Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt OB - AGF

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Jeg tror hurtigt vi kan blive enige om, at det ikke var den rigtige beslutning Falkesgaard traf; pointen for mig er bare, at det ikke er hans mål. Det er Kasper Larsens/midterforsvarets. Falkesagaards aktion er risikabel, men situationen er allerede tabt og chancen til AGF er allerede stor.
    Det er jo sådan, at jo længere tilbage du spiller tilbage på banen, jo større er risikoen for, at det koster, når man laver fejl. Derfor bliver man også bedømt hårdere, når man laver fejl, jo længere tilbage man spiller. Den centrale midt - med Ari i spidsen - laver jo simpelthen så mange fejl i den kamp, at det er helt vildt, alligevel er det Kasper Larsen og Falke, der (med rette) bliver bebrejdet mest, fordi det er deres fejl, der kommer til at koste (og fordi de bagerste bedømmes i højere grad på fejlprocenten) - og jo, jeg synes også Falkes fejl koster. Han kommer helt skævt ud i den situation (hvis man ser den i langsom er han så meget som 4-5 m fra, da Vatsadze har bolden inde for spilleafstand) - Kasper Larsen kan bestemt heller ikke fraskrives ansvar, men fordi forsvaret dummer sig, giver det jo ikke Falke carte blanche til at lave fejl. Han er sidste skanse/livline, og som obforever også indikerer, kan man jo ikke helt vide, hvad der var sket, hvis han var blevet inde (som han burde).

Jeg vil komme Falke i møde så langt, at hvis man ikke har naturligt flair for det, kan noget af det sværeste som målmand være at bedømme de lange fremlægninger, men at komme forkert ud to gange på fire kampe er for meget, og den frekvens skal sættes dramatisk ned.

Som helhed er jeg også ret skuffet over denne kamp - men skal man se det med positive briller, så er det måske meget godt, at alle omkring klubben fik et reality tjek. Vi har også lavet en del fejl (over hele linien) i de tre foregående kampe, men vi fik dog en fin sejr over Hobro, og det var jo på forhånd forventeligt, at BIF og FCM var længere fremme (i deres proces :) ), og alligevel var vi fint med resultatsmæssigt i begge kampe. Men hjemme mod en (godt nok ikke helt almindelig) oprykker, som også har skiftet en del i deres trup, var vi jo nærmest helt væk i perioder og er vel nærmest heldige med at få uafgjort på trods af en fantastisk start og to føringer undervejs. Som der er blevet skrevet en del gange, så er den centrale akse rystende... Jeg hører til den endnu mere sjældne race, som ikke bare troede på Kasper Larsen, men også meget på konstellationen Haddi+KL, men so far uha uha.
    Angående den centrale midt: der må være en plan med Ari, som jeg ikke helt kan se. Jeg elsker Ari og ønsker ham succes, fordi han er en rigtig fighter med god attitude, men hold nu op, hvor laver han mange fejl derinde. Han er rimelig hurtig og kan lukke huller i presset qua det, og det er fint med en vestrebenet derinde, da det kan give nogle andre vinkler, men ellers... forhåbentligt er det fordi JJT lige skal køres i stilling (eller KN vil gøre det tydeligt for ledelsen, at der er brug for en CM :) )
    Makrini skralder igennem, spiller forholdsvis simpelt, får i enkelte situationer vist ok teknisk formåen, men laver også for mange fejl. Måske en makker der sætter spillet lidt bedre kunne hjælpe ham lidt bedre på vej.

Comment

Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlæg
      Det var efter sigende ham der "fyrede" lys af, og så andre der hjalp ham, da han skulle smides ud. Min den mindste på 6 år blev også snittet af ham med hunden. Så tag det da roligt Cops. Man skulle jo tro at der var over tumult sådan som de løb afsted.
      det var der så også....
      http://www.fyens.dk/odense/Fyrvaerke...rtikel/2760175
      Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Som jeg adskillige gange har skrevet - det går ikke med Kasper Larsen. Han var ikke god før han rejste og hen er ikke blevet bedre efter hjemkomsten. OB har indkasseret fire mål og prøv lige at checke hvor mange KL har været indvolveret I. Begge igår mod AGF og begge pga. fejlplacering og så taber han endda flertallet af hovedstødsduellerne. Begge backs gør det godt og Kaptajnen ligeså. Få nu skiftet KL ud og få Lasse ind i stedet. Offensivt er det jo fint, når der spilles så meget på omstillinger - selvom det etablerede angrebsspil halter noget, ikke mindst fordi opspillet fra de bagerste rækker er svagt. Der mangler en kreativ spilfordeler før det etablerede angrebsspil kan komme til at fungere. Ellers er det dejligt og MEGET underholdene at se det lynhurtige kontraspil, der vil sikre en slutplacering, der garanteret vil forbedre de sidste års frygtelige resultater.

Comment

Oprindeligt indsendt af TheBaldEagle Se indlæg
          Som jeg adskillige gange har skrevet - det går ikke med Kasper Larsen. Han var ikke god før han rejste og hen er ikke blevet bedre efter hjemkomsten. OB har indkasseret fire mål og prøv lige at checke hvor mange KL har været indvolveret I. Begge igår mod AGF og begge pga. fejlplacering og så taber han endda flertallet af hovedstødsduellerne. Begge backs gør det godt og Kaptajnen ligeså. Få nu skiftet KL ud og få Lasse ind i stedet. Offensivt er det jo fint, når der spilles så meget på omstillinger - selvom det etablerede angrebsspil halter noget, ikke mindst fordi opspillet fra de bagerste rækker er svagt. Der mangler en kreativ spilfordeler før det etablerede angrebsspil kan komme til at fungere. Ellers er det dejligt og MEGET underholdene at se det lynhurtige kontraspil, der vil sikre en slutplacering, der garanteret vil forbedre de sidste års frygtelige resultater.
          Nej nej nej. Halgrimur gør det ikke godt. Den eneste grund til, at han ikke har kostet mål er, at modstanderen har formøblet sine chancer, hver gang han laver fejl. Og det gør han tit..

Comment

Ind med Lasse Nielsen. Kent må æde lidt stolthed så vi kan få et bare nogenlunde centerforsvar. Jeg kan ikke vurdere hvor god KL kan blive med en mere erfaren centermand ved siden af, men vores nye anfører er jo netop ikke en sådan.
            Hvis Lasse ikke kan lære at blive bedre til at spille bolden hurtigt frem er løsningen at finde en ny til centerforsvaret.

Og igen så vi, at det ikke nytter at fire gode folk fremme, når midterfolkene er så dårlige. Ari skal erstattes - hellere i går end i morgen.

Tænk hvilket hold vi kunne have haft med Spellman på midtbanen.
            Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Enig omkring Hall, det er så lidt han er bedre end KL at det kan være svært at se med det blotte øje... Holder også stadig på det først og fremmest er ham der koster det 2. mål... Prøv at stoppe videoen lige inden de zoomer ind på Danny Olsen, sekundet før han slår bolden afsted, det er jo helt galt, han står og hænger 3-4 meter bag de andre...

Synes de sekunder(før og efter afleveringen) viser meget tydeligt at der ikke er noget som helst styr over samarbejdet i forsvaret, den ene aner ikke hvad anden laver, Hall hænger, Lund anden træder tilbage, KL træder frem, Kirke dukker op sådan lidt midt i det hele, det eneste de havde til fælles var at ingen dækkede op for noget...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                Ind med Lasse Nielsen. Kent må æde lidt stolthed så vi kan få et bare nogenlunde centerforsvar. Jeg kan ikke vurdere hvor god KL kan blive med en mere erfaren centermand ved siden af, men vores nye anfører er jo netop ikke en sådan.
                Hvis Lasse ikke kan lære at blive bedre til at spille bolden hurtigt frem er løsningen at finde en ny til centerforsvaret.

Og igen så vi, at det ikke nytter at fire gode folk fremme, når midterfolkene er så dårlige. Ari skal erstattes - hellere i går end i morgen.

Tænk hvilket hold vi kunne have haft med Spellman på midtbanen.
                Spellmann har nu aldrig været en del af en velfungerende midtbane i OB .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af TheBaldEagle Se indlæg
                  Du har 2 posts ialt
                  Ellers enig

Comment

Her gik jeg og troede, at Casper Radza var en ny Martin S. Jensen, men han viste da i går, at han ikke er så elendig, som nogle reserveholdskampe, har givet tegn på. Og så sparker han fantastisk til en bold!

JJT kan godt nok blive god. Han har jo et repertoire, der er langt større end Skulason, som han vel ligger og konkurrerer med på den kreative del af midtbanen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Spellmann har nu aldrig været en del af en velfungerende midtbane i OB .
                      Enig

Comment

@Kent Nielsen, det må være tid til at blande kortene noget bedre? Min analyse af de første 4 kampe:

1) Kasper Larsen har fået meget tillid her i starten, men han er ikke opmærksom på bolde i dybden og fejlbedømmer også indlæg. Han har vel kostet 2-3 mål. Det er på tide at Lasse Nielsen starter inde i stedet for. Kents vurdering kan være at KL er den hurtigste af de 3, desværre bare ikke i opfattelsesevnen i min optik.

2) Skulason spiller fortsat med for stor fejlmargin i sit pasningsspil, hvilket betyder højere boldbesiddelse og et unødvendigt pres på bagkæden, samt ung og urutineret målmand. Vi har brug for noget rutine og en spiller som er mere påpasselig i sin boldomgang. Christian Poulsen kan sikkert lejes i FCK efter at de har indstillet deres EL-turné. Vores midtbane skal simpelthen forstærkes inden vinduet lukker!

Comment

Oprindeligt indsendt af JeppeBendix Se indlæg
                          @Kent Nielsen, det må være tid til at blande kortene noget bedre? Min analyse af de første 4 kampe:

1) Kasper Larsen har fået meget tillid her i starten, men han er ikke opmærksom på bolde i dybden og fejlbedømmer også indlæg. Han har vel kostet 2-3 mål. Det er på tide at Lasse Nielsen starter inde i stedet for. Kents vurdering kan være at KL er den hurtigste af de 3, desværre bare ikke i opfattelsesevnen i min optik.

2) Skulason spiller fortsat med for stor fejlmargin i sit pasningsspil, hvilket betyder højere boldbesiddelse og et unødvendigt pres på bagkæden, samt ung og urutineret målmand. Vi har brug for noget rutine og en spiller som er mere påpasselig i sin boldomgang. Christian Poulsen kan sikkert lejes i FCK efter at de har indstillet deres EL-turné. Vores midtbane skal simpelthen forstærkes inden vinduet lukker!
                          Enig. Dog er CP ikke længere i FCK. Han er free agent

Comment

Oprindeligt indsendt af Tim Vermund Se indlæg
                            Lasse Nielsen burde snart have chancen, synes at han var en af vores bedste sidste season!
                            Absolut enig. Han er hurtiger end Haddis og en fantastisk duelspiller. Han reddede vores røv flere gange i situationer, der er sammenlignelige med det 1:1 mod os igår, da han tackler meget godt.
                            Men synes at Falkes turer uden af feltet er dårlig. Hvis han løber ud skal han have bolden eller bliver ind og bygge på sine reaktionsevner (som Toppel gjorte det meget godt). Tænker at cf og målmand kostede os 2 point igår.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

Ja tak, giv Lasse Nielsen chancen, mener han er vores bedste box spiller i forsvaret og forstår ikke, hvorfor han er så langt fra en start plads. Ind med LN!!

Comment

Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                                Ja tak, giv Lasse Nielsen chancen, mener han er vores bedste box spiller i forsvaret og forstår ikke, hvorfor han er så langt fra en start plads. Ind med LN!!
                                Det er han, fordi han ikke kan spille. Derudover er han også så ivrig for at komme i dueller, at han sommetider er lidt flagrende. Synes også, at han har fungeret bedst for os, når han har været en del af et tremandsforsvar. Når det så er sagt, så er han også på mange måder en herlig type, og hans iver og aggressivitet er også det, der sommetider har redder kastanjerne ud af ilden for os - han er nok bare ikke lige KNs type.

Comment

Working...
                                X