Oprindeligt indsendt af fmprOB
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Nedtakt OB - AGF
Collapse
X
-
Nu vil jeg så tage KL en anelse i forsvar, han står for langt fremme ja og bliver fanget, men jeg synes det mål hænger mere på Hall og dels Falke... Hall står og ophæver offside fælden med jeg ved ikke hvor mange meter, og en målmand skal bare have bedre styr på det når han tager sådan en tur, det var jo ikke sådan at bolden var egentlig tæt på at slå ned i nærheden af feltet, det så ikke godt ud...Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Kender i det man får en sang på hjernen, men man kan ikke huske hele teksten. Det er noget i stil med:
Vi drømmer om et hold, kun med Rasmus Falk. Nummer et, det skal være Rasmus Falk, nummer to, det skal også være Falk.
Jeg ved godt det ikke er den sværeste tekst at huske, men lige nu har jeg glemt den, og melodien som jeg elsker sidder fast i mit hoved, nogen der kan hjælpe?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlægNu vil jeg så tage KL en anelse i forsvar, han står for langt fremme ja og bliver fanget, men jeg synes det mål hænger mere på Hall og dels Falke... Hall står og ophæver offside fælden med jeg ved ikke hvor mange meter, og en målmand skal bare have bedre styr på det når han tager sådan en tur, det var jo ikke sådan at bolden var egentlig tæt på at slå ned i nærheden af feltet, det så ikke godt ud...
Kasper Larsen har, stadig, sine udfordringer med sit placeringsspil. Tror det er et spørgsmål om overblik. At Haddi heller ikke har det store overblik ændrer ikke på dét. Det fortæller bare endnu mere en samlet historie om de, forholdsvis, store udfordringer vi har med vores to centrale akser.
Det er for nemt at skabe chancer mod os; og når den centrale midtbane samtidigt smider så mange (nemme) bolde væk og taber kropsduel på kropsduel, så kan selv AGF stå og spille powerplay foran vores felt.
De centrale akser har simpelthen ikke præsteret på samme niveau som de offensive folk.
Det er de offensive folks skyld vi har 7 point; ikke vores centrale akser.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Ang. 2-2 målet. Så syntes jeg det er tydeligt at bolden hopper så højt i det første nedslag, at Vatsadze ikke bare kan tage bolden med sig og løbe frit mod mål. Det er en bold der skal tages perfekt med, eller også skal den ned på græsset og under kontrol før der afsluttes på en målmand der måske går ud som en forsvarsspiller på kanten af feltet, måske endda imellem kanten af feltet og det lille felt. Derved når forsvars spilleren her Haddi ned og kan presse ham, da Haddi har et direkte løb mod mål uden tanke på at få bolden med. Derved vil han kunne presse Vatsadze sammen med Falke, så chancen ikke bliver nær så stor. Fejl af Falke. Men det er stadig for nemt chancen opstår. Skræmende nemt.
Det er virkelig skræmmende, at vi med en god midtbane og et godt forsvar ville bejle til top 3. Men ok, hvis alle hold bare kunne vælge kæder hvor det sejler at forstærke så var det nemt. Vi har hvad vi har. Men Ari er bare ikke midtbanespiller, det bliver ikke bedre end det er. Og det er virkelig skidt.
Comment
-
Så kom OB eller i hvert fald jeg ned på jorden igen!
Jeg må sige at jeg er meget skuffet over kampen i går.
Kent havde tydeligvis bedt Falke om at sparke den langt i stedet for småspillet, som mod BIF og FCM så drabeligt ud og gav alt for mange farlige situationer. Det kan man ret beset godt forsvare. På den anden side synes jeg, at det er lige tideligt nok at opgive sin opspilsstrategi – især med tanke på at AGF er et svagere hold end de to nævnte hold. Falke skulle hele tiden ramme Lund. Det gik nogen lunde, men jeg er sgu lidt skuffet over bruddet på en valgt stil så hurtigt.
Forsvaret spiller den alt for langsomt rundt – for fanden hvor er jeg træt af at se halvsløje indersideafleveringer a la Lasse Nielsen fra vores bagerste 4. Det går for LANGSOMT. Så det er simpelthen spild af tid at flytte bolden frem og tilbage, hvis man alligevel ikke magter at flytte den hurtigere, så der opstår åbninger i AGF-kæden. For mig ligner det mangel på koncentration. Til træning kan de jo godt i øvelserne.
Kasper Larsen giver det næsten ikke mening at kommentere på. Uha uha det bliver svært at vinde fodboldkampe, hvis hans fejlprocent forbliver så høj.
Makrini begynder desværre at ligne en spiller der er overmatchet i den danske liga. 7 ud af 8 afleveringer er bagud og/eller korte. Han mangler overblik, spilintelligens og teknik til at sende noget farligt fremad banen – ser det ud til i øjeblikket. Når han engang imellem får den sendt ud til Lund, har bolden ikke speed nok og den ligger ikke i Lunds løberetning, som begge er altafgørende for at man som back kan opnå den fordel i forhold til forsvarsspilleren til at udfordre den forsvarende AGFer på speed – det er ikke godt nok. Jeg håber godt nok at han udvikler sig meget hurtigt – for ellers er han ikke det nødvendige køb, jeg håbede OB havde gjort og som er helt afgørende for at KNs ønske om iscenesættelse af backerne skal lykkes.
Falk spillede i min optik sin ringeste kamp i denne sæson og så ser OB-offensiven pludselig ikke så interessant ud – især i store dele af anden halvleg og 15-20 minutter i 1. halvleg var dette tilfældet. Vi tilspillede os i perioder alt for lidt mod et AGF-hold, der i den grad er til at tale med.
Jeg synes i flere perioder, at spillet lignede noget fra sidste sæson: AGF får lov til at flytte bolden rundt i 1-2 minutter uden at OB som et hold prøver at presse dem til et boldtab. Det blev på den konto til alt for mange indlæg og afslutninger til AGF. Det kan ikke have været taktikken. Når man ser træning råber Kent hver gang meget højt når Kirke og Lund ikke når ud og lukke et indlæg fra baglinjen.
Jeg må sige at denne kamp bekymrer mig meget. Vi vidste fra de 3 første kampe at defensiven og den centrale midt ser for svag ud – det blev i den grad bekræftet af gårdsdagens kamp - intet har ændret sig (endnu). At offensiven var så tandløs i anden halvleg synes jeg er noget nyt, især set i lyste af at AGF er et svagere hold end BIF og AGF. Når en midtbanespiller havde bolden var der praktisk talt ingen bevægelse fra de forreste i store dele af anden halvleg. Samtidig var holdpresset meget svagere end mod BIF og FCM og det endda mod et hold, hvor man faktisk kunne have fået en del omstillinger ved nogle gode brud på deres opspil (helt ærligt: AGF var ikke særligt gode – OB gav dem bare for meget initiativ og ro på bolden!)
Mod RFC skal der helt andre boller på suppen, hvis det skal give point. Den offensiv skal være sprudlende i større dele af kampen, når defensiver en så svag og samtidig giver det også bagslag, hvad tilskuerantal og stemning angår. Med den opbakning der var i går kan man sgu godt forvente noget mere indædt fight i hele kampen. Det savnede jeg godt nok i går! Gider folk komme på stadion i det antal og vender stemningen til den mere tilbageholdne fra de sidste 4 år, hvis den passive afventende OB-stil på hjemmebane fra kampen i går fortsætter?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægSå kom OB eller i hvert fald jeg ned på jorden igen!
Kent havde tydeligvis bedt Falke om at sparke den langt i stedet for småspillet, som mod BIF og FCM så drabeligt ud og gav alt for mange farlige situationer. Det kan man ret beset godt forsvare. På den anden side synes jeg, at det er lige tideligt nok at opgive sin opspilsstrategi – især med tanke på at AGF er et svagere hold end de to nævnte hold. Falke skulle hele tiden ramme Lund. Det gik nogen lunde, men jeg er sgu lidt skuffet over bruddet på en valgt stil så hurtigt.
Forsvaret spiller den alt for langsomt rundt – for fanden hvor er jeg træt af at se halvsløje indersideafleveringer a la Lasse Nielsen fra vores bagerste 4. Det går for LANGSOMT. Så det er simpelthen spild af tid at flytte bolden frem og tilbage, hvis man alligevel ikke magter at flytte den hurtigere, så der opstår åbninger i AGF-kæden. For mig ligner det mangel på koncentration. Til træning kan de jo godt i øvelserne.
Kasper Larsen giver det næsten ikke mening at kommentere på. Uha uha det bliver svært at vinde fodboldkampe, hvis hans fejlprocent forbliver så høj.
Makrini begynder desværre at ligne en spiller der er overmatchet i den danske liga. 7 ud af 8 afleveringer er bagud og/eller korte. Han mangler overblik, spilintelligens og teknik til at sende noget farligt fremad banen – ser det ud til i øjeblikket. Når han engang imellem får den sendt ud til Lund, har bolden ikke speed nok og den ligger ikke i Lunds løberetning, som begge er altafgørende for at man som back kan opnå den fordel i forhold til forsvarsspilleren til at udfordre den forsvarende AGFer på speed – det er ikke godt nok. Jeg håber godt nok at han udvikler sig meget hurtigt – for ellers er han ikke det nødvendige køb, jeg håbede OB havde gjort og som er helt afgørende for at KNs ønske om iscenesættelse af backerne skal lykkes.
Falk spillede i min optik sin ringeste kamp i denne sæson og så ser OB-offensiven pludselig ikke så interessant ud – især i store dele af anden halvleg og 15-20 minutter i 1. halvleg var dette tilfældet. Vi tilspillede os i perioder alt for lidt mod et AGF-hold, der i den grad er til at tale med.
Jeg synes i flere perioder, at spillet lignede noget fra sidste sæson: AGF får lov til at flytte bolden rundt i 1-2 minutter uden at OB som et hold prøver at presse dem til et boldtab. Det blev på den konto til alt for mange indlæg og afslutninger til AGF. Det kan ikke have været taktikken. Når man ser træning råber Kent hver gang meget højt når Kirke og Lund ikke når ud og lukke et indlæg fra baglinjen.
Jeg må sige at denne kamp bekymrer mig meget. Vi vidste fra de 3 første kampe at defensiven og den centrale midt ser for svag ud – det blev i den grad bekræftet af gårdsdagens kamp - intet har ændret sig (endnu). At offensiven var så tandløs i anden halvleg synes jeg er noget nyt, især set i lyste af at AGF er et svagere hold end BIF og AGF. Når en midtbanespiller havde bolden var der praktisk talt ingen bevægelse fra de forreste i store dele af anden halvleg. Samtidig var holdpresset meget svagere end mod BIF og FCM og det endda mod et hold, hvor man faktisk kunne have fået en del omstillinger ved nogle gode brud på deres opspil (helt ærligt: AGF var ikke særligt gode – OB gav dem bare for meget initiativ og ro på bolden!)
Mod RFC skal der helt andre boller på suppen, hvis det skal give point. Den offensiv skal være sprudlende i større dele af kampen, når defensiver en så svag og samtidig giver det også bagslag, hvad tilskuerantal og stemning angår. Med den opbakning der var i går kan man sgu godt forvente noget mere indædt fight i hele kampen. Det savnede jeg godt nok i går! Gider folk komme på stadion i det antal og vender stemningen til den mere tilbageholdne fra de sidste 4 år, hvis den passive afventende OB-stil på hjemmebane fra kampen i går fortsætter?817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægSå kom OB eller i hvert fald jeg ned på jorden igen!
Mod RFC skal der helt andre boller på suppen, hvis det skal give point. Den offensiv skal være sprudlende i større dele af kampen, når defensiver en så svag og samtidig giver det også bagslag, hvad tilskuerantal og stemning angår. Med den opbakning der var i går kan man sgu godt forvente noget mere indædt fight i hele kampen. Det savnede jeg godt nok i går! Gider folk komme på stadion i det antal og vender stemningen til den mere tilbageholdne fra de sidste 4 år, hvis den passive afventende OB-stil på hjemmebane fra kampen i går fortsætter?
Vi har så meget at arbejde med, der må stå meget på Kent "fejlfinders" blok.
Jeg er en af de sidste forsvarere af Kasper Larsen, jeg springer dog lige kampagnen over denne weekend
Vi bør også hente en færdiguddannet målmand. Om Falke kan tage det sidste svære skridt, det ved jeg ikke, men han er der ikke. Gået forkert ud 2 gange og mindst 3 horrible udspilsfejl på 4 kampe. Jeg er enig i det er en balance, for han kan godt blive god, men han er det ikke.
Og igen, kom nu bare hjem Matti.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Polle Se indlægGenerelt ganske enig. De sidste 20 minutter sad jeg bare og ventede på AGF scorede. Heldigvis havde AGF besluttet og udtalt på forhånd, at et point var okay. De kunne have dukket os, hvis de havde givet den bare lidt gas.
Vi har så meget at arbejde med, der må stå meget på Kent "fejlfinders" blok.
Jeg er en af de sidste forsvarere af Kasper Larsen, jeg springer dog lige kampagnen over denne weekend
Vi bør også hente en færdiguddannet målmand. Om Falke kan tage det sidste svære skridt, det ved jeg ikke, men han er der ikke. Gået forkert ud 2 gange og mindst 3 horrible udspilsfejl på 4 kampe. Jeg er enig i det er en balance, for han kan godt blive god, men han er det ikke.
Og igen, kom nu bare hjem Matti.
Lige som dig har jeg forsvaret KL med næb og klør , må vist også sætte den på stand-by .
Falke ... Tja imo har ikke vist at han er en forstærkning ift Toppel , har på
Ingen måde imponeret .
Lund har ovetrasket mig posetivt .
Fester ligner et super køb .
Makrini . Hmm ... Er ikke så skuffet som andre , da jeg ikke var en af dem som jubel-pissede på gulvet over at vi havde hentet en spiller fra Holland , oven i købet en anfører . Jeg ville lige se ham an , da jeg intet kendte til ham , og foreløbig ligner han en spiller som passer glimrende sammen med Ari og Azer : langsom i tanke og handling , manglende teknik og dårlig til at skille sig af med bolden . Så pt er den centrale midt nøjagtig lige så ringe som den har været de sidste 3-4 sæsoner .
Ari på midt . Vildt !!! Troede KN ville kunne se den er dødfødt . Eller hurtigt kunne konstatere at det hår sgutte .
Zohore .. Som forudset har han 3 "niveauer" .. Middelmådig - elendig - skadet .817 ⚪️
Y.N.W.A ❤️
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jack D. Se indlægHvad skete der bag Stiften i aftes efter kampen?
Havde den mindste med og var ved at blive løbet ned af en større afdeling politi med hunde.....
Den lille spurgte om der var tyve ( som i tyve og røvere).....:-)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Københavnstinker Se indlægDet var efter sigende ham der "fyrede" lys af, og så andre der hjalp ham, da han skulle smides ud. Min den mindste på 6 år blev også snittet af ham med hunden. Så tag det da roligt Cops. Man skulle jo tro at der var over tumult sådan som de løb afsted.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
Comment