Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt Stadium/Udvidelse

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

At det kostede 60 mio kr at bygge om, er da offentligt kendt?

Det er i øvrigt et lille beløb, når man tænker på, hvad der ellers bliver postet i stadions rundt omkring, synes jeg.
    Til sammenligning kostede Parken godt 640 mio kr.
    Last edited by obforever; 23-11-2016, 18:54.
    Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
      At det kostede 60 mio kr at bygge om, er da offentligt kendt?

Det er i øvrigt et lille beløb, når man tænker på, hvad der ellers bliver postet i stadions rundt omkring, synes jeg.
      Til sammenligning kostede Parken godt 640 mio kr.

Tja måske offentligt kendt , har nok bare glemt det .

60 mill i 97 for en for en ombygning/ renovering syntes jeg lyder dyrt , man kan også sammenligne med FCM som i 2004 kostede 85 mill fra mark til topmoderne stadion .
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Tja måske offentligt kendt , har nok bare glemt det .

60 mill i 97 for en for en ombygning/ renovering syntes jeg lyder dyrt , man kan også sammenligne med FCM som i 2004 kostede 85 mill fra mark til topmoderne stadion .
        Det kan så heller ikke rigtigt sammenlignes. Det er jo noget dyrere at renovere end at bygge nyt.

Comment

Jeg har hørt lidt om at OB og Marienlyst har fået 16 millioner til nye baner af Odense Kommune, er der nogle som har hørt noget om det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
            Jeg har hørt lidt om at OB og Marienlyst har fået 16 millioner til nye baner af Odense Kommune, er der nogle som har hørt noget om det.
            Lyder sgu da meget godt. Hvor mange baner kan man mon lave for de penge? Og hvorhenne?

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Lyder sgu da meget godt. Hvor mange baner kan man mon lave for de penge? Og hvorhenne?
              Mon ikke Marienlyst i første omgang vil forsøge at få gennemført deres planer om at få opført en tribune mellem deres nye kunstbane og så den kommende opvisningsbane? Med hensyn til OB, så kan jeg ikke lige se, hvad der kan gøre mere i Ådalen..

Comment

Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
                Mon ikke Marienlyst i første omgang vil forsøge at få gennemført deres planer om at få opført en tribune mellem deres nye kunstbane og så den kommende opvisningsbane? Med hensyn til OB, så kan jeg ikke lige se, hvad der kan gøre mere i Ådalen..
                Var det 16 mill. til hver klub eller til deling?. Mht forbedring af baner i OB, så ved jeg ikke om hvor fast klubben efterhånden råder over områder/baner på Dyreskuepladsen?, men kunne det evt tænkes at pengene kunne bruges på forbedring af en eller to baner der?. Klubben kunne efterhånden også godt bruge en ny ekstra kunstgræsbane af højeste kvalitet, men sådan nogle koster vist hurtigt minimum 10 mill. at anlægge.
                Men helt klart dejligt hvis der så småt kan blive sat skub i planerne for bedre træningsfaciliteter. Vores nuværende forhold både i Ådalen og Dyreskuepladsen er en joke og absolut ikke en superligaklub værdigt.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  Var det 16 mill. til hver klub eller til deling?. Mht forbedring af baner i OB, så ved jeg ikke om hvor fast klubben efterhånden råder over områder/baner på Dyreskuepladsen?, men kunne det evt tænkes at pengene kunne bruges på forbedring af en eller to baner der?. Klubben kunne efterhånden også godt bruge en ny ekstra kunstgræsbane af højeste kvalitet, men sådan nogle koster vist hurtigt minimum 10 mill. at anlægge.
                  Men helt klart dejligt hvis der så småt kan blive sat skub i planerne for bedre træningsfaciliteter. Vores nuværende forhold både i Ådalen og Dyreskuepladsen er en joke og absolut ikke en superligaklub værdigt.
                  Ulempen ved at have skabt OSE og en professionel fodboldforretning er, at kommunen ikke skal bruge en krone på det a/s. I disse dage kommer det jo frem hvordan kommunen har ladet sig malke for at nogle kunne høre Paul Simon og Sting - mon iøvrigt de fleste der havde haft råd til at betale flere hundrede kroner mere. Det er jo dygtige kunstnere - med især appel til til lidt ældre, der typisk har ok økonomi.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Ulempen ved at have skabt OSE og en professionel fodboldforretning er, at kommunen ikke skal bruge en krone på det a/s. I disse dage kommer det jo frem hvordan kommunen har ladet sig malke for at nogle kunne høre Paul Simon og Sting - mon iøvrigt de fleste der havde haft råd til at betale flere hundrede kroner mere. Det er jo dygtige kunstnere - med især appel til til lidt ældre, der typisk har ok økonomi.
                    Selvfølgelig skal kommunen - ligesom med de øvrige klubber i kommunen - spendere lidt penge også på OB. OB har jo en ganske fin amatørafdeling, som også bruger banerne i Ådalen, og fordi der findes et A/S, er det jo ikke ensbetydende med, at det så skal gå ud over amatørklubben.
                    Mvh Kent

Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

Comment

Selvfølgelig skal kommunen - ligesom med de øvrige klubber i kommunen - spendere lidt penge også på OB. OB har jo en ganske fin amatørafdeling, som også bruger banerne i Ådalen, og fordi der findes et A/S, er det jo ikke ensbetydende med, at det så skal gå ud over amatørklubben.
                      Ja selvfølgelig skal de det. Man kan jo ikke skilles a/s fra ungdoms hold og amatører. De bruger jo samme baner.

Comment

Mener kunststoffen i Ådalen var omkring 5 millioner.

Den gamle stenmelsbane ud mod
                        O2 (Nede ved tennisbanerne) er jo væk nu, og området bart efter de er blevet gravet i et års tid eller to.
                        Måske man kunne lave en kunststof dernede?

Der må også kunne smides et ordentligt dræn i Bane 1, og måske resten af banerne, så de ikke led så hårdt i vinterhalvåret 😨

Klubhus og faciliteter imponerer mig heller ikke, men selvom man ikke må udvide det, kan man vel godt opgradere det lidt indvendigt.

Kunne i øvrigt være et sjovt fanarrangement, at lave en arbejdsweekend i klubhuset, så der blev slebet, malet, renset og vasket hvad der nu trænger 😨

Er dog selv ret hængt op, hvilket min forum(in)aktivitet de sidste par år også har vist 😳

Comment

Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                          Mener kunststoffen i Ådalen var omkring 5 millioner.

Den gamle stenmelsbane ud mod
                          O2 (Nede ved tennisbanerne) er jo væk nu, og området bart efter de er blevet gravet i et års tid eller to.
                          Måske man kunne lave en kunststof dernede?

Der må også kunne smides et ordentligt dræn i Bane 1, og måske resten af banerne, så de ikke led så hårdt i vinterhalvåret 

Klubhus og faciliteter imponerer mig heller ikke, men selvom man ikke må udvide det, kan man vel godt opgradere det lidt indvendigt.

Kunne i øvrigt være et sjovt fanarrangement, at lave en arbejdsweekend i klubhuset, så der blev slebet, malet, renset og vasket hvad der nu trænger 

Er dog selv ret hængt op, hvilket min forum(in)aktivitet de sidste par år også har vist 
                          Det med et fanarrangement i en weekend evt sammen med ledere og truppen kunne præcis være det man havde brug for.. Hvis det blev planlagt et stykke ud i 2017 ville jeg gøre alt for at være med til sådan noget..

Og velkommen "tilbage"

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Det med et fanarrangement i en weekend evt sammen med ledere og truppen kunne præcis være det man havde brug for.. Hvis det blev planlagt et stykke ud i 2017 ville jeg gøre alt for at være med til sådan noget..

Og velkommen "tilbage"
                            Det kunne evt. Ligge lige efter sæson afslutningen. Der kan man håbe vejret er noget bedre også må klubben stille med nogle bajer og grillpølser så tror jeg godt folk vil give en hånd med.

Lad evt. Spillerne stå for øl, vand og pølser. Og ellers spil noget bold med ungerne, det tror jeg børnene ville elske.

Comment

Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                              Det kunne evt. Ligge lige efter sæson afslutningen. Der kan man håbe vejret er noget bedre også må klubben stille med nogle bajer og grillpølser så tror jeg godt folk vil give en hånd med.

Lad evt. Spillerne stå for øl, vand og pølser. Og ellers spil noget bold med ungerne, det tror jeg børnene ville elske.
                              Det kunne være en KONGE weekend

Comment

Nu siger du "selvfølgelig"... hvorfor ér det egentlig en selvfølge, at kommunen skal bruge skattekroner på kommercielle virksomheder?

Mvh

MaxHH

Comment

Working...
                                X