Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Mos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Mos har intet leveret i foråret. Intet!

    Jeg var fortaler for at hente ham billigt, pga hans mål, men han har været heeelt væk siden i vinters. Jeg vil hellere forlænge med Darko end hente Mos fast (og jeg vil ikke forlænge med Darko).

    Han skal bare sendes tilbage til FCK. Og så skal vi gå efter en aggressiv, dynamisk angriber a la Marcus P. Eller Pourie, hvis det skal være FCK-affald.
    "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
    Kluden Krew - O'ense Internationals

    Comment


      #77
      Jeg mener vi skal finde en aggressiv boksangriber med fysik og spilforståelse, a la Pusic. Mos har ingen af delene.

      Comment


        #78
        Mos skal blive, han arbejder sten hårdt, han mangler bare en fast makker, en targetspiller. Mos ligger jo mutters alene på toppen. Det er lidt svære betingelser.
        Mos er ligesom blevet syndebuk for OBs elendige spil, jeg synes han fighter og arbejder stenhårdt hver gang. Han lykkedes ikke altid, men han arbejder for holdet. Det var der en del andre der kunne lærer en del af. Hele holdet har jo ikke præsteret, så hvis Mos skal væk, så skal de fleste også væk.

        Comment


          #79
          Og det burde de fleste jo så i princippet også.

          Der skal graves dybt i den kreative tænketank til sommer.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
            Jeg mener vi skal finde en aggressiv boksangriber med fysik og spilforståelse, a la Pusic. Mos har ingen af delene.
            Næe men så har Mos noget andet.... Det er nok mere Skoubo vi skal have erstattet med en anden type end Mos...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              Er vi efterhånden enige om, at Mos er ubrugelig? han når vel efterhånden næppe de 10-12 mål, jo måske lige, men kvalitet er ikke noget der klistrer sig på denne spiller. Jeg må efterhånden kalde det en hjerneblødning af FCK, at de betalte pænt med penge for denne middelmådige spiller, ikke uden grund af CV er røget ud på røv og albuer.

              Ud med Mos, han er og bliver ikke god nok.
              Jeg er enig med dig i, at Mos ikke er nogen fantastisk fodboldspiller. Men han scorer mål - måske ikke ligefrem på samlebånd, men 10 mål på en sæson, er vel heller ikke at kimse af.

              I mine øjne kommer det an på prisen - og på, hvad OB i det hele taget har at "spille med" økonomisk (hvilket jeg tror er meget lidt).

              Jeg har stillet spørgsmålet før herinde: Kan OB tillade sig at være kræsne? Kan vi fans tillade os at være kræsne? Med den alvorligt skrantende økonomi in mente, der skal vi nok ikke forvente, at OB bare lige går ud og henter en superbomber, medmindre OB kan være heldige at rende ind i en Mogens Laursen, der lige popper op i en enkelt sæson.

              Jeg tvivler på, at OB har økonomisk råderum til at gå ud og hente en super-bomber, hvor det er ret sandsynligt, at han banker 12-15-18 kasser ind på en sæson. De spillere koster knaster. Dem har OB ikke. Så er 10 mål fra Mos over en sæson ikke godt nok? Jeg tror vi skal være taknemmelige, hvis OB kan signe Mos til en overkommelig pris, omend jeg stadig ikke synes han er nogen fantastisk spiller. Jeg tror også, vi fans skal sænke vores ambitioner en hel del, hvad angår de spillere, som OB kan formå at hente: Ingen penge, ingen lokken med Europa Leauge, ingen medaljer i udsigt, snart tre sæsoner i træk i nedrykningsfare - lyder det særligt attraktivt? Næh...især ikke, når der ikke følger en god pose penge med oveni hatten...
              Mvh Kent

              Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

              Comment


                #82
                Med en top-10 topscorer liste i 1. Division, der alle har snarlig kontrakt udløb, så er det nok den vej vi går...

                Tror ikke på vi smider millioner efter en enkelt spiller som feks. Mos...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Er vi efterhånden enige om, at Mos er ubrugelig? han når vel efterhånden næppe de 10-12 mål, jo måske lige, men kvalitet er ikke noget der klistrer sig på denne spiller. Jeg må efterhånden kalde det en hjerneblødning af FCK, at de betalte pænt med penge for denne middelmådige spiller, ikke uden grund af CV er røget ud på røv og albuer.

                  Ud med Mos, han er og bliver ikke god nok.
                  Nej, jeg er ikke enig med dig i at han ligefrem er ubrugelig... hvis vi satte spillet op, så vi benyttede hans forcer, og gav ham en makker der trak noget opmærksomhed, kan han sagtens være med.

                  Men er han flere millioner værd at købe fri i KB/03? Nej, nok ikke. Men hvis vi ALLIGEVEL skal ud og bruge penge på en ny angriber, og det skal vi jo nok, hvis både Skoubo og Mos forlader os, så ved vi da hvad vi får med Mos...

                  Mvh

                  MaxHH

                  Comment


                    #84
                    Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                    Jeg er enig med dig i, at Mos ikke er nogen fantastisk fodboldspiller. Men han scorer mål - måske ikke ligefrem på samlebånd, men 10 mål på en sæson, er vel heller ikke at kimse af.

                    I mine øjne kommer det an på prisen - og på, hvad OB i det hele taget har at "spille med" økonomisk (hvilket jeg tror er meget lidt).

                    Jeg har stillet spørgsmålet før herinde: Kan OB tillade sig at være kræsne? Kan vi fans tillade os at være kræsne? Med den alvorligt skrantende økonomi in mente, der skal vi nok ikke forvente, at OB bare lige går ud og henter en superbomber, medmindre OB kan være heldige at rende ind i en Mogens Laursen, der lige popper op i en enkelt sæson.

                    Jeg tvivler på, at OB har økonomisk råderum til at gå ud og hente en super-bomber, hvor det er ret sandsynligt, at han banker 12-15-18 kasser ind på en sæson. De spillere koster knaster. Dem har OB ikke. Så er 10 mål fra Mos over en sæson ikke godt nok? Jeg tror vi skal være taknemmelige, hvis OB kan signe Mos til en overkommelig pris, omend jeg stadig ikke synes han er nogen fantastisk spiller. Jeg tror også, vi fans skal sænke vores ambitioner en hel del, hvad angår de spillere, som OB kan formå at hente: Ingen penge, ingen lokken med Europa Leauge, ingen medaljer i udsigt, snart tre sæsoner i træk i nedrykningsfare - lyder det særligt attraktivt? Næh...især ikke, når der ikke følger en god pose penge med oveni hatten...
                    9 mål i skrivende stund. 7 af de mål, hold nu godt fast, er scoret i tre kampe..... Det er mere tilfældighed end det er kvalitet. Han er på ingen måde jævnligt kampafgørende, 5 af de syv mål i kampe med storsejre (5-1 over Sj og 4-1 over GF).
                    Han er ubrugelig i forhold til de øvrige spillere vi har, skaber intet, indgår ikke i sammenspil, Skoubo har efter min overbevisning, været en langt farligere spiller for os, selvom han har scoret mindre.

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                      Jeg er enig med dig i, at Mos ikke er nogen fantastisk fodboldspiller. Men han scorer mål - måske ikke ligefrem på samlebånd, men 10 mål på en sæson, er vel heller ikke at kimse af.

                      I mine øjne kommer det an på prisen - og på, hvad OB i det hele taget har at "spille med" økonomisk (hvilket jeg tror er meget lidt).

                      Jeg har stillet spørgsmålet før herinde: Kan OB tillade sig at være kræsne? Kan vi fans tillade os at være kræsne? Med den alvorligt skrantende økonomi in mente, der skal vi nok ikke forvente, at OB bare lige går ud og henter en superbomber, medmindre OB kan være heldige at rende ind i en Mogens Laursen, der lige popper op i en enkelt sæson.

                      Jeg tvivler på, at OB har økonomisk råderum til at gå ud og hente en super-bomber, hvor det er ret sandsynligt, at han banker 12-15-18 kasser ind på en sæson. De spillere koster knaster. Dem har OB ikke. Så er 10 mål fra Mos over en sæson ikke godt nok? Jeg tror vi skal være taknemmelige, hvis OB kan signe Mos til en overkommelig pris, omend jeg stadig ikke synes han er nogen fantastisk spiller. Jeg tror også, vi fans skal sænke vores ambitioner en hel del, hvad angår de spillere, som OB kan formå at hente: Ingen penge, ingen lokken med Europa Leauge, ingen medaljer i udsigt, snart tre sæsoner i træk i nedrykningsfare - lyder det særligt attraktivt? Næh...især ikke, når der ikke følger en god pose penge med oveni hatten...
                      Synes ikke det handler om at være kræsne. Det handler også om hvad vi ellers har i truppen og hvordan vi gerne vil spille.

                      Mos har målnæse, arbejder hårdt, er udmærket i presspillet og er ikke langsom. Det er umiddelbart det positive jeg kan sige. Hans teknik og evne til at deltage i (op)spillet er simpelthen for dårligt. Jo hvis vi havde en god økonomi er Mos da en type der er god at have i truppen. Han vil være god som joker, men som starter mener jeg bare på ingen måde det er holdbart at have en type som ham (i hvert fald så længe vi fortsat forsøger at spille som proklameret).

                      Man kan heller ikke gøre det op i mål. Jeg vil klart hellere have en spiller inde som måske står for 4-6 mål på en sæson og som er bedre til at deltage i opspillet og gøre andre bedre. Som Skoubo f.eks.

                      For mig handler det dog også meget om, om vi stadig har Kadrii i næste sæson. Det håber jeg personligt meget på. Hvis han kan holde sig skadesfri og får den rette makker i front mener jeg potentielt han er ligaens bedste angriber - og Mos passer meget dårligt sammen med ham. Vi har brug for en angriber med meget de samme evner som Skoubo (selvom han helst også skulle være mere målfarlig). En angriber med noget fysik (han behøver ikke nødvendigvis være 195cm), der kan modtage bolden med ryggen til mål og gå godt med i opspillet. Med Mos og Kadrii sammen i front kan man nærmest kun stille sig ned og spille på kontraer.

                      I bund og grund handler det om hvor vi skal bruge de begrænsede transfermidler vi har. Hvis vi henter Mos bliver det sikkert for størstedelen af vores transferbudget og det mener jeg bare ikke giver mening. Vil mene man kan finde noget der er i hvert fald næsten ligeså godt for betydeligt mindre - måske i form af en ungdomsspiller.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Med en top-10 topscorer liste i 1. Division, der alle har snarlig kontrakt udløb, så er det nok den vej vi går...

                        Tror ikke på vi smider millioner efter en enkelt spiller som feks. Mos...
                        Det er nok ikke utænkeligt. Men også her er det svært at vurdere hvad der er realistisk. En Patrick Mortensen virker spændende. Han er jo en stor gut der i denne sæson har vist, at han også kan score mål. Mener vi mangler en fysisk stærk type som ham.

                        Nr. 2 på listen, Morten Beck Andersen kan man sige lidt det samme om.

                        Det er dog to spillere jeg ikke har set spille meget (sidstnævnte slet ikke). Nogen der ser lidt 1. division?

                        Comment


                          #87
                          Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                          Synes ikke det handler om at være kræsne. Det handler også om hvad vi ellers har i truppen og hvordan vi gerne vil spille.

                          Mos har målnæse, arbejder hårdt, er udmærket i presspillet og er ikke langsom. Det er umiddelbart det positive jeg kan sige. Hans teknik og evne til at deltage i (op)spillet er simpelthen for dårligt. Jo hvis vi havde en god økonomi er Mos da en type der er god at have i truppen. Han vil være god som joker, men som starter mener jeg bare på ingen måde det er holdbart at have en type som ham (i hvert fald så længe vi fortsat forsøger at spille som proklameret).

                          Man kan heller ikke gøre det op i mål. Jeg vil klart hellere have en spiller inde som måske står for 4-6 mål på en sæson og som er bedre til at deltage i opspillet og gøre andre bedre. Som Skoubo f.eks.

                          For mig handler det dog også meget om, om vi stadig har Kadrii i næste sæson. Det håber jeg personligt meget på. Hvis han kan holde sig skadesfri og får den rette makker i front mener jeg potentielt han er ligaens bedste angriber - og Mos passer meget dårligt sammen med ham. Vi har brug for en angriber med meget de samme evner som Skoubo (selvom han helst også skulle være mere målfarlig). En angriber med noget fysik (han behøver ikke nødvendigvis være 195cm), der kan modtage bolden med ryggen til mål og gå godt med i opspillet. Med Mos og Kadrii sammen i front kan man nærmest kun stille sig ned og spille på kontraer.

                          I bund og grund handler det om hvor vi skal bruge de begrænsede transfermidler vi har. Hvis vi henter Mos bliver det sikkert for størstedelen af vores transferbudget og det mener jeg bare ikke giver mening. Vil mene man kan finde noget der er i hvert fald næsten ligeså godt for betydeligt mindre - måske i form af en ungdomsspiller.
                          Tror ikke at du pt finder den ungdoms spiller i OB desværre

                          Comment


                            #88
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            9 mål i skrivende stund. 7 af de mål, hold nu godt fast, er scoret i tre kampe..... Det er mere tilfældighed end det er kvalitet. Han er på ingen måde jævnligt kampafgørende, 5 af de syv mål i kampe med storsejre (5-1 over Sj og 4-1 over GF).
                            Han er ubrugelig i forhold til de øvrige spillere vi har, skaber intet, indgår ikke i sammenspil, Skoubo har efter min overbevisning, været en langt farligere spiller for os, selvom han har scoret mindre.
                            Jeg er meget enig med dig. Jeg mener at Mos mangler rigtig meget for at blive aktuel. Mos mangler i stor grad fart og teknik. Det er mig ubegribelig at FCK har smidt så mange penge efter ham. Den fejl må JH ikke gøre.

                            Som tillæg til den evige debat om "super angriberen" der banker kasser ind. Den debat kan jeg godt blive en smule træt i hovedet af. Se på Viborg. De er måske på vej ned selvom de har superliga topscoreren. Sådan en er ikke en garanti for fremgang for holdet. Jeg mener at det er holdet vi skal sætte vores lid til. Husk at hverken Fall eller Utaka kunne redde os da det begyndte at gå ned af bakke. En "super angriber" kan ikke rejse os i tabellen. Det kan holdet som en enhed. Jeg ved ikke hvem der evt skal tage over for Mos og Skoubo når/hvis de forsvinder om nogle uger, men jeg vil hellere en der passer ind i spillestillen end spillere som Mos og eksempelvis Dalsgaard.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                              Det er nok ikke utænkeligt. Men også her er det svært at vurdere hvad der er realistisk. En Patrick Mortensen virker spændende. Han er jo en stor gut der i denne sæson har vist, at han også kan score mål. Mener vi mangler en fysisk stærk type som ham.

                              Nr. 2 på listen, Morten Beck Andersen kan man sige lidt det samme om.

                              Det er dog to spillere jeg ikke har set spille meget (sidstnævnte slet ikke). Nogen der ser lidt 1. division?
                              Jeg er helt enig, selvom kontrakterne udløber, skal det jo stadig være folk der passer ind... og der finder jeg da også PM ret interessant...

                              Jeppe Kjær, der er på en delt anden plads, han er heller ikke uinteressant, ved ikke om i husker ham fra hans tid i Roskilde hvor han bombede alt i smadder... han har fortsat de gode takter i 1. Division, og der er da også superliga klubber der er interesserede i ham, "Danmarks hurtigste angriber" som han kaldes...

                              Som afløser for Jeppe må der helt sikkert kunne findes noget...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #90
                                Hvis vi ser på det fra den vinkel, så er det jo heller ikke ligefrem sådan at Emils mål er afgørende...

                                ... men hvem skaffer så vores point scoringsmæssigt... Kadrii, Falk, Skoubo..?
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X