Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Jeg synes nu det var ret tydeligt, at vi spillede meget mere direkte da Thomas Mikkelsen kom ind. Der blev sendt en del bolde op efter ham.

Grundlæggende har vi ikke meget hverken fart eller fysik. Det gør det sværere for os at spille på andre måder, som jeg ser det (og bl.a. derfor kunne jeg personligt godt se en smule fornuft i, at man tilsyneladende var interesseret i Borring). AK er en spiller, der kan har noget acceleration og kan sætte skub i det - han er bare startet sæsonen rigtig skidt. Vi har brug for at han stepper up.

Kan ikke se tegn på at spillerne skulle have mistet troen på Kents system. Tværtimod holder de vel netop ret meget fast i det. Både i AaB og nu handler det grundlæggende om, at vi skal have tålmodighed i opspillet. Ift. presspillet er det mig bekendt også lidt et kendetegn for ham, at stå ret lavt og være lidt afventende i første pres.
    Noget jeg syntes har kendetegnet vores spil er at det ( monotont ) ser fint ud når vi relativt upresset får tid og plads af modstanderne til at spille den rundt midt på deres halvdel , hvilket vi også så i går med 50 ? afleveringer uden en EfB fod , i det spil kan både Jønsson og Joan godt deltage , men når det skal videre derfra bliver vi standset meget let fordi der ikke er kvalitet , evner , tempo eller ideer i det der foretages efter boldmassagen .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Noget jeg syntes har kendetegnet vores spil er at det ( monotont ) ser fint ud når vi relativt upresset får tid og plads af modstanderne til at spille den rundt midt på deres halvdel , hvilket vi også så i går med 50 ? afleveringer uden en EfB fod , i det spil kan både Jønsson og Joan godt deltage , men når det skal videre derfra bliver vi standset meget let fordi der ikke er kvalitet , evner , tempo eller ideer i det der foretages efter boldmassagen .
      Det er helt klart vores største problem i mine øjne. Vi er blevet bedre til at spille ud fra forsvaret og opbygge spillet i det hele taget. Indtil vi kommer frem på deres banehalvdel, modstanderne er på plads og vi skal konvertere til egentlige chancer. Der savner vi kvalitet på midtbanen. Det går for langsomt og er for nemt at lukke ned.

Det er især kanterne (og den 8'er vi længe har skreget på) det skal komme fra. Og det harmonerer ikke godt med, at det nok er på de tre positioner vi er svagest.

Joan lægger egentlig på i øjeblikket og han er også god til at komme i feltet og være en trussel. Han laver fejl og må gerne spille hurtigere, men ham kunne jeg godt leve med hvis vi havde en decideret profil på den anden kant. Hvad Jönsson vel egentlig er købt ind til.

Et par spillere i klasse med Kevin Mensah og Jeppe Andersen (for at tage udgangspunkt i gårsdagens kamp) ville gøre underværker på vores midtbane. Spillere med fart og kreativitet. Er også godt og grundig misundelig på Randers for en spiller som Kasper Fisker.
      Har desværre ikke meget tro på, at vi kan finde de spillere lige foreløbig. Hverken i truppen eller at JH kan hente dem.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Det er helt klart vores største problem i mine øjne. Vi er blevet bedre til at spille ud fra forsvaret og opbygge spillet i det hele taget. Indtil vi kommer frem på deres banehalvdel, modstanderne er på plads og vi skal konvertere til egentlige chancer. Der savner vi kvalitet på midtbanen. Det går for langsomt og er for nemt at lukke ned.

Det er især kanterne (og den 8'er vi længe har skreget på) det skal komme fra. Og det harmonerer ikke godt med, at det nok er på de tre positioner vi er svagest.

Joan lægger egentlig på i øjeblikket og han er også god til at komme i feltet og være en trussel. Han laver fejl og må gerne spille hurtigere, men ham kunne jeg godt leve med hvis vi havde en decideret profil på den anden kant. Hvad Jönsson vel egentlig er købt ind til.

Et par spillere i klasse med Kevin Mensah og Jeppe Andersen (for at tage udgangspunkt i gårsdagens kamp) ville gøre underværker på vores midtbane. Spillere med fart og kreativitet. Er også godt og grundig misundelig på Randers for en spiller som Kasper Fisker.
        Har desværre ikke meget tro på, at vi kan finde de spillere lige foreløbig. Hverken i truppen eller at JH kan hente dem.
        Jeg troede ikke på Edmundsson til at starte med, men han så mere kvik ud i pasningsspillet i går ... han mangler speed og er stadig af og til for langsom i spillet ... men jeg er positivt overrasket, dog også fra et niveau der var meget meget lavt.
        Welbeck bør starte næste gang, han lavede ikke mange fejl da han kom ind, på trods af at han tit forsøgte sig med den fremadrettede aflevering.

Det er så det kreative vi har, to der MÅSKE kan gøre det.

Det vi i høj grad mangler er fart med bolden og fart i pasningsspillet ... der har vi cirka ingen der kan gøre noget (AK kan godt, men vi ser det for sjældent og den ryg der bliver ikke bedre.).

Her tænker jeg kun offensivt ... i defensiven har vi en god forsvarer og en der virker til at være forbi sit bedste.

Tverskov er dog det bedste vi har haft i mange år ... både god i indgreb, okay hurtig og god med bolden.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Jeg troede ikke på Edmundsson til at starte med, men han så mere kvik ud i pasningsspillet i går ... han mangler speed og er stadig af og til for langsom i spillet ... men jeg er positivt overrasket, dog også fra et niveau der var meget meget lavt.
          Welbeck bør starte næste gang, han lavede ikke mange fejl da han kom ind, på trods af at han tit forsøgte sig med den fremadrettede aflevering.

Det er så det kreative vi har, to der MÅSKE kan gøre det.

Det vi i høj grad mangler er fart med bolden og fart i pasningsspillet ... der har vi cirka ingen der kan gøre noget (AK kan godt, men vi ser det for sjældent og den ryg der bliver ikke bedre.).

Her tænker jeg kun offensivt ... i defensiven har vi en god forsvarer og en der virker til at være forbi sit bedste.

Tverskov er dog det bedste vi har haft i mange år ... både god i indgreb, okay hurtig og god med bolden.
          Enig .

Joan's mål trækker op og han deltager godt i boldmassagen men han mangler fart og evner i det chanceskabende spil .
          Har vi overhovedet en spiller som egenhændigt har sat en modstander i denne sæson ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Enig .

Joan's mål trækker op og han deltager godt i boldmassagen men han mangler fart og evner i det chanceskabende spil .
            Har vi overhovedet en spiller som egenhændigt har sat en modstander i denne sæson ?
            Det er virkelig også noget jeg synes vi mangler. Altså en spiller der sætte en mand. Det behøver ikke være en dribler af Guds nåde - mindre kan gøre det. Generelt mangler vi fart i vores offensiv og i særdeleshed på kanterne.

Comment

Agbre. Det jeg mener er, at når Kent fx vælger at Dessler skal være back, så har du bare ikke nogen i truppen med hurtige fødder på kanterne. Og hvis man samtidig vælger at stå lavt og være afventende i første pres - så har vi set at selv hold af Viborgs klasse - med succes -bare parkerer bussen. Blev jo heller ikke farligt i slutfasen mod Esbjerg igår. Og jeg er ikke enig med dig i at vi satsede og spillede decideret direkte NOK igår. En Rioch/OveP eller mange andre havde stillet holdet OG taktikken efter hvordan truppen - som man i øvr. Selv har peget på- er sammensat. NOT impressed😳😳

Comment

Oprindeligt indsendt af Rijkaard Se indlæg
                Agbre. Det jeg mener er, at når Kent fx vælger at Dessler skal være back, så har du bare ikke nogen i truppen med hurtige fødder på kanterne. Og hvis man samtidig vælger at stå lavt og være afventende i første pres - så har vi set at selv hold af Viborgs klasse - med succes -bare parkerer bussen. Blev jo heller ikke farligt i slutfasen mod Esbjerg igår. Og jeg er ikke enig med dig i at vi satsede og spillede decideret direkte NOK igår. En Rioch/OveP eller mange andre havde stillet holdet OG taktikken efter hvordan truppen - som man i øvr. Selv har peget på- er sammensat. NOT impressed
                ... andre har en spillefilosofi og træner i den, i håbet om at forbedre sig stabilt og på sigt kunne præstere bedre, som hold.
                Den her med at håbe på den lange bold og tage hver kamp for sig, det er utroligt kortsigtet og i mine øjne ikke en holdbar strategi.

Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Hvis Kent lige var startet og resultaterne på den måde skulle måles - så ville jeg ha givet dig ret.

Havde Kent heller ikke haft sat sine fingeraftryk på hele truppen kunne du også have haft en pointe. Der findes i øvr. Også flere grader af tiki-Takaen. Nogen grader endda måske gradbøjet konkret efter en trups potentiale. Uden at det behøver være kick/rush eller hvad du nu hentyder til.

Tá fx Dortmund og Atletico Madrid der begge arbejder på mindre budgetter end flere af konkurrenterne men alligevel altid præsterer sæson efter sæson.

Comment

Vi har forsøgt at finde den nye træner så mange gange indenfor de sidste få år, at vi i mine øjne ikke har flere skud i bøssen. Vi bliver nød til at satse på en nu. Udover at vi har brugt alle vores skud i bøssen for nu, så selv hvis vi havde et tilbage, så er OB nok ikke den nemmeste klub at trække en "stor" træner til. Slet ikke når det er Jesper Hansen, der skal have muldvarpeskindet frem og give vedkommende en kontrakt.

Comment

Nej det er nok ikke nemt at få en træner der har bevist noget til Odense. Derfor vi må nøjes med diverse lottokuponer.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Nej det er nok ikke nemt at få en træner der har bevist noget til Odense. Derfor vi må nøjes med diverse lottokuponer.
                        Det forstår jeg ikke, mener du at Kent er en lottokupon?

Comment

Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                          Det forstår jeg ikke, mener du at Kent er en lottokupon?
                          Det er udbredt holdning i Nordjylland af kuhn var hovedårsagen til det mesterskab.

Comment

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                            Vi har forsøgt at finde den nye træner så mange gange indenfor de sidste få år, at vi i mine øjne ikke har flere skud i bøssen. Vi bliver nød til at satse på en nu. Udover at vi har brugt alle vores skud i bøssen for nu, så selv hvis vi havde et tilbage, så er OB nok ikke den nemmeste klub at trække en "stor" træner til. Slet ikke når det er Jesper Hansen, der skal have muldvarpeskindet frem og give vedkommende en kontrakt.
                            Kan heller ikke se at et træner skifte i OB kan være et tema. KN kommer til at arbejde langsigtet med OB med de økonomiske forhold der nu engang er. Proces er igen et meget afgørende ord. Der skal forsøges at bygge en stærk talentafdeling, som kan skabe talenter til holdet, samt evt. skaffe økonomisk råderum ved salg. Ud over egne talenter skal der gerne findes spillere der passer i KN koncept, spillere der er på vej frem til en forholdsvis lav pris, og enkelte lidt dyrere etablerede spillere.

Der er så ikke plads til mange fejlskud mht. til spillerindkøb. Izuna virker umiddelbart som et fejlskud, en spiller i sit efterår og måske ikke meget appetit og fejder lyst.

JH er valgt som sportsdirektør, som med en konsekvens af økonomisk tilbageholdenhed OB ledelsen ønsker, så at fyrer enten JH eller KN vil være at udstille ledelsen totalt.

Ar vi indimellem kan blive et top 3 hold syntes langt ude i horisonten. FCK FCM BIF, har oprustet og gennemført forandringer, som nu ser ud til at lykkes, vi virker lysår væk fra dem. Har meget svært ved at se at vi kan være en seriøs konkurrent til dem

Syntes superliga nivaevuet de sidste år har været meget lavt. Illustreret ved at et hold som Hobro forrige år klarede sig godt og f.esk sønderjydske sidste år. Vi har været heldige at have en RF, og at nivauet generelt har været lavt. Utroligt at vi ikke har været rykket ned med den kvalitet holdet har udvist. Nu nedsættes risikoen for nedrykning pga. strukturen med flere hold i liga'en.

Der vil gå en del år før vi igen kan være seriøse konkurrenter til BIF FCM FCK, Håber så at vi kan være en del af mellemholdene, her vil vi sikkert falde udenfor i nogle sæsoner pga. af processen og fastholdelse af en bestemt spillestil, uagtet at man ikke altid har spillerne til det.

Comment

Det er udbredt holdning i Nordjylland af kuhn var hovedårsagen til det mesterskab.
                              Udbredt hvordan?

Jeg er ikke fan.

Comment

Ja, de blev godt nok sure over at han tog til Odense..

Men altså, helt at fraskrive cheftrænerens indflydelse over en eller flere sæsoner er nok liige at stramme den. Jeg har i hvert fald svært ved at se, hvem man vil pege på som træner for OB, hvis man anser en mand som Kent Nielsen som en "lottokupon"..?

Comment

Working...
                                X