Well, jeg læser det som sportsdirektør-snak. Manden er reelt hentet ind til at lande en økonomisk jumbojet ned på et udgiftsniveau, hvor 2-cifrede millionunderskud ikke bare hober sig op år efter år. Det kan han så, af hensyn til brand, sponsorer, fans mv., ikke gå ud og sige direkte: det ligger jo også i jobbeskrivelsen som sportschef at være positiv overfor forretningen, uanset hvordan det går. Hvad skulle han ellers sige?
- "Vi har ingen penge og skal fortsat skære % af lønbudgettet, så det er derfor, jeg har hentet spillere med tvivlsom kvalitet. Det var de eneste, vi havde råd til."
- "Jeg blev nødt til at købe nogle halvdårlige spillere, også for at kunne holde lidt på en stamme, der forhåbentlig kan overleve i bunden af ligaen indtil bede tider".
På den måde ville han tale nuværende spillere ned, starte en dårlig fortælling om klubben, påvirke sponsorer negativt, osv. Det var det samme med Thomas Christensen, som mange åbenbart hader. Hverken ham eller JH kan jo principielt gøre for, at der er ikke er så mange penge som tidligere. Derimod har de begge truffet tvivlsomme afgørelser mht spillerhandler, og man kan med rette spørge, om de begge har været/er dygtige nok - så længe vi bare lige husker at tage økonomien og det nødvendige sportschef-mediegejl for givet.
Hmmm han begynder så småt at minde mig om TC ........NOT GOOD!!!
Han har mindet mig om Komiske Ali fra dag 1 .
JH har ret i det kræver indsigt for at forstå at tingene tager lang tid , vi ved udemærket godt at det kræver tid . Tror mere det kniber med at forstå handlingerne ift egen strategi .
Men hvad kræver det så fra nogle af os at forstå at klubben har en strategi om boldbessiddende og teknisk spil , samt at man bil supplere truppen med profiler udefra , hvorefter man henter den ene spiller efter den anden som mildt sagt er uvenner med bolden , og som knap nok kan tilspille sig en plads på holdet ?
Well, jeg læser det som sportsdirektør-snak. Manden er reelt hentet ind til at lande en økonomisk jumbojet ned på et udgiftsniveau, hvor 2-cifrede millionunderskud ikke bare hober sig op år efter år. Det kan han så, af hensyn til brand, sponsorer, fans mv., ikke gå ud og sige direkte: det ligger jo også i jobbeskrivelsen som sportschef at være positiv overfor forretningen, uanset hvordan det går. Hvad skulle han ellers sige?
- "Vi har ingen penge og skal fortsat skære % af lønbudgettet, så det er derfor, jeg har hentet spillere med tvivlsom kvalitet. Det var de eneste, vi havde råd til."
- "Jeg blev nødt til at købe nogle halvdårlige spillere, også for at kunne holde lidt på en stamme, der forhåbentlig kan overleve i bunden af ligaen indtil bede tider".
På den måde ville han tale nuværende spillere ned, starte en dårlig fortælling om klubben, påvirke sponsorer negativt, osv. Det var det samme med Thomas Christensen, som mange åbenbart hader. Hverken ham eller JH kan jo principielt gøre for, at der er ikke er så mange penge som tidligere. Derimod har de begge truffet tvivlsomme afgørelser mht spillerhandler, og man kan med rette spørge, om de begge har været/er dygtige nok - så længe vi bare lige husker at tage økonomien og det nødvendige sportschef-mediegejl for givet.
Ærlig snak virker bedre end at agere kejserens nye klæder . Imo
Ja vi har en skidt økonomi , og lige netop derfor er der ikke råd til at handle som JH gør . Indkøbene fra i sommer viser tydeligt at man skal være bedre til at hente de rigtige og ikke bare købe for at købe . Både angriber og begge backs har vi manglet længe og man var klar over Ruud's afgang , derfor har JH haft rigelig tid til at handle bedre end han har gjort .
Den udtalte mangel af en central midt har også stået på længe , det har man så valgt at ignorere .
Ærlig snak virker bedre end at agere kejserens nye klæder . Imo
Ja vi har en skidt økonomi , og lige netop derfor er der ikke råd til at handle som JH gør . Indkøbene fra i sommer viser tydeligt at man skal være bedre til at hente de rigtige og ikke bare købe for at købe . Både angriber og begge backs har vi manglet længe og man var klar over Ruud's afgang , derfor har JH haft rigelig tid til at handle bedre end han har gjort .
Den udtalte mangel af en central midt har også stået på længe , det har man så valgt at ignorere .
Vi kan godt blive enige om, at der i sommers skete nogle mystiske handler. Kryger forstår jeg stadig ikke, og scoutingen af Thomas Mikkelsen og Kirkeskov virker heller ikke imponerende. At man reelt mangler en HB langt inde i sæsonen er heller ikke for godt. Inden sommer-vinduet var jeg overvejende positiv overfor JH som sportsdirektør - også på trods et lidt mystisk forløb om O'Brien - men man kan ikke ramme plet hver gang. Nu er billedet mere mudret, og jeg er også i tvivl om, hvorvidt JH og klubben er dygtige nok til at være med i det hårde game, der hedder at finde billige spillere og gøre dem gode.
Her tror jeg så, det handler om mere end JH: hvis man ser på klubber som FCN og Sønderjyske, så har de stadig et mindre budget end os, men de har en klar linje i deres arbejde og ved, hvad de går efter. Hos os skifter vi træner for ofte og savner det klare koncept, som også gør det nemmere at få nye spillere ind. Det betyder for mig langt mere, end om JH tilfældigvis er blevet interviewet og har sagt et eller andet.
det er helt sikkert en balancegang for JH, han kan og skal naturligvis ikke gå ud og tale dårligt om nuværende eller forhenværende spillere - det er dårlig stil. Vi ved alle N'koum var en skidt handel - men at gå ud offenligt og melde det ud får man næppe noget godt ud af. Krisen er først lige sendt bort, og den slags udtalelser vil alt andet lige lokke medierne til igen at bringe krise-snakken frem.
Omvendt så behøver JH jo ikke at stikke os fans blår i øjnene, for det er jo tydeligt for enhver at der er lavet en del mystiske handler, og hele ideen med at hente kvalitet udefra......det halter sgu
det er helt sikkert en balancegang for JH, han kan og skal naturligvis ikke gå ud og tale dårligt om nuværende eller forhenværende spillere - det er dårlig stil. Vi ved alle N'koum var en skidt handel - men at gå ud offenligt og melde det ud får man næppe noget godt ud af. Krisen er først lige sendt bort, og den slags udtalelser vil alt andet lige lokke medierne til igen at bringe krise-snakken frem.
Omvendt så behøver JH jo ikke at stikke os fans blår i øjnene, for det er jo tydeligt for enhver at der er lavet en del mystiske handler, og hele ideen med at hente kvalitet udefra......det halter sgu
JH kan selvfølgelig ikke stå frem og indrømme at det er nogle yderst tvivlsomme handler han har foretaget sig , men at man sporer tilfredshed hos ham over at de spillere han har hentet har lange kontrakter vækker bekymring hos mig og viser vel også at han selv syntes han har gjort det godt .
Kvalitet udefra , tja det er vel kun kommet via Lasse Nielsen . Men 1 ud af 8 er vel også en slags gevinst hvis man kan nøjes og ikke har større ambitioner for egne præstationer .
JH kan selvfølgelig ikke stå frem og indrømme at det er nogle yderst tvivlsomme handler han har foretaget sig , men at man sporer tilfredshed hos ham over at de spillere han har hentet har lange kontrakter vækker bekymring hos mig og viser vel også at han selv syntes han har gjort det godt .
Kvalitet udefra , tja det er vel kun kommet via Lasse Nielsen . Men 1 ud af 8 er vel også en slags gevinst hvis man kan nøjes og ikke har større ambitioner for egne præstationer .
jamen jeg er bestemt heller ikke helt tryg ej heller tilfreds med den slags udtalelser. Jeg forstår dog godt at det i hans position kan være vanskeligt at sige andet.
Manden ser OB som et hold i den bedste halvdel, det udtaler han her igen, faktisk siger han at vi økonomisk set ser os selv i den bedste halvdel... men, (tænker jeg så interviewet skal forstås som) det tager bare tid med den strategi vi har valgt...
Det betyder så ikke at der ikke skal, eller vel nærmere, skulle spares... og på det punkt, sammen med en række andre, står vi fra sommeren 15 endnu stærkere end det stykke vi allerede er nået...
Hvad angår snakken om kvaliteten af indkøbene, og hvad JH skulle have sagt, så synes jeg nu han siger det meget godt: "Det er måske en smagssag om start 11´eren er styrket"
Ja ja der er meget rap rap og mange er imod JH. Fakta er vel bare at manden er ansat til at mindske vores budgetter og holde os i superligaen imens.
Synes sku for mange hater på ham. Det dog klart - han sparer og køber ikke de helt rigtige spillere og måske også ramt ekstra forkert.
Men står vi i sommeren 2015 og der pludselig er muligheder og ting der pludselig er tilgængelige. Jamen så det JH fortjeneste...
Klar manden er set ilde på - men han gør bare hvad han er ansat til..
Scouting er en anden sag - her er han ikke helt stærk, men det var TB jo så tydeligvis heller ikke. De var jo to om det. Vi har samtidig mistet 2 af dem der plejede at scoute for os. Michael og Steen er begge væk.
Gi det til sommeren 15. Så kan høtyvene findes frem. Min mening
Ja ja der er meget rap rap og mange er imod JH. Fakta er vel bare at manden er ansat til at mindske vores budgetter og holde os i superligaen imens.
Synes sku for mange hater på ham. Det dog klart - han sparer og køber ikke de helt rigtige spillere og måske også ramt ekstra forkert.
Men står vi i sommeren 2015 og der pludselig er muligheder og ting der pludselig er tilgængelige. Jamen så det JH fortjeneste...
Scouting er en anden sag - her er han ikke helt stærk, men det var TB jo så tydeligvis heller ikke. De var jo to om det. Vi har samtidig mistet 2 af dem der plejede at scoute for os. Michael og Steen er begge væk.
jeg giver dig ret her👍 det må være en høj prioritet at få ansat en scout ved først givne mulighed. Dobbelt jobberi medfører ofte st ingen af delene bliver passet optimalt, med andre ord, tingene bliver passet lige dårligt
Det kan desværre ikke lade sig gøre fra de sider der...
Det jeg mente med det var at du brugte copy/paste på at få artiklen herind og JH brugte det på at skrive den..
der står jo INTET nyt som vi ikke har hørt de sidste mange måneder når han har meldt noget officielt ud om tilstanden
Synes sku for mange hater på ham. Det dog klart - han sparer og køber ikke de helt rigtige spillere og måske også ramt ekstra forkert. Men står vi i sommeren 2015 og der pludselig er muligheder og ting der pludselig er tilgængelige. Jamen så det JH fortjeneste...
ja det er han - lad os håbe det lykkedes, men det kan meget vel vise sig at være en dyr spareøvelse
ja det påstår JH jo selv at der pludselig vil være nogle penge at gøre med - har svært ved at se hvordan det skulle ske, men lad os håbe han har ret.
vi har vel ikke mistet dem - de er sparet væk ligesom redbull og cacao.
Om jeg er en hater ved jeg ikke - gør JH en god handel så får han skam også ros - syntes bare der har været alt for mange fejlskud
er da også enig i at han skal have til sommer. Men han kan nu stadig godt bedømmes på de handler der er lavet.
Og de har generelt ikke været gode. Eller ret gennemtænkte IMO...
Comment