Oprindeligt indsendt af Entusiastens
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Sten Grytebust
Collapse
X
-
-
Mega fortjent! Da Carroll vandt den for nogle år siden, var det også fortjent, da han absolut var en klassemålmand på det her niveau, men Grytebust har bare haft en helt anden betydning for det her hold, ved at være kampafgørende mindst en håndfuld gange, og være den iøjnefaldende profil, som vi har sukket efter og som giver et gråt OB-hold bare lidt relevans og kulør.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægDet er fantastisk for Gryte, men også bekymrende. Hvis man regner ud fra det der hedder Expected Goals, så er vi næstsidst i Superligaen.Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af driflin Se indlægDet er fantastisk for Gryte, men også bekymrende. Hvis man regner ud fra det der hedder Expected Goals, så er vi næstsidst i Superligaen.
Næstsidst, eller nr. 2.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægFedt. Stort tillykke til Gryte..
Bed lige mærke i denne. Bekræfter vel også lidt at vi ikke har et af superligaens bedste forsvar men den bedste målmand der får det hele til at se godt ud.
Den dag han sælges begynder vi nok at blive sure på KEP og Co igen
For mig at se den bedste målmand i Danmark. Jeg så en statistik, der viste, at OB havde flest forsøg af alle mod eget mål, men stadig også havde de fleste kampe til nul i rækken. Det taler for sig selv, noterede FC Nordsjælland-keeper Runar Alex Runarsson om sit førstevalg af Sten Grytebust..
Leave a comment:
-
Fedt. Stort tillykke til Gryte..
Bed lige mærke i denne. Bekræfter vel også lidt at vi ikke har et af superligaens bedste forsvar men den bedste målmand der får det hele til at se godt ud.
Den dag han sælges begynder vi nok at blive sure på KEP og Co igen
For mig at se den bedste målmand i Danmark. Jeg så en statistik, der viste, at OB havde flest forsøg af alle mod eget mål, men stadig også havde de fleste kampe til nul i rækken. Det taler for sig selv, noterede FC Nordsjælland-keeper Runar Alex Runarsson om sit førstevalg af Sten Grytebust..
Leave a comment:
-
Årets målmand! Tillykke til Gryte, det er absolut fortjent.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...mand-i-danmark
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægAltså, nu skal Grytebust jo ikke sælges til Manchester United eller lignende. Hvis han var i besiddelse af hele pakken, så spillede han jo ikke et sekund længere i OB. Han dominerer ikke luftrummet, er ikke nogen tydelig verbal leder, men har fantastiske reflekser, og hans spil med fødderne er langt over gennemsnittet for en Superligamålmand og han kan sætte omstillinger igang via hans udkast.
Jeg våger den påstand, at der i fodbold generelt i dag, især på niveauet over Superligaen, prioriteres at en målmand er en god shotstopper og har et godt afspil med fødderne. Fodbold er mere raffineret i dag, end det var for bare 10 år siden. Der bliver færre og færre hold der har høje indlæg som en klar del af deres gameplan, og det især på niveauerne over Superligaen, hvor det tekniske niveau generelt er højere. Derfor ser du også klubber som Real Madrid, Barcelona, Napoli, Manchester City, Dortmund og Tottenham have keepere med samme højde som Grytebust. At keepere skal være 190+ er simpelthen en barok tankegang.
Gennemsnitshøjden på keepere i dag ligger på 189-190 cm. og i den sammenhæng er det værd at huske på, at der er væsentligt flere på 200+ cm end der er på 180 eller derunder. I Superligaen er gennemsnittet på de startende keepere endda noget højere, nemlig på 191,7 cm. og det er jo ikke ligefrem fordi, at Grytebust kommer til kort sammenlignet med resten.
Og så er højde jo altså bare ikke den absolutte forudsætning for at være god i luften.
Mikkel Bruhn - 201 cm.
Sebastian Mielitz - 190 cm.
Sten Grytebust 187 cm.
https://streamable.com/i3ed0
Og så køber jeg i øvrigt slet ikke, at det skulle være en svaghed endsige et problem med Grytebust ageren i feltet. Han har både god springkraft, teknik, mod og ikke mindst god fornemmelse for, hvornår han skal ud og klare paragrafferne. https://streamable.com/scdhv
Er Joronen meget bedre kommunikativt og sikrere når han bevæger sig ud i feltet med sine 197 cm? Det har jeg godt nok svært ved at se! https://streamable.com/ebzbe
Jeg mener iøvrigt nok, at dødbolde stadig vægtes ret højt, og er et område, der i stigende grad er fokus på. Jeg synes, Gryte har haft problemer på hjørnespark, og jeg synes også at have observeret, at modstanderne har det som et led i deres gameplan at udfordre Gryte, og det har givet uro indimellem og også kostet et mål eller to.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægAt kalde Lindegaard købet irrationelt, siger en del om din indsigt. Han blev købt vanvttigt billigt, og lå længe i tæt konkurrence med verdens dyreste målmand om at blive førstevalg, en uheldig skade forhindrede måske, at han kunne have skubbet De Gea på bænken. Det var et superkøb af United, der skulle bruge en dygtig og billig 2.målmand.
Hvad angår Gryte er jeg enig med Bobby i, at jeg er lidt bange for, at vi overvurderer ham lidt. Størrelsen er en faktor, det kigges der på, og hvis man mangler lidt i højden, skal man kompensere med et stærkt presence, dominans af felt, tydelig lederevne eller andre parametre som holdet skønner det mangler lige på den post ift. forsvaret iøvrigt og spillestil. Kan være, jeg opfatter det helt forkert, men det er min helt ærlige mavefornemmelse, når OB brillerne tages af så meget de kan. Jeg synes, Gryte har vist svagheder på de nævnte parametre.
Jeg våger den påstand, at der i fodbold generelt i dag, især på niveauet over Superligaen, prioriteres at en målmand er en god shotstopper og har et godt afspil med fødderne. Fodbold er mere raffineret i dag, end det var for bare 10 år siden. Der bliver færre og færre hold der har høje indlæg som en klar del af deres gameplan, og det især på niveauerne over Superligaen, hvor det tekniske niveau generelt er højere. Derfor ser du også klubber som Real Madrid, Barcelona, Napoli, Manchester City, Dortmund og Tottenham have keepere med samme højde som Grytebust. At keepere skal være 190+ er simpelthen en barok tankegang.
Gennemsnitshøjden på keepere i dag ligger på 189-190 cm. og i den sammenhæng er det værd at huske på, at der er væsentligt flere på 200+ cm end der er på 180 eller derunder. I Superligaen er gennemsnittet på de startende keepere endda noget højere, nemlig på 191,7 cm. og det er jo ikke ligefrem fordi, at Grytebust kommer til kort sammenlignet med resten.
Og så er højde jo altså bare ikke den absolutte forudsætning for at være god i luften.
Mikkel Bruhn - 201 cm.
Sebastian Mielitz - 190 cm.
Sten Grytebust 187 cm.
https://streamable.com/i3ed0
Og så køber jeg i øvrigt slet ikke, at det skulle være en svaghed endsige et problem med Grytebust ageren i feltet. Han har både god springkraft, teknik, mod og ikke mindst god fornemmelse for, hvornår han skal ud og klare paragrafferne. https://streamable.com/scdhv
Er Joronen meget bedre kommunikativt og sikrere når han bevæger sig ud i feltet med sine 197 cm? Det har jeg godt nok svært ved at se! https://streamable.com/ebzbe
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægEr det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Hvad angår Gryte er jeg enig med Bobby i, at jeg er lidt bange for, at vi overvurderer ham lidt. Størrelsen er en faktor, det kigges der på, og hvis man mangler lidt i højden, skal man kompensere med et stærkt presence, dominans af felt, tydelig lederevne eller andre parametre som holdet skønner det mangler lige på den post ift. forsvaret iøvrigt og spillestil. Kan være, jeg opfatter det helt forkert, men det er min helt ærlige mavefornemmelse, når OB brillerne tages af så meget de kan. Jeg synes, Gryte har vist svagheder på de nævnte parametre.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlægEr det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Leave a comment:
-
Er det ikke sådan at spillere der er gode til at score mål og til at stå på mål er de, der er i højst kurs. Vi kan godt få noget mere end 6,5 for Gryte, vurderer jeg. Og spillerhandler er ikke altid rationelle. Jeg nævner lokalt FCM køb af Borring for en formue, Real Madrids køb af Graversen OG ManUs køb af Lindegård fra var det Ålesund.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægSå Joronen er bare indlysende et kæmpe talent og kommende klassekeeper? Sidst jeg tjekkede definitionen på kommende klassekeepere, stod der ikke som kendetegn, at de typisk står med hatten i hånden som 24-årige og ender med at skrive under med Horsens.
Jeg påstår ikke at han er et indlysende kæmpetalent, det er dig der skriver det. Jeg siger blot at han besidder kvaliteter og en alder som langt flere klubber vil finde interessant.
Joronen har stået et rigtigt fint efterår i Horsens, men det er en halv sæson, hvor han har præsteret. Har det være en halvsæson uden fejl? Nej det har det nu altså ikke. https://streamable.com/6sbul
en keeper på 24 der begynder at vise stabilitet, er ikke udsædvaneligt. For at bruge dit eget eksempel så kan du jo kigge på hvornår f.eks. Kasper Schmeichel brød igennem....
Jeg afviser ikke, at han også kan blive en rigtigt god målmand fremover, men det er ikke noget én god halvsæson slår fast med syvtommersøm, og det er slet ikke noget der i min bog beviser, at han skulle være bedre end Grytebust, eller bliver det på sigt for den sags skyld. Det er godt nok ikke mange mål af ovenstående slags, som han har lukket ind på to år nu.
Det har jeg vel heller ikke postuleret, det er igen en holdning du pådutter mig for at gøre din argumentation stærkere.
"Hans held har været, at han er på et hold der ligner lort i store perioder". Så alle de point han har reddet, som mod AGF, Horsens, Brøndby, FCK og Hobro, hvor han åbenlyst har reddet point for os, det gælder ikke eller hvad? Så Stephan Andersen var heller ikke en god keeper for AB i 03/04, hvor han også havde nogle kampe med mirakelredninger, fordi at de var elendige og rykkede ud med et brag? Vås!
igen jeg påstår ikke at han er uden kvaliteter, det er noget du skyder mig i skoene. Men på et hold hvor der er åbentlyse mangler vil sidste skansen som oftes have meget og lave, og det er også tilfældet med Grytebuste.
Jeg skriver ingen steder, at han har løst den opgave dårligt.
Og ligeså meget vås er det at påstå, at der er mange klubber der ikke vil tage en keeper under 1,90-1,93. Der er givetvis stadig nogle klubber tilbage, som har et så barokt syn på målmandsgerningen, men de fleste er da kommet videre. Lad mig præsentere dig for et par udmærkede keepere.
Jan Oblak - 1,89 cm
Hugo Lloris - 1,88 cm
Ederson - 1,88 cm
Pepe Reina - 1,88 cm
Marc Andre Ter Stegen - 1,87 cm
Roman Bürki - 1,87 cm
Keylor Navas - 1,85 cm
Kald det bare vås, hvis du får det bedre af det. Samtidig så er der altid undtagelser der bekræfter reglen. At der blot af en fra din liste som er lavere end Gryte siger en del. Samtidig, så er dem du lister ekstremt stærke på andre punkter. Lloris som eksempel, er jo et klasse eksempel på en keeper der netop har været hæmmet af sin manglende evne i feltet. Eller vil du påstå at det også er vås? Han har dog spidskompetancer andre steder som duer niveauer over Grytebuste.
Uden at overdrive, så tør jeg godt påstå, at der er nogle udmærkede keepere blandt ovenstående, og at de spiller på ganske pæne adresser. Prøv evt. at fremfør din påstand nede på en bodega, der kan det godt være, at den ræsonerer, men blandt nogenlunde oplyste mennesker, fremstår den bare himmelråbende idiotisk.
du er velkommen til at benytte dit pæne sprog når vi en dag måske står ansigt til ansigt. Jeg vælger at betragte din retorik, som infantil.
Er Grytebust svag i luften? Jeg vedkender mig, at han ikke er noget monster der, men ligefrem svag synes jeg nu ikke der er belæg for at sige. Det er jo primært noget der er afgørende på dødbolde, og udover et uheldigt indgreb i Herning, husker jeg ikke mange gange, at vi har set Grytebust komme til kort. Nu lukkede vi så nogle mål ind på hjørnespark her i de sidste kampe i efteråret, men før det, var vi blandt de hold der lukkede absolut færrest mål ind på dødbolde i hele sidste sæson og det her efterår.
Han dominere på ingen måde et felt, og det tæller altså i en retning der er forkert, i forhold til at få ham solgt til monster priser. Eller vil du påstå at hans spidskompetancer udligner det på niveau med Lloris, Oblak og dem du ellers nævner?
At få 6,5 millioner for en 28-årig keeper, som der er rimelig bred konsensus om er efterårets bedste, og som 3 ud af 13 Superligatrænere havde på deres top 5 over efterårets profiler, det er absolut ikke noget enestående stykke købmandsskab. Selvfølgelig skal OB have mere på nuværende tidspunkt. Rent sportsligt kunne han sagtens være mere end 6,5 millioner værd over det næste 1½ år af hans kontrakt som han har stået, især når vi ikke har nogen åbenlys afløser parat.
At 3 superligatrænere vælger ham på efterårets hold, betyder jo også at der er 10 der ikke har valgt ham. Og siger vel ikke ret meget om Grytebust niveau andet end hans niveau i forhold til den liga han spiller i. Og her kan du vidst heller ikke anvende dine samligninger fra listen før.
Leave a comment:
Leave a comment: