Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    En klubånd er ikke noget, man bare sådan bygger op. Den er dér bare. De rigtige folk ansat på de rigtige tidspunkter. Gode faciliteter. En følelse af, at man kæmper for samme mål; kæmper for området, byen, regionen, klubbens historie. Det er ikke noget, man bare sådan lige skaber; og selv om jeg opremser nogle "kriterier", så er det ikke det samme som, at man bare lige kan skabe det med et snuptag.

Det er ikke negativitet. Det er realisme.

Mvh ChrisOB
    agree to disagree.

I min verden kan man godt skabe en klubånd ligeså vel som man kan spolere den igen. Skabe den gør man ved at have en trup stort bestående af egen avl, som i AaB.

Spolere den gør man ved at købe gamle, dyre afdankede spillere, uden noget forhold til klubben men som skal præstere her og nu, som OB gjorde inden 'det nye OB' tog sin start.

Comment

Jeg er også en smule spændt på, hvem der bliver hyret ind som assistenttræner. Jeg tror ikke man skal undervurdere, at Kent i AAB har haft mere end almindeligt kompetente folk omkring sig som Allan Kuhn og Poul Erik Andreasen.

Hvor længe har Mattsson kontrakt?

Edit. Jeg fandt det selv. Frem til sommer, ligesom Ove.
      http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...ovlsen-afsked/
      Last edited by Onkel Riffel; 22-12-2014, 13:47.
      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
      Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
        Jeg er jo delvis enig. Jeg mener bare at de unge AaB´ere ikke blev kastet for løverne på samme måde som hos os. De kom fra ingenting, mens vi kom fra næsten alting. De forventninger der er i OB er ikke skabt de sidste fem år, men de er blevet øget markant efter vores gyldne periode kulminerende med Villareal kampen. Om ånden er anderledes kan sagtens være. Men vi er efterhånden så langt nede i støvet, at selv små fremskridt som under Ove hyldes. Jeg tror Kent kan få os på endnu mere ret køl. Guld og pokal triumf ville være urealistisk uanset hvem der træner os, og har vel reelt altid været det i OB. Desuden tiltaler signalet i at hente mestrenes træner som de gerne ville forlænge med, mig meget. Det er et område vi selv har fået mange våde klude smidt i hovedet. Og selv om Emil og Falk måske smutter, så er det et godt og i mine øjne ambitiøst signal at sende til vores "profiler"
        Enig. Men som jeg har det nu, vil jeg ikke bygge nogen som helst forventninger op, før jeg rent faktisk ser resultater i form af faktisk fremgang. Spillemæssigt, resultatmæssigt, mandskabsmæssigt. Som en anden skrev; under Troels Bech hørte vi rapporter om, at spillerne hyggede sig til træning - og med hinanden. Men på banen faldt vi sammen som et korthus alt for ofte. Glemte alt om indbyrdes aftaler og løb for hinanden.

Nu skal der resultater på bordet; og for mit vedkommende handler det om at vi får et hold, vi kan være bekendt. Mere af det OB-hold, der burde have ført 4-0 mod Hobro efter 20 minutter - og mindre af det slatne pinlige hold vi så i Brønshøj.

Om Kent Nielsen kan formå at få os derhen vil jeg først tro på, når det rent faktisk viser sig.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
          agree to disagree.

I min verden kan man godt skabe en klubånd ligeså vel som man kan spolere den igen. Skabe den gør man ved at have en trup stort bestående af egen avl, som i AaB.

Spolere den gør man ved at købe gamle, dyre afdankede spillere, uden noget forhold til klubben men som skal præstere her og nu, som OB gjorde inden 'det nye OB' tog sin start.
          Jeg har kun ét spørgsmål: Hvordan tror du så man, med succés, får så mange unge spillere ind på et hold og får dem til at fungere?

MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Kent Nielsen er lidt af et scoop, men min vurdering er, at han passer bedst ind i en afklaret og ydmyg trup. Vi så i Brøndby, at det aldrig blev en succes, fordi spillerne var oppe i deres hoveder "var Brøndby" (Det er noget Mikkel Bischoff har udtalt i Fodbold FM). De fik et hav af instrukser fra Kent Nielsen, men deres mentalitet var ikke ydmyg nok over for Kent Nielsens tilgang til det taktiske oplæg.

Jeg tror derfor at Kent Nielsen passer bedst til en ung trup, hvor han selv kan forme deres første tid som senior. Så til spillerne - på med arbejdshandskerne og hør efter hvad der bliver sagt.

Comment

Jeg har kun ét spørgsmål: Hvordan tror du så man, med succés, får så mange unge spillere ind på et hold og får dem til at fungere?

MvH ChrisOB
              Med Kent N ved roret

Der er nok mange faktorer der spiller ind. Ikke for mange på en gang, tillid, dygtige folk i trænerteamet, gode instrukser til de unge, at de unge besidder en vis del talent, osv osv.

Comment

Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg
                Med Kent N ved roret

Der er nok mange faktorer der spiller ind. Ikke for mange på en gang, tillid, dygtige folk i trænerteamet, gode instrukser til de unge, at de unge besidder en vis del talent, osv osv.
                Og hvad med betydningen af et dagligdagsmiljø; der bare eksisterer og har eksisteret i mange år? En usagt og naturlig tillid imellem spillere og klub, der får spillere lyst til at sige til medierne at OB er et godt sted at være for unge spillere? Hvornår har vi sidst hørt nogen som helst ung spiller i OB udtale sig i meget rosende vendinger om miljøet i OB?

MvH ChrisOB

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Jeg siger det med det samme: Jeg havde hellere beholdt Ove.

Kent Nielsen er uden tvivl en ganske kompetent træner, der har udrettet meget med lidt i Horsens og AAB. Men jeg kan ikke se på hvilke parametre han skal forestille at være bedre end Ove. Det skulle da lige være evnen til at få unge spillere kørt ind på holdet. Og måske lidt mere inspirerende træning for spillerne, hvis historierne om Ove er rigtige. Men jeg er sgu egentlig ret ligeglad med, hvor inspirerende træningen er. Den var åbenbart fantatisk under Troels, og det førte ikke til det helt store, vel?

Så må spillerne finde inspiration i at vinde i stedet...

Edit: Og de 62 point KN vandt mesterskabet med sidste år, er samme pointantal som Ove opnåede i bronzesæsonen i Esbjerg i 04'. Just sayin'...
                  Mega enig!

Comment

http://www.fyens.dk/sport/OBs-Falk-K...rtikel/2630755

Men måske kan Kent holde på Falk'en en halvsæson mere?

Comment

Og hvad med betydningen af et dagligdagsmiljø; der bare eksisterer og har eksisteret i mange år? En usagt og naturlig tillid imellem spillere og klub, der får spillere lyst til at sige til medierne at OB er et godt sted at være for unge spillere? Hvornår har vi sidst hørt nogen som helst ung spiller i OB udtale sig i meget rosende vendinger om miljøet i OB?

MvH ChrisOB
                      ja hvad med det?

Det er det vi er i gang med at bygge op, og fortsætter med under Kent, som jeg også skrev. Netop ved at bruge unge spillere tror jeg vi opnår denne ånd. Unge spillere der får succes i klubben og derigennem får nogle følelser for klubben. Husker da bl.a. en Daniel Høegh der stod og halvgræd efter et nederlag på et tidspunkt.

Men vi er uenige og bliver nok ikke enige. Jeg tror bare ikke på at OB til evig tid vil være en klub uden ånd.

Comment

MvH ChrisOB
                        Jeg tænker lidt på spillere som Matti og Lindegaard. De blev behandlet dårligt af "holdet"(trænere og ledelse) men elsker stadig klubben. Så det ser jeg da lidt som en identifikation på, at noget må være godt i ådalen. Hvor mange af disse eksempler der kan findes ved jeg ikke.

Comment

Kent skulle tilsyneladende få et større spillerbudget

http://www.bt.dk/blogs/kan-kent-nielsen-bunde-i-ob

Comment

Det havde ikke gjort mig noget, hvis Ove havde fået fast kontrakt. Og jeg er enig i, at valget af Kent kan debatteres.

MEN...nøgternt betragtet: Vi er et bundhold...og alligevel henter vi træneren for de regerende danske mestre og de regerende pokalvindere + han har lige sendt AaB videre fra Europa League-gruppespillet. Den vinkel vælger jeg at betragte nyheden fra (self med fare for at blive alvorligt skuffet om et års tid).

Vi skal turde drømme megastort. Vi skal væk fra den middelmådighed, taberkultur og skepsis, der har plaget klubben de seneste år - og ikke allerede begynde at forberede os på fiaskoen og hakke på Kent.

FYNBOER...foren eder!! Lad os nu gå all in på eufori!! Dansk mesterskab til Odense i 2016!!! Yihaa...

Comment

Da jeg hørte rygterne hen over efteråret, om et markant større spillerbudget fra næste sæson var jeg temmelig skeptisk, men nu hvor man allerede nu præsenterer Kent Nielsen som kommende ny træner må jeg sige at der må være noget om det. Ove Pedersen har hele tiden kun været en nødløsning, og jeg tror at KN længe har været inde i billedet som ny træner fra næste år. Han er nok også meget bedre til at kunne lokke kvalitets spillere til OB end Ove kan. Fornuftigt da han allerede nu kan være med til at præge den kommende trup, da der vil ske en stor udskiftning af spillertruppen til sommer, vi går en spændende tid i møde, velkommen til Kent Nielsen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Gregor Se indlæg
                                Det havde ikke gjort mig noget, hvis Ove havde fået fast kontrakt. Og jeg er enig i, at valget af Kent kan debatteres.

MEN...nøgternt betragtet: Vi er et bundhold...og alligevel henter vi træneren for de regerende danske mestre og de regerende pokalvindere + han har lige sendt AaB videre fra Europa League-gruppespillet. Den vinkel vælger jeg at betragte nyheden fra (self med fare for at blive alvorligt skuffet om et års tid).

Vi skal turde drømme megastort. Vi skal væk fra den middelmådighed, taberkultur og skepsis, der har plaget klubben de seneste år - og ikke allerede begynde at forberede os på fiaskoen og hakke på Kent.

FYNBOER...foren eder!! Lad os nu gå all in på eufori!! Dansk mesterskab til Odense i 2016!!! Yihaa...
                                Hehe. Jeg kan for den sags skyld godt vente til 2017, hvis det nu skal være
                                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                                Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Working...
                                X