Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt Stadium/Udvidelse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

http://www.tipsbladet.dk/blog/martin...-i-superligaen

Leasy Boldklub ??!!?? :-/
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Er det ikke noget med at OB ejer hovedtribunen og kommunen resten af stadion. Og OB har vel også betalt varme i banen?
      Jo eller de ejer en del af hovedtribunen, om det er det hele er jeg i tvivl om.

Men jeg mener også bare, det kunne være rart hvis kommunen ville spytte noget i også, så OB ikke skal bruge en masse penge på noget de ikke ejer.

Kommunen kan jo bare smide OB ud af stadion hvis de ønsker.

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg

Men jeg mener også bare, det kunne være rart hvis kommunen ville spytte noget i også, så OB ikke skal bruge en masse penge på noget de ikke ejer.

Er bestemt ikke inde i byrådspolitik og elitesport, men har en mavefornemmelse af at vi er noget ringere stillet end andre større byer. Eller sagt på anden måde, når man ser stadions i Esbjerg, Herning, Vejle, Farum (ja,okay), Viborg, Horsens, Randers......Jeg har det dog fint med stadion ligger hvor det ligger. Jeg behøves heller ikke det helt vilde, men det bør lappes, så det bliver kompakt med lukkede hjørner, så kan det sådan set være rent cement/beton!

Comment

OB ejer VIP-tribunen... den købte de, da de byggede den nye bygning.
          Resten af stadion er kommunalt ejet og vedligeholdes af Odense Idrætspark.

Mig bekendt har OB en 30-årig lejeaftale. Hvor lang løbetid, der er endnu, ved jeg ikke. Men jeg erindrer en artikel om, at OB fik nedsat den årlige leje af stadion pga. utidssvarende anlæg.

Og kommunen kan vel ikke "bare" smide OB ud af stadion sådan lige...
          Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
            Er bestemt ikke inde i byrådspolitik og elitesport, men har en mavefornemmelse af at vi er noget ringere stillet end andre større byer. Eller sagt på anden måde, når man ser stadions i Esbjerg, Herning, Vejle, Farum (ja,okay), Viborg, Horsens, Randers......Jeg har det dog fint med stadion ligger hvor det ligger. Jeg behøves heller ikke det helt vilde, men det bør lappes, så det bliver kompakt med lukkede hjørner, så kan det sådan set være rent cement/beton!
            Stadion ligger i mine øjne perfekt i Odense.
            At lukke hjørnerne burde kunne løses for rimelige midler, men det er nok ikke videre populært, hvis det er kommunen, der skal betale det. Kan lige forestille mig ramaskriget blandt den brede befolkning. "Vi skulle hellere bruge pengene på de ældre, børnene og de hjemløse", er cirka sådan det plejer at lyde, hver eneste gang kommunen åbner pengekassen til noget som helst...
            Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Så vidt jeg ved, ejer OB - eller OSE - ejer VIP-bygningen, men ikke delene "under jorden". Jeg mener bestemt, at omklædningsrum med mere stadig er kommunens ejendom. Desuden er storskærmene ejet af OSE.

Den leje, som vi betaler til kommunen, dækker formentlig rengøring af tribunerne, vedligehold og banepleje - den slags. Om prisen er rimelig, ved jeg ikke nok til at kunne sige. :-)

Tilføjer lige dette fra Stiftens artiklen tilbage i 2004:

"OB A/S får lov at købe hovedtribunen på Odense Stadion og opføre ekstra VIP-loger og kontor på en ny 30-årig aftale, der dog skal genforhandles hvert 10. år"
              Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!

Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

Comment

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                OB ejer VIP-tribunen... den købte de, da de byggede den nye bygning.
                Resten af stadion er kommunalt ejet og vedligeholdes af Odense Idrætspark.

Mig bekendt har OB en 30-årig lejeaftale. Hvor lang løbetid, der er endnu, ved jeg ikke. Men jeg erindrer en artikel om, at OB fik nedsat den årlige leje af stadion pga. utidssvarende anlæg.

Og kommunen kan vel ikke "bare" smide OB ud af stadion sådan lige...
                Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
                Så vidt jeg ved, ejer OB - eller OSE - ejer VIP-bygningen, men ikke delene "under jorden". Jeg mener bestemt, at omklædningsrum med mere stadig er kommunens ejendom. Desuden er storskærmene ejet af OSE.

Den leje, som vi betaler til kommunen, dækker formentlig rengøring af tribunerne, vedligehold og banepleje - den slags. Om prisen er rimelig, ved jeg ikke nok til at kunne sige. :-)

Tilføjer lige dette fra Stiftens artiklen tilbage i 2004:

"OB A/S får lov at købe hovedtribunen på Odense Stadion og opføre ekstra VIP-loger og kontor på en ny 30-årig aftale, der dog skal genforhandles hvert 10. år"
                I får lige et samlet svar :)

Ja, når den skal forhandles hvert 10'ende år, så har vi trods alt 8 år inden den skal det igen.

Men I har begge ret, de kan ikke 'bare' smide os ud.

Men det kunne være rart hvis der blev spyttet lidt penge i stadion af kommunen, så det kunne få det sidste nøk op på lækkerhed :)

Comment

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Stadion ligger i mine øjne perfekt i Odense.
                  At lukke hjørnerne burde kunne løses for rimelige midler, men det er nok ikke videre populært, hvis det er kommunen, der skal betale det. Kan lige forestille mig ramaskriget blandt den brede befolkning. "Vi skulle hellere bruge pengene på de ældre, børnene og de hjemløse", er cirka sådan det plejer at lyde, hver eneste gang kommunen åbner pengekassen til noget som helst...
                  I en tid med konstante nedskæringer på de sociale områder, og nu ekstraskat udskrevet bare for at få enderne til at mødes, er det vel fair nok ikke at smide ekstra midler efter en privat virksomhed, der trods alt ikke bidrager alverden til byen, rent økonomisk...

Mvh

MaxHH

Comment

Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                    I en tid med konstante nedskæringer på de sociale områder, og nu ekstraskat udskrevet bare for at få enderne til at mødes, er det vel fair nok ikke at smide ekstra midler efter en privat virksomhed, der trods alt ikke bidrager alverden til byen, rent økonomisk...

Mvh

MaxHH
                    Fint argument, der (som altid) ikke kan indvendes så meget imod, men føler dog bare, altså, der er brugt lidt penge de senere år på noget der ikke hører under de sociale områder. Siger ikke de penge er brugt forkert, det ved vi nok først om 10-20 år, men brugt penge, det er der.

Comment

Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                      Fint argument, der (som altid) ikke kan indvendes så meget imod, men føler dog bare, altså, der er brugt lidt penge de senere år på noget der ikke hører under de sociale områder. Siger ikke de penge er brugt forkert, det ved vi nok først om 10-20 år, men brugt penge, det er der.
                      Bestemt... men man af dem er jo brugt på ting der ikke selv kan oppebære en økonomi, f.eks. kunst og kultur...

Mvh

MaxHH

Comment

Hvad mon dagsprisen er for sådan et halvslidt 3/4 stadion?

Comment

Det er faktisk meget svært at sige... :-)

Hvad kunne vi bygge et nyt bedre/tilsvarende stadion til?
                          Hvad mister kommunen i lejeindtægt, hvis vi smutter?
                          Hvad skal kommune ellers bruge stadion til, hvis OB ikke spiller der?
                          Hvor meget vil vi skulle investere i at renovere det?

Der er sikkert mange andre ting at tage højde for, som vil kunne hæve eller sænke prisen... Kan dog se, at MCH Arena kostede 93,5 millioner kroner at bygge. Jeg ved ikke, om det er med eller uden grunden, men vi skal nok forvente at finde 100-120 millioner, hvis vi skal have et moderne stadion til 12-15.000 tilskuere.
                          Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!

Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

Comment

Der er sikkert mange andre ting at tage højde for, som vil kunne hæve eller sænke prisen... Kan dog se, at MCH Arena kostede 93,5 millioner kroner at bygge. Jeg ved ikke, om det er med eller uden grunden, men vi skal nok forvente at finde 100-120 millioner, hvis vi skal have et moderne stadion til 12-15.000 tilskuere.
                            Sagen er jo at hvis OB smutter, står der et tomt stadion som de ikke kan bruge til noget. Måske vil de forsøge at sælge grunden og bygge boliger. Det er bare dyrt at fjerne sådan et stort stadion.
                            Men der skal nok sluges nogle politiske kameler før de ville overveje et salg til OB.

Comment

Det koster vel en opgradering af det næststørste stadion i Odense til øv2 standart - VIP og så et nyt stadion på niveau med det pt næststørste et sted hvor der bygges nye boliger nu ... Så får de et nyt og et på nuværende niveau ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Det kan da aldrig blive OB (klubben) der skal betale for hjørnerne på et stadion de ikke ejer, det vil da være dumt.
                                Så skal kommunen ville sælge det først, gerne billigt, men det sker nok heller ikke.

Jeg er lidt ked af at kommunen ikke kan købe Ådalen for 3 milliarder og så sælge det når der er nye faciliteter på for en brøkdel af den første købspris.

Altså lave en Real Madrid - Madrid handel. Det kunne være cool.

Mindre end 3 milliarder kunne nok gøre det i DK.
                                Min pointe er, at OSE ikke skal vente på, at kommunen synes den har råd til at betale det hele. Enten må OSE bygge noget simpelt noget eller også må kommune og OSE finde en løsning i fællesskab. Jeg aner ikke hvordan. Men måske kunne Thorborg bekoste det og så lade klubben lease hjørnerne ... eller lignende.
                                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Working...
                                X