Annoncering

Collapse
No announcement yet.

DBU Pokalen: TPI - OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Vi vandt

    Videre

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Det tror jeg så sjældent er tilfældet for professionelle fodboldspillere. Når man ser på, hvor meget andre elitesportsfolk træner, for meget få penge, er det næsten en joke at se, hvor lidt en professionel fodboldspiller reelt "arbejder" på ugebasis. Spillerne ned i Ådalen bliver bestemt heller ikke slidt op på træningsbanen eller i styrkerummet, og jeg tror heller ikke, at der bruges forfærdeligt mange timer ugentligt, månedligt på at pleje sponsorere og samarbejdsklubber uden for træningstimerne, som man har stor fokus på mange andre steder.
      Interessant. Jeg mener bare at vide at de ofte træner både formiddag og eftermiddag og næsten hver dag. TPI kan vel kun træne en gang de dage, de træner., men så er det måske mere effektivt. Og sponsorpleje har de næppe noget af :-) At vise sig i samarbejdsklubberne kan jeg rigtig godt forstå er vigtigt.
      Flere hos TPI har spillet som unge i OB. Nogle blev siet fra men der var også nogle, der ganske simpelt ikke orkede at skulle træne var det 5 gange om ugen. Det kan jeg god forstå. Og mon ikke det også kan bære for meget for unge - i al fald for nogle typer.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Festersen

        http://www.bold.dk/nyt/festersen-de-...er-sig-dygtigt

        Comment


          Kent Nielsen

          http://www.bold.dk/nyt/ob-traener-ik...-at-tabe-i-dag

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Vi vandt

            Videre
            enig - meget mere kan det ikke bruges til.

            Tror ikke vi skal lægge for meget i spillet - omend det sgu ikke ligefrem forsikre om at vi er på rette vej....

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              enig - meget mere kan det ikke bruges til.

              Tror ikke vi skal lægge for meget i spillet - omend det sgu ikke ligefrem forsikre om at vi er på rette vej....
              Der manglede jo klart de sædvanlige sidste %'er... Ingen ønskede skader osv og det skal nok gå..

              Lad være med at tænke mere over det. Dette var bare en transport kamp fra A til B

              Comment


                Kent Nielsen skuffer mig igen. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor man skal stille med hele A-kæden i den her kamp? alle disse spillere, er mest interesseret i at undgå skader. Lad nu for pokker spillerne i anden række spille en kamp, de er rigeligt godt nok til at slå TPI, faktisk bedre end dem i A kæden, fordi reserverne har noget at bevise og er motiverede. Det må være et eller andet latterligt princip Kent N. har, for mening giver det ikke.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                  Kent Nielsen skuffer mig igen. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor man skal stille med hele A-kæden i den her kamp? alle disse spillere, er mest interesseret i at undgå skader. Lad nu for pokker spillerne i anden række spille en kamp, de er rigeligt godt nok til at slå TPI, faktisk bedre end dem i A kæden, fordi reserverne har noget at bevise og er motiverede. Det må være et eller andet latterligt princip Kent N. har, for mening giver det ikke.
                  Præcis hvad vi sad og snakkede om under kampen. På den anden side har Kent vundet pokalen for nyligt, i modsætning til vores foregående trænere.
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Kent Nielsen skuffer mig igen. Jeg fatter simpelthen ikke, hvorfor man skal stille med hele A-kæden i den her kamp? alle disse spillere, er mest interesseret i at undgå skader. Lad nu for pokker spillerne i anden række spille en kamp, de er rigeligt godt nok til at slå TPI, faktisk bedre end dem i A kæden, fordi reserverne har noget at bevise og er motiverede. Det må være et eller andet latterligt princip Kent N. har, for mening giver det ikke.
                    Jeg er ikke uenig; jeg ville også gerne have set lidt mere til de unge, men uden at vide det, så tror jeg en del af Kent Nielsens opgave også er at skabe den rigtige kultur i OB. En vinderkultur, hvor man tager tingene 100% seriøst, lige meget om det er træning eller kamp. Man spiller hvis man har gjort sig fortjent til det, og han har ikke været her længe nok til at begynde at bøje sine egne principper (hvis han nogensinde kommer til at gøre det). Derudover er der jo ikke så mange kampe for os, at det ligefrem slider holdet ned – slet ikke efter en landsholdspause, så sådanne hensyn behøver han heller ikke tage.

                    Comment


                      Hvis Ken tikke stiller med det bedste hold, kommer det de træner hver evig eneste dag heller ikke til at blive bedre i kamp situationer.

                      Selvfølgelig kunne de unge have gjort det lige så god i en kamp som denne, men nu er det start elveren der skal fungere 100 % når vi møder Esbjerg fredag og at spille denne kamp vil bare give ekstra træning.

                      Som mange andre skriver så var det bare en transport kamp.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Hvis Ken tikke stiller med det bedste hold, kommer det de træner hver evig eneste dag heller ikke til at blive bedre i kamp situationer.

                        Selvfølgelig kunne de unge have gjort det lige så god i en kamp som denne, men nu er det start elveren der skal fungere 100 % når vi møder Esbjerg fredag og at spille denne kamp vil bare give ekstra træning.

                        Som mange andre skriver så var det bare en transport kamp.
                        De bliver da ikke en døjt bedre af, at spille bolden lidt ugideligt rundt mod en modstander, ingen vil ofre sig for at slå, de kunne ligeså godt arrangere en træningskamp mod 2.holdet.

                        Derimod bliver reserverne bedre af, at få noget spilletid af betydning, hvor de kan vise sig frem, også på sigt.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                          Jeg er ikke uenig; jeg ville også gerne have set lidt mere til de unge, men uden at vide det, så tror jeg en del af Kent Nielsens opgave også er at skabe den rigtige kultur i OB. En vinderkultur, hvor man tager tingene 100% seriøst, lige meget om det er træning eller kamp. Man spiller hvis man har gjort sig fortjent til det, og han har ikke været her længe nok til at begynde at bøje sine egne principper (hvis han nogensinde kommer til at gøre det). Derudover er der jo ikke så mange kampe for os, at det ligefrem slider holdet ned – slet ikke efter en landsholdspause, så sådanne hensyn behøver han heller ikke tage.
                          Det sker bare ikke, det giver jo ingen mening. Er Kent overhovedet interesseret i, at holdet giver sig fuldt ud og satser alt i duellerne mod TPI, når der er vigtig superligakamp om hjørnet? nok ikke.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Det sker bare ikke, det giver jo ingen mening. Er Kent overhovedet interesseret i, at holdet giver sig fuldt ud og satser alt i duellerne mod TPI, når der er vigtig superligakamp om hjørnet? nok ikke.
                            Det der lyder lidt selvmodsigende: hvis Kent helst ville spare spillere - eller køre den hjem på 90% - hvorfor satte han så stort set start-11er på banen og stod i øvrigt og var utilfreds med tempoet, især i 1.halvleg?

                            Jeg synes, du lægger for meget i en pokalkamp, hvor man imod en topmotiveret modstander kun har noget at tabe. Den type kampe ser superligahold sjældent godt ud i: de viser meget godt, at det er en del nemmere at forsvare, hvis man har god organisation, end det er at skabe kampene. TPI gjorde det godt: de var meget disciplinerede, lavede stort set ingen fejl i egen forsvarszone, og de kæmpede røven ud af bukserne. Synes også kampen viser, at vi har nogle problemer, som vi også har set i andre kampe: vi har svært ved at spille os til åbne muligheder i etableret angrebsspil, vi kan blive rådvilde og miste organisation, og så mister vi tempo i boldomgang.
                            Alt det ser jeg som en del af prisen for at spille et nyt hold sammen; der mangler stadig sikkerhed i organisationen og tro på hinanden. Det kommer til at tage tid at bygge det op, og der er ingen garanti for, at det vil lykkes. Men Kent er begyndt på at bygge et bjerg, og det tager tid bare at se om det kan blive til noget.

                            Comment


                              Kan sagtens følge vinklen med at skulle give talenter chancen.

                              Jeg kan dog også godt se noget i, at vi får ikke meget bedre "træningspas" (undskyld TPI), at øve etableret angrebsspil i og det er jo der Kent gerne vil hen med vores hold.

                              Så jeg synes det var helt ok at stille op som vi gjorde.

                              Comment


                                Jeg synes det er fint at Kent vælger som han gør, der er nogen ting der skal spilles sammen, og der var en god mulighed for det uden at være under det hårde pres der er i Suppen... Omvendt er der som flere nævner, vel ikke det store at hente i at de yngste skal have spilletid, det er ikke noget egentlig niveau over det de plejer at spille, og det er ikke en opstilling der ville komme til at ske igen foreløbig... Det kunne da være sjovt nok at se dem lidt, men det er helt ikke nok...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X