Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd BIF-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Komsi... Det der er godt nok desperat Nu hvor du har skiftet emne, vil jeg tillade mig, at minde dig om, hvad der blev snakket om, før du hoppede ind i snakken og tog den et helt andet sted hen.

    Der er en bager, som skriver at Kasper bliver ti gange bedre end Daniel, det kan jeg af gode grunde ikke tage seriøst.

    Så kommer du med følgende kommentar til mig: Og det er vidst kun dig som ikke forstår at der er tale om en bevidst overdrivelse for at fremme pointen.. :-)

    Så siger jeg blot til dig, at der er stor forskel på hvad Kasper har vist ind til nu, og så på det Høegh viser i øjeblikket.

    Hvorefter du begynder at snakke om Daniel Høegh i SIDSTE sæson, og du påstår endda, at jeg har en selektiv hukommelse...

    Jeg gider ikke engang svare på det, for hvis mit svar ikke passer dig, så skifter du jo bare emne og svare på noget helt andet...
    Seriøst?

    Jeg tror sgu egentlig også bare at du skal undlade at svare mere..

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Hvis du virkelig kan lægge så meget trash-talk ind i Bolanos' ellers nogenlunde tilforladelige indlæg, tror jeg altså du gør noget af det, du beskylder ham for: At få det han skriver til at passe"ind i din forudtagne mening om min mening".

      Just my two cents-
      +1
      Selvom nogen sætter sig i en sandkasse behøver man ikke sætte sig ved siden af...

      OT: Meget enig i ChrisOB's vurdering af KL.
      Jeg håber, at jeg/vi tager fejl ift. KL - jeg ønsker virkelig, at han måtte blive en stor profil. Men jeg har min tvivl om, hvorvidt "talentet" rækker til det...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
        Kenn Hansen er (ikke overraskende) uenig med dig. Synes egentlig det er meget rart med en artikel der fortæller den "anden side" af sagen, for jeg har også tit tænkt dem som overflødige, men det kan godt være fordi al kommunikationen foregår via headset. Iflg. Kenn Hansen blev Skulas bold på træværket i hvert fald dømt som ikke inde på baggrund af den ekstra dommer.
        Det er rigtig svært at se udefra, hvor meget baglinjedommerne bidrager med. Hoveddommeren er det naturligvis nemt at se, og linjedommeren vifter meget synligt med et flag. Dommeren på baglinjen tager sig diskret til hoften for at aktivere sit headset. Derfor ser man ofte ikke, når noget faktisk er kaldt af en af dem.
        I øvrigt er der ofte også meget verbal kommunikation fra linjedommeren, der heller ikke opdages fra tilskuerpladserne.

        Comment


          Daniel og Kasper har begge været igennem en nedtur, ca. på samme tidspunkt i hver deres karriere, som mange andre unge...

          ... men udover det, kan der vel ikke være tvivl om at Daniel er bedre end KL...

          Ja KL fik pladsen på et tidspunkt fra for DH, men Kryger hapsede jo også start pladsen i angrebet på et tidspunkt, eller backen for den sags skyld... Det har jo aldrig været det samme som at så er spilleren absolut bedre... hvilket vi jo også fik set ikke var tilfældet...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
            Fair nok - jeg kender ikke jeres forhistorie, jeg så umiddelbart bare dit svar som en markant overreaktion, men som sagt uden at vide noget om jeres indbyrdes relationer.
            Det var det vel egentlig også. Jeg blev bare træt af at læse, at det måtte være "trist" for mig, at jeg sjældent tror på vores spilleres udviklingsmuligheder. Det er hverken trist eller tilfældet i det hele taget.

            Jeg ligger ikke skjul på, at jeg nogle gange debatterer med følelserne ude på tøjet. Derfor kan jeg godt forstå, du reagerede.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Daniel og Kasper har begge været igennem en nedtur, ca. på samme tidspunkt i hver deres karriere, som mange andre unge...

              ... men udover det, kan der vel ikke være tvivl om at Daniel er bedre end KL...

              Ja KL fik pladsen på et tidspunkt fra for DH, men Kryger hapsede jo også start pladsen i angrebet på et tidspunkt, eller backen for den sags skyld... Det har jo aldrig været det samme som at så er spilleren absolut bedre... hvilket vi jo også fik set ikke var tilfældet...
              Daniel Høegh blev også skadet på et tidspunkt, så det var også en faktor i, at Kasper Larsen kom ind. Men det handler vel bare om den vurdering af de samlede præstationer, øje på detaljen, der har gjort det for mig.

              Og dér har jeg, personligt, vurderet at der var og er mere at komme efter med hensyn til Daniel Høegh, end hos Kasper Larsen. Givet, Kasper Larsen er bedre med bolden end f.eks Lasse Nielsen, men det fortæller, desværre, ikke ret meget om den samlede kvalitet af Larsens pasningsspil. Han har, i min optik, alt for ofte placeringsvanskeligheder, og man sidder ikke med fornemmelsen af, at han pludselig kan blive så meget bedre, at vi f.eks sælger ham til en udenlandsk klub. Okay, der var så en udenlandsk klub, der hentede ham, men hvem af os havde lige set dén komme? Specielt efter Larsen i over 1 år havde præsteret på et meget lavt niveau.

              Jeg er helt med på, at jeg måske taler ham for meget ned. Men der er så sandelig også nogle her, der taler ham for meget OP. Somme tider sidder jeg altså med fornemmelsen af, at der er nogen her, der er nærmest allergisk overfor, at der er nogen, der kritiserer vores spillere, at de så går helt overboard i deres forsvar for dem. Snakker om "landshold", "Premier League" og kalder Kasper Larsen et "kæmpe talent". Skulle vi nu ikke lige...? Er godt klar over at noget af det, måske var ment som en overdrivelse, men overordnet set synes jeg, der er nogen der lider lidt af hukommelsessvigt, når de taler om "stabilt niveau" og tillægger Kasper Larsens 83 kampe en slags "numerisk" betydning i forhold til vurderingen Larsen kontra Daniel Høegh. Som om præstationerne og det faktum at vores forsvar, med Larsen i mange kampe var hullet som en si, og at Larsen havde sin del af ansvaret med adskillige fejlplaceringer og rystende usikker boldomgang.

              Og siger ting som "hvad med at bakke op om vores egne talenter"? som om det skulle være en uskreven regel, at vores unge talenter er hellige køer, som der bare ikke må røres ved. Som om det at sige "Han er ikke god nok" er det samme som "Han er ikke god". Som om jeg, vi, har kaldt Kasper Larsen for "talentløs", bare fordi man ikke kan se det store lys i ham. Jeg har endda medgivet, at han er startet godt; langt bedre end, jeg havde frygtet, og at der derfor er håb om, at jeg tager fejl. Men det er stadig ikke nok for nogle, som skriver som om, der allerede er i gang i det største karaktermord i nyere tid. Vi mangler bare, at ordet "hetz" tages op. Den gode gamle trawer.

              Jeg synes, stadig, ikke det er så slemt ikke at kunne se det store lys i Kasper Larsen. Men det er der, åbenbart, andre der synes, det er.

              Jeg synger ikke smædesange eller laver anti-Kasper Larsen bannere på stadion. Jeg opfordrer alle til at synge hans navn; det vil jeg også gøre selv, hvis sangen bliver startet; jeg vil opmuntre ham; og endda være mindre nervøs for hans tilstedeværelse i forsvaret, p.g.a hans overraskende fine præstationer i begge de to første kampe. Men jeg vil ikke lade være med at ytre min mening om hans overall potentiale, bare fordi der er nogle andre, der tror på dét.

              Jeg så større lys i Daniel Høegh, fordi han var langt bedre med bolden, og er derfor en moderne forsvarsspiller. Mit håb er at Kent Nielsen laver en "Rasmus Thelander" med Kasper Larsen, og får mere ud af ham, end jeg tror, der er, og så vil jeg glæde mig som en sindssyg over det. Men indtil videre er jeg stadig ikke overbevist.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Daniel og Kasper har begge været igennem en nedtur, ca. på samme tidspunkt i hver deres karriere, som mange andre unge...

                ... men udover det, kan der vel ikke være tvivl om at Daniel er bedre end KL...

                Ja KL fik pladsen på et tidspunkt fra for DH, men Kryger hapsede jo også start pladsen i angrebet på et tidspunkt, eller backen for den sags skyld... Det har jo aldrig været det samme som at så er spilleren absolut bedre... hvilket vi jo også fik set ikke var tilfældet...
                Guldkorn

                Comment


                  Shit I koger meget kaffe på hvad i hver i sær synes om en given spiller.

                  Er da glad for at I ikke gør det ved alle spillere, for så ville dette forum da være umuligt at læse noget på.

                  I har forskellige meninger om forskellige personer, LEV NU MED DET.

                  I holder med det samme fodbold hold, så fokuser nu på det som en samlet enhed der pt. har fået 6 point i de første to kampe, og så lad Kent Nielsen gøre det han er ansat til. Han stiller med stærkeste hold og det har pt. givet 6 point, i to kampe og det er vel ikke så skidt endda?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Shit I koger meget kaffe på hvad i hver i sær synes om en given spiller.

                    Er da glad for at I ikke gør det ved alle spillere, for så ville dette forum da være umuligt at læse noget på.

                    I har forskellige meninger om forskellige personer, LEV NU MED DET.

                    I holder med det samme fodbold hold, så fokuser nu på det som en samlet enhed der pt. har fået 6 point i de første to kampe, og så lad Kent Nielsen gøre det han er ansat til. Han stiller med stærkeste hold og det har pt. givet 6 point, i to kampe og det er vel ikke så skidt endda?
                    Er det ikke det, man gør på et debatforum? Finder et emne, der ligger én meget på sinde; i dette tilfælde en given OB-spiller, og så reagere på hvad andre har haft at sige om det emne? Kent Nielsen er vel også glad for de 6 point, men i begge kampe har han sgu fokuseret mere på de ting, der ikke var gode nok, end dem der var.

                    Som vores forsvarsspil (Både individuelt, men især kollektivt) som Kasper Larsen vel har sin andel af? Der kan altid koges suppe på mange ben, og i dette tilfælde blev det så Kasper Larsen.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      Jov det er nemlig det man skal.

                      Men i har stort set allesammen skrevet det samme minimum 3 gange og med forskellig ordlyd.

                      Men jeg tror ikke i ændrer de andres mening med at skrive det endnu flere gange.

                      Du har sagt/skrevet omkring 3 gange at du ikke mener at KL har talentet til at blive en verdensklasse spiller.
                      Andre har så sagt 3 gange at det mener de han har, og så kommer I med en masse vurderinger om hvorfor jeres vurdering er korrekt.

                      Men er da ked af at I ikke selv kan se at I går lidt i ring.

                      Og det var ikke fordi jeg ville starte en ny debat mere fordi jeg ville stoppe denne 'måling af hvis der er størst' som I har gang i.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Shit I koger meget kaffe på hvad i hver i sær synes om en given spiller.
                        Suppe* - Kaffe skal ikke koge.

                        Comment


                          Jeg er ikke nødvendigvis sikker på, at der er nogen der har særligt meget ret i diskussionen om KL vs. DH. Ja, KL er yngre, har spillet flere ungdomslandskampe og blev tidligere set som et større talent end Høgh. Og ja, Høgh har haft flere perioder med godt spil, har taget større lederskab og har foreløbig haft et mere positivt udlandsophold end KL.

                          Men i bund og grund er talenter ikke absolutte størrelser. Held og timing kan være ligeså vigtigt som talent og mentalitet. Ofte taler man om, at talenter udvikler sig i forskellige hastigheder (noget man sagtens kunne kaste ind i denne diskussion og sige at KL sagtens kan blive bedre end DH), men derudover er der også bare mange tilfældigheder der lige kommer til at afgøre hvem der kommer langt og hvem der ikke gør. Eksempler: Anders Lindegaard kunne sagtens have rådnet op på en langt dårligere bænk end han gør nu hvis hans karriere havde formet sig minimalt anderledes. DH kunne sagtens have været lejet ud fra OB i en af sine dårlige perioder og nu være fast mand på et bundhold i Superligaen uden nogensinde at nå videre.

                          Har man den rette træner, på det rette tidspunkt, tror de rigtige mennesker nok på en på det rigtige tidspunkt, har man det på den rette måde uden for banen, byder den rigtige klub sig til på det rigtige tidspunkt og spiller man i det man selv tror er det rigtige system for een selv (eller kan blive overbevist om det af træneren), betyder enormt meget og jeg er overbevist om at såvel DH og KL har talentet til at blive gode spillere i både DK og udlandet (ingen af dem kan blive topspillere), ligesom de begge har de mangler, der gør at de også kunne ende som reservespillere i en Superligabundklub.

                          Det sker oftere og oftere at jeg bliver overrasket over hvor godt eller hvor dårligt spillere klarer sig efter klubskifter eller efter en enkelt god sæson, eller efter en dårlig sæson eller efter en degradering til en dårligere klub.

                          Der er simpelthen så mange faktorer der spiller ind, at det som oftest er noget nær spekulation at forudsige hvor god en spiller bliver udover meget løse forudsigelser som: "mellem Superliga-niveau og relativt fast mand på midterhold i en stor liga".

                          Det korte af det lange: Vi kan kun påvirke hvor gode vores spillere bliver i måden hvorpå vi behandler dem på og udenfor banen, og vi kan sagtens være medskyldige i at nogle spillere bliver til mindre eller mere. Det er ikke fordi alle spillere skal behandles på samme måde, altid har behov for det samme, eller endsige har fortjent en positiv behandling (EL, UL, LJ osv.), men det er nu engang det vi kan påvirke som fans.

                          Derfor skal vi altid huske hvad vores formål er og hvor hvor vi kan gøre en forskel og handle derefter, især når vi vil kritisere spillere og når vi tror/ikke tror på stadion.

                          Comment


                            Godt sagt. Tror nu heller ingen i diskussionen tænker andet, end at vi skal bakke op om Kasper på stadion. Han så virkeligt glad ud i Brøndby efter kampen og var lige henne og give en ven/familie(?) en knuser - fedt at se.

                            I forhold til det med timing og de rigtige omstændigheder, så har du fat i noget helt centralt. Nogle gange klikker tingene bare, andre gange gør de ikke. Håber anden gang med nye trænere er lykkens gang for Kasper.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
                              Suppe* - Kaffe skal ikke koge.


                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                                Guldkorn
                                -1
                                Last edited by Bageren; 28-07-2015, 14:36.

                                Comment

                                Working...
                                X