Annoncering

Collapse
No announcement yet.

JH's Hitrate - indadgående handler

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    mener nu stadig det er en noget forsimplet måde at stille det op på.

Og det ender med en noget mere positiv JH score end hvad den burde være - for mens alle talenterne der blev rykket op - isoleret set er "ok" så har en stor del af dem efterfølgende ikke slået til og skulle så ned i "minus" kategorien.
    Det er vel primært ungdomstræneren og assistenttrænerens job at arbejde med, syne og vurdere de unge spillere. Når nu de spillere går rundt internt i klubben og ses an til træning hver dag af deres trænere, giver det jo ingen mening at vores sportsdirektør skal være den primært ansvarlige for at vurdere dem.

Jeg går ud fra, at sportsdirektør, cheftræner, assistenttræner og diverse ungdomstrænere sparrer med hinanden om vores ungdomstalenter - hvem har mentaliteten og talentet til at drive det til superligaen, osv.

Det ville være absurd hvis sportsdirektøren også skulle bruge tid på at være ansvarlig for og overse ungdomsspillere, mens de, der rent faktisk er ansatte ungdomstrænere og ser spillerne hver dag, går fri af deres ansvar. Det er sgu for fjollet.

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Det er vel primært ungdomstræneren og assistenttrænerens job at arbejde med, syne og vurdere de unge spillere. Når nu de spillere går rundt internt i klubben og ses an til træning hver dag af deres trænere, giver det jo ingen mening at vores sportsdirektør skal være den primært ansvarlige for at vurdere dem.

Jeg går ud fra, at sportsdirektør, cheftræner, assistenttræner og diverse ungdomstrænere sparrer med hinanden om vores ungdomstalenter - hvem har mentaliteten og talentet til at drive det til superligaen, osv.

Det ville være absurd hvis sportsdirektøren også skulle bruge tid på at være ansvarlig for og overse ungdomsspillere, mens de, der rent faktisk er ansatte ungdomstrænere og ser spillerne hver dag, går fri af deres ansvar. Det er sgu for fjollet.
      Det jeg ikke lige orkede at få skrevet. Totalt omsonst at bedømme JH på forlængelser med Radza, Thomsen, Greve osv.

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg

Helt enig. Han handler jo på deres anbefalinger.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Det mest komiske er jo at det er milliardærer eller som minimum multimange millionærer der sidder og vil have Odense Kommune til at spytte hvad? 10-20-30 millioner i projektet... På den ene side kan jeg godt forstå at en lejer ikke vil betale for forbedringer på en udlejers ejendom... Men på den anden side pisser det mig for vildt af at disse mennesker der tilsammen har kæmpe formuer(and counting) hellere vil lade OB stå i stampe i årevis i noget der bremser fremgangen i klubben..
          Få dog det lort lavet FOR HELVEDE og tag slagsmålet bagefter eller imens.. Og om det så er Thorborg & Co, Odense Kommune eller OB på en eller anden favorabel afdragsordning( evt 2 mill de næste 15 år) der betaler er jeg som fan pisse ligeglad med...
          Der er fandme så meget forretningsmænd over de herre at man nogle gange undre sig over om de bare er i det for pengenes skyld eller virkelig er fans..
          Jeg ved godt at Thorborg har skudt mange millioner i foretagenet og det er jeg taknemmelig for. Men er stadig i tvivl om motivet bag det. Har det været for at redde OB eller har det bare været for at holde liv i den drøm at eje det halve af Odense hvor OB som fungerer som det bløde punkt hvor alle spidserne kan mødes over bajer og bold og lave deres forretninger.

KOM NU IGANG OB!!!!!
          Jeg har ofte tænkt nøjagtig det samme som dig. Det virker absurd at man vil prøve at vride de småskillinger ud af en presset kommune når det er en privat virksomhed.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
            Hit raten betyder altså noget for ens tro på, om et projekt virkelig går fremad, kommer til at gå fremad. Og så kan man diskutere, om vi virkelig bevæger os fremad. Den netop afsluttede sæson sluttede med det højeste antal nederlag på en sæson, siden vi rykkede ned. Og et alt for højt antal indkasserede mål. Ja, vi fik flere points i sidste sæson, end den forrige, men så heller ikke meget mere. Og en højere slutplacering, men stadig langt væk fra dér, hvor vi gerne vil være. Og denne sæson med de nye spillere, er det dybest set kun er Tverskov der har vist bare lidt, truppen er ikke på plads, den foretrukne duo på den centrale har været håbløst afstemt, og vi fik 2 points mod oprykkere.

Så hvis du synes, dét, reelt, er "fremad", så må jeg sige, at jeg er uenig. Så presser man sgu citronen med det udtryk.

MvH ChrisOB
            Jeg synes stadig du insisterer på, at de negative aspekter af JHs arbejde trækker voldsomt ned i din bedømmelse, mens alle positive aspekter kan bortforklares/negligeres. Det er liiidt det samme, som du kritiserer dem du er uenige med for at gøre, bare med modsat fortegn.

Jeg har meget svært ved at se, at man kan argumentere for, at det ikke er gået fremad siden JH kom til, og at klubben er i meget bedre stand nu, end den var, da Plabre-Poul stoppede. Det har da på ingen måde været perfekt arbejde, og der er begået en del fejl på scouting- og signingsiden, det vil jeg medgive. Men to skridt frem og ét tilbage er altså også fremskridt.

Og at kigge på på de to første kampe i sæsonen, hvoraf den ene i otte ud af ti tilfælde ville have været vundet, er et øjebliksbillede, man ikke kan bruge til ret meget, imo...
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Det er vel også svært at skabe kontinuiteten, når man med korte mellemrum skal lue ud i egne fejlskud...

...Jeg er ikke i tvivl om, at JH arbejder så godt han kan, jeg tvivler bare på kvaliteten af det arbejde.

Og der er jo kun én måde at modbevise det hele på: Vi havner i top 6 og ligner vi hører til dér.

MvH ChrisOB
              Det er det helt sikkert, og det er også det jeg tænker...

Det er jeg heller ikke i tvivl om, og som jeg var inde på før, og som du selv har sagt det, så er det jo ikke lort det hele med JH... Hans force er nok bare ikke at handle OB i top-6... men nu må vi se om og evt. hvornår det sker, og jeg har da stadig mere tro på duoen JH/KN, end jeg har haft det med nogen anden duo i snart mange år... men det er også nu det skal til at ske..!
              Last edited by Kaspernon; 30-07-2016, 16:39.
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Det mest komiske er jo at det er milliardærer eller som minimum multimange millionærer der sidder og vil have Odense Kommune til at spytte hvad? 10-20-30 millioner i projektet... På den ene side kan jeg godt forstå at en lejer ikke vil betale for forbedringer på en udlejers ejendom... Men på den anden side pisser det mig for vildt af at disse mennesker der tilsammen har kæmpe formuer(and counting) hellere vil lade OB stå i stampe i årevis i noget der bremser fremgangen i klubben..
                Få dog det lort lavet FOR HELVEDE og tag slagsmålet bagefter eller imens.. Og om det så er Thorborg & Co, Odense Kommune eller OB på en eller anden favorabel afdragsordning( evt 2 mill de næste 15 år) der betaler er jeg som fan pisse ligeglad med...
                Der er fandme så meget forretningsmænd over de herre at man nogle gange undre sig over om de bare er i det for pengenes skyld eller virkelig er fans..
                Jeg ved godt at Thorborg har skudt mange millioner i foretagenet og det er jeg taknemmelig for. Men er stadig i tvivl om motivet bag det. Har det været for at redde OB eller har det bare været for at holde liv i den drøm at eje det halve af Odense hvor OB som fungerer som det bløde punkt hvor alle spidserne kan mødes over bajer og bold og lave deres forretninger.

KOM NU IGANG OB!!!!!
                Det er sikkert en meget speget omgang... men jeg tænker da også lidt i den retning der, og man kan jo også tage huslejen med, som lige er blevet sat ned fordi Stadion heller ikke er tidsvarende mere... så under alle omstændigheder skal der jo snart ske et eller andet...

Comment

Syntes også bare det bliver for sort/hvidt om en handel bliver godkendt ikke-godkendt. Men hvis det ene og alene handler om en spiller har slået til talent eller ej så skal en del der står som "ok" ved mig laves om; Jeppe, EPJ, AT osv..alle "handler" der kan forsvares men jo med spillere der ikke slog til. Og det vil trække min JH score gevaldigt ned.
                  ( blev der ikke også forlænget med AT for et år?)
                  Jo, forlængelserne med Desler, AT, Greve, Vemmelund, Høegh, Azer, mangler... Fastansættelsen af Zohore ligeså...

Også derfor jeg har sprunget de forlængelser der er på listen over, da det må være dem alle eller ingen...

Comment

Jo måske....syntes bare der er lidt en undtagelse med talenterne man henter op....når det så samtidig er en del af strategien at flere af egen avl skal op så har jeg svært ved at lade det trække ned sådan for alvor.
                    Bodul, lado og Koval med videre - DEN slags handler trække stort ned i min bog
                    På den ene side er jeg enig, for det kan jo ikke være et minus at trække en ung mand op der måske kan tilbyde noget fremover... men omvendt, så synes jeg det er mindst lige så svært at give et plus til hitraten ud for Magnus P, som at han skulle have været et hit at trække op... Bliver hevet op, får 16 min. i en enkelt kamp i løbet af en hel sæson, og så blev han afskippet... Så synes jeg egentlig ikke valget er så svært længere, det kapitel er et minus...

Comment

Når JH stort set kun handler ind efter KN's anvisninger, så kan vi stå med en forkert trup igen den dag KN stopper.
                      Naturligvis skal handler koordineres med træneren, men de handler som JH har lavet viser med all tydelighed, at han ikke selv har fingeren på pulsen og er dygtig nok. Han var sikkert udmærket til at rydde op (dog for længe om det, med mange fejl undervejs).
                      Tiden er nu inde til at vi skal have ansat en person, som er markant dygtigere og som kan sammensætte en bedre trup. Min påstand som efterhånden er 2 år gammel, er at med JH så bliver vi aldrig over nr. 7. Det er vel også det Falk har givet udtryk for!
                      Jeg mener han skal væk nu, og så må vi tage endnu en mellem sæson. jeg har ikke totalt afskrevet sæsonen, men vi mangler i den grad et par spillere som skiller sig ud fra mellemvareren.

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                        Jeg synes stadig du insisterer på, at de negative aspekter af JHs arbejde trækker voldsomt ned i din bedømmelse, mens alle positive aspekter kan bortforklares/negligeres. Det er liiidt det samme, som du kritiserer dem du er uenige med for at gøre, bare med modsat fortegn.

Jeg har meget svært ved at se, at man kan argumentere for, at det ikke er gået fremad siden JH kom til, og at klubben er i meget bedre stand nu, end den var, da Plabre-Poul stoppede. Det har da på ingen måde været perfekt arbejde, og der er begået en del fejl på scouting- og signingsiden, det vil jeg medgive. Men to skridt frem og ét tilbage er altså også fremskridt.

Og at kigge på på de to første kampe i sæsonen, hvoraf den ene i otte ud af ti tilfælde ville have været vundet, er et øjebliksbillede, man ikke kan bruge til ret meget, imo...
                        Det er ikke gået NOK fremad. Det er det, jeg argumenterer for. Og fordi jeg insisterer på at de negative aspekter trækker voldsomt ned, betyder ikke at jeg ikke kan have ret i, at de negative langt overstiger de positive.

Af de spillere han har hentet kan jeg kun få øje på 4 spillere, højest, (AK, Fester, El Mak og Gryte) der kan kaldes "forstærkninger" bedømt på rene præstationer og resultatet er derefter. Vi tabte altså det højeste antal kampe på en sæson siden vi rykkede ned i sidste sæson. Det er ikke fremskridt. Det er 2 skridt tilbage. Når vi så starter denne sæson så middelmådigt, så mister man altså troen på, at det vil gå fremad. Og det synes jeg ikke du kan bebrejde, hverken mig eller andre skeptikere.

Jeg kan altså ikke få øje på de store fremskridt, og hvis din målestok er "bedre end Plapre Poul" så er barren sat ualmindeligt lavt. Min gamle moster kunne også gøre det bedre end Poul Hansen.

Indtil vi rent er havnet i top 6 og de spillere, der er hentet har vist sig som forstærkninger, så er tingene ikke gået fremad i et "2 skridt frem, 1 tilbage" tempo. Der er det højest ét hop på stedet. Imo.

MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Det er ikke gået NOK fremad. Det er det, jeg argumenterer for. Og fordi jeg insisterer på at de negative aspekter trækker voldsomt ned, betyder ikke at jeg ikke kan have ret i, at de negative langt overstiger de positive.

Af de spillere han har hentet kan jeg kun få øje på 4 spillere, højest, (AK, Fester, El Mak og Gryte) der kan kaldes "forstærkninger" bedømt på rene præstationer og resultatet er derefter. Vi tabte altså det højeste antal kampe på en sæson siden vi rykkede ned i sidste sæson. Det er ikke fremskridt. Det er 2 skridt tilbage. Når vi så starter denne sæson så middelmådigt, så mister man altså troen på, at det vil gå fremad. Og det synes jeg ikke du kan bebrejde, hverken mig eller andre skeptikere.

Jeg kan altså ikke få øje på de store fremskridt, og hvis din målestok er "bedre end Plapre Poul" så er barren sat ualmindeligt lavt. Min gamle moster kunne også gøre det bedre end Poul Hansen.

Indtil vi rent er havnet i top 6 og de spillere, der er hentet har vist sig som forstærkninger, så er tingene ikke gået fremad i et "2 skridt frem, 1 tilbage" tempo. Der er det højest ét hop på stedet. Imo.

MvH ChrisOB
                          JH har indtil videre opnået de målsætninger der er blevet sat. Lad os se, om vi opnår det igen. Hvis ikke, er jeg på linje med dig. Jeg mener vi har en trup det ligger på vippen til top-seks, og der skal hentes mindst én offensiv forstærkning, så vi kan komme det sidste skridt. Det burde være åbenlyst. Både for os, JH, og Kent.

Men jeg kan høre at jeg lyder som JH-apologist. Det er jeg ikke. Jeg ville give hans arbejde et sted mellem 6-pil op og syv-pil ned på den gamle skala. Det er nu han skal steppe op og vise at han også kan styre et top-seks-hold, for at han ikke skal være det svage led i kæden. Det synes du allerede han er. Jeg er der ikke helt endnu.
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

JH har indtil videre opnået de målsætninger der er blevet sat. Lad os se, om vi opnår det igen. Hvis ikke, er jeg på linje med dig. Jeg mener vi har en trup det ligger på vippen til top-seks, og der skal hentes mindst én offensiv forstærkning, så vi kan komme det sidste skridt. Det burde være åbenlyst. Både for os, JH, og Kent.

Men jeg kan høre at jeg lyder som JH-apologist. Det er jeg ikke. Jeg ville give hans arbejde et sted mellem 6-pil op og syv-pil ned på den gamle skala. Det er nu han skal steppe op og vise at han også kan styre et top-seks-hold, for at han ikke skal være det svage led i kæden. Det synes du allerede han er. Jeg er der ikke helt endnu.
                            Jeg vil gerne slå fast, at min barre ikke er sat ved "medaljer" og/eller "europæisk deltagelse". Den er sat ved top 6. Alt derunder er uacceptabelt. Alt over 6. Pladsen en glædelig bonus/overraskelse.

Der er markant forskel på, hvad jeg selv håber på, og hvad jeg tror på, og jeg er ret bange for, at du på et eller andet tidspunkt når til, hvor jeg er nu.

Han ER om ikke, det "svage" led, så det mindre stærke led i projekt OB tophold. Og blive ved med at klynge sig til et håb om det modsatte, fordi man gerne vil bevare bare en smule optimisme i hverdagen, som jeg i min egen lommepsykologiske analyse mener er baggrunden for at mange ikke er nået dér, hvor jeg er, det er bare at udskyde det uundgåelige.

Og det eneste, der kan overbevise mig om det modsatte er faktiske præstationer. Og i den henseende burde du kunne sætte dig ind i, hvor skuffet og bekymret man kan være over de to første kampe.

For de ligger sig bare oven i de andre års skuffelser. Skuffelser over at have et top 4 angreb med et bundholds forsvar og til dels midtbane. Skuffelse over at tabe flere kampe, end man vinder. Skuffelse over at blive kørt rundt af et hold, der på ingen måder er og bliver tophold.

Uanset om det er tidligt på sæsonen.

MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Målsætning sæson 13-14: Tophold, Europa
                              Efter 9 runder, og udsigt til endnu en 10. plads: OB ændrer målsætning: http://www.tv2fyn.dk/nyheder/23-09-2013/1930/ob-maalsaetning?autoplay=1
                              Ny målsætning opnået, med en 8. plads...

OB’s målsætninger for sæsonen 2014/15:

• Større overensstemmelse i økonomien
                              • Skabe fundament for større kontinuitet i truppen
                              • Fortsat integration af egne unge spillere i førsteholdstruppen
                              • Forbedret dødboldsstatistik
                              • Generelt score flere mål og lukke færre ind i forhold til sidste sæson
                              • Flere point end i sidste sæson
                              • Top 7-placering

Målsætning sæson 15-16: Solid midterplacering
                              (Svævende udmelding, men min subjektive vurdering er at det lykkedes. En 7. plads, med 16 point ned til det der før var nedrykning, og 6 point ned til 8. pladsen... Så kan vi med rette råbe på at meget af det ikke var særlig kønt, men grundet tidligere sæsoner så blev det her populært kaldet en mellem sæson, hvor grimt det end er... men jeg synes den er opnået)

På bundlinjen står det klart. Vi har ikke ligefrem været præget at målsætninger der er blevet opnået... og jeg synes det er fair at sige at vi med 3 sæsoner med JH er startet med 2 skridt tilbage/hoppen på stedet, og et skridt frem... Den her sæson skal bringe balance i det regnskab og være endnu et skridt frem, hvilket vil sige minimum top-6...
                              Last edited by Kaspernon; 30-07-2016, 18:21.

Comment

Har JH kontraktudløb på et tidspunkt, eller hvordan hænger det sammen?

MvT
                                Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Working...
                                X