Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt Stadium/Udvidelse

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nyt Stadium/Udvidelse

    Nu hvor AGF, himler op omkring et nyt stadion, så tænkte jeg ikke også om vi skulle have en debat om at vi skal have et nyt/udvide stadion, jeg syntes ikke nødvendigvis at man behøver i vores tilfælde at flytte/bygget nyt stadion med en udvidelse og lukning af nogle hjørner ville have en stor effekt om bringe OB stadion frem som et af superligaens med stemnings rigeste.

    Så brugte lige 10 min, i 3D Maker, og kom frem til at dette for mig ville være det mest optimale, med plads til gode ideer.

    Last edited by chri431j; 12-05-2016, 00:47.

    #2
    Det ser da fornuftigt ud, jeg tror bare at forbedring af træningsfaciliteterne skal prioriteres højere end at få lukket hjørnerne på stadion
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      #3
      Tænker også det vil være fint at "lappe" på det nuværende og gerne noget i retning af det du foreslår. Tænker bare det bliver et tocifret millionbeløb og så er vores smertegrænse nok passeret.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Tænker også det vil være fint at "lappe" på det nuværende og gerne noget i retning af det du foreslår. Tænker bare det bliver et tocifret millionbeløb og så er vores smertegrænse nok passeret.
        Jeg mener ikke, at OB som klub skal gå ind og bekoste yderligere på Odense Stadion, der jo er kommunalt ejet (med undtagelse af VIP'tribunen).

        Og jeg må indrømme, at jeg heller ikke helt forstår dem, der klager over faciliteterne på Stadion. Sammenlignet med andre danske stadions, hvad mangler der så?
        I mine øjne er der et fint antal boder, toiletfaciliteterne er fine, siddepladserne er fine (vi skal vel ikke have plys på sæderne?). Der er en kæmpe VIP-lounge, der kan rumme de mange sponsorer. Så, hvad forlanger man mere? Stadion er bestemt ikke outdated i mine øjne.

        Derimod er jeg enig i, at lukning af hjørnerne, etablering af siddepladser i de to hjørner ved Stiften og overdækning hele vejen rundt (og forlængelse af denne) ville gøre sig rigtigt, rigtigt godt. Det ville gøre Stadion dejligt intimt, med (forhåbentlig) bedre lyd, samtidig med, at man bibeholder en ret god kapacitet på Stadion. Der er vel ingen af os, der ønsker et stadion med en væsentlig mindre kapacitet på fx. 10.000 (selvom den bestemt ikke bliver udnyttet fuldt ud pt.)

        Et nyt stadionbyggeri vil i mine øjne være spild af penge...opgradering af det nuværende Odense Stadion vil der til gengæld være fornuft i...hvis der skal bruges penge på den slags.

        Og ja, i Aarhus snakker de om nyt stadion. De har i mine øjne et pisse lækkert stadion, dog skulle de have haft hovedtribunen med, da de lavede om, synes jeg. Løbebanen er til gengæld rigtigt træls. Og jeg forstår slet, slet ikke, at de taler lidt om, at en kapacitet på 10.000 ville være fint, hvis bare de kunne få et nyt stadion. Aarhus er en "sovende kæmpe" i tilskuerforstand. 3 sejre i rap, og en placering i toppen, og de fylder det nuværende stadion, der har en kapacitet på over 20.000. Men ja, stadion ser halvtomt ud, når der kun er halvfyldt. Men det gør Parken jo altså også.
        Last edited by obforever; 12-05-2016, 06:31.
        Mvh Kent

        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

        Comment


          #5
          Synes egentlig vi har er fint stadion i Odense generelt. Men kunne kommunen finde penge til at få lukkede de hjørner ville stadion sgu blive rigtig godt i mine øjne og meget bedre atsmofære p

          Comment


            #6
            Stadion lejen er næsten lige blevet nedsat, fordi Stadion er slidt og ikke har samme standart som de fleste andre suppe stadions...

            ... så det bliver nok heller ikke hjørnerne der står først for...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Tror ikke kommunene lige står klar til at spytte penge i stadion, men gad da godt de kunne tænke "ud af boxen".

              Måske noget erhverv kunne leje sig ind i noget kommunalt opført (f.eks noget af OSE koncernen). Det kan sikkert hurtigt blive lige på kanten juridisk, men det er vel mere reglen end undtagelsen, når vi snakker elitesport i Danmark.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Stadion lejen er næsten lige blevet nedsat, fordi Stadion er slidt og ikke har samme standart som de fleste andre suppe stadions...

                ... så det bliver nok heller ikke hjørnerne der står først for...
                ...med mindre det delvist kan finansieres ved, at stadionlejen igen sættes op til det tidligere niveau - eller lidt over.
                Synes egentligt heller ikke vi er så langt efter på faciliteterne, men stadion er bare utroligt dårligt stemningsmæssigt.

                Synes ideen med kontorbygninger i hjørnet er god. Vi har ikke brug for ekstra tilskuerpladser, da jeg simpelthen ikke tror på, at vi kan fylde det op. Så kan man lige så godt lukke det af, med noget som kan generere en indtægt via udlejning.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                  Jeg mener ikke, at OB som klub skal gå ind og bekoste yderligere på Odense Stadion, der jo er kommunalt ejet (med undtagelse af VIP'tribunen).

                  Og jeg må indrømme, at jeg heller ikke helt forstår dem, der klager over faciliteterne på Stadion. Sammenlignet med andre danske stadions, hvad mangler der så?
                  I mine øjne er der et fint antal boder, toiletfaciliteterne er fine, siddepladserne er fine (vi skal vel ikke have plys på sæderne?). Der er en kæmpe VIP-lounge, der kan rumme de mange sponsorer. Så, hvad forlanger man mere? Stadion er bestemt ikke outdated i mine øjne.

                  Derimod er jeg enig i, at lukning af hjørnerne, etablering af siddepladser i de to hjørner ved Stiften og overdækning hele vejen rundt (og forlængelse af denne) ville gøre sig rigtigt, rigtigt godt. Det ville gøre Stadion dejligt intimt, med (forhåbentlig) bedre lyd, samtidig med, at man bibeholder en ret god kapacitet på Stadion. Der er vel ingen af os, der ønsker et stadion med en væsentlig mindre kapacitet på fx. 10.000 (selvom den bestemt ikke bliver udnyttet fuldt ud pt.)

                  Et nyt stadionbyggeri vil i mine øjne være spild af penge...opgradering af det nuværende Odense Stadion vil der til gengæld være fornuft i...hvis der skal bruges penge på den slags.

                  Og ja, i Aarhus snakker de om nyt stadion. De har i mine øjne et pisse lækkert stadion, dog skulle de have haft hovedtribunen med, da de lavede om, synes jeg. Løbebanen er til gengæld rigtigt træls. Og jeg forstår slet, slet ikke, at de taler lidt om, at en kapacitet på 10.000 ville være fint, hvis bare de kunne få et nyt stadion. Aarhus er en "sovende kæmpe" i tilskuerforstand. 3 sejre i rap, og en placering i toppen, og de fylder det nuværende stadion, der har en kapacitet på over 20.000. Men ja, stadion ser halvtomt ud, når der kun er halvfyldt. Men det gør Parken jo altså også.
                  Mener at vide at tagkonstruktionen på stadion er lavet uden fremtidsperspektiv så det ikke kan bære en udvidelse , derfor skal der nyt hele vejen rundt hvis det skal udvides og der skal lukkes hjørner .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                    Mener at vide at tagkonstruktionen på stadion er lavet uden fremtidsperspektiv så det ikke kan bære en udvidelse , derfor skal der nyt hele vejen rundt hvis det skal udvides og der skal lukkes hjørner .
                    Det kan vidst ikke helt passe. Der kan jo laves tag i hjørnerne som ikke bæres af det nuværende tag men af nye stålspær.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
                      Det kan vidst ikke helt passe. Der kan jo laves tag i hjørnerne som ikke bæres af det nuværende tag men af nye stålspær.
                      Det vil man selvfølgelig kunne , men det eksisterende kan ikke udvides .
                      817 ⚪️
                      Y.N.W.A ❤️

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Mener at vide at tagkonstruktionen på stadion er lavet uden fremtidsperspektiv så det ikke kan bære en udvidelse , derfor skal der nyt hele vejen rundt hvis det skal udvides og der skal lukkes hjørner .
                        Det er så vidt jeg ved korrekt, ja...men det findes der da heldigvis også løsninger på :-)
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Det vil man selvfølgelig kunne , men det eksisterende kan ikke udvides .
                          Det mener jeg faktisk er det præcis modsatte, af hvad der blev meldt ud da det blev opført ... men det er muligt jeg husker forkert :).
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #14
                            Ide til hvordan, man kan lukke sider, uden at bruge for mange penge og samtidig bevare så meget af det gamle. Vedsiden af hvor jeg har skrevet kontor/domicil, tænkte jeg også på at man kan lave sportcollege Odense, hvor dem som gør på linjen bor, dette ville også gøre det nemmere for kommunen at være med på hvis man også bygger noget til andre idræts grene, ligesom de har gjort i slagelse- http://hplus.dk/slagelse-sportscollege.





















                            Nuværende stadion.




                            Comment


                              #15
                              Jeg tror ærligt talt, at man er gået væk fra at tænke kontortårne i hjørnerne. Erfaringen fra de andre klubber der har det herhjemme siger i hvert fald, at de er svære at få lejet ud i længden, da lejen som regel er ret bekostelig.

                              Comment

                              Working...
                              X