Annoncering

Collapse
No announcement yet.

2 afrikanere til prøvetræning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    den første del vil jeg godt erklære mig enig i, den sidste del er jeg mere usikker på er entydigt rigtig. Det skal forstås på den måde at der i "sportsdirektør-kredse" og andre steder må være en udbredt anderkendelse af at det kræver en robust og handlekraftig person til at rette op på en "supertanker" som OB der var ude i en heftig storm den gang også. Den storm virkede anderledes på mig end den turbulens vi oplever nu. Vi har formodentlig en anstændig økonomi der gør det muligt, trods evt. svigtende placeringer i top/subtop, at forstærke truppen på vitale og særdeles nødvendige pladser i de kommende vinduer. Det er vel også et parameter der kikkes på blandt sponsorer og andre honoratiores når der skal forhandles. Blandt potentielle spillere tror jeg da også på at de kikker på om det er en veldrevet klub de måske skal repræsentere. Det er også en måde at sælge klubben udad til. JH har helt sikkert begået fejl (hvilken sportsdirektør har ikke det?) i en meget vanskelig tid, hvor han og klubben har været bundet fast på at økonomien skulle vendes for enhver pris. Nu skal der høstes af en forhåbentlig forbedret økonomi, som dog næppe er stærk nok til at vi kan købe 'i flæng' til alle pladser, hvor vi mangler, men hvor vi som fans må væbne os med tålmodighed og se på udviklingen af talenter der gerne skal suppleres med de HELT rigtige 'stjerner' fra DK og andre eksotiske steder
    Selv om man gerne vil have at vi købe 5 spillere til start opstillingen, gerne i dag, så sker det jo ikke.

    Tror jeg godt alle ved, Rom blev jo heller ikke byget på en dag.
    Men mindre kan jo også gøre det, hvis det er det rigtige der bliver gjort.

    Comment


      #77
      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
      Selv om man gerne vil have at vi købe 5 spillere til start opstillingen, gerne i dag, så sker det jo ikke.

      Tror jeg godt alle ved, Rom blev jo heller ikke byget på en dag.
      Men mindre kan jo også gøre det, hvis det er det rigtige der bliver gjort.
      Tror der er blevet nævnt 4-5 stykker. Og nogen kan vel også hentes på fri transfer..
      men ja. Der er ikke plads til mange fejlskud hvis vi skal være sikker på Top6 næste sæson

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Min mening er at man skal udvikle sin spillestil "step by step". Hvis jeg gør det for hurtigt og forlanger noget "umuligt" fra spillerne jeg har til rådighed kan jeg ødelægge holdets selvtillid og struktur (hvad TB gjorde imo). Hvis jeg håber på mere "Ove-P-stil" så mener jeg ikke den konkrete spillestil men at holde øje mere på de realistiske mulighederne og en taktisk indstilling som giver selvtillid og successoplevelser til holdet (og fanserne).
        Så har jeg spørgsmål nr. 2.

        Hvordan gik det med Kents projekt i den første sæson i AAB?

        Problemet er ikke træneren, men dem der skal hente spillerne til filosofien.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Så har jeg spørgsmål nr. 2.

          Hvordan gik det med Kents projekt i den første sæson i AAB?

          Problemet er ikke træneren, men dem der skal hente spillerne til filosofien.
          Ond, meget, meget ond. Næsten katastrofal. Og med en nedrykning ville det være forbi med AaB-mesterskabet og landspokalen og Kents filosofi i AaB dertid.
          Jeg vil ikke opleve sådan en sæson (selvom der er kun 1 nedrykker i året). Desuden taber vi også finansielle muligheder med en ond placering i rækken.
          Og jeg se ansvarlighed ikke kun på sportsdirektørens side. Der skal være en sammenspil mellem træneren og sportsdirektøren hvis man udvalger en ny spiller eller lader gå nogen. Kan ikke forestille mig at Kent er sådan absolut afhængig af JH.
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Kan sagtens følge dig et stykke af vejen^
            Men foretrækker selv at vi bider tænderne sammen hvis det betyder en Aab spillestil om 2 år..
            For det er satme flot og inspirerende fodbold.. Ove's stil suttede altså stinkende løg de fleste kampe..

            Nej 1-2 vinduer mere med profil køb i KZ/AK/RF/MEM klassen og vi burde være på vej
            Jammen hvordan skal det ske. JH laver jo fire fejlkøb hver gang han lande en fornuftig. Jeg savner stadig at se JH lave en kongesign. Med en konge så behøver det ikke være en kendt spiller, men gerne noget som bare er godt spottet. Det hæderlige han har landet kunne vi jo alle se.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              Ond, meget, meget ond. Næsten katastrofal. Og med en nedrykning ville det være forbi med AaB-mesterskabet og landspokalen og Kents filosofi i AaB dertid.
              Jeg vil ikke opleve sådan en sæson (selvom der er kun 1 nedrykker i året). Desuden taber vi også finansielle muligheder med en ond placering i rækken.
              Og jeg se ansvarlighed ikke kun på sportsdirektørens side. Der skal være en sammenspil mellem træneren og sportsdirektøren hvis man udvalger en ny spiller eller lader gå nogen. Kan ikke forestille mig at Kent er sådan absolut afhængig af JH.
              ... delvist korrekt ...
              Hvis vi kun tæller Kents resultater med for det år, så placerede AAB sig midt i tabellen, men han kom til da de lå sidst ... derfor blev det snævert.

              Hvordan gik det de efterfølgende år og har Ove P. nogensinde præsteret noget lignende?
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                ... delvist korrekt ...
                Hvis vi kun tæller Kents resulta
                ter med for det år, så placerede AAB sig midt i tabellen, men han kom til da de lå sidst ... derfor blev det snævert.

                Hvordan gik det de efterfølgende år og har Ove P. nogensinde præsteret noget lignende?
                Det er for let argumenteret imo. Succes er altid afhængig af flere faktorer. Ellers kunne vi jo også sige at Kent ville være en dårlig træner da han dumpede i Brøndby. Og det tænker jeg ikke. Frygter kun at "for mange for hurtigt" kunne blive en stor skuffelse.
                Hvorfor Ove hentede ingen mestertitel. Det ved jeg ikke. Mangel af muligheder? Ikke nok tiltro i clubberne han trænerede? Bad luck ikke at have kontrakt med den rigtige club i den rigtige tid? Måske,måske ikke. Måske du kan sige grunden. Men sikker ikke på grund af han ville være ikke en god træner.Synes manden har en klar og ærlig måde at arbejde og at tale, mange erfaring og virkelig meget fodboldforstand.
                Last edited by andlox; 04-11-2015, 13:59.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                  Det er for let argumenteret imo. Succes er altid afhængig af flere faktorer. Ellers kunne vi jo også sige at Kent ville være en dårlig træner da han dumpede i Brøndby. Og det tænker jeg ikke. Frygter kun at "for mange for hurtigt" kunne blive en stor skuffelse.
                  Hvorfor Ove hentede ingen mestertitel. Det ved jeg ikke. Mangel af muligheder? Ikke nok tiltro i clubberne han trænerede? Bad luck ikke at have kontrakt med den rigtige club i den rigtige tid? Måske,måske ikke. Måske du kan sige grunden. Men sikker ikke på grund af han ville være ikke en god træner.Synes manden har en klar og ærlig måde at arbejde og at tale, mange erfaring og virkelig meget fodboldforstand.
                  Ove Pedersen og Esbjerg blev nummer 3 i 2004, kun seks point efter FCK, som desværre havde en flot sæson med 68 point. Sæsonen før havde det været nok til et mesterskab.

                  Ellers har Ove aldrig rigtig fået chancen. Han bliver altid skiftet ud med argumentet om, at man vil spille en anden slags fodbold, hvorefter klubben falder ned i tabellen. Det er sikkert som amen i kirken.

                  Jeg havde gerne byttet Kent Nielsen, Festersen, AK og alle de andre for Ove P som træner for en række no names, der måske ikke kunne tage 10.000 med en appelsin, men som i det mindste kæmpede for sagen og forstod at forsvare. På sigt skulle den mentalitet nok kaste et mesterskab af sig i denne dybt elendige turnering, vi kalder for "Super"ligaen.
                  OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                    Ove Pedersen og Esbjerg blev nummer 3 i 2004, kun seks point efter FCK, som desværre havde en flot sæson
                    med 68 point. Sæsonen før havde det været nok til et mesterskab.

                    Ellers har Ove aldrig rigtig fået chancen. Han bliver altid skiftet ud med argumentet om, at man vil spille en anden slags fodbold, hvorefter klubben falder ned i tabellen. Det er sikkert som amen i kirken.

                    Jeg havde gerne byttet Kent Nielsen, Festersen, AK og alle de andre for Ove P som træner for en række no names, der måske ikke kunne tage 10.000 med en appelsin, men som i det mindste kæmpede for sagen og forstod at forsvare. På sigt skulle den mentalitet nok kaste et mesterskab af sig i denne dybt elendige turnering, vi kalder for "Super"ligaen.
                    Det vil jeg gerne underskrive bortset fra at jeg vil meget gerne beholde Festersen...
                    ;-)
                    Last edited by andlox; 04-11-2015, 14:35.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                      Selv om man gerne vil have at vi købe 5 spillere til start opstillingen, gerne i dag, så sker det jo ikke.

                      Tror jeg godt alle ved, Rom blev jo heller ikke byget på en dag.
                      Men mindre kan jo også gøre det, hvis det er det rigtige der bliver gjort.
                      Jeg kommenterede på om JH gør noget godt for klubben, og det mener jeg egentlig han gør. Der er da tegn på at der er en langsigtet plan, med gode lange kontrakter til Fester og AK og signingerne af Makrini og Zohore, for ikke at snakke om lang aftale med "double-cup" trainer KN, Bredahl og en scout til at finde de rette spillere. Styrkelsen af u-afdelingen både på spiller- og trænersiden med ansættelsen af Tonny Hermansen til at bringe de bedste talenter frem i det tempo deres talent berettiger til...alt sammen ting der forhåbentlig styrker klubben, både på kort og lang sigt.
                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                        Jeg kommenterede på om JH gør noget godt for klubben, og det mener jeg egentlig han gør. Der er da tegn på at der er en langsigtet plan, med gode lange kontrakter til Fester og AK og signingerne af Makrini og Zohore, for ikke at snakke om lang aftale med "double-cup" trainer KN, Bredahl og en scout til at finde de rette spillere. Styrkelsen af u-afdelingen både på spiller- og trænersiden med ansættelsen af Tonny Hermansen til at bringe de bedste talenter frem i det tempo deres talent berettiger til...alt sammen ting der forhåbentlig styrker klubben, både på kort og lang sigt.
                        Det du remser op der tror jeg faktisk alle er enige om er godt . Der er vist heller ikke mange som har påstået at JH intet godt har gjort . Der hvor uenigheder opstår er når det middelmådige og elendige arbejde han har gjort tages med i billedet .
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          #87
                          JH skal roses for at hente fysisk træner med et totalt cool navn.

                          MvT
                          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            Det du remser op der tror jeg faktisk alle er enige om er godt . Der er vist heller ikke mange som har påstået at JH intet godt har gjort . Der hvor uenigheder opstår er når det middelmådige og elendige arbejde han har gjort tages med i billedet .
                            jeg var lidt upræcis i min forklaring der, det skal jeg beklage. Kommentaren gik oprindeligt på om JH gjorde noget godt for OB udad til. Alle de gode ting der ER udrettet kan meget vel ligge til grund for at klubben bliver mere attraktiv i fremtiden, og det var sådan set det jeg ville pointere. Det lange seje træk er medvirkende til OB udad til er attraktiv for både spillere og sponsorer
                            Last edited by manner; 04-11-2015, 18:23.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              jeg var lidt upræcis i min forklaring der, det skal jeg beklage. Kommentaren gik oprindeligt på om JH gjorde noget godt for OB udad til. Alle de gode ting der ER udrettet kan meget vel ligge til grund for at klubben bliver mere attraktiv i fremtiden, og det var sådan set det jeg ville pointere. Det lange seje træk er medvirkende til OB udad til er attraktiv for både spillere og sponsorer
                              Er du sikker på det? Jeg har før fortalt om en sponsor, som brugte deres V.I.P billeter til at tage kunder med på stadion, men der er ingen kunder som længere vil med, de har endda svært ved at forære billeterne til deres ansatte. Er det bare et enkeltstående tilfælde, jeg kender til?

                              Og det kan da kun være udadtil, som du skriver, at det er attraktivt for spillere, fordi Falk lyder da heller ikke synderlig begejstret for det "lange seje træk". Jeg vidste godt, at det ville blive et "langt og sejt" træk, da vi fyrede Lars Olsen og CO. Men jeg havde ikke troet, at det ville blive så langt eller så sejt.
                              Last edited by RASH; 04-11-2015, 19:29.

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                jeg var lidt upræcis i min forklaring der, det skal jeg beklage. Kommentaren gik oprindeligt på om JH gjorde noget godt for OB udad til. Alle de gode ting der ER udrettet kan meget vel ligge til grund for at klubben bliver mere attraktiv i fremtiden, og det var sådan set det jeg ville pointere. Det lange seje træk er medvirkende til OB udad til er attraktiv for både spillere og sponsorer
                                Alle de gode ting , som jo faktisk er sket i seneste vindue ( lad os glemme alt bagud ) drukner desværre bare i manglen på handling ift forsvaret . Vores fantastisk gode offensiv ryger let i baggrunden både blandt fans og medier pga et skrækkeligt forsvar og en meget klodset håndtering af indkøb af en målmand . Som jeg har skrevet før så virker det enormt utroværdigt at JH står frem og erklærer guld tillid til forsvaret og efterfølgende i sin 1/3 status prøve at bagatellisere de store nederlag . Når der snakkes OB i medier og blandt fans også fra andre klubber er fokus på de mange mål imod og det dårlige forsvar , og det er faktisk synd . Den optimisme og tro på tingene som kunne være startet og være begyndelsen på en god spiral og voksende opbakning dør desværre lidt ud , og kan betyde at vi kommer for langt efter i tabellen og derfor får en masse "ligegyldige" kampe .
                                817 ⚪️
                                Y.N.W.A ❤️

                                Comment

                                Working...
                                X