der blev rykket op - isoleret set er "ok" så har en stor del af dem efterfølgende ikke slået til og skulle så ned i "minus" kategorien.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Personligt er jeg ikke splittet omkring JH, for indtil vi rent faktisk ser ud til at være et top 6 hold, og husk der stadig er 7 kampe færre til at opnå dette mål end i sidste sæson, så har han ikke rigtigt udrettet noget, der i mine øjne fortjener andet end skepsis. Det er ikke det samme som absolut mistillid, men hvorfor begynde at kaste tillid efter ham nu, hvis vi efter 26 kampe ikke har opnået målet?

Jeg har intet problem med, hvis nogen har lyst til at debattere eller endda ryste på hovedet af min holdning, for jeg mener stadig, der er nogen, der giver alt for lang snor. Snor jeg ikke synes, han har gjort sig fortjent til, endnu.

MvH ChrisOB
                    Det er vel lige så meget Kents ansvar at få holdet i top 6. Hvis ellers man mener at de spillere han har til rådighed har niveauet til top 6...

Comment

Oprindeligt indsendt af badazz Se indlæg
                      Det er vel lige så meget Kents ansvar at få holdet i top 6. Hvis ellers man mener at de spillere han har til rådighed har niveauet til top 6...
                      Det er helt sikkert Kent Nielsen der står med det overordnede ansvar for resultaterne. Det er det 3.transfervindue han er inde over, og han har snart været med til at bygge hele holdet op, bla med en del af hans tidligere spillere fra Aalborg.
                      Jeg synes der er en underlig tendens til at frede træneren og give sportsdirektøren skylden.
                      Kan man ikke snart begynde at stille krav til træneren når han har fået så mange ønske spillere? Det synes jeg.

Comment

Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                        Vi præsterer i hvert fald bedre nu - ikke så meget som håbet, men dog bedre - end vi gjorde i årene før Jesper og i hans første år. Og vi gør det tilsyneladende for en hel del færre penge... Det skal også tages med i vurderingen.

Desuden sætter jeg pris på JH's fokus på faciliteter og ungdomsarbejdet. Det har jeg manglet, at vores sportsdirektør har sat fokus på, og det gør han faktisk - også udadtil i medierne.
                        JH's første år var rædselsfulde ift indkøb hvor han ødslede vores sparsomme penge på det ene fejlkøb efter det andet , det er blevet markant bedre og han har efterhånden også fået ryddet op i eget lort . Lige nu står Izunna vel kun som fejlkøb og Jønsson som et la-la køb .

Focus på faciliteter er super godt , men indtil det er blevet til andet end snak er der ikke mange point til ham , for det er vel logik for enhver at de er kritisable og ikke tidssvarende .

Ungdomsarbejdet har fået et løft og det skal han have stor ros for , det er sgu fedt .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                          Det er helt sikkert Kent Nielsen der står med det overordnede ansvar for resultaterne. Det er det 3.transfervindue han er inde over, og han har snart været med til at bygge hele holdet op, bla med en del af hans tidligere spillere fra Aalborg.
                          Jeg synes der er en underlig tendens til at frede træneren og give sportsdirektøren skylden.
                          Kan man ikke snart begynde at stille krav til træneren når han har fået så mange ønske spillere? Det synes jeg.
                          Helt enig
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Nej det er det ikke. Det er JH' overordnede ansvar at opnå de mål der er udstukket af bestyrelsen i sin egenskab af direktør. Han har så uddelegeret det daglige ansvar til KN som cheftræner.
                            Kan JH se at KN ikke kan nå de mål der er sat har han mulighed og pligt til at finde en der kan .. Ikke omvendt.

Bestyrelse
                            Adm. Dir.
                            Afd. Dir.
                            Afd. Chef
                            Ansatte
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

MvH ChrisOB
                              Som ikke uenig... Jeg mangler også at se vi lever op til forventningerne... Det lykkedes denne sæson, at ramme en lidt svævende målsætning, alt efter hvordan man vender og drejer udmeldingen, men ja helt sikkert, der skal resultater på bordet...

Comment

Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                                Og nu også med mhbp's vurdering.

Har lavet en ekstra summering, således der er tal for alle tilgange og en uden egne talenter medregnet:

Eget talent Total Mågen Entusiastens Manner Kaspernon mhbp
                                AMC forlænget Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Radza rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Ari Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Spelmann Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
                                JBL lejet Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Jeppe Hansen Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Conner O'Brien Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
                                Abdellaoue Nej 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Djuric Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
                                Azer Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                EPJ rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Desler rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
                                Thomsen rykket op Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Greve rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
                                Radza forlænget Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
                                JBL handlet Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Lasse Nielsen Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Ruud Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Ousager Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus
                                Magnus P Ja 80,00% OK Minus OK OK OK
                                Lucas Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
                                Mikkelsen Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Dvalishvili Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Kryger Nej 20,00% Minus Minus OK Minus Minus
                                Kirkeskov Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Skogseid Nej 40,00% OK Minus OK Minus Minus
                                Hallgrimur Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Dalgaard Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Zohore Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Lund Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                AK Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Falkesgaard Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Tørnes Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Festersen Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Makrini Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Koval Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Tingager Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Joan Nej 0,00% Minus Minus Minus Minus Minus
                                Yao Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Grytebust Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Izunna Nej 20,00% OK Minus Minus Minus Minus
                                Joao Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Tverskov Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                KEP Nej 40,00% OK Minus Minus Minus OK
                                Buus rykket op Ja 100,00% OK OK OK OK OK
                                Jønsson Nej 60,00% OK Minus OK Minus OK
                                Thrane Nej 100,00% OK OK OK OK OK
                                Total alle:
                                Antal OK 151 36 18 38 26 33
                                Antal Minus 84 11 29 9 21 14
                                %OK 64,26% 76,60% 38,30% 80,85% 55,32% 70,21%
                                Total excl egne talenter
                                Antal OK 116 28 15 30 18 25
                                Antal Minus 79 11 24 9 21 14
                                59,49% 71,79% 38,46% 76,92% 46,15% 64,10%
                                Jeg stadig kun givet 17 spillere et "OK" og ikke 18 eller 26... Det skal rettes, ellers må jeg bede dig om at tage mig af listen...

Comment

Working...
                                X