Annoncering

Collapse
No announcement yet.

2 afrikanere til prøvetræning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Hvis ikke det var for Hobro. Så var vi der også i næste sæson. Jeg er ked af det men jeg er en af de få der mener at TB ville have gjort det ligeså godt som KN gør pt. samtidig mener jeg også at han var vores eneste chance for at forlænge med falken. Så skal man huske at TB ikke havde det angreb til rådighed som KN har nu. Han havde heller ikke en DM eller en HB. Han havde dog Høgh i forsvaret. så KN har fået MEGET mere end de gav TB at arbejde med. Alligevel får vi store stryg.

    Comment


      #62
      Jeg er ikke særlig lykkelig med Kent som træner fordi jeg ser en stor ansvarlighed for vores svage defensive hos ham. Der var for mange eksperimenter (med Diarra ) og han rivede en svag forsvar i stykker. Synes desuden det var en stor fejl at vælge Jonasson som anfører. Han vil at holdet spiller en spillestil som spillerne (nok) ikke kan spille succesfuld.
      Men jeg er helt sikker at vi vil havde rykket ned med TB. Manden havde ingen idéer mere for holdet og ville -ligesom Kent nu- at holdet spille en stil de ikke kunne.
      Jeg savner Ove P som er en bedre træner end Kent eller TB imo, da han kigger hvilke spillere han har til rådighed og udvikle derud en taktik. Det er en trænerens arbejde.
      Og jeg beklager virkelig at jeg ikke kan se hvad Ove havde skabet med spillerne som Festersen, AK, El Makrini, Lund.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Jeg er ikke særlig lykkelig med Kent som træner fordi jeg ser en stor ansvarlighed for vores svage defensive hos ham. Der var for mange eksperimenter (med Diarra ) og han rivede en svag forsvar i stykker. Synes desuden det var en stor fejl at vælge Jonasson som anfører. Han vil at holdet spiller en spillestil som spillerne (nok) ikke kan spille succesfuld.
        Men jeg er helt sikker at vi vil havde rykket ned med TB. Manden havde ingen idéer mere for holdet og ville -ligesom Kent nu- at holdet spille en stil de ikke kunne.
        Jeg savner Ove P som er en bedre træner end Kent eller TB imo, da han kigger hvilke spillere han har til rådighed og udvikle derud en taktik. Det er en trænerens arbejde.
        Og jeg beklager virkelig at jeg ikke kan se hvad Ove havde skabet med spillerne som Festersen, AK, El Makrini, Lund.
        Fremragende indlæg

        Jeg har den største respekt for Ove, og han fortjener så meget at få chancen i en "større" klub. Men Ove vidste da han blev ansat, at det kun var midlertidligt, det samme gjorde vi, selvom jeg til det sidste håbede på en forlængelse. Kent Nielsen er en toptræner i Superligaen, men jeg kan ikke lade være med at tænke, fik vi ham for tidligt? Jeg tror vi havde godt af et par sæsoner mere med Ove, men så var det ikke sikkert vi havde landet Kent.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          Jeg er ikke særlig lykkelig med Kent som træner fordi jeg ser en stor ansvarlighed for vores svage defensive hos ham. Der var for mange eksperimenter (med Diarra ) og han rivede en svag forsvar i stykker. Synes desuden det var en stor fejl at vælge Jonasson som anfører. Han vil at holdet spiller en spillestil som spillerne (nok) ikke kan spille succesfuld.
          Men jeg er helt sikker at vi vil havde rykket ned med TB. Manden havde ingen idéer mere for holdet og ville -ligesom Kent nu- at holdet spille en stil de ikke kunne.
          Jeg savner Ove P som er en bedre træner end Kent eller TB imo, da han kigger hvilke spillere han har til rådighed og udvikle derud en taktik. Det er en trænerens arbejde.
          Og jeg beklager virkelig at jeg ikke kan se hvad Ove havde skabet med spillerne som Festersen, AK, El Makrini, Lund.

          Vi har haft alt for meget udskiftning på trænerposten de seneste år. Ja, Kent Nielsen er garanteret ikke fejlfri, men jeg mener helt klart vi skal give ham minimum de 4 år han har fået til at bygge noget godt op i OB. Jeg har også stor respekt for Ove P og det arbejde han lavede da han var her, men nu skal vi lige prøve at give vores træner mulighed for at bygge holdet op og det gøres altså ikke på 3 måneder.
          Dermed ikke sagt at man ikke må kritisere Kents dispositioner, men jeg tror bare vi har behov for, for en gangs skyld at give ham tid. I AaB gik der også noget tid før hans koncept sad i skabet og det fundament han fik opbygget der lever de stadig højt på, så mit håb er at noget lignende kan ske i OB.

          Hvis der skal skiftes ud vil jeg mene sportsdirektørposten er meget mere oplagt, men det afhænger jo af hvad vi får ind. En Poul Hansen eksempelvis, har vi jo under alle omstændigheder ikke brug for igen. Men vi kunne godt bruge en med nogle visioner, som også kan få udviklet vores brand og få os ud af middelmådigheden også udenfor banen. OB er jo efterhånden en søvnig gammel dame på alle parametre (ringe træningsfaciliteter, utilsvarende stadion sammenlignet med f.eks Randes, Esbjerg, Herning, et fornuftigt ungdomsarbejde dog uden at være prangende osv.).

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
            Vi har haft alt for meget udskiftning på trænerposten de seneste år. Ja, Kent Nielsen er garanteret ikke fejlfri, men jeg mener helt klart vi skal give ham minimum de 4 år han har fået til at bygge noget godt op i OB. Jeg har også stor respekt for Ove P og det arbejde han lavede da han var her, men nu skal vi lige prøve at give vores træner mulighed for at bygge holdet op og det gøres altså ikke på 3 måneder.
            Dermed ikke sagt at man ikke må kritisere Kents dispositioner, men jeg tror bare vi har behov for, for en gangs skyld at give ham tid. I AaB gik der også noget tid før hans koncept sad i skabet og det fundament han fik opbygget der lever de stadig højt på, så mit håb er at noget lignende kan ske i OB.

            Hvis der skal skiftes ud vil jeg mene sportsdirektørposten er meget mere oplagt, men det afhænger jo af hvad vi får ind. En Poul Hansen eksempelvis, har vi jo under alle omstændigheder ikke brug for igen. Men vi kunne godt bruge en med nogle visioner, som også kan få udviklet vores brand og få os ud af middelmådigheden også udenfor banen. OB er jo efterhånden en søvnig gammel dame på alle parametre (ringe træningsfaciliteter, utilsvarende stadion sammenlignet med f.eks Randes, Esbjerg, Herning, et fornuftigt ungdomsarbejde dog uden at være prangende osv.).
            Enig .

            En sportsdirektør skal også "sælge" OB udadtil og det gør JH ikke .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Enig .

              En sportsdirektør skal også "sælge" OB udadtil og det gør JH ikke .
              den første del vil jeg godt erklære mig enig i, den sidste del er jeg mere usikker på er entydigt rigtig. Det skal forstås på den måde at der i "sportsdirektør-kredse" og andre steder må være en udbredt anderkendelse af at det kræver en robust og handlekraftig person til at rette op på en "supertanker" som OB der var ude i en heftig storm den gang også. Den storm virkede anderledes på mig end den turbulens vi oplever nu. Vi har formodentlig en anstændig økonomi der gør det muligt, trods evt. svigtende placeringer i top/subtop, at forstærke truppen på vitale og særdeles nødvendige pladser i de kommende vinduer. Det er vel også et parameter der kikkes på blandt sponsorer og andre honoratiores når der skal forhandles. Blandt potentielle spillere tror jeg da også på at de kikker på om det er en veldrevet klub de måske skal repræsentere. Det er også en måde at sælge klubben udad til. JH har helt sikkert begået fejl (hvilken sportsdirektør har ikke det?) i en meget vanskelig tid, hvor han og klubben har været bundet fast på at økonomien skulle vendes for enhver pris. Nu skal der høstes af en forhåbentlig forbedret økonomi, som dog næppe er stærk nok til at vi kan købe 'i flæng' til alle pladser, hvor vi mangler, men hvor vi som fans må væbne os med tålmodighed og se på udviklingen af talenter der gerne skal suppleres med de HELT rigtige 'stjerner' fra DK og andre eksotiske steder
              Believe OB

              œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                Vi har haft alt for meget udskiftning på trænerposten de seneste år. Ja, Kent Nielsen er garanteret ikke fejlfri, men jeg mener helt klart vi skal give ham minimum de 4 år han har fået til at bygge noget godt op i OB. Jeg har også stor respekt for Ove P og det arbejde han lavede da han var her, men nu skal vi lige fejlen TB lavede og hvorfore at give vores træner mulighed for at bygge holdet op og det gøres altså ikke på 3 måneder.
                Dermed ikke sagt at man ikke må kritisere Kents dispositioner, men jeg tror bare vi har behov for, for en gangs skyld at give ham tid. I AaB gik der også noget tid før hans koncept sad i skabet og det fundament han fik opbygget der lever de stadig højt på, så mit håb er at noget lignende kan ske i OB.

                Hvis der skal skiftes ud vil jeg mene sportsdirektørposten er meget mere oplagt, men det afhænger jo af hvad vi får ind. En Poul Hansen eksempelvis, har vi jo under alle omstændigheder ikke brug for igen. Men vi kunne godt bruge en med nogle visioner, som også kan få udviklet vores brand og få os ud af middelmådigheden også udenfor banen. OB er jo efterhånden en søvnig gammel dame på alle parametre (ringe træningsfaciliteter, utilsvarende stadion sammenlignet med f.eks Randes, Esbjerg, Herning, et fornuftigt ungdomsarbejde dog uden at være prangende osv.).
                Det var ikke at jeg ville tale for en trænerskifte nu. Du har helt ret at vi har brug for kontinuitet og trænerteamet skal har tid at udvikle og opbygge noget.
                Jeg ønsker kun at Kent arbejder mere resultatorienteret og stiller holdet taktisk ind i hensigt af modstanderen og ikke i hensigt af en dertid urealistisk fodboldvision.
                Det er fejlen TB lavede og hvorfor det gik ned med os. Man skal have en vision om fodbold, men en vision er noget man vil komme til og vejen derhen skal man gå med realistiske skridte.
                Så håber Kent har en vision om holdets spillestil, men håber nok mere at han skaber den "step by step". Alt andre fungerer ikke og hvis Kent gentager TBs fejl vil det ende med ham ligeså som med TB.
                Det er ikke ønsketænkning men hverdags ærlige og realistiske arbejde som skaber visioner.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  Vi har haft alt for meget udskiftning på trænerposten de seneste år. Ja, Kent Nielsen er garanteret ikke fejlfri, men jeg mener helt klart vi skal give ham minimum de 4 år han har fået til at bygge noget godt op i OB. Jeg har også stor respekt for Ove P og det arbejde han lavede da han var her, men nu skal vi lige prøve at give vores træner mulighed for at bygge holdet op og det gøres altså ikke på 3 måneder.
                  Dermed ikke sagt at man ikke må kritisere Kents dispositioner, men jeg tror bare vi har behov for, for en gangs skyld at give ham tid. I AaB gik der også noget tid før hans koncept sad i skabet og det fundament han fik opbygget der lever de stadig højt på, så mit håb er at noget lignende kan ske i OB.

                  Hvis der skal skiftes ud vil jeg mene sportsdirektørposten er meget mere oplagt, men det afhænger jo af hvad vi får ind. En Poul Hansen eksempelvis, har vi jo under alle omstændigheder ikke brug for igen. Men vi kunne godt bruge en med nogle visioner, som også kan få udviklet vores brand og få os ud af middelmådigheden også udenfor banen. OB er jo efterhånden en søvnig gammel dame på alle parametre (ringe træningsfaciliteter, utilsvarende stadion sammenlignet med f.eks Randes, Esbjerg, Herning, et fornuftigt ungdomsarbejde dog uden at være prangende osv.).
                  Trykker på den store "enig"-knap

                  Comment


                    #69
                    Med Ove Pedersen kunne vi i løbet af 2-3 sæsoner vinde mesterskabet, hvis han fik de rigtige spillere.

                    PROBLEMET er, at direktør, trænere, spillere og fans er af den opfattelse, at man helst skal spille flot posession-fodbold. Det skal være smukt, og det skal være sjovt.

                    De bedste fodboldspillere GIDER ikke spille under en type som Ove Pedersen, fordi træningen er hård og fysisk, og fordi det ikke er "sjovt".

                    Jeg er selv pissehamrende ligeglad. Jeg vil hellere se OB vinde en masse kedelige 1-0 sejre end de seneste års fadæser med "flot" fodbold, som Troels Bech og nu Kent Nielsen forsøger at implementere.

                    Hvis Ove Pedersen havde fået en lang kontrakt og ansvaret for at hente spillere (farvel, Jesper Lim Hansen), havde vi lynhurtigt blandet os i toppen. Det ville måske ikke være skidespændende, tekniske typer, men det ville være effektivt! Vi ville helt sikkert se nogle Torben Sangild- og Brian Steen-kloner, som vi aldrig før havde hørt om.

                    Jeg er SÅ træt af, at man skider på OB's lange historie for at være et hold med spillere, som man slog sig på, og som altid kunne løbe længere end modstanderen. Jeg gider ikke det her fimsebold, som alle andre hold også vil spille.

                    Giv mig store, stærke spillere, som kan løbe solen sort. Giv mig en træner, som mener, at en sejr begynder med at holde nullet selv. Jeg er så skidetræt af det andet her.

                    Fyr Jesper Hansen, genanæt Ove Pedersen som manager og lad ham sammensætte truppen, som han vil. Det bliver med garanti både bedre og billigere.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Med Ove Pedersen kunne vi i løbet af 2-3 sæsoner vinde mesterskabet, hvis
                      han fik de rigtige spillere.

                      PROBLEMET er, at direktør, trænere, spillere og fans er af den opfattelse, at man helst skal spille flot posession-fodbold. Det skal være smukt, og det skal være sjovt.

                      De bedste fodboldspillere GIDER ikke spille under en type som Ove Pedersen, fordi træningen er hård og fysisk, og fordi det ikke er "sjovt".

                      Jeg er selv pissehamrende ligeglad. Jeg vil hellere se OB vinde en masse kedelige 1-0 sejre end de seneste års fadæser med "flot" fodbold, som Troels Bech og nu Kent Nielsen forsøger at implementere.

                      Hvis Ove Pedersen havde fået en lang kontrakt og ansvaret for at hente spillere (farvel, Jesper Lim Hansen), havde vi lynhurtigt blandet os i toppen. Det ville måske ikke være skidespændende, tekniske typer, men det ville være effektivt! Vi ville helt sikkert se nogle Torben Sangild- og Brian Steen-kloner, som vi aldrig før havde hørt om.

                      Jeg er SÅ træt af, at man skider på OB's lange historie for at være et hold med spillere, som man slog sig på, og som altid kunne løbe længere end modstanderen. Jeg gider ikke det her fimsebold, som alle andre hold også vil spille.

                      Giv mig store, stærke spillere, som kan løbe solen sort. Giv mig en træner, som mener, at en sejr begynder med at holde nullet selv. Jeg er så skidetræt af det andet her.

                      Fyr Jesper Hansen, genanæt Ove Pedersen som manager og lad ham sammensætte truppen, som han vil. Det bliver med garanti både bedre og billigere.
                      ... og giv Kent indsigten at arbejde mere i en "Ove-P-stil".
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        #71
                        Kan sagtens følge dig et stykke af vejen^
                        Men foretrækker selv at vi bider tænderne sammen hvis det betyder en Aab spillestil om 2 år..
                        For det er satme flot og inspirerende fodbold.. Ove's stil suttede altså stinkende løg de fleste kampe..

                        Nej 1-2 vinduer mere med profil køb i KZ/AK/RF/MEM klassen og vi burde være på vej

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Kan sagtens følge dig et stykke af vejen^
                          Men foretrækker selv at vi bider tænderne sammen hvis det betyder en Aab spillestil om 2 år..
                          For det er satme flot og inspirerende fodbold.. Ove's stil suttede altså stinkende løg de fleste kampe..

                          Nej 1-2 vinduer mere med profil køb i KZ/AK/RF/MEM klassen og vi burde være på vej
                          Tænker at Ove spillede den stil han kunne spille succesfuld med det hold han havde til rådighed. Med spillerne vi har nu ville der være mere muligheder også for ham at spille succesfuld og mere attraktiv. Men det er naturligt en teoretisk diskussion.
                          Men to år mere at bide tænderne sammen er en lang tid. Hvis det er nødvendigt, o.k.. Men ved ikke hvad min tandlæge siger dertil... ;-)

                          Men måske jeg kunne jo spørge Lasse Nielsen om telefonnummer af sin tandlæge...
                          Last edited by andlox; 04-11-2015, 10:49.
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af cstoltze Se indlæg
                            Hvis ikke det var for Hobro. Så var vi der også i næste sæson. Jeg er ked af det men jeg er en af de få der mener at TB ville have gjort det ligeså godt som KN gør pt. samtidig mener jeg også at han var vores eneste chance for at forlænge med falken. Så skal man huske at TB ikke havde det angreb til rådighed som KN har nu. Han havde heller ikke en DM eller en HB. Han havde dog Høgh i forsvaret. så KN har fået MEGET mere end de gav TB at arbejde med. Alligevel får vi store stryg.
                            ...og han gør det så også langt bedre end Bech.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                              ... og giv Kent indsigten at arbejde mere i en "Ove-P-stil".
                              Jeg skal lige høre hvem af Ove og Kent der har skabt et mesterhold ud af meget lidt ...
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Jeg skal lige høre hvem af Ove og Kent der har skabt et mesterhold ud af meget lidt ...
                                Min mening er at man skal udvikle sin spillestil "step by step". Hvis jeg gør det for hurtigt og forlanger noget "umuligt" fra spillerne jeg har til rådighed kan jeg ødelægge holdets selvtillid og struktur (hvad TB gjorde imo). Hvis jeg håber på mere "Ove-P-stil" så mener jeg ikke den konkrete spillestil men at holde øje mere på de realistiske mulighederne og en taktisk indstilling som giver selvtillid og successoplevelser til holdet (og fanserne).
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X