Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Kent Nielsen

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
    Nu er det jo svært at sammenligne forskellige idrætsgrene, men når man hører hvor meget nogle af OL deltagerne træner, ser 5 kvarter om dagen ikke ud af meget.
    Nej det tænker jeg også. Måske nogle mere fodboldkyndige kunne komme på banen her? Nogen med lidt kendskab til det proffesionelle fodboldliv

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
      Uden at kende til deres træningsplaner i detaljer, så lyder det som noget der vil medføre overreaching (stadiet før overtræning) på et tidspunkt inden jul.

Jeg tvivler på at BIF-spillerne når at tilvænne sig så høj træningsvolumen i denne halvsæson, men vi får se.
      Netop derfor har de jo også skabt sig en bred trup, hvor der allerede er 20 markspillere der har været i spil i denne sæson, og man stadig har Kahlenberg og deres nye angriber Nilsson, som man venter på kommer tilbage fra skade, plus Arajuuri der kommer til vinter. De roterer allerede heftigt nu, og det kan de sagtens gøre, fordi at forskellen mellem at spille med Juelsgaard eller Hermannsson, Holst eller Phiri, Wilczek eller Ureña bare ikke er særligt stor. Jeg ville virkeligt gerne tro på, at det kommer til at koste Brøndby fysisk, men hvis de ryger af af EL til Panathinaikos, så tror jeg at deres trup giver dem rigeligt gode rotationsmuligheder ift. at holde spillerne friske. Det er trods alt også en trup med mange højoktan-typer.

Der løsnes også så småt på træningsniveauet. I sidste uge, hvor man for første gang i lang tid ikke skulle spille europæisk i midtugen, fik spillerne fri både mandag og tirsdag.
      Last edited by Sheed; 15-08-2016, 23:29.

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
        Uden at kende til deres træningsplaner i detaljer, så lyder det som noget der vil medføre overreaching (stadiet før overtræning) på et tidspunkt inden jul.

Jeg tvivler på at BIF-spillerne når at tilvænne sig så høj træningsvolumen i denne halvsæson, men vi får se.
        Man KUNNE vel også forestille sig at en dygtig træner doserer den fysiske belastning, så det passer sammen? Blot fordi man er på træningsbanen længere, kan man vel ikke bare gange op på antal meter løbet, og dermed dømme "overreaching"? Misforstå mig ikke, jeg vil elske hvis du får ret, men vi har vel langt fra data nok til at kunne lave andet end gætterier...?

mvh

MaxHH

Comment

Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
          Man KUNNE vel også forestille sig at en dygtig træner doserer den fysiske belastning, så det passer sammen? Blot fordi man er på træningsbanen længere, kan man vel ikke bare gange op på antal meter løbet, og dermed dømme "overreaching"? Misforstå mig ikke, jeg vil elske hvis du får ret, men vi har vel langt fra data nok til at kunne lave andet end gætterier...?

mvh

MaxHH
          Jeg har aldrig forstået, hvorfor træneren ikke tvinger spillerne til at blive en halv til en hel time ekstra efter hver træning for at øve dødbolde. Jeg ved ikke, hvor meget tid OB bruger på det. Men set ud fra de de sidste mange sæsoner er mit bud, at de ikke bruger i nærheden af den tid.. Prøv at tænk på et våben, man kunne have

Comment

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Jeg har aldrig forstået, hvorfor træneren ikke tvinger spillerne til at blive en halv til en hel time ekstra efter hver træning for at øve dødbolde. Jeg ved ikke, hvor meget tid OB bruger på det. Men set ud fra de de sidste mange sæsoner er mit bud, at de ikke bruger i nærheden af den tid.. Prøv at tænk på et våben, man kunne have
            Man kan mene om Ronaldo hvad man har lyst til, men der er ingen tvivl om at han er præcis så god som han er, fordi han ikke ser fodbold som et job, mens som en sport, på højde med OL-atleter f.eks. Der bliver spist rigtigt, selvtrænet, optimeret, nørdet, arbejdet med millimeter i opspring, tilløb, hvor hårdt støttefoden skal sættes ned, og tusind andre små og store detaljer, og det er udenfor den tid han render rundt med holdkammeraterne på træningsbanen. Det er ikke mit indtryk at ret mange danske spillere har noget nær samme indstilling til det...

Mvh

MaxHH

Comment

Man kan mene om Ronaldo hvad man har lyst til, men der er ingen tvivl om at han er præcis så god som han er, fordi han ikke ser fodbold som et job, mens som en sport, på højde med OL-atleter f.eks. Der bliver spist rigtigt, selvtrænet, optimeret, nørdet, arbejdet med millimeter i opspring, tilløb, hvor hårdt støttefoden skal sættes ned, og tusind andre små og store detaljer, og det er udenfor den tid han render rundt med holdkammeraterne på træningsbanen. Det er ikke mit indtryk at ret mange danske spillere har noget nær samme indstilling til det...

Mvh

MaxHH
              Det har du ret i.. Men hvis bare træneren havde indstillingen burde det jo være nok skulle man mene.. De kan jo bare "tvinges" til det.. Mon der står et bestemt timeantal i deres kontrakt. Jeg tvivler

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Det har du ret i.. Men hvis bare træneren havde indstillingen burde det jo være nok skulle man mene.. De kan jo bare "tvinges" til det.. Mon der står et bestemt timeantal i deres kontrakt. Jeg tvivler
                Ingen anelse... men mon ikke "plejer" spiller ind, også hos trænerne...

Mvh

MaxHH

Comment

Ingen anelse... men mon ikke "plejer" spiller ind, også hos trænerne...

Mvh

MaxHH
                  Bestemt. Men hvis det er fordi at Kent har for meget at lave ved siden af, om han også bare nyder at gå tidligt eller hvad kan han jo bare få Bredal til det. Eller en anden assistent mens han sidder på kontoret og ordner hvad han nu skal efter den ordinære træning fra 10-11.15...
                  Har tit hørt trænere dække sig ind under at man skal passe på spillerne ikke er trætte søndag fordi man træner for hårdt. Men vi må så bare konstatere at hvis BIF nu skulle gå hen og få kæmpe succes i denne sæson er de undskyldninger vel væk og der burde være fri jagt på trænere i ligaen der kører 3 timers dage uden sportslig succes mens BIF tromler derud af ved hjælp af 8-9 timers dage

Comment

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                    Vi har ikke set godt ud på vores dødbolde siden vi havde Viggo . Gad virkelig godt se en statestik på mål scoret via dødbolde .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

Comment

Jeg havde lidt svært ved at placere dette indlæg, men da Kent sværger til 4-4-2 bliver det her.

http://tribunen.com/2016/08/19/to-an...-transferguld/

Nogle ret interessante taktiske betragtninger fra Sorgenfri, personligt har jeg altid foretrukket 4-4-2, men jeg havde aldrig lavet koblingen mellem succes og 4-4-2 som han gør her, jeg anså det mest som en fodbold-romantisk tanke at være glad for den "gammeldags" opstilling. Nå, men her er der måske belæg for at der faktisk også er god ræson i ikke at hoppe med på diverse kontinentale taktiske nyskabninger :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
                        Jeg havde lidt svært ved at placere dette indlæg, men da Kent sværger til 4-4-2 bliver det her.

http://tribunen.com/2016/08/19/to-an...-transferguld/

Nogle ret interessante taktiske betragtninger fra Sorgenfri, personligt har jeg altid foretrukket 4-4-2, men jeg havde aldrig lavet koblingen mellem succes og 4-4-2 som han gør her, jeg anså det mest som en fodbold-romantisk tanke at være glad for den "gammeldags" opstilling. Nå, men her er der måske belæg for at der faktisk også er god ræson i ikke at hoppe med på diverse kontinentale taktiske nyskabninger :-)
                        Rigtig, rigtig fed artikel. Et-Træk-Og-Bum-Typer kan man aldrig få nok af.

MvT
                        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Artiklen er ret interessant og åbner op for en række gode spørgsmål. Men bare fordi man spiller 442 og med to angribere, så betyder det jo ikke at de bliver bedre eller større succes'er end talentet nu engang er. Selvfølgelig er det fint at skole angriberne til den hyppigst benyttede opstilling i europa - men bare fordi man tilpasser sin startopstilling, så bliver spillerne altså ikke bedre - og dermed mere værd/lettere at sælge.

Simon Makionok blev solgt fra Bif for et lige så pænt beløb som flere af de folk han nævner i artiklen - men kom fra en opstilling med en enkelt angriber på toppen.
                          Pointen med det er at angribere med mål i støvlerne nok skal blive solgt uanset hvilken opstilling de oftest bliver brugt i - nu er hele diskutionen præget af "hvad nu hvis" elementet. Den simpleste måde at sætte det op på må være: Størrelsen på en spillers talent/potentiale må være det samme uanset om han spiller 442 eller 4231 til hverdag - hvis det resulterer i at han i begge opstillinger scorer de magiske 20 mål på en sæson - vil 442 opstillingen så kunne skyde hans pris op i forhold til hvis han spillede 4231?
                          Også er der lige en ting mere i artiklen han ikke tager så meget stilling til - hvad hjælper det at omstille sig og sine spillere til en to angribers model hvis man ikke har spillerne til det?
                          Man kan ikke bare trylle spillere om til noget de ikke er - eller for den sags skyld tror jeg heller ikke på at en spiller scorer dobbelt så mange mål, eller bliver lettere at sælge fordi han spiller i en to-angribers model fremfor en enkelt angribers model.

Det der til gengæld er skide godt er at han husker at hive grundlaget for 4231 op - nemlig hele danmarks forgabelse i morten olsen modellen. De angribere vi har idag er netop kommet igennem et fodbold danmark hvor alt fra ungdomsbold i landsbyerne til det aller øverste niveau har været gennemsyret af enkelt angriber modellen.
                          Så når han undrer sig over at klubberne ikke omstiller sig til markedet - så er det fordi de spillere vi har at arbejde med kommer fra en 15 år gammel model, som de er blevet påvirket kraftigt af i 15 år. Den tid det tager at ændre en så gennemgående mentalitet er ikke noget man bare lige ændrer, det er noget der skal komme nedefra og indefra.
                          Med indefra mener jeg på træner og klubniveau - stort set alle trænere idag kommer jo med en morten olsen uddannelse i fodbold. Fodbold danmark er på mange måder ved at blive straffet for at hele landet på uddannelse, ledelse og træningsniveau har satset alt på en one-trick-pony.

Comment

Hvorfor er folk så vilde med 4-4-2?
                            Der er mange storklubber der ude som ikke ligefrem spiller 4-4-2 f.eks.
                            Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Manchester City, Liverpool, Tottenham, Everton, Chelsea, Arsenal, Dortmund, Bayern.

Comment

Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                              Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Manchester City, Liverpool, Tottenham, Everton, Chelsea, Arsenal, Dortmund, Bayern.
                              For mig er det fordi at 4-4-2 rimer på Premier League (engang), tipslørdag og Copa Mundial. Derudover var det den opstilling jeg har spillet hele min ungdomstid. Den klassiske 4-4-2 er vel i virkeligheden kick-and-rush-opstillingen med et stort lokum og en hurtig angriber ved siden af hinanden og nogle løbestærke kanter. Kents 4-4-2 søger så til gengæld en helt anden type fodbold med indadsøgende kanter og offensive back. Personligt har jeg dog også altid syntes, at det var fedest at have en makker på toppen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                                True, men de klubber spiller til gengæld typisk snarere med 3 angribere. De helt store klubber er kendetegnet ved at de 3 forreste er deciderede målslugere.

4-4-2 er vellidt i dansk fodbold, fordi det generelt betyder mere målsøgende spil. Niveauet i Superligaen er ikke så højt, at der kommer mange mål fra kanterne eller fra central midt, ligesom der gør i de bedre ligaer.

Her er det centrale for næsten alle andre spillere end angriberne, at man placerer sig godt og tager de sure løb.

Comment

Working...
                                X