Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - BIF 01/11/2015

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SydFyn Se indlæg
    Det er sgu da utroligt man skal blive ved med at forklare den samme ting igen og igen. Jeg har skrevet to gange nu, at dette IKKE jeg gentager IKKE er et forsvar for JH's manglende handler til forsvaret - blot en korrektion af den påstand som er blevet til en accepteret sandhed i kritikken af Jesper Hansen - nemlig at salget af Høegh og Larsen har betydet at antallet af midterforsvaret er faldet med to (hvilket ikke er tilfældet, da Larsen blev hentet hjem som erstatning for Høegh)
    Hvad i himmelens navn har Kasper Larsen's manglende succes eller Halgrimurs manglende evner med antallet af midterforsvarer at gøre?
    Jeg er næsten helt sikker på, at folk tænker i forhold til ved opstarten :).
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Det samme kan du sige om Rønnow, Stephan Andersen, Mikkel Andersen og Dahlin, med 3 eller flere kæmpefejl i få kampe. Det afgør heldigvis ikke nogen spilleres fremtid, at de har lavet en del store fejl i korte perioder.
      Nej selvfølgelig ikke, det bliver bare smidt ind i den ligning for hvad han præsteret i karrieren ... og der står han ikke skide godt i konkurrence med de fire.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        Vi havde to pisse gode midterforsvarer fra egne rækker i Daniel Høegh og Kasper Larsen. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi ikke gjorde mere for at holde fast i de to.

        OB får jo rigtig mange gode spillere op fra egne rækker - vi kunne have stået meget bedre i dag, hvis ikke vi havde solgt det meste.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
          Ja, hvad skal man næste sige til det her.. Vi taber igen klokkeklart, fordi vores hold er historisk ringe i bagkæden. Oliver Lund er på sine gode dage en rigtig god signing for os, men når det ikke går hans vej, så skal jeg da ellers love for, at han kan ramme et bundniveau, der nærmer sig pinligt.

          Halgrimmur og Lasse Nielsen er vel nærmest overflødige at knytte kommentarer til. De mangler begge to evnerne, viljen tror jeg egentlig som nok de har. Det duer bare ikke, når man slet slet ikke er gode nok til at spille for OB.

          Azer er en hæderlig midtbanespiller, og han er også god nok til vores trup. Men vi snakker måske noget 15./16. mand. Han skal jo ikke starte inde, men jeg forstår fint at han gør det, nu alternativerne ikke er bedre.

          Vi har en god offensiv ja, og jeg er sikker på, at grunden til Emil han starter hver gang, er fordi man håber på at få nogle kroner for ham til vinter. Og så vægter man nok, at forskellen på Emil og eks. vis Greve ikke er større end den sum, man måske med lidt held kan få for førstnævnte til vinter. Ellers fatter jeg ingenting. Greve er mindst lige så god for os som Emil, og der kan vist ikke herske tvivl om, at Emil er en færdig mand i klubben ALLER senest til sommer.

          Sæsonen ligner de foregående par sæsoner, og allerede her i starten af november kan man så sætte sig ned, og bare vente på sæsonen slutter, så vi kan starte fra scratch igen. Forhåbentlig med en bedre trup.

          Jeg synes i hvert fald ikke, at Kent Nielsen kan bebrejdes noget som helst. Han får vores offensiv til at fungere fint, og vi har altså et farligt våben. Defensiven kan man selvfølgelig træne om og om igen, men når spillermaterialet ikke er til en skid, så er det altså ikke nemt at være træner.

          Når snakken så falder på Koval, som ved gud ikke har været god for os til at starte med, så må man altså anerkende, at manden har stået mange kampe for Dynamo Kiev inkl. CL-kampe. Han har stået en landskamp for Ukraine, og han var for 3 år siden tæt på at blive solgt til Barcelona. Derfor kan hverken Kent eller JH klandres for, at han tilsyneladende har glemt hvordan man står på mål.

          I min optik, der peger pilen overordnet kun EN retning. Og det er Jesper Hansen, der må tage ansvaret for trupsammensætningen. De sidste par års transfervinduer har jo været en kæmpe farce. Ja, der har været et par gode signings imellem, men det må være undtagelserne, der bekræfter reglen.
          Personligt ville jeg nok forhøre mig om lidt mere nylige bedrifter ... for 3 år siden kan ikke bruges til det store, når han efterfølgende, åbenlyst, er faldet i niveau.
          Det burde Jesper Hansen have været kompetent nok til at aflæse og forhørt sig omkring.
          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

          Jeg er ikke fan.
          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Lindberg Se indlæg
            Vi havde to pisse gode midterforsvarer fra egne rækker i Daniel Høegh og Kasper Larsen. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor vi ikke gjorde mere for at holde fast i de to.

            OB får jo rigtig mange gode spillere op fra egne rækker - vi kunne have stået meget bedre i dag, hvis ikke vi havde solgt det meste.
            Jeg tror, at det handlede om:
            1) Man kunne tjene nogle penge
            2) Man kunne vise, at spillere opdraget i OB kan sælges til udlandet
            3) Spillerne selv var interesserede i at prøve sig selv af i udlandet

            At der ikke blev hentet fuldgode erstatninger kan så nu aflæses i den vaklende defensiv.

            Comment


              Åååh ja, lad os endelig spille groft og få gult konstant ... det giver jo ikke karantæne eller noget :D.
              Det handler jo om at der mangler lidt krop på midten, ikke om at vi skal optræde som nogle svin!
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Åååh ja, lad os endelig spille groft og få gult konstant ... det giver jo ikke karantæne eller noget :D.
                Det handler jo om at der mangler lidt krop på midten, ikke om at vi skal optræde som nogle svin!
                Det handler også om, at OB-spillerne sjældent er tæt nok på sin direkte modstander til at begå de mange små frispark, som bl.a. kan ødelægge det andet holds rytme. Hvor mange frispark har Emil Larsen mon begået i sin OB-karriere - 5?

                Comment


                  Puha

                  Jeg hader Brøndby og jeg hader at tabe til Brøndby ..... Ja Koval laver fejl ved 1-1 og ser dum ud ved 1-2 og 1-3 men hvor helvede er resten af holdet ?

                  BIF spiller så nemt igennem og får en masse dødbolde tæt på vores mål og OB spillerne vinder ikke 2 boldene.

                  ved 1-1 er det kirkeskov som spiller den direkte ud til målscoren fra BIF!

                  Jonasson synes jeg godt nok placere sig dårligt og laver mange fejl og det samme med hr. Nielsen i center forsvaret... ser virkelig håbløst ud. Lund og Kirkeskov var også tandløse igår.

                  Tror efterhånden at Kryger kan forstærke vores midterforsvar så det ser slemt ud......

                  jeg ville gerne se denne opstilling:

                  Koval
                  lund , nielsen , Kryger, skulason

                  dessler greve makaronni falk

                  zohoore, festersen

                  ud med jonasson, emil larsen og kirkeskov og buzalazi af start 11.


                  Emil larsen vil være en fin joker de sidste 20 min af kampen ( det er sådan ca. også det manden har luft til ... )

                  Comment


                    Nu har jeg lige set målene (primært BIF's) igennem og mener nu ikke det er rene målmandsdrop nogle af de 3 første.

                    Mål nummer 1:
                    Koval kommer ud og bokser indlægget væk, så er der noget klumspil og en BIF-spiller står totalt fri og kan stille og roligt sparke bolde i kassen, Koval er så tæt på at have den.

                    Mål nummer 2:
                    Det er en situation han fejl-tolker og når ikke ud til den og derfor kan Puuki relativt nemt smide den i mål.
                    Lidt som noget af det vi så Falke og Tørnes i deres kampe.

                    Mål nummer 3:
                    BIF får lov til at spille bolden rundt uden for feltet uden at blive presset den ender ved kahle der helt upresset kan sparke på mål, Koval kan intet se da der står 3 spillere i synsfeltet.
                    Uheldigt at den går igennem benene på ham, men det sker sgu af og til.

                    Jeg er relativt sikker på at hvis vi har et forsvar på et tidspunkt i en kamp, så vil Koval være alt det værd vi har givet for ham.

                    Comment


                      Ydermere kunne:
                      http://www.transfermarkt.co.uk/andon.../trainer/14537

                      Være spendende :)

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Nu har jeg lige set målene (primært BIF's) igennem og mener nu ikke det er rene målmandsdrop nogle af de 3 første.

                        Mål nummer 1:
                        Koval kommer ud og bokser indlægget væk, så er der noget klumspil og en BIF-spiller står totalt fri og kan stille og roligt sparke bolde i kassen, Koval er så tæt på at have den.

                        Mål nummer 2:
                        Det er en situation han fejl-tolker og når ikke ud til den og derfor kan Puuki relativt nemt smide den i mål.
                        Lidt som noget af det vi så Falke og Tørnes i deres kampe.

                        Mål nummer 3:
                        BIF får lov til at spille bolden rundt uden for feltet uden at blive presset den ender ved kahle der helt upresset kan sparke på mål, Koval kan intet se da der står 3 spillere i synsfeltet.
                        Uheldigt at den går igennem benene på ham, men det sker sgu af og til.

                        Jeg er relativt sikker på at hvis vi har et forsvar på et tidspunkt i en kamp, så vil Koval være alt det værd vi har givet for ham.
                        Det er åbenlyst at ingen målmand vil se rigtig godt ud bag det nuværende forsvar. Et forsvar skal gøre det så besværligt for modstanderen at score, at målmanden har en realistisk chance for et redde de afslutninger der er. Her er alle OB-målmænd bare dårligt stillet i øjeblikket.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                          Det er åbenlyst at ingen målmand vil se rigtig godt ud bag det nuværende forsvar. Et forsvar skal gøre det så besværligt for modstanderen at score, at målmanden har en realistisk chance for et redde de afslutninger der er. Her er alle OB-målmænd bare dårligt stillet i øjeblikket.
                          Det har du ret i.

                          Og vil godt give jer ret i at det er vildt at det er samme keeper der stjal 2 point i mod Randers.

                          Men tror MEM er den afgørende forskel, det virker til at han er forskel på en chance for point i kampe, eller blive rundbarberet.

                          Comment


                            Kan dårligt huske hvornår vi sidst har vundet over BIF på hjemmebane. Sys sgu de sidste par sæsoner vi får flere point mod dem i Brøndby end i Odense

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              Kan dårligt huske hvornår vi sidst har vundet over BIF på hjemmebane. Sys sgu de sidste par sæsoner vi får flere point mod dem i Brøndby end i Odense
                              7/8 2011...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                                Nu har jeg lige set målene (primært BIF's) igennem og mener nu ikke det er rene målmandsdrop nogle af de 3 første.

                                Mål nummer 1:
                                Koval kommer ud og bokser indlægget væk, så er der noget klumspil og en BIF-spiller står totalt fri og kan stille og roligt sparke bolde i kassen, Koval er så tæt på at have den.

                                Mål nummer 2:
                                Det er en situation han fejl-tolker og når ikke ud til den og derfor kan Puuki relativt nemt smide den i mål.
                                Lidt som noget af det vi så Falke og Tørnes i deres kampe.

                                Mål nummer 3:
                                BIF får lov til at spille bolden rundt uden for feltet uden at blive presset den ender ved kahle der helt upresset kan sparke på mål, Koval kan intet se da der står 3 spillere i synsfeltet.
                                Uheldigt at den går igennem benene på ham, men det sker sgu af og til.

                                Jeg er relativt sikker på at hvis vi har et forsvar på et tidspunkt i en kamp, så vil Koval være alt det værd vi har givet for ham.
                                Enig, det er fladpandet (typisk) sportsjournalistik, at gøre Koval til den store skurk. Det forsvar begår så rystende mange markeringer og placeringsfejl, at det nærmest kræver mirakler at forhindre scoringer. Koval lavede et lille mirakel i Randers, det kan han jo ikke gøre hver gang, han blev i den grad solgt igår. OK, han så heller ikke super ud, men det er primært forsvaret der igen igen sejler. Vi har ganske enkelt ikke en eneste centerforsvar med bare rimelig superligaklasse.

                                Comment

                                Working...
                                X